מערכת COL | יום י"ב תמוז ה׳תשס״ז 28.06.2007

שליחות בקיץ, בכל מחיר? / דעה

פעילות השלוחים בכל העולם היא מקור הגאווה של ליובאוויטש ועל כך אין חולק, במיוחד העבודה הברוכה בקרב המטיילים הישראלים שחוזרים מהמזרח הרחוק ודרום אמריקה ■ מן הסתם נעשים מאמצים מצד השלוחים לשמור על הגדרים, אך עצם התופעה שבחורים שלנו מסתובבים במקומות העונים להגדרה "דירה בתחתונים" כפשוטו, היא בהחלט לא כוונת המשלח ואין חולק בדבר ■ האם יש מי שיכול לקחת על כתפיו הרחבות את העובדה כי בחורים סוגרים את ספרי הלימוד לא ל'מרכז שליחות' או ל'קעמפים' בזמן הקיץ, אלא לתקופות שלימות? ועוד למקומות שכאלו? ■ דעה שהגיעה לידי COL ואינה משקפת בהכרח את דעת המערכת  לסיפור המלא מה דעתכם? נשמח לפרסם אותה באמצעות 'מערכת התגובות'
שליחות בקיץ, בכל מחיר? / דעה
צילום ארכיון של בחורים בשליחות עם מקורבים * למצולמים אין קשר לכתבה

פעילות השלוחים בכל העולם היא מקור הגאווה של ליובאוויטש ועל כך אין חולק. במיוחד העבודה הברוכה בקרב המטיילים הישראלים שחוזרים מהמזרח הרחוק ודרום אמריקה עמוסי חוייות חיוביות בבתי חב"ד.

מן הסתם נעשים מאמצים מצד השלוחים לשמור על הגדרים, אך עצם התופעה שבחורים שלנו מסתובבים במקומות העונים להגדרה "דירה בתחתונים" כפשוטו, היא בהחלט לא כוונת המשלח ואין חולק בדבר.

בכל ישיבות חב"ד אוסרים המשפיעים על הבחורים לחלק נש"ק ב'מבצעים' של ימי שישי, ואילו שם דומה כי נתבטלו המחיצות. גם אם השליח לוקח על אחריותו את עצם הפעילות, זה לא צריך לבוא על חשבון התמימים.

האם יש מי שיכול לקחת על כתפיו הרחבות את העובדה כי בחורים סוגרים את ספרי הלימוד לא ל'מרכז שליחות' או ל'קעמפים' בזמן הקיץ, אלא לתקופות שלימות? ועוד למקומות שכאלו?

האם לא רצוי שבחורים לאחר 'קבוצה' ימשיכו ללימודי ה'סמיכה' לרבנות ומשם לחופה (למעט תקופות ספציפיות לשליחות בקיץ וכו') במקום לנסוע לחודשים ארוכים באמצע השנה לשליחות?

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
43 תגובות
1.
חמרא סכנתא מאיסורא
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
הגיע הזמן שנפסיק לשלוח בחורים ובחורות לא כל שכן לשליחות לתקופות ארוכות ובכלל, יששקול היטב מה ראוי לעשות בחור וכן לשקול ולהמשיך לשקול מה מתאים אף לנשוי.

אין כאן המקום להאריך!!

רבנים התעוררו והתייחסו לבעיות הדור.

בתקוה לשנוי חיובי ומהותי.
2.
רק מתחזקים משליחות!!!
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
בינתיים ראינו כי רב הבחורים רק מתחזקים,כפי שהרבי הסביר,שהשליחות נותנת להם!!!
3.
כן ולא
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
אכן צדקתם בכותרת "שליחות בקיץ - בכל מחיר?" משום שעצם היציאה ל"מרכז שליחות" בזמן זה היא כהוראתו הקדושה של הרבי. השאלה היא האם אכן לכל מקום מן הראוי להגיע, או שמן הסתם יש גבולות לדבר.

