מערכת COL | יום י"א תמוז ה׳תשס״ז 27.06.2007

כפר-חב"ד: הונחה אבן הפינה לבניין החדש של ה'רשת'

במעמד מרגש הונחה היום (רביעי) אבן-הפינה לבניין החדש של "רשת אוהלי יוסף-יצחק" ליובאוויטש בכפר-חב"ד ■ את הטקס כיבדו בנוכחותם חברי בית-דין רבני חב"ד בישראל, חברי הנהלת ה'רשת', מנהלי בתי-ספר וגני ילדים, תלמידי ה'רשת' מרחבי הארץ, ואורחים נוספים ■ בתום חלק הנאומים עברו המשתתפים להניח את אבן-הפינה, ועל-פי הוראת הרבי, הוזמנו גם תלמידי ה'רשת' לצקת את אבן-הפינה ■ "זה הדבר החשוב ביותר לעשות עבור כל המוסדות", אמר הרב שמעון דדון, נציג מנהלי בתי-הספר  לסיפור המלא וגלריית תמונותלהאזנה לאירוע: לחצו כאן   לתרומה מקוונת לרשת אהלי יוסף יצחק: לחצו כאן
כפר-חב
הנחת אבן-הפינה > למטה: בימת הכבוד, מקהלת הילדים • צילומים: מאיר דהן, COL

במעמד מרגש הונחה היום (רביעי) אבן הפינה לבנין החדש של "רשת אוהלי יוסף-יצחק" ליובאוויטש בכפר-חב"ד.

את הטקס כיבדו בנוכחותם חברי בית דין רבני חב"ד: הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, הרב מרדכי שמואל אשכנזי, הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי, והרב יוחנן גוראריה, לצד יו"ר הנהלת הרשת, יו"ר צאגו"ח ואגו"ח הרב יוסף-יצחק אהרונוב, מנהל ה'רשת' הרב ישראל בוטמן, מנכ"ל מחלקת גני חב"ד של ה'רשת' הרב יעקב ליברמן, סמנכ"ל הרשת ר' שמואל ביסטריצקי, יו"ר ועד כפר-חב"ד ר' בנימין ליפשיץ, והרב יוסי רייטשיק חבר הנהלת צאגו"ח.

לצידם נטלו חלק במעמד נציגי בתי הספר וגני הילדים: הרב שמעון דדון מנהל בית ספר חב"ד בלוד, הרב אמיר הרץ מנהל תלמוד תורה חב"ד ברחובות, הרב יגאל פרחן מנהל תלמוד-תורה בנתניה, הרב יצחק בן שימול מנהל גני חב"ד בבאר שבע, הרב משה ירט מנהל גני חב"ד בפתח-תקווה, הרב שניאור גודמן מנהל בית ספר חב"ד באשדוד, הרב יצחק מאיר סוסובר מנהל גני חב"ד בראשל"צ, הרב גרשון שנור מנהל גני חב"ד בגני תקווה, והארדיכל מר זאב מרגנית.

את האירוע הנחה המחנך הוותיק הרב נפתלי רוט שהזמין את הרב אהרונוב לקרוא מכתב מהרבי "בפירסום ראשון" שנשלח בדיוק לפני 30 שנה בקיץ תשל"ז אודות יציאת תלמידים לחופשה. את פרקו של הרבי בתהילים, פרק ק"ו, הוזמן לקרוא יו"ר ועד כפר-חב"ד ר' בנימין ליפשיץ.  

הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד וחבר הנהלת הרשת נשא דברים בשם הנהלת ה'רשת' והזכיר את כל חברי ההנהלה ואת חברי ההנהלה שנפטרו: הרב זושא וילימובסקי ע"ה, הרב יצחק גנזוברג ע"ה, הרב מאיר פריימן ע"ה, הרב משה סלונים ע"ה.

הרב שמעון דדון נשא דברים בשם מנהלי בתי הספר מכל הארץ, הודה להנהלת ה'רשת', וציין כי זהו הדבר החשוב ביותר לעשות עבור כל המוסדות: הקמת בניין חדש ל'רשת' בכפר-חב"ד. גם הרב נפתלי רוט הזכיר את כל האסיפות שנערכו בצריך הקטן ממנו הוקמו בתי ספר וגנים בכל רחבי הארץ.

את האירוע ליוותה מקהלת בית ספר חב"ד בנתניה.

בתום חלק הנאומים עברו המשתתפים להניח את אבן הפינה. בתחילה הוזמנו חברי בית הדין, בהמשך חברי הנהלת הרשת, הרב אהרונוב, הרב בוטמן, הרב גלוכובסקי, הרב ליברמן, ור' שמואל ביסטריצקי, וכן נציגי חברי הנהלת ה'רשת' שנפטרו: בניו של הרב מאיר פריימן ע"ה: יבלחט"א, הרב יוסי מנהל בית חב"ד בזכרון יעקב, הרב יוסי מכפר תבור והת' אהרן. הרב ישראל ברוד יצק את אבן הפינה בשמה של משפחת גנזוברג.

