מערכת COL | יום ד' תמוז ה׳תשס״ז 20.06.2007

נחנכו המשרדים החדשים של ועד הנחות בלה"ק

בשעות אחר הצהרים של יום ההילולא ג' תמוז, התקיים בבנין המשרדים 788 הצמוד לבית-חיינו 770 בשכונת קראון הייטס, "כאן צוה ה' את הברכה" מעמד חגיגי ומרשים, של חנוכת המשרדים החדשים של ועד הנחות בלה"ק ■ בחודשים האחרונים, נטל על עצמו מנהל וועד הנחות בלה"ק הרב חיים שאול ברוק, את הפרוייקט של שיפוץ המשרדים, וכעבור חודשים אחדים של שיפוצים אינטסנביים, נחנכו משרדי לה"ק החדשים, ברוב פאר והדר לסיפור המלא
נחנכו המשרדים החדשים של ועד הנחות בלה
בשעות אחר הצהרים של יום ההילולא ג' תמוז, התקיים בבנין המשרדים 788 הצמוד לבית-חיינו 770 בשכונת קראון הייטס, "כאן צוה ה' את הברכה" מעמד חגיגי ומרשים, של חנוכת המשרדים החדשים של ועד הנחות בלה"ק.

מאז עלותו על כס נשיאות חב"ד [וכן בשנים שלפני עלותו על כס הנשיאות], בשנת תש"י, הי' הרבי מתוועד (נושא דברי תורה וחסידות) בפני קהל חסידיו בשבתות, בחגים ובהזדמנויות שונות. הרבי היה מדבר בשפת האידיש, ובשפה זו הועלו הדברים על הכתב.

"ועד הנחות בלה"ק" הוקם בשנת תשמ"א (1981) על-ידי צוות אברכים מוכשרים, במטרה להדפיס ולפרסם את תורתו של הרבי בלשון-הקודש.

משנת תשמ"א עד שנת תשנ"ב יצאו לאור 43 כרכים של "התוועדויות" בלשון-הקודש, הכוללים את כל השיחות והמאמרים שנאמרו בתקופה זו.

לאחר הסתלקותו של הרבי בג' תמוז תשנ"ד – מתורגמים ללשון-הקודש ונערכים מחדש דברי תורתו של הרבי שנאמרו בשנים תש"י-תשמ"א (1981-1950). עד היום יצאו לאור 34 כרכים, הכוללים את השיחות והמאמרים שנאמרו עד סוף שנת תשכ"ב.

בנוסף לכך, יוצאות לאור מדי שבוע חוברות בודדות הכוללות חלקים מהשיחות הנערכות באותה תקופה, לרוב כאלו הקשורים לפרשת השבוע או לחג ומועד סמוך.
במשך כל השנים האלו, שהייתה תקופת פריחה עצומה בתורת הרבי, פעל צוות לה"ק בתנאים לא אידיאלים, במשרדים מיושנים, ועם הזמן המקום נהיה צר מהכיל את העבודה השוטפת.

בחודשים האחרונים, נטל על עצמו מנהל וועד הנחות בלה"ק הרב חיים שאול ברוק, את הפרוייקט של שיפוץ המשרדים, וכעבור חודשים אחדים של שיפוצים אינטסנביים, נחנכו משרדי לה"ק החדשים, ברוב פאר והדר.

יש לציין שבמשך חדשים אלו עבדו צוות לה"ק במשרדי JEM שפתח בפניהם מנהל JEM הרב אלקנה שמוטקין ביד רחבה ובסבר פנים יפות ומאירות.

החל משעות הצהריים של יום ההילולא, החל להגיע קהל רב של ידידים, מכרים, תומכים, חסידים ואנשי מעשה, להביע את הערכתם, הוקרתם ותודתם לאנשים העושים במלאכה – ראש וראשון החוזר הראשי הרב יואל כהן, העורך הראשי הרב דוד פלדמן, והעורכים הרב ישראל שמעון קלמנסון, הרב מנחם מענדל קפלן, והרב חיים אליעזר טוורסקי. והמנהל הרב חיים שאול ברוק.

כל הבאים בירכו את אנשי לה"ק, שחנוכת המשרדים תהווה שלב של פריצה בהוצאת תורת רבינו לאור, לשמחת לב אנ"ש והתמימים בכל העולם כולו.

רעיון שיפוץ המשרדים עלה לפני שבע שנים על ידי הרה"ת ר' מנחם מענדל שם-טוב ע"ה שדחף ללא הרף לשפץ את המשרדים, ואכן בני משפחתו בראשות בנו הרה"ת ר' כתריאל שי' ובני משפחת סטאק בראשות בנם הרה"ת ר' בן-ציון הכהן שי' הרימו תרומה ראשונה ונכבדה לתחילת הבני' לעילוי נשמת ראשי משפחתם הרה"ת ר' מנחם מענדל ע"ה שם-טוב, הרה"ת ר' שמשון הכהן ע"ה וזוגתו מרת מאטיל ע"ה סטאק.

שאר החדרים נבנו לזכות הנדיבים הר' לוי ואולגה לבייב; הר' יוסף יצחק הכהן ונחמה דינה כ"ץ – לעילוי נשמת אא"ז הרה"ח ר' משה פנחס ומרת מינדל כץ ע"ה והרה"ג הרה"ח ר' מרדכי ומרת גיטל מענטליק ע"ה; הר' שלום דובער ואסתר ליין – לעילוי נשמת אא"ז הרה"ח הרה"ת ר' שלום דובער ומרת פריידא ליין ע"ה ולזכות אא"ז הרה"ת ר' משה חיים ושרה לאה סאפאטשקינסקי; הר' שלום דובער ונאוה רבינוביץ – לזכותם ולזכות משפחתם שיחיו

כמו כן מספר רב של אנ"ש ושלוחים השתתפו ומשתתפים בימים אלו ב"מגן האלף", תרומה בסך 1000$ לשיפוץ המשרדים.

בין האורחים שבאו להביע הערכה והוקרה, היו חברי מזכירות הרבי: הרב חיים יהודא קרינסקי, הרב ירחמיאל בנימין הלוי קליין, חברי המרכז לעניני חינוך: הרב משה קוטלרסקי, הרב שמואל קפלן, הרב יוסף ברוך הכהן פרידמן, חברי ועד להפצת שיחות: הרב יהודא לייב אלטיין, הרב נחמן שפירא, חברי מערכת "אוצר החסידים" וצוות הספרי': הרב שלום דובער לוין, הרב יצחק וילהלם, הרב גבריאל שפירא, הרב אליהו מטוסוב, חברי צעירי אגודת חב"ד: הרב שלמה הכהן פרידמן, הרב חיים מאיר ליבערמאן, הרב משה בוגומילסקי, הרב ישראל פרידמן, מנהל הנחות בלה"ק בשנים הראשונות הרב אלימלך גורביץ, מנהל חב"ד אורג הרב זלמן שמוטקין, מנהל ג'ם הרב אלקנה שמוטקין, הרב מאיר הארליג, הרב יוסף גערליצקי, הרב צבי הירש נוטיק, הרב דוד אולידורט, הרב משה אהרן צבי ווייס, הרב משה הלוי קליין, הרב דוד מונדשיין, ר' שלמה חיים פלס, הרב יצחק מאיר גורארי', הרב שלמה הכהן זרחי, הרב זאב יחזקאל הכהן ובנו הרב יוסף יצחק הכהן כץ, הרב זושא וילהלם, הרב אליעזר ברוד, הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי, ועוד עשרות שלוחים ורבנים ומאות רבות של אורחים שבאו לשמוח עם אנשי לה"ק והתקבלו במאור פנים, ונערך להם סיור מקיף במקום.

חלק מהסיור הי' הצגתם של שיחות ומאמרים עם הגהות הרבי וסקירה כללית של אופן העבודה של חברי הצוות, במוצגים היו דברים רבים שמעולם לא שזפתם עין להנאתם של כל המבקרים.

המשרדים החדשים משוכללים במיטב שכלולי ההיי-טק המתקדמים, וכל המאגרים התורניים המהירים, ובנוסף לעבודה המאומצת על השיחות והמאמרים משנים עברו, מוכנים במשרדים החדשים להדפסת תורה חדשה שנזכה לשמוע בקרוב ממש.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
או אה
ה' תמוז ה׳תשס״ז
הרבה אחמים במקום אחד
2.
יותר נכון
ו' תמוז ה׳תשס״ז
הרבה חכמים במקום אחד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.