מערכת COL | יום י' תמוז ה׳תשס״ז 26.06.2007

הכנסת ספר תורה מרגשת במרכז שיקום גראבסקי

משפחת יונגרייס, שביתם הגב' הדס יונגרייס הי"ד נרצחה בפיגוע בצומת הגבעה הצרפתית כתבו ספר תורה לעילוי נשמתה ■ עם סיום כתיבת האותיות האחרונות, יצאו מאות האורחים לרחובה של עיר, וליוו את הספר בריקוד וזמרה לבית הכנסת שב"מרכז שיקום גראבסקי" שע"י כולל חב"ד ■ הבחירה להכניס את ספר התורה ל"מרכז שיקום גראבסקי" הייתה טבעית עבור משפחת יונגרייס. האב, יהודה, מארגן מידי שבת את המניין שמתקיים בהוסטל. למניין מגיעים תושבי השכונה אשר מתפללים יחד עם דיירי ההוסטל לסיפור המלא
הכנסת ספר תורה מרגשת במרכז שיקום גראבסקי
בט' תמוז תשס"ב התפוצץ מחבל מתאבד בצומת הגבעה הצרפתית. שבעה אנשים נרצחו בפיגוע הקשה. אחת מהם הייתה הדס יונגרייס, שעמדה וחיכתה לטרמפ למכללה בה למדה. במהלך כל הלילה, אחרי שנודע לתושבי מגדל העמק על הטרגדיה, הגיעו מאות אנשים לבי של יהודה וצביה יונגרייס, להשתתף עם הוריה של הדס ביום הקשה.

השבוע, ביום השנה החמישי לרצח, שוב פקדו מאות את ביתם של משפחת יונגרייס. הפעם הכאב היה משולב בשמחה גדולה. משפחת יונגרייס כתבה ספר תורה לעילוי נשמתה של הדס. עם סיום כתיבת האותיות האחרונות, יצאו מאות האורחים לרחובה של עיר, וליוו את הספר בריקוד וזמרה לבית הכנסת שב"מרכז שיקום גראבסקי".

הבחירה להכניס את ספר התורה ל"מרכז שיקום גראבסקי" הייתה טבעית עבור משפחת יונגרייס. האב, יהודה, מארגן מידי שבת את המניין שמתקיים בהוסטל. למניין מגיעים תושבי השכונה אשר מתפללים יחד עם דיירי ההוסטל. האם, צביה, דואגת לבנות השרות הלאומי שפועלות בהוסטל. כשיהודה וצביה החליטו לכוב ספר תורה, הם החליטו שהוא יהיה במקום של חסד. השמחה והכאב התערבבו, כאשר מאות תלמידי ישיבות ההסדר, ומאות תושבי העיר, רקדו יחד עם הנכים של ההוסטל, כשהם מלווים את ספר התורה לבית הכנסת בהוסטל.

בסעודת המצווה, שנערכה בישיבתו של רב העיר הרב גרוסמן, נשא דברים רבה של צפת הרב שמואל אליהו. הרב אליהו מלווה את המשפחה מאז האסון, והוא היה נרגש מהאירוע. הרב אליהו דיבר על זכותה של הדס, ועל המעשים הטובים שמשפחתה עושה לעילוי נשמתה. אחיו של יהודה סיפר סיפור, מאדם שהייתה לו אבן יקרה, אשר עליה שמר מכל משמר. למרות שמירתו הטובה, נפלה האבן ונשרטה. האיש לא ידע את נפשו, עד שאחד מידידיו יעץ לו עצה. "תשרוט שריטות נוספות באבן, וכך תחרוט באבן את ראשי התיבות של שימך, וכך תהיה לך אבן מיוחדת במינה". כך היה אצל משפחת יונגרייס. שריטה קשה נשרטה בחייהם, אולם הם ניצלו את השריטה הזו כדי לעזור לאחרים.

רב העיר, הרב גרוסמן הרחיב בדבריו על מאמרו של הרבי בעל התניא, שפירש את הפסוק "ישמח ה' בעושיו", פרוש, שכל מי שהוא מזרע ישראל יש לו לשמו בשמחת ה' אשר שש ושמח בדירתו בתחתונים. בהמשך סיפר הרב גרוסמן רבו, הרבי מלעלוב זצ"ל, שהיה מזכיר לפעמים שמות של צדיקים שהיה רואה אותם. פעם אמר הרבי שהוא רואה נשמת צדיק גדול מאד, ואינו מבין מדוע שצדיק גדול כזה יבוא אליו. בהמשך, ביאר הרבי את הדבר לפי דברי המשנה: יפה אחת של תשובה ומעשים טובים מכל חיי העולם הבא". מצווה אחת שאנו עושים בעולם הזה יותר חשובה מכל לימוד התורה שיש לצדיקים בגן עדן. עם סיום הערב המרגש, התקבלו ציבור עוד עשרות החלטות טובות לעילוי נשמתה של הדס הי"ד.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אירוע מרשים!
י' תמוז ה׳תשס״ז
אכן היה אירוע מרשים ומהים כ"כ..
זה היה יום מיוחד לשכונה שלנו!
משפחת יונגייס הם משפחה מקסימה אשריכם שזכיתם לכתוב ספר תורה לעילוי נשמת בתכם הדס.
בשמחות תמיד...!!

ר. מהשכונה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.