מערכת COL | יום ה' תמוז ה׳תשס״ז 21.06.2007

ג' תמוז בישיבות ההסדר / סקירה חלקית

אלפי בחורי ישיבות הגו בתורת הרבי בג' תמוז. היוזמה של 'תורת חב"ד' להוצאת וחלוקת הספר הצליחה מעל ומעבר למשוער ביותר מ-40 כינוסים ■ בישיבות ההסדר בהשתתפות ראשי ישיבות והר"מים למדו איגרות של הרבי מהספר החדש "אוצר אגרות קודש" ■ ברבות מהישיבות אף התקיימו התוועדויות חסידיות ■ אירועים בולטים התקיימו בשדרות, נתיבות, כרם דיבנה, יד בנימין, שעלבים, רמת גן, פתח תקווה, ירושלים, בית א-ל, חיספין, צפת וקרית ארבע ■ הרב משה שילת מנהל תורת חב"ד לבני הישיבות שע"י צאגו"ח מספר על התעוררות עצומה השנה בישיבות ביום ג' תמוז ומודה לכל העוזרים והתורמים לפרוייקט הגדול  לסיפור המלא אלפי עותקים של הספר החדש "אוצר אגרות קודש"
ג' תמוז בישיבות ההסדר / סקירה חלקית
הרב אליהו לנדא מתוועד בבית אל
שדרות - ראש הישיבה הרב דוד פנדל מעיין בספר החדש אוצר "איגרות קודש" ומחפש איגרות, אותן הוא מקריא בסוף שיעורו בשעת חלוקת הספר לתלמידים. הוא בחר במכתבים שנוסכים אמונה וביטחון שלא לפחד כלל והקריא אותם בהתלהבות לפני תלמידיו.

בשדרות עוד ישיבת הסדר, ה"שלוחה" היא מכונה, בראשות הרב שלמה בנימין, ראש הישיבה מסר את שיעורו היומי בהלכה מתוך ענייני ההלכה בספר אגרות קודש.
כפר מימון - בו נמצאת באופן זמני ישיבת ימית, הישיבה ששכנה בבניין המפואר בנווה דקלים (עם צורת ה"מגן דוד") שהפך למרמס ומשיסה. התוועדנו איתם בסיום "סדר" אחר הצהריים.

שעלבים – התלמידים השתתפו בהתוועדות מיוחדת מטעם הישיבה. ארבעה רמ"ים לימדו כל אחד מכתב אחר מתוך הספר, שוחחו עליו ודנו בו, לאחר מכן הוקרנה לפני התלמידים תוכנית מ"תורת חיים" .

בכולל ארץ חמדה המפורסם בירושלים, הספר נתקבל בהערכה גדולה. ראשי הכולל והתלמידים שעיינו בו נדהמו לגלות את תשובת הרבי לרוגוצ'ובי בדיני טרפות. מסתבר שבכולל למדו בשבוע האחרון את הסוגיא הזו ממש ומכתב זה האיר את עיניהם בכמה דברים סבוכים בנושא.

כרם דיבנה - הרב אליהו קירשנבאום לומד עם 60 בחורים מכתבים מתוך הספר, מכתב אחרי מכתב, והתלמידים מבקשים עוד, אחר שעה קלה גולשים לאמירת לחיים וניגוני הרבי ומסיימים בהחלטות טובות להוסיף בלימוד החסידות והליכה בדרכיה.

בבית א-ל למעלה מ-100 בחורים ואברכים מצטופפים לשמוע את הרב אליהו לנדא מגיד השיעור בכולל ערב ללימוד החסידות במקום וחוטפים את הספר החדש. הרב איתן אחיטוב, הרוח החי'ה באירגון ההתוועדות, טוען שמדובר במספר שיא של משתתפים בהתוועדות במקום.

בצפון הארץ מתקיימים שיעורים כלליים מיוחדים בספר החדש על ידי ראשי הישיבות הרב בלום בנהריה, הרב שוגרמן בחיספין והרב ברונר בצפת.

הרב דני כהן השליח בחברון הנמצא כעת בישיבת ניר בקרית ארבע, נלהב מהרגיל, ומספר שבאו כל הישיבה ביחד עם חלק מהר"מים ולא נתנו לי לעזוב את המקום"... למחרת הוא מגיע לישיבות בכרמל וב עותניאל שבדרום הר חברון.

רמת גן - מתקשר אלי תלמיד ומשמיע לי בטלפון הנייד את שיעורו של הרב יהושע שפירא אחרי התפילה. הרב קורא איגרות ומספר סיפורים על הרבי, בין לבין מנגנים את ניגוני הרבי. שם כל היום הייתה אוירה של יום ההילולא ממש, תלמידים רבים כתבו לרבי והתוועדו.

במעלה אדומים אמר הרב יצחק שילת שיחה על הרבי במהלך ארוחת הבוקר בחדר האוכל בישיבה. מה-100 ספרים שהעברנו לשם לא נשאר אחד, וכמה עשרות תלמידים מבקשים עוד.

בישיבת מצפה יריחו בראשות הרב שבתי סבתו לומדים בסדר אחה"צ מתוך הספר, עזר לנו שם הרב שמואל וינקרט מנהל בית חב"ד.

הרב איתן אחיטוב נע בכבישי חבל בנימין והשומרון ומשתתף באירועים בישיבות כוכב יעקב, שילה, שבי שומרון ויצהר. בכל המקומות לומדים בספר וראשי הישיבות מדברים על הרבי.

יד בנימין - רוב התלמידים הינם אברכים. ראש הישיבה הרב שמואל טל מבקש שנציג את הספר ונלמד מתוכו, נתנו שיעור קצר וחילקנו את הספרים.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מ ד ה י ם
ה' תמוז ה׳תשס״ז
ירבו פעולות חבדיות כאלו לנח"ר נשיאנו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.