הרב אקסלרוד: "שקר גס... הפעולה אסורה באיסור מוחלט"

אחרי שלדאבון הלב התברר כי אנשים המזוהים כחסידי חב"ד הם האחראים ל"קמפיין הבארים", ולאחר שכל חסיד חב"ד, ללא הבדל דעה, השקפה או השתייכות 'מסגרתית', הזדעזע למראה הביזיון הנורא וחילול שם שמים ושם הרבי - הופצה גירסה שניסתה 'לרכך' את הפשע הנורא.
על פי הטענה הזאת, בסך הכל היתה כוונה טובה, לעשות "התוועדות" עם החבר'ה הצעירים, ואז נכנס לעניין משרד הפרסום והכול השתבש. גם אם נקבל את לימוד הזכות הזה, עדיין זועקת לשמים השאלה, מדוע אחרי שהתברר לאן הדברים מובילים לא עצרו היוזמים ה"תמימים" ולא חזרו בהם. אבל מתברר שזו זריית חול בעיניים.
כמה גורמים נטלו עליהם לערוך תחקיר מדוקדק על כל הפרשה, כדי לגלות מי בדיוק עומד מאחוריו וכיצד עלה על הדעת לעשות דבר מזעזע ומקומם כל כך. התחקיר עדיין בעיצומו אך כבר עתה אפשר לגלות, כי זו לא היתה "יוזמה תמימה" שיצאה מכלל שליטה, אלא בדיוק להיפך: המטרה היתה לחולל פרובוקציה מכוונת, גסה ומכוערת, בלתי נתפסת, כדי לגרום לכלי התקשורת לעוט על המציאה.
היוזמים פנו למשרד הפרסום בבקשה להפיק עבורם קמפיין שיעורר תהודה ציבורית רבה. עכשיו ניתן את רשות הדיבור לאמיר נמי, מנכ"ל משרד הפרסום, כפי שהתראיין לכתב קול-ישראל (הכתבה שודרה ביומן הבוקר בג' תמוז):
"כשחב"ד באו אלינו הם אמרו לנו, אנחנו רוצים להתחבר לכמה שיותר קהלים. אמרנו להם, כמה מטורפים אתם מוכנים להיות? הם אמרו: הכי מטורפים שאפשר. אף אחד לא האמין שדוסים יעשו מסיבה בארליך בתל אביב ויחלקו אלכוהול חינם".
בראיון נוסף, בערוץ 'מעריב', אומר אמיר נמי דברים דומים: "חב"ד באו אלינו, אמרו לנו, אנחנו רוצים לקרב כמה שיותר קהלים לאמונה שלנו. שאלנו אותם בפשטות: כמה רחוק אתם מוכנים ללכת? הם אמרו: הכי רחוק שאפשר".
אחרי שהפרסומאים קיבלו אור ירוק כזה, הם הגו את הרעיון של "קמפיין בארים", שבו "שותים חינם על חשבון המשיח". וכדי שהפרובוקציה תהיה מושלמת עוד יותר, החליטו - כעצת בלעם בשעתו - לצרף לעניין גם פריצות. בעיתון ג'רוסלם פוסט (מיום ב' בתמוז) נאמר מטעם משרד הפרסום כי שילוב ה"דיילות" נועד לעורר את היצר הרע של עריות (הם משתמשים במילים אחרות, כמובן) ועל ידי זה למשוך את תשומת הלב "למסר המשיחי"!!!
כאשר קמה הזעקה האדירה, מכל חסידי חב"ד באשר הם, על חילול שמו הקדוש של הרבי, בליל היום הקדוש, בחגיגת פריצות, שכרות והתהוללות, הפיצו המארגנים מסך עשן של שקרים, והציגו את הדברים כאילו מדובר ב"התוועדות חסידית" (רח"ל מחיבור הזוהמה עם המושג החסידי הקדוש והטהור), וכאילו רק בטעות השתרבבו "דיילות" לעניין. הם הציגו לנו "הישג דתי" - ה"דיילות" הוחלפו ב"דיילים".
כך התרגש עלינו האסון הנורא, שביום הקדוש של הרבי העלו כלי התקשורת בארץ דיווחי תועבה איומים ונוראים, וכל זה בהפקת אותם "פוחזים וריקים", כפי שכינה אותם הרב אשכנזי.
בדיווחים האלה נראים ומתראיינים מתוך הברים האפלים, בתוך כל אווירת הפריצות הנוראה: זמרוני ציק ובנו חיים, ירמיהו כליפה, אילן חיון, אבי פיאמנטה (שמרקיד בחורים ובחורות ביחד בריקודי תועבה) ועוד כמה. כאחד המארגנים, שהתראיין בג'רוסלם פוסט, הוזכר מתתיהו הירש הכהן אברבנאל.
הבוקר, למרבה התדהמה, הפיצו אותם מופקרים עלונים צבעוניים בריכוזי חב"ד, ובאמצעותם הם מנסים לטהר את השרץ. התמונות הנראות בעלון מזעזעות בפני עצמן (חבורת בליינים גלויי ראש ולובשי גופיות מרימים כוסיות משקה, והכותרת אומרת: "לחיים רבי". אוי לאותה בושה!), אבל זה כמובן כאין וכאפס לעומת חגיגת הפריצות שהתחוללה שם באמת, שעליה דיווחו כלי התקשורת החילוניים.
אותם חצופים, שהפיצו את העלון, יודעים שאי אפשר כלל לפרסם בקרב חסידי חב"ד את תמונות הפריצות ואת הסרטים המחרידים שצילמו כלי התקשורת החילוניים, והם חושבים שיצליחו להסתיר מציבור אנ"ש את הזוועה שהתחוללה שם. לכן לא נותרה לנו ברירה אלא לתאר מקצת מן המחזות שנראו שם.
הם כותבים, למשל, שהמשקה הוגש "לגברים בלבד". אולם בצילומי התקשורת רואים שוב ושוב בנות בלבוש שחץ המקבלות משקאות מידי לובשי "חולצות המשיח", וכך גם ריקודי תועבה לצלילי המוזיקה של פיאמנטה ושותפו.
משמעות הדברים מעוררת פלצות: אנשים המכונים חסידי חב"ד הזמינו המוני צעירים וצעירות לחגיגת שתייה ושכרות חינם ("על חשבון המשיח"), ואפשר רק לשער מה היו תוצאותיה של שתייה זו, באווירה של ברים ומועדונים.
עוד הם כותבים: "כללי הצניעות נשמרים ע"פ הדרכת אב"ד הגאון החסיד הרב גדליהו אקסלרוד שליט"א". ממש חגיגת שכרות ותועבה בהכשר הרב. אבל מהר מאוד מתברר שלא דובים ולא יער.
בית דין רבני חב"ד פנה אל הרב אקסלרוד וביקש לברר אם אמנם נתן את ידו למעשה הנפשע. הרב אקסלרוד הכחיש את הדבר מכול וכול ושיגר לבית הדין מכתב בכתב ידו שבו נאמר:
גילוי דעת ומחאה
הנני בזה להודיע שהאנשים שפעלו בליל ג' תמוז ה' תשס"ז בסיסמת תגיד "לחיים למשיח" בפאבים לא שאלו את חוות דעתי האם לקיים פעילות זו ולא יידעו אותי על כך ולא נתתי שום הסכמה על הפעילות.
הדבר נודע לי כעשרים וארבע שעות לפני הפעילות ופניתי אל אחד הפעילים ושאלתי כיצד מעיזים לעשות כזאת ובעקבות זאת ביטלו את הופעת הדיילות.
מה שפרסמו הנ"ל שהיה לי איזה שייכות לפעילותם הוא שקר גס. הפעולה שעשו היא בניגוד להלכה ואסורה באיסור מוחלט ועל זה נאמר ובוצע ברך ניאץ ה' רח"ל רח"ל.
החותם בכאב ובצער
הרב גדליה אקסלרוד
כדרכם של שקרנים, שצריכים להיאחז במילת אמת, הם פתחו את העלון שלהם בשלוש מילים אמיתיות ונכונות לגמרי: "הלא יאומן קרה!". אכן, הלא יאומן קרה!!!




אך רציתי לשתף את הקוראים באפיזודה איומה שלה הייתי נוכחת הבוקר:
היום בבית רבקה, הביאו את העלונים האיומים הללו, בצד השני של העלון נכתב קטע מתוך מאמר "באתי לגני", בנות שראו את העלון, התבטאו כלפיו בשנאה מחרידה ובביטויים שממש לא הולמים בת חסידית, ולא אחזור עליהם כאן, ובנוסף לכל קרעו את העלונים למרות שראו את קטע השיחה ואת תמונת הרבי שהייתה בקטן באחת התמונות!
חסידים, נכון שזה גרוע המעשה של הבארים, אבל האם לכך אתם רוצים שיתדרדרו בנותיכם???
וכשאתם כותבים נגד זימרוני אל תערבו את חסידי חב"ד המשיחיסתים האחרים הם לא קשורים אליו כלל, עובדה שכל רבני המשיחיסתים התנגדו לפעולות שלו.
ומבקשים שכר כפנחס
אני מתבייש
נמאס.
מוכרחים להבהיר לעולם (ולנו בעיקר) שיש חב"ד ויזניץ, גור, ברסלב, ומשיחיסטים.
אוי רבי, עד מתי???