מערכת COL | יום ז' תמוז ה׳תשס״ז 23.06.2007

באנטווערפן התחזקו ביום ההילולא ג' תמוז

כארבע מאות איש מכל גווני קהילת אנטווערפן נטלו חלק בהתוועדות חסידית רבתית שנערכה סביב שלוחנות ערוכים בסעודת מצוה כיד המלך באולם "פוגל" המפואר והמרווח. ההתוועדות אורגנה על ידי בית חב"ד בעיר, בהנהלת השליח הנודע, הרב שבתי סלבטיצקי ■ את המשא המרכזי נשא אורח הכבוד, הרב אליהו לנדא, מראשי ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש המרכזית בכפר חב"ד, שבמשך שעה ארוכה ריתק את המשתתפים בנאומו המרתק  לסיפור המלא
באנטווערפן התחזקו ביום ההילולא ג' תמוז
כארבע מאות איש מכל גווני קהילת אנטווערפן נטלו חלק בהתוועדות חסידית רבתית שנערכה סביב שלוחנות ערוכים בסעודת מצוה כיד המלך באולם "פוגל" המפואר והמרווח. ההתוועדות אורגנה על ידי בית חב"ד בעיר, בהנהלת השליח הנודע, הרב שבתי סלבטיצקי.

את האירוע הנחה בחן שליח הרבי, הרב מנחם מענדל גורארי', שהזמין את הציבור, לצפות במראות קודש מהרבי בענייני השעה, תחת הכותרת "אינה דומה שמיעה לראיה". בהמשך הוקרנו קטעים נוספים הקשורים ליום ההילולא.

ראשון הדוברים היה רבה הראשי של העיר וגאב"ד קהילת "שומרי הדת", הרב דוד משה ליבערמאן, שבדבריו עמד בהדגשה על עובדת המשך נוכחותו של הרבי בחיינו היום יומיים. "שמש בגבעון דום", הזכיר הרב את הנעשה בג' תמוז בימי יהושע, "השמש לכאורה עצרה מלכת, אבל אורה לא פסק מלהאיר. כך גם אורו של הרבי, למרות ההעלם וההסתר הנורא, ממשיך להאיר בכל עוז; אם זה אור תורתו הזך, כמו גם אור נפלאותיו ואור פועלו - הולך ומוסיף בכל".

את המשא המרכזי נשא אורח הכבוד, הרב אליהו לנדא, מראשי ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש המרכזית בכפר חב"ד, שבמשך שעה ארוכה ריתק את המשתתפים בנאומו המרתק.

"בהיסטוריה היהודית רק על שני אישים מעידים ש'קיים זה מה שכתוב בזה', חזקיהו המלך שהניחו ספר תורה על מיטתו ויוסף הצדיק שארון עצמותיו הלך במדבר לצד ארון הברית - וכי חסרו יראים ושלמים שקיימו את כל מצוות התורה?", שאל הרב רטורית, "אלא שיש לדייק ולומר ש'קיים' אין הכוונה לומר שמילא אחר מצוות התורה, כי אם ש'נתן קיום' למצוות כחזקיהו המלך שבימיו לא היה ילד מדן ועד באר שבע שלא היה בקי בדינים החמורים ביותר.

כמה מתאימים הדברים לרבנו בעל ההילולא שעשה קיום לתורה ומצוותיה בכל קצוות תבל והרבה לומדי תורה ומקבלי חינוך כשר בכל תפוצות ישראל - קיים זה מה שכתוב בזה!"

את שולחן הנשיאות פיארו רבני ודייני העיר ביניהם הרב חיים הורביץ, ראש-הכולל המקומי; הרב יעקב דוד שמאהל, דיין קהילת שומרי-הדת; הרב זעקיל פאלאק, דיין קהילת "מחזיקי הדת"; הרב שמואל לוריא, דומ"ץ וויז'ניץ; הרב מרדכי גרינפלד, דומ"ץ וויז'ניץ; הרב חיים אליהו גרינפלד, דומ"ץ סקווירא; הרב יהודה טרגר, ראש ישיבת עץ-חיים ווילרייק; זקני קהילת חב"ד: הרב שמואל מאיר זילברשטיין, הרב יעקב פרידריך והרב נחום אברהם יעקובוביץ.

במהלך הכינוס, שקק לובי האולם חיים. במקום נמכרו במחירי מבצע, הנחה של 50%, מאות ספרי חסידות, רובם מתורת הרבי, כמו גם תקליטורי אודיו ווידאו.
המכירה נחלה הצלחה רבה ורוב הסחורה נחטפה כבר בתחילת האירוע. במקום אף הוצב מכשיר פאקס דרכו שיגרו מאות יהודים פ"נים ובקשות ברכה לציון הק'.
רבים הביעו את תודתם על היוזמה הברוכה.

בסיום האירוע יצאו המשתתפים במעגל ריקוד מתוך תקווה עזה שבקרוב ממש "הקיצו ורננו שוכני עפר" ונזכה להתראות עם הרבי, מלך ביופיו. בד בבד קיבלו המשתתפים תשורה מיוחדת קונטרס "חיזוק הבטחון" ממשנתו של הרבי על מידת הביטחון בה', שי"ל במיוחד עבור ג' תמוז בעריכת 'היכל מנחם' בבארא-פארק.

עם גמר חלקה הרשמי של ההתוועדות, הצטופפו רבים עד השעות הקטנות של הלילה סביב הרב לנדא ששפע סיפורי חסידים ממקור ראשון, מה ששמע מאביו הרב יעקב לנדא, גאב"ד בני ברק, שזה לצקת מים ע"י כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב.

במהלך השבוע נכונה לאורח הרב אליהו לנדא תכנית עמוסה הכוללת שיעורים בכולל אברכים אנטווערפן; כולל דחסידי וויז'ניץ; כולל דחסידי באבוב ושיעור בישיבה וביהמ"ד להוראה ליובאוויטש. הערב, רביעי, ימסור האורח הרצאה בהתוועדות של נשי ובנות חב"ד בעיר. בשבת הקרובה תערך התוועדות מרכזית עם האורח בהשתתפות קהל רב מאברכי העיר.

ראוי לציון כי בשבת שעברה, ערב יום ההילולא התקיימה התוועדות פעילה בבית חב"ד עם הרב סלבטיצקי. כמו"כ בליל יום ההילולא מסר הרב סלבטיצקי שיעור בתורת הרבי.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
3.
כל הכבוד
ח' תמוז ה׳תשס״ז
חזקו ואימצו
5.
אין כמו הרב סלבטיצקי שליטא!!!
י' תמוז ה׳תשס״ז
תמיד ידעתי שאנטוורפן זה המקום להתועד
דוב בער ויארדה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.