מערכת COL | יום ד' תמוז ה׳תשס״ז 20.06.2007

"חב"ד תמיד היו הראשונים שקפצו למים"

כאלף איש ובהם אברכים וחסידים, בראשות אדמו"רים ורבנים מכל החצרות והחוגים, נטלו חלק ביום שני השבוע בהתוועדות אור ל-ג' תמוז שהתקיימה בבית המדרש הגדול דחסידי וויזניץ רובע ז' באשדוד ביוזמת הארגון 'מאור החסידות' בראשות הרב  יעקב גלבשטיין ■ הרב מנחם מענדל גלוכבסקי רב קהילת חב"ד רחובות ומזכיר בי"ד רבני חב"ד ציין כי יש דברים רבים שהרבי עורר שיש לפעול בהם ורק לאחר שנים רבות שחסידי חב"ד, שבכל מקום, עסקו בהם קמו קבוצות אחרות מתוך היהדות החרדית והחלו לפעול בנושאים אלה וכך זה הפך לנחלת הכלל   לסיפור המלא
כאלף איש ובהם אברכים וחסידים, בראשות אדמו"רים ורבנים מכל החצרות והחוגים, נטלו חלק ביום שני השבוע בהתוועדות אור ל-ג' תמוז שהתקיימה בבית המדרש הגדול דחסידי וויזניץ רובע ז' באשדוד ביוזמת הארגון 'מאור החסידות' בראשות הרב  יעקב גלבשטיין.

מסביב לשולחנות ערוכים מכל טוב הסבו מאות המשתתפים כאשר לצידם עומדים אנשים רבים שלא היה בעבורם מקום לשבת.

את הערב פתחה מסכת ניגוני חב"ד אותה שרו הנוכחים כולם בצוותא חדא מתוך אווירת קירוב והתעלות. מייד לאחר מכן הזמין המנחה ויזם הערב הרב יעקב גלבשטיין את הרב מנחם מענדל גלוכבסקי רב קהילת חב"ד רחובות ומזכיר בי"ד רבני חב"ד לשאת דברים:

בדבריו ציין הגר"מ גלוכובסקי כי יש דברים רבים שהרבי עורר שיש לפעול בהם ורק לאחר שנים רבות שחסידי חב"ד, שבכל מקום, עסקו בהם קמו קבוצות אחרות מתוך היהדות החרדית והחלו לפעול בנושאים אלה וכך זה הפך לנחלת הכלל. "תחת הנהגתו של הרבי חב"ד היתה תמיד כמו נחשון בן עמינדב שקפץ הראשון למים ואחריו כל עם ישראל.

"בתשי"ב הרבי אמר שחסידות חב"ד היא היחידה שעוסקת בחזרה בתשובה ואח"כ כולם יעשו זאת אבל בינתיים צריכים לסