מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשס״ז 24.06.2007

מהדורה חדשה ברוסית לספר "הבלתי נכנע"

במלאות 80 שנה ל"חג הגאולה" י"ב תמוז היה בו שוחרר כ"ק אדמו"ר הריי"צ, רבי יוסף-יצחק שניאורסאהן נ"ע, לחופשי מגלותו - יצא לאור, בהוצאת צעירי-אגודת-חב"ד, במהדורה חדשה, הספר המרתק "הבלתי נכנע" בשפה הרוסית ■ הספר, מתאר את חייו של האדמו"ר הריי"צ נ"ע, ואת מאבקו העקשני לשמירת הגחלת היהודית ברוסיה הסובייטית ■ הרב מאיר ורזוב מנהל האגף לקליטה רוחנית בצעירי-חב"ד, שעסק בעריכת הספר, סיפר כי מדובר במהדורה השלישית של הספר שיופץ בכל הקהילות דוברי רוסית ברחבי העולם: מאוסטרליה ועד קנדה, מרוסיה ועד גרמניה  לסיפור המלא
מהדורה חדשה ברוסית לספר

80 שנה חלפו מאז חג הגאולה י"ב-י"ג תמוז תרפ"ז - היה בו שוחרר כ"ק אדמו"ר הריי"צ, רבי יוסף-יצחק שניאורסאהן נ"ע, לחופשי מגלותו, ובימים אלו יצא לאור במהדורה חדשה הספר המרתק "הבלתי נכנע" בשפה הרוסית, בהוצאת צעירי-אגודת-חב"ד בישראל.

הספר מתאר את חייו של האדמו"ר הריי"צ נ"ע, ואת מאבקו העקשני לשמירת הגחלת היהודית ברוסיה הסובייטית. בספר, 300 עמודים גדושים בתוכן מחקרי ותיעודי מלווה בתמונות ותעודות מקוריות מחייו שדל אדמו"ר הריי"צ נ"ע והחסידים תחת אימי השלטון הקומוניסטי.

האדמו"ר הריי"צ, עסק במסירות נפש למען הפצת תורה ויהדות בברית המועצות. הרבי נעצר, ולאחר חקירות ועינויים נגזר דינו "מוות בירייה"! ההשתדלות והלחץ הבינלאומי לשחרור הרבי הוכתרו בהצלחה, הביאו לצמצום ה"עונש" לשלוש שנות הגליה ל"קוסטרומה", ולאחר מכן לשיחרור מוחלט ביום י"ב בתמוז.

רבי יוסף-יצחק נ"ע, כותב באחד ממכתביו על יום הגאולה: "לא אותי בלבד גאל הקב"ה בי"ב תמוז  כי אם גם את כל מחבבי תורתנו הקדושה, שומרי מצווה, וגם את אשר בשם ישראל יכונה". חג הגאולה האישי של הרבי הפך מיד לא רק לחגם של החסידים, אלא לכל היהדות הנאמנה וכלל ישראל. עוד כותב הרבי כי "יום זה, הינו יום מסוגל להתוועדות והתעוררות לחיזוק התורה בכל אתר ואתר לפי עניינו".

הרדיפה של השלטונות הקומוניסטיים כוונה לא רק כלפי הרבי, אלא גם כלפי חסידיו ושליחיו. רבים מהם נעצרו והוגלו, ורבים הוצאו להורג, רק בשל פעילותם היהודית. השלטונות הקומוניסטיים קיוו לחסל את היהדות בתחומה בדרך של דיכוי הדת. הרבי היווה מבחינתם את החומה האחרונה שביקשו להפיל, ונכשלו. חסידיו נותרו ברחבי בריה"מ אף לאחר שהרבי עזבה, לאחר שחרורו. הם המשיכו לפעול במחתרת ולהחזיק את גחלת היהדות מאחורי מסך הברזל. נאבקו ואף ניצחו.

הרב מאיר ורזוב מנהל האגף לקליטה רוחנית בצעירי-חב"ד, שעסק בעריכת הספר, סיפר כי מדובר במהדורה השלישית של הספר שיופץ בכל הקהילות דוברי רוסית ברחבי העולם: מאוסטרליה ועד קנדה, מרוסיה ועד גרמניה.

להזמנות – יודאיקה טל' 03-9696120

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.