עניין נוסף היא יציאת הבחורים לשליחות על חשבון זמני הלימוד, שחמורה היא ללא קשר למקום אליו יוצאים, כל עוד אינו מקום תורה.

ויהי רצון שנזכה לפקוח את עינינו ולהפסיק לטשטש את הגבולות בין שליחות רצון העליון דירה בתחתונים וכו לבין "טיול בעולם על חשבון חב"ד".. ואין להאריך בדבר המצער.
4.
הכל תלוי בבחור!
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
בחור שהוא ירא שמים מלכתחילה,
בשליחות ימשיך ביראת שמים שלו.
אך מי שקודם לשליחות היה בשליחות משל עצמו למקומות שליבו וחפץ ועיניו חפצות, זו בעיה!
התפקיד של השליח זה לא להיות "בייבי סיטר".

אחד השלוחים מאירופה
5.
צריך לצאת מהראש המצומצם הזה!!
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
אנחנו מתחילים להשמע לא כחסידי חב"ד אלא כמתנגדים מב"ב.

לדעתי בחור שהולך לשליחות זה דבר טוב ואני רוצה לנמק מדוע.

אני רוצה לנצל במה מכובדת זו ולהעלות נושא חשוב על סדר היום נושא שבעקיפין מסביר את עמדתי החיובית בנוגע לשליחות של בחורים, יש היום בישיבות חב"ד בעיה מהותית שאף אחד לא שם אליה לב או ששמים לב ולא עושים שום דבר בנידון, היום בכלל ישיבות חב"ד בארץ דורשים מכל הבחורים את אותם הדברים דברים לכאורה שוליים אבל כשמצפים ממך ללמוד 6 שנים בישיבה הם הופכים לדברים נורא מהותיים למשל האיסור הגורף בישיבות על משחקי ספורט למיניהם בשונה מישיבות בחו"ל ששם יש מגרשי ספורט בתוך שטח הישיבה בארץ משחק כדורסל בודד מהווה עילה מספקת להשעות בחור לצמיתות, שאלתי פעם משגיח בישיבה בה למדתי מדוע יש כזה איסור חמור בארץ בזמן שבישיבות בחו"ל זה דבר ברור מעליו הוא ענה לי שבגלל שבכל הישיבות אסור ולאף ראש ישיבה אין את האומץ להפר את הסטטוס קוו יש כזה איסור חמור. ישנם עוד אינספור דוגמאות כמו מספר שעות הלימוד הלא הגיוני לדעתי אני לא אומר שזה רע לכולם ויש מספר תמימים שמנצלים את כל היום ללימוד אבל בואו נאמר שהרוב המכריע של התלמידים אינו מנצל את כל השעות האלה וגם אם היו רוצים לא היו יכולים לנצל את השעות האלה מה לעשות שלא כל הבחורים יכולים לשבת מ7 בבוקר עד 9 וחצי בלילה כל יום וללמוד? אם הישיבות היו דואגים לבחורים האלה אז לא הייתי בכלל כותב את התגובה הזאת אבל מה לעשות שרוב ראשי הישיבות היו עונים לבחור שהיה בא עם בעיות כאלה לא טוב לך אז אין לך מה לחפש פה לא באים עם פתרונות למצבים כאלה פשוט מתעלמים.
וכאן נכנסת לתמונה מפעל השליחות שמה לעשות השלוחים שיותר בעולם הזה מראשי הישיבות יותר קשובים לבעיות מסוג זה ונכנסים לנעליהם של אנשי החינוך שלא מבינים שיש כאן בעיה ודואגים לאותם בחורים, ואני שמסתובב היום הרבה בבתי חב"ד מתוקף עבודתי יכול להעיד שב99% מצבם הרוחני של בחורים שהולכים לשליחות רק עולה בזמן שאי אפשר לומר את אותם הדברים על בחורי הישיבה שנמצאים במצב דומה ואין שליח שדואג להם.