על פי הוראת הרבי, הוזמנו גם תלמידי ה'רשת' לצקת את אבן הפינה: חמישה נציגים מכפר-חב"ד וחמישה מנתניה, לצד נציגי הנהלות הגנים ובתי הספר בארץ: הרב דדון, הרב סוסובר, ור' משה ירט, ובהמשך: הרב אורי בן שחר מוותיקי מנהלי ה'רשת' והרב אהרן טייכמן מייסד בית ספר חב"ד בנס-ציונה, ותושבים רבים מכפר-חב"ד. 

על התוכנית ניצמו מיכאל כפלין ור' יעקב הר צבי.

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
16 תגובות
1.
על מה הכובעים מגינים?
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
.
2.
בהצלחה
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
שיהיה מחיל אל חיל
3.
הצלחה
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
זהוא בניית בית המקדש!!!
4.
צלם צלם
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
מה קורה אתך מאיר? אתה הולך מ...אל .....
5.
שמואל...
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
כל הכבוד,
וודאי מעשיך גורמים נח"ר לרבי נשיא דורנו.
המשך כך ,
6.
הוראת הרבי?
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
הרבי הורה להביא ילדים להנחת אבן הפינה של בניין הרשת?

ועוד שאלה - האם הרב חנזין לא נמנה על חברי הנהלת הרשת שנפטרו? ושלא נדבר על הרב בליזנסקי.

ושאלה אחרונה - נראים פה ילדי כפר חב"ד, היו עוד תלמידים מהרשת מכל הארץ?
7.
חבל שדחו את ישיבת בית הדין
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
יכלו לעשות את ישיבת בית הדין בכפר חב"ד קצת לפני החגיגה חבל שנתנו לזמרוני להנות עוד יום מהספק
8.
עוד הפקה
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
מבית מדרשו ששששל מיכאל כפלין הענק עלו והצליחו לכולם
9.
יישר כח!!!
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
יישר כח לר יעקב הר-צבי!

הרבה הצלחה
10.
הרב דוד חנזין ז"ל
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
תשובה ל1 ול6
ל1. הכובעים בשביל הבונים כחלק מהטכס של הנחת אבן הפינה מביאים מעדר וכובעים!
ל6. הרב גלוכבסקי הזכיר מאד את הרב דוד חנזין ואף סיפר חויותיו והתועדויות הנודדות שהיו ביניהם בדרכים ואף סיפר סיפור יפה מהרב חדוקוב, בהקשר עם הרב חנזין. כך שלא שכחו את הרב דוד חנזין, בקשר לשאר חברי ההנהלה כמה שידוע שגם ר אפרים וולף נמנה בין חברי ההנהלה ועוד, שלא ידוע להם.
ולכן לא נשמטו שמות בכוונה תחלה - לדעתי
11.
שמואל ביסטריצקי
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
לידידי ורעי איש האשכולות שתמיד הלכנו באותו כיון באותו אומץ העיקר כדי לגרום נחת רוח לרבי אני בתפקידי הרם כולל חב"ד שב"ה עם כל הברייטקט מצעיד אותו ועוזר בכל מה שמצטרך וכן שמואל כל מה שהוא עושה ברשת שב"ה מצעיד אותו העיקר לעשות נחת רוח לרבי עלה והצלח

מהיחיד והמיוחד שצועד איתך שבאמת מכיר אותך ועם משפחתך כל הזמן אולי וזוגתו מנדלסון כולל חב"ד י-ם
12.
אבן פינה על ידי מי
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
ידוע שבהנחת אבן הפינה לבנין החדש של ישיבת תורת אמת שברחוב ירמיהו בירושלים ת"ו היתה הוראה מהרבי שאת הנחת הפינה יעשו רק ילדים לפני גיל בר מצוה שנקראים בשם "יוסף יצחק".

את הפרטים אפשר לברר אצל הרב אברהם חנוך שי גליצנשטיין.
13.
יש מפיקים
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
ויש מיכאל כפלין
וואלה אתה פעיל משהו משהו ב"ה
עלה והצלח
14.
מקהלת חב"ד נתניה {רפאל וישראל שמעיה
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
המקהלה שרו חבל"ז במיוחד בגללשאני ואחי מהמקהלה ותאמינו לי המקהלה תגיעה לחו"ל למרות שאני לא יזכה כי אחי ואני הולכים לישיבות ישראל ורפאל שמעיה


יחי המלך
15.
התרומות של המורות
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
ראינו את התמונות והתרשמנו מאוד היום גם שמענו את הקול הקורא להתרמות לרשת רק רצינו לדעת למה התרומות יועברו האם לבנין החדש שדחוף מאוד לבנותו או בתי ספר חבד שיש שם מורים שלא מקבלים משכורות כבר חודשים רבים
16.
חוי המתוקה
י"ד תמוז ה׳תשס״ז
גם את משתתפת בפעולות הברוכות של אביך?.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.