מערכת COL | יום ז' תמוז ה׳תשס״ז 23.06.2007

רוהר הכריז על תרומה להקמת 11 בתי-חב"ד בקמפוסים

11 בתי-חב"ד חדשים שיפעלו בקמפוסים בארה"ב ייתרמו בקרוב על-ידי קרן משפחת רוהר, כך הודיע הנדיב ג'ורג' רוהר במהלך נאום בכינוס שנתי של שלוחי חב"ד בקמפוסים שנערך בקונטיקט ■ "אתם, השלוחים, עושים עבודה שאין לה אח ורע בכל העולם", אמר רוהר בנאומו המרגש וצפה במעמד 'רול-קאל', בו עמד כל שליח ושליח והכריז את שמו ומקום שליחותו ■ וגם: הופעתו הבלתי-צפוייה באירוע של ווין פיירסטון, נשיא ארגון "הלל" הפועל עם סטודנטים והקשר שלו לכפר-חב"ד ■ צוות COL בארה"ב בדיווח מלא וגלריית תמונות נרחבת  לסיפור המלא
רוהר הכריז על תרומה להקמת 11 בתי-חב
ג'ורג' רוהר במהלך נאומו (משמאל) ותמונות מהכינוס בקונטיקט • צילומים: אלי קאהן, COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

מנהלי בתי-חב"ד בקמפוסים הפזורים ברחבי ארצות-הברית התכנסו בסוף-השבוע לכינוס השנתי שנערך השנה בקונטיקט. ביום חמישי בשעת ערב, לאחר יום עמוס בסדנאות במגוון נושאים העומדים על הפרק, התקיים מעמד ה'בענקט' הגדול.

את הבענקט הנחה השליח הוותיק בקמפוס וחבר 'ועד הקמפוסים' הרב מנחם שמידט מפילדלפיה. "אפשר לומר שזה יותר 'ערב עבודה' מאשר 'בענקט'", אמר בפתח דבריו ואף הקדיש מספר מילים לבעלי-בתים שנכחו אף הם באירוע.

פותחים בדבר מלכות: הרב איתן וועג, שליח בפרינסטון, ניו-ג'רזי, נשא נאום מרתק על פרשת השבוע, כשהוא מתבל את דבריו עם פנינים חסידיים.

ראשון הדוברים היה בכיר בהנהלת אוניברסיטה בקונטיקט, שהגיע בכדי להקריא מכתב מיוחד מאת נשיא האוניברסיטה. "אין לי מילים בכדי לתאר את התפעלותי מהפעילות הענפה של חב"ד בקמפוסים", ציטט הבכיר מהמכתב, לקול, תשואות המשתתפים.

לאחריו נשא דברים הרב יוסף גורדון, המנהל כיום את המשרד של 'חב"ד בקמפוס' בניו-יורק. הרב גורדון סקר בפני המשתתפים את הפעולות האחרונות שיזם השנה ה'ועד' מאחת לאחת. "היה השנה סטודנט שבגלל החנוכייה שקיבל מחב"ד בחנוכה, התקרב ליהדות ובאחרונה קיבל על עצמו להניח תפילין מידי יום", סיפר הרב גורדון.

במהלך דבריו, סיפר הרב גורדון למשתתפים על 80 הסטודנטים השוהים כעת בישראל יחד עם מספר שלוחים מהקמפוסים.

הביקור בכפר-חב"ד השפיע

הפתעת הערב, הייתה הופעתו הבלתי-צפוייה של ווין פיירסטון, נשיא ארגון "הלל" (ארגון יהודי הפועל בקמפוסים).

"אתם מסתמא שואלים את עצמכם מה אני עושה פה", פתח ווין את דבריו בחיוך והמשיך: "לשאלה זו, יש לי שלוש תשובות - ראשית, קיבלתי הזמנה מהרב שמיט, ואיני יכול לסרב ולא להגיע. שנית, כשהייתי ילד הגעתי לישראל ואף ביקרתי בכפר-חב"ד, שם יצא לי לראות מקרוב את החסידים ואת האהבת-ישראל הקורנת מפניהם. שלישית, באותו זמן שהייתי בישראל, הגעתי למסקנה שיש הרבה ארגונים יהודיים שכל אחד מנסה לעבוד את השם בדרך שלו, ולכן אני רוצה לכבד את כולם".

במהלך דבריו המרתקים, סיפר ווין על עוצמת הפעילות של חב"ד בקמפוסים. בסיום דבריו איחל ש"יחד נעשה את השליחות והרצון של הרבי".

הרב משה קוטלרסקי סגן יו"ר ה'מרכז-לענייני-חינוך' הודה לווין על בואו לכינוס-השלוחים ואמר: "ידוע שלהלל היה סבלנות לכולם, וכך גם מתנהג ראש ארגון 'הלל'"... הרב קוטלרסקי התמקד בדבריו על הצורך להגיע לכל יהודי ויהודי, כפי שהרבי רצה ש"לא יישאר אף יהודי מאחור".

בשלב זה של האירוע, נעמד כל שליח ושליח, אמר את שמו ואת מקום שליחותו, כמו בטקס ה'רול-קול' המפורסם בכינוס-השלוחים העולמי. היה מרגש לראות, כיצד כל אברך נעמד על רגליו ואומר את המקום בו הוא פועל, חלקם בקצוות נידחים...

את מסכת הנאומים חתם הנגיד הנכבד גו'רג' רוהר, שמשפחתו עומדת לימין השלוחים בכל המצטרך. "אני צריך להודות לכם על האפשרות שאתם נותנים לנו", אמר בפתח דבריו. "אתם, השלוחים, עושים עבודה שאין לה אח ורע בכל העולם". בסיום דבריו הנלהבים, הכריז על תרומה להקמת 11 בתי-חב"ד חדשים בקמפוסים.

השליח ה-120 יוצא לדרך

לפני מספר חודשים דיווחנו לראשונה, על צאתו לדרך של השליח ה-120 לאחד הקמפוסים בארצות-הברית. "מדובר במהפכה של ממש", אמר ל-COL הרב משה קוטלרסקי. "אלפי סטודנטים התקרבו ליהדות, רק בזכות הפעילות הענפה של אותם שלוחים".

את המימון לפעילות הבלתי-ניתנת לתיאור מעניקים קרן רוהר וטבסיניק המסייעים לכל אורך השנה למאות שלוחים ברחבי העולם.

"כל שליח שיוצא לשליחות בקמפוס שמאושר, מקבל סיוע למשך שלוש השנים הראשונות על-סך 40 אלף דולר לכל שנה שזה (120 אלף דולר) שזה למעלה מ-8 מליון דולר", הוא מספר.

לדבריו, המטרה היא "שלכל שליח תהיה מנוחת הנפש והם יוכלו להתעסק בהפצת המעיינות לאורך היום ומבלי להיות טרודים בענייני פרנסה". לאחר שלוש השנים, מתכנסים חברי 'ועד הקמפוסים',  ובוחנים את המשך המעניק לפי המצב. יש לציין, כי הסיוע שהוזכר לעיל לשלוחים בקמפוסים, הוא מלבד הסיוע שהם מקבלים לבניית בניינים וכדומה.

הפעילות עם הסטודנטים מתבטאת בתחומים שונים. רק לאחרונה דיווחנו ב-COL על קבוצה של 50 סטודנטים וסטודנטיות מאוניברסיטאות שונות בברזיל שהחליטו שהם רוצים "להתאוורר" במובן הרוחני, במקום אחר. יחד עם מספר שלוחי חב"ד מברזיל הם הגיעו לניו-יורק ונשארו כאן לשלושה שבועות.

כמו-כן מתקיימים לאורך השנה שבתונים מיוחדים לסטודנטים. לפי חודשים ספורים התכנסו יחד מאות סטודנטים מקמפוסים שונים ברחבי ארצות-הברית לשבת מיוחדת בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק. במהלך השבת, ביקרו מאות הסטודנטים בבית-חיינו - 770, בחדר הק' של הרבי ובספרייה, כשהם מודרכים על-ידי צוות מיומן. בנוסף, השתתפו הסטודנטים בתוכניות שונות ומגוונות.
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
אשר
ז' תמוז ה׳תשס״ז
אשר, אשר, איפוא אתה?
2.
asher brochester
ח' תמוז ה׳תשס״ז
I think asher is in rochester
3.
שוב הוכחתם
ח' תמוז ה׳תשס״ז
שאתם מביאים גלריות ודיווחים בלעדיים והאתר המתחרה מביא לנו תמונות ארכיון...

כל פעם אותו סיפור
4.
מדוע אין ישיבה נפרדת?
ח' תמוז ה׳תשס״ז
מדוע באירוע כזה שאינו בשדה הפעילות אלא התאספות של השלוחים לא ניתן לשבת בנפרד גברים ונשים?
גוואלד! עד מתי יהיה זה לנו למכשול.
5.
מה עם ארץ הקודש?
ח' תמוז ה׳תשס״ז
לנו לא מגיע קצת אבל קצת שליחים ושלוחות לקמפוסים????
7.
איפה ישראל דערין
ח' תמוז ה׳תשס״ז
איך זה שכינוס מתקיים בסטענפארד ולא רואים אף תמונה מהרב דערין השליח על אתר?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.