6.
יותר חכמים מהרבי
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
ידוע הסיפור המפורסם על בחור שעמד בתחנה המרכזית והניח לאנשים תפילין במקום עבר מתנגד בא אל אותו בחור מזועזע כולו ושאל את הבחור איך הוא מעיז להניח תפילון לאנשים על רקע תמונה לא הכי צנועה שהייתה מאחוריו אותו בחור ענה לו תראה אני עומד כאן כבר שעתיים ומניח לאנשים תפילין ובכלל לא שמתי לב שהתמונה הזאת מאחורי. אותו בחור עמד שם שעתיים ולא שם לב לאותה תמונה והמתנגד שעמד שם חצי דקה זה הדבר בראשון שהוא ראה.

אשרינו שאנו חסידי חב"ד
7.
די לבטלנות של בחורים במסווה של שלוחים
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
משתמשים בשם הרבי כדי לעשות ככל העולה על רוחם .כמובן שיש גם יוצאים מן הכלל אשר עושים ממש מלאכת קודש
8.
בדיוק מה שאמרו המתנגדים!
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
ה ירחם...
זה בדיוק מה שאמרו המתנגדים כשהחבדניקים פורעי ההלכה יצאו למבצעים בדיזינגוף ובטיילת. זה ממש לא משנה האם מציעים לנשים נש"ק או שרק מסתכלים עליהן חולפות להן.... מבחינתו של הרבי כל עוד עסוקים במבצעים הרי שבכוחו של המשלח לא יאונה כל רע.
כדוגמא מעולה לזה, הרבי שלח בקיץ תשנ"א חבורה של תמימים לרוסיה, שם המצב לא יותר טוב ועכ"ז הרבי לקח את הסיכון.
כמובן שבחורים שאינם חסידיים צריך לחשוב האם מותר לשלוח אותם למקומות כאלה - כמו גם לגבי מבצעים סתם ברחובה של עיר.
אני באופן אישי הייתי כמה שנים בשליחות מסוג זה, ואני יכול לומר לכם בלב רגוע שזה רק מוסיף וכי רבינו הק לא טעה בדרכו.
חוץ מזה, שאם כבר מדברים על החשש וכו לצערנו, כיום מי שמאוד מעוניין להתפרק לא צריך לנסוע למזרח הרחוק או לדרום אמריקה, הוא פשוט בקליק אחד נכנס לאתרים ולמחוזות הכי חשוכים ומסוכנים לנפש האלוקית וד"ל.

9.
זה השורש
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
הנסיעה של בחורים למקומות כאלו והפעילות שם תוך פריצת גדרים, היא זו שגורמת ונותנת לגיטימציה לאירועים כמו זה שחווינו בשבוע שעבר, מבית היוצר של זמרוני וחבורתו, וד"ל.
10.
במחילה מכבודכם!
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
דבר ראשון יש לומר שמערכת האתר מנצלת כל דרך להגברת הרייטינג.

ולעניינו, מדוע ברגע שבו מדברים על שליחות בכל מיני מחוזות על פני הגלובוס - מתקלים מיד בתלונות אודות הבחורים. שעוזבים את הישיבה וכו..
אך למעשה שוכחים שבכל שנה יוצאות (ובצורה הכי ממסדית) עשרות בנות לתקופה ארוכה לשליחות ברוסיה או אירופה...
האם זה בגבול המותר?!
מה עם כל כבודה פנימה?!
האם רק בחור צריך להישאר בד אמות של הישיבה, ואילו הבנות שלכאורה הן יושבי ביתך להם מותר ואפי נצרך להסתובב ברחבי העולם?!
האם נשמה שלמדה בבית רבקה מחוסנת יותר מנשמה של תומכי תמימים?!
איני מעוניין להיכנס לעובי הקורה לכאן או לכאן, אלא רק להניח את תשומת הלב.

לא תמיד יש להאשים את עם התמימים!

אחד שחשב על זה.
11.
זאבי...
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
זאבי זה אתה?
איפה זה?
13.
זה ליפסקר מאלעד?
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
דומה לאחותו שתי טיפות מים
14.
שליחות לאחר הנישואים
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
שלילי ביותר לשלוח בחורים לסבב עולמי.הרבה מיכשולים קראו בדרך ועוד והוא העיקר אין בחורים לשידוכים הם מתרוצצים בעולם ושערות בנותינו מלבינות
15.
כל הכבוד!
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
אני כבר שנים טוענת את כל זה...
אין עם מי לדבר.
פחד!
תודה רבה על הכתבה
16.
יש לך טענות לרבי?
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
מה ההבדל בין "מרכז שליחות" שבחור יוצא לחודשיים, לבין שליחות יותר "ממושכת"?
מניין לך שבחורים "סוגרים את הספרים"?
ההיפך הוא הנכון, אני ראיתי תמימים שיוצאים במס"נ ומלמדים תרמילאים תורה, משנה. תלמוד. חסידות.
האם זה נקרא "לסגור את הספרים"?
זאת הטענה הקבועה של המתנגדים.....
17.
ל2 - משליח
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
לעד דבריך מחזקים השאלה. למה הגיענו למצב שרק ע"י שתלמידים היקרים האלו יסעו לפינה נידחת, רחוק מאווירה המתאימה לתמים, סוגרים הספרים, ועושים בדברים הכי חשובים - שכ"ק אדמו"ר בקש מהם לעשות רק בין הסדרים - יתוסף להם קאך בהתקשרות וכו!!??

מעשה שהי: לפני כמה שבועות סיפרה לי סדודנט שהיא פגשה בעיר מגורה בחורים שלוחים במקום לא מתאים וגם שתויים... הם ביקשו ממנה לא לספר לשליח המקום!
18.
חידוש של אחרי ג תמוז
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
מי בכלל זוכר מה היה "מרכז שליחות" לפמי 15 שנה?
רוב הבחורים (האמריקאים) הלכו לקעמפים. ומי שלא הלך היה נחשב ל"אויסווארף".. ול"מרכז שליחות" הלכו רק מתי מעט מהבחורים המבוגרים ביותר והרציניים - אלא מה נשתנה? זה שהיום זה המודה! והכסף גם כן התחיל להתגלגל ברחובות... והבחורים משועממים. ומוטב שילכו לטייל עם תוכן רוחני (כביכול) מאשר ישרצו בתחתונים ללא דירה... ה"י
משיח נאו!!!
19.
צודקים מאוד
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
לדעתי חב"ד צריכה לסגור מיידית את כל אותם הסניפים במקומות האלה. לדעתי זה מיותר ונותן גושפנקא לכל אותם פורקי עול שמגיעים למקומות אלה. אין חלקנו עמהם.
החותם בצער,
א.עזרי
בני-ברק
20.
שליחות
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
עד עתה אין מזה שום מקרה רע. בעצם מה הבעיה?
21.
הייתי בשליחות וברחתי...........
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
לא בכל מקום הבחורים באמת מתחזקים בפרט במקומות שבו השליח צעיר ולא יכול בכלל להשתלט על הבחורים שקמים מאוד מאוחר ומדברים עם בחורות בלבוש מינימלי שלא נדבר על מקומות שבהם יש חוף ים קרוב
ראיתי דברים שבאמת הזדעזעתי שם. ואני מכיר היטב את הבחורים שכאן בארץ הם חסידיים.
אם באמת רוצים להתחזק שם
אז באמת צריך "לרצות"...
יש אוירה של חופש והחברה סוחפים
יש בחורים שיושבים בבארים בטענה שהם לומדים עם החברה ...
הפתיחות חוגגת....ולא בטוח שהבחורים זוכרים אפילו את פרשת השבוע .... אין לשער את מה שהבחורים נחשפים שם דברים שלא חולמים שיש בארץ....
ודי למבין
22.
בתמונה
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
יש רק מקורבים לא כך נראה???
אף אחד לא נראה חבדניק
23.
תפסיקו לבלבל את המוח
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
האם באמת אלו הבעיות שיש לנו בחב"ד אני רק שמעתי על בחורים שהתחזקו בגלל שליחות ולא חלילה ללהפך כל אלה שיש להם תלונות וכן כותב הכתבה זה אנשים שלא היו אף פעם בשליחות או שנזרקו משליחות אז בבקשה תשבו בבית בשקט ותפסיקו שהרגיש שאתם מנהלים את חב"ד.
24.
למגיב 2
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
נראה לי שלא ביקרת בבתי חב"ד במזרח ולא בדרם אמריקה
ולא כל בחור שיצא מכאן חסיד חוזר אותו דבר ....
הבחורים שם נחשפים לדברים איומים . ולא כאן המקום להאריך זה תפקיד הרבנים לבדוק
25.
ל2
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
א חסיד דארף האבען א ביסל שכל

וד"ל

26.
דעת הרבי!
י"ב תמוז ה׳תשס״ז
לא מזמן שמעתי על בחורים שנסעו למקום שהוא ," דירה בתחתונים כפשוטו", והם האמת בכלל לא ידעו בכלל שלכזה מקום הם באים,( והם בחורים לא פרחחים), מקום של היפך הצניעות וכו ואין להאריך בדבר המצער. לאחר מכאן דיברתי עם רב חבדי ידוע ואמר לי שהרבי אמר לו ביחידות ( כשהיה בחור), וז"ל הק: "...שאין לבחורים רווקים לנסוע למקומות מעורבים"!

וגם לדעתי שליח מחויב לתת רקע לבחורים שאמורים לבוא אליו. איזו סוג פעילות זו, והאם המקום מעורב וכו. אבל לא ייתכן שבחורים תמימים נוסעים למקום ואח"כ מתברר להם שהמקום מלוכלך ,והם רוצים לחזור בחזרה לביתם , ונגרמים אי נעימות עם השליח!
27.
נקודה למחשבה
י"ג תמוז ה׳תשס״ז
לפני ג תמוז לא היו מעיזים לקחת בחורים לשליחות באמצע שנת לימודים בישיבה
וכי בגלל שהבחורים מעוניינים לטייל ולעשות שליחות ובשביל השליח אלו פועלים בחינם, האם לכן הותרה הרצועה

יחשוב השליח האם הוא לוקח אחריות על זמן הלימודים שהבחור אמור ללמוד נגלה וחסידות, ובמקום זה יש לו הכשר מהשליח הרב וכו לבטל הלימוד ולצאת לשליחות.

בחופש הקיץ ובתשרי זהו הזמן לשליחות לא באמצע שנת לימודים!!

למעט אם מדובר בבחורים שלא נמצאים על דרך המלך והנסיעה לשליחות תחזק אותם.

אבל שוב גם כאן יש להבחין האם הוא מכבר שלא על דרך המלך
או שהפתרון של נסיעה לשליחות הוא זה שמוריד אותו מדרך המלך שהרי במקום ללמוד ולהתייגע בעבודת ה יש פתרון קל.
28.
נושא בעייתי בהחלט.
י"ג תמוז ה׳תשס״ז
לגופו של עניין:
הבנות שיוצאות לרוסיה ואירופה, יוצאות למעין השתלמות במגמת הוראה מטעם מכללת בית רבקה.
אין ספק שזה מועיל להן.
מאידך הבחורים שיוצאים לכל מיני מקומות נידחים ונתקלים בדירה "בתחתונים" כפשוטו ממש זה בעיה חמורה מאוד.
29.
יש ויש, חייבים לברר !
י"ג תמוז ה׳תשס״ז
יש מכל הסוגים :
יש בחורים ובחורות שכבר סגרו הספר וללמוד לא מעניין אותם כלל, וכדי לא לצאת מהמסגרת יש היום פטנט חדש שליחות, וגם יש מקומות נדחים ששם אפשר לעשות ככל העולה על רוחו ומי ידע מזה ? ככה זה יעבור בשתיקה, אבל תמיד סוף דבר הכל מתגלה.
ויש בחורים ובחורות שרוצים ללמוד ומקריבים החופש לשליחות. בגלל שזה רצון המשלח, אבל השליח אינו מספיק מבוגר או בלי נסיון ומביא צעירי השלוחים למצבים שאינו מתאים להם.
ויש בחורים ובחורות שרוצים ללמוד ומקריבים החופש לשליחות. בגלל שזה רצון המשלח, והשליח מנוסה ויודע מה מתאים לבנות המלך ולתמימים, והכל מתנהל על פי רצון הרבי, וכולם מרוויחים: התלמידים המקורבים וגם השליח. והכי חשוב לדעת שזה הרוב הגדול והשני אופנים הראשונים הם המיעוט, וחבל שיש עדיין תמימים שהם כל כך תמים ונופל בפח למקום שאינו מתאים לו, היה חייב לברר, לא כל מה שנקרא בשם שליחות מתאים לכל אחד, ולכן חייבים לברר,
סוף דבר
כמו שחשוב להגיד הלא טוב ולהזהיר שלא יכשלו חייבים גם להגיד ההצלחות, והרבים שהצליחו ולא נחלשו, והחזקו בלימוד ובחסידות.
30.
ל21
י"ג תמוז ה׳תשס״ז
אולי בכלל לסגור את כל ממסד השליחות ואלי בכלל את תנועת חב"ד?
נשמע בדבריך שאין לך שמץ ממה שקורה בבתי חב"ד בעולם ואין לך מושג איזה סוג בחורים נוסעים לבתי חב"ד וכמה השלוחים (שליח אחראי) מבררים לפני על הבחור.
אל תתצטער א. עוזרי, הפעילות של הבתי חב"ד בעולם פורחת ומביאה הרבה נחת רוח לרבי נשיא הדור על הפם וחמתם של אנשים כמוך.אשרי שחלקי עמהם.
בחור בשליחת.
31.
הערה
י"ג תמוז ה׳תשס״ז
לדעתי אין לשלוח רווקים ורווקות לשליחות מחוץ לבית\לישיבה.
32.
צריד להזהר
י"ג תמוז ה׳תשס״ז
שמעתי כבר מבחורים שהלכו לכל מיני מקומות שלא מתאימים ליראי שמים ובשם "שליחות"! למה "שלעפט מען דער רבין אראפ" למקומות כאלו?
33.
הייתי בתאילנד והתקרבתי
ט"ז תמוז ה׳תשס״ז
בתור בחור שהגיע לתאילנד וזכה להתקרב לחסידות ולדרכו של הרבי, אני רוצה להסב את תשומת ליבכם לדברים כפי שהם נראים "משם".
כל הבחורים (ללא יוצא מן הכלל!!), ששהו בבתי-חב"ד בכל רחבי תאילנד היו משכמם ומעלה, מעוררי הערצה במידת הדביקות שלהם בשליחות הלא קלה, במאור הפנים בו הם קיבלו כל אדם שנכנס לבית-חב"ד, בנכונות שלהם לשבת לחברותא בכל שעה - רק תבקש.
אני מכיר כ"כ הרבה מטילים (ומטיילות) שבזכות אותם שלוחים מופלאים חזרו לארץ עם ערך מוסף כ"כ גדול, עם רצון להמשיך ללמוד, להתקרב יותר לחסידות ולכל הטוב שבה.
אז אולי זה לא המקום האידיאלי ביותר, ולבטח לשבת בישיבה בארץ זה הרבה יותר "הולם" בחורים בדרגתם.
אבל דווקא זו חב"ד שמקבצת ומקרבת יהודים בכל מקום ועושה עבודת קודש בכוחו של המשלח!
חיזקו ואימצו!
ותודה לכם על הכל!
34.
הרבי שלח בחורים למקומות שאין בהם ישיבה ג...
ט"ז תמוז ה׳תשס״ז
אני חושב שמן הראוי שכל הכותבים ייבדקו נתונים לפני כתיבתם,
הרי אם זה היה תלוי בדעת תחתון אין שום היגיון לשלוח בחורים אפילו למבצעים וזו הרי טענת כל המתנגדים שמקומו של בן תורה בישיבה וכו אלא שהרבי לימד אותנו שאיידי דטריד למיפלט לא בלע וא"כ אין לנו אלא דעת רבינו שלקח את האחריות לשלוח בחורים וזה לא נכון שלפני ג תמוז לא שלח כי עובדה היא שבחורף נ"א יצאו קבוצה גדולה של בחורים לרוסיה "ולא לישיבות" ומאז זה המשיך באופן קבוע בברכה של הרבי לכל קבוצה שיצאה ואף אני זכיתי לקבל תשובה מהרבי לשליחות ברוסיה במקום שלא היתה ישיבה לפני ג תמוז.
וענין הצניעות הרי גם בתחנה מרכזית אין צניעות וגם כשנסעו למרכז שליחות כל השנים לא נסעו לבני ברק וגם לא למקומות שיש שם רק גברים ובפירוש נסעו טובי הבחורים וחסידישע בחורים.
וכמו כן לנפאל נסעו במשך שנים בחורים לערוך את הסדר הגדול ואף ידוע לי שהכניסו לרבי תמונות והרבי נתן תשובה יפה והחזיר את התמונות שיגייסו כספים באמצעותם ולכן אני חושב שמצד אחד עם השלוחים מוטלת אחריות לבדוק טוב מאוד מי הבחור שמגיע ודווקא שיהיה בחור חסידי מאוד (ולא כמו שכתבו כמה לקחת בחורים שצריכים חיזוק) שיוכל להשפיע וללמוד ולקרב יהודים וכפי שאנו רואים בפועל שבחורים שנמצאים בשליחות מקבלים הרבה שימוש בשליחות ומחזקים את הקשר עם הרבי וזוכים ללמוד וללמד לשמור ולעשות
35.
לא מספיק!
כ' תמוז ה׳תשס״ז
אני בכלל לא מבינה למה בשליחות מותר להראות נשים?
מה שאסור אסור, סוף פסוק!
השולחן ערוך הוא אחד ויחיד, לא ידועה לי על שולחן ערוך מיוחד לשלוחים...
זוכרים "מקרבן לתורה"?

בתקופה שהקלטות היו אצל ר חיים ברוך הלברשטם, והוא הכין כל מיני קלטות על הרבי כולל נשים שעברו בדולרים ברגעים כה פרטיים, ובלי לבקש או לקבל רשות הפיץ ועשה את הכסף שלו וגרם ועדיין גורם מספיק כאב לב ועגמת נפש על כל זה לנשים שמתנגדות לזה באופן מוחלט. הן צריכות לסבול מזה ואין מה לעשות, אף אחד לא שאל אותן או ביקש רשות. זו חוצפה וכאב שיישארו לעד!!!
חוסר הצניעות שזה גרם לנשים אלו שזה כ"כ מפריע להן, כשזו לא צורת חייהן, אין מילים לתאר מה זה גורם באופן תמידי.
אין עם מי לדבר, כל אחד עושה מה שבא לו...
36.
לפקח
כ"ג תמוז ה׳תשס״ז
תראו איך הבחורים שבתמונה נראים, וזה כבר מספיק יותר מאלף מילים, האם לבחור חבד"י מותר להראות כמו זה שהוא מקרב אותו?
חולצת טריקו צהובה? ציצית על הגופיה? ממש בושה וחרפה,
יש לפקח על כל מוסד השליחות לבחורים רווקים, והגיע הזמן לעשות וועדה רוחנית על כל פעולה מעבר לספסלי בית המדרש וגם בתוכו.
הרבי לימדנו "מקרבן לתורה" ולא להיפך,
שלום!
37.
זו שליחות? זו הפקרות!
כ"ג תמוז ה׳תשס״ז
איזה אבא חסידי ואיזו אמא חסידית היו רוצים לראות את ילדיהם בלבוש כזה ובחברה כזאת?
לאחר שנות עמל יזע וצער גידול בנים, חיידר,ישיבה קטנה, ישיבה גדולה,קבוצה וכו וכו לבסוץ מה יוצא? שיחות חולין בהודו עם פושטקים שכל החיים מנענו את הקירבה אליהם?
יש לעיין וזו אחריות איומה!!!
אל תפקירו את ילדיכם!!
עדיף שיתחתנו צעירים כמו בכל החסידויות ואחר כך יצאו לשליחות כשפת בסלו.
38.
תומך בתגובה 36
כ"ג תמוז ה׳תשס״ז
רק יש לי הערה, בתמונה נראים רק מקורבים,לא?
אז איפה פה ה"שלוחים"?
39.
אכן לפקח
כ"ג תמוז ה׳תשס״ז
שם המשחק "לשלוח ולפקח"
ב*ה*צ*ל*ח*ה
40.
צריך לצאת!!!
כ"ה תמוז ה׳תשס״ז
בלי לחשוב פעמיים לאיפה!
אלה צריך לחזק את הבחורים ולשלוח אך ורק בחורים שבאים להשפיע
כי מי שמשפיע לא מושפע!!!
41.
תגובה ל38
כ"ה תמוז ה׳תשס״ז
חוש הומור יוצא מגדר הרגיל יש לך
בדיחות קרש
42.
תגובה ל 41
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
אני דווקא תומך ב38 ולא מסכים איתך שזו בדיחת קרס.
43.
הייתי בשליחות
כ"ו תמוז ה׳תשס״ז
אל תקשיבו לכל הבובע מעשהס שמספרים לכם על התחזקות וכו וכו. כי תמיד יצא שכרו בהפסדו, ירידת הרוחניות ולא א טרופאלע...
הרבי הדגיש תמיד שענינו של בחור הוא לשבת וללמוד. מבצעים? - בהגבלה ביום שישי וכו בלבד. איפה ראינו לפני ג תמוז את החברה יוצאים לכייף ולחגוג בשליחות?! שבועיים מרכז שליחעס גג.
למה אני יצאתי? מאותה סיבה שהמשיחיים נוסעים לתשרי - לחץ חברתי. וזאת הבעי שצריכים לפתור. שבחור שאינו נוסע ונשאר ללמוד ב770 או סמיכה (לא סמיכה חגיגתית כמו אנטוורפן וכדו) יהי בחור מוערך משא"כ היוצא לשליחות - הבטלנים וכו. וק"ל.
אז חברה, אם רצונכם לעשות שליחות, ולרצונו הק, אז תתחתנו קודם.

44.
הבעיה היא לא ביציאה לשליחות!
כ"ז תמוז ה׳תשס״ז
בחור/ה שיוצאים לשליחות במטרה לפעול ולהשפיע לא יושפעו שכן אדם כל זמן שהוא משפיע הוא לא מושפע בחור/ה שיוצאים במטרה כזאת לא רק שלא מושפעים הם גם מקבלים נכס לחיים- חוסן רוחני ורצון לצאת לשליחות בעתיד לאחר החתונה.
הבעיה היא כאשר בחורים יוצאים לשליחות כדי להנות וגם לעשות שליחות תוך כדי אז אכן בחור יכול לרדת מאוד!
הבעיה טמונה במטרת היציאה לשליחות! שליחות זה לא לשם הנאה אלא לשם הרבי אמנם יש בשליחות המון הנאה וסיפוק אבל עובדים קשה כדי להגיע לזה!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.