מערכת COL | יום י"ג תמוז ה׳תשס״ז 29.06.2007

"השלוחים תמיד היו תלמידי-חכמים" / שיחת וידאו

"השלוחים תמיד היו תלמידי-חכמים ואנחנו רק מביאים את העובדה הזו מההעלם אל הגילוי. כל העולם יכול עכשיו לראות שהשלוחים הם באמת תלמידי חכמים שמייצגים את עולם התורה", כך נאמר בשיחת וידאו ל-COL שנערך עם אנשי JLI - המכון ללימודי יהדות ■ השליח הרב יוסף גנזבורג מטורונטו, השליח הרב אברהם שטרנברג מקונטיקט ומנהל המכון הרב אפרים מינץ מסבירים כיצד רצונו של הרבי לאחד את עם ישראל באמצעות לימוד רמב"ם מתורגם לקורסים המועברים במאתיים בתי-חב"ד בעולם ■ יהודים שהחלו ללמוד בסידני המשיכו בקנדה ובפלורידה כתלמידים מן המניין. "אנחנו הישיבה הכי גדולה בעולם", אומר הרב מינץ. "זהו צעד קדימה למילוי שליחות הרבי לכבוש את העולם על-ידי תורה"  לצפייה בוידאו 
הרב מינץ: "אנחנו הישיבה הכי הגדולה בעולם" • אנשי JLI במהלך הראיון ל-COL צילומים: אלי קאהן, COL • צילום וידאו: מנדי לואיס, COL

באחת ההפסקות בועידה התשיעית של JLI – המכון ללימודי יהדות, יצאנו לחדר צדדי במלון "רוברט טריט" בנוארק, ניו-ג'רזי, עם שלושה רבנים כדי לשמוע מהם על מה שמוגדר "הישיבה הגדולה בעולם".

מעל 200 בתי-חב"ד מפעילים את סניפי המכון והשלוחים מעבירים במסגרתו קורסים מרתקים במגוון נושאים ביהדות. אחד ההישגים של המכון JLI הוא ביסוס מערכת שיעורי תורה וחסידות בבתי-חב"ד. בעוד שארגונים אחרים התפארו בחינוך תורני, הדבר מתקיים כבר דורות בבתי-חב"ד וכעת, עם JLI, בצורה אפקטיבית ומושכת.

"השלוחים תמיד היו תלמידי-חכמים", אמר השליח הרב אברהם שטרנברג הפועל בניו-לונדון בקונטיקט, בראיון וידאו ל-COL. "אנחנו רק מביאים את העובדה הזו מההעלם אל הגילוי. כל העולם יכול עכשיו לראות שהשלוחים הם באמת תלמידי חכמים שמייצגים את עולם התורה".

השליח הרב יוסף גנזבורג מטורונטו, קנדה, החבר בהנהלת המכון, הדגיש נקודה אחרת. "אחד העניינים של תקנת לימוד רמב"ם יומי על-ידי הרבי היה להביא לאחדות ישראל. אצלינו זה מתבטא בכך ש-20 אלף איש לומדים אותו שיעור באותו שבוע", הוא אומר.

הרב שטרנברג הביא דוגמא מהשיעור שהוא מוסר:

אשה שהשתתפה בקורס על היסטוריה יהודית ניגשה אליו וסיפרה כי לפני שנה היא ביקרה ביוון עם קבוצת תיירים יהודים בארה"ב. מיד לאחר לימוד הקורס שסיפר על המרכז היהודי של גלות בבל והחששות מהשפעה מזיקה של תרבות יוון, היא שלחה דואר-אלקטרוני לידידה מרוצ'סטר שהכירה במהלך הנסיעה ליוון. היא רשמה מחשבות ומסקנות על הנושא וזכרונות מהביקור המשותף.

"את בוודאי השתתפת בשיעור האחרון של
JLI. גם אני לומדת בו", הידידה ענתה להפתעה.

השיחה נסבה גם על שיעור שבועי על פרשת- השבוע, תוכנית למתקדמים שיוכלו ללמוד בעצמם גמרא, רש"י ותוספות. JLI מכין שיעורים מיוחדים לסטודנטים, מתכנן לתרגם את החומר לשפות נוספות כמו רוסית ועברית והיוזמה עבור הקהל שאין באפשרותו להשתתף בקורסים: פורום לימוד און-ליין. ויש גם את שבוע הלימוד "JLI ריטריט" בקולורדו.

המנהל המסור של המכון, הרב אפרים מינץ דיווח על הרצון להביא את מספר הלומדים לשלושים אלף בכל העולם. "אנחנו הישיבה הכי גדולה בעולם", הוא אמר. "זהו צעד קדימה למילוי שליחות הרבי לכבוש את העולם על-ידי תורה".

לצפייה בוידאו המלא - לחצו כאן

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
הפריצה הגדולה תהיה כשיגיעו לישראל
י"ג תמוז ה׳תשס״ז
השלוחים בישראל כמהים למערכת מסוג JLI שתארגן רשת של קורסים ביהדות.

2.
צא"ח וה-JLI כבר מנהלים מו"מ
י"ג תמוז ה׳תשס״ז
לפני מספר חודשים התפרסם כי הרב מינץ ביקר בארץ ונפגש עם אנשי צא"ח, ביחד עם הרב משה קוטלרסקי, כדי לקדם את הפעלת הפרוייקט גם בארץ. לפלא שעדיין לא שומעים כלום.
3.
Correction
י"ג תמוז ה׳תשס״ז
I applaud the work of JLI. It definitely supplies the Shluchim with Shiur material, especially for those that either dont have the sufficient time or capability to prepare them.
However, I think its a far-stretched statement to make that these courses make our shluchim into talmidei chachomim (or "reveal it from the heelem"!) - albeit that the courses are very informative and well prepared, "ober es kumt nisht tzu tzu a ktzos oder a rashba
Secondly, what does R Sternberg mean when he says that he was surprised that a nigleh course can have as much influence and interest as a chassidus course - in what dillusional world is he living in? Firstly, this makes him sound like the antithesis of a talmid chacham. Secondly, what exactly do you think is going on world wide- there are thousands upon thousands of people becoming enriched with the study of Gemarra and halacha too! And thirdly, if we would only take influence from the Rebbes torah, any "talmid chacham" would notice that more than seventy percent of the sichos were in nigleh
So, a shkoach to the JLI institution for its good work. But, Chevra, we have a long way still to become true rabbonnim and talmidei chachomim. I think it begins by leaning an omud gefe"t a day (in addition to a "shaah chassidus" )!too
4.
No Way
י"ג תמוז ה׳תשס״ז
Most guys cant read the Rebbes Letter to a Bar Mitavah Boy Correct
5.
בארץ
י"ג תמוז ה׳תשס״ז
שום דבר לא יעזור לכם. תשכח מזה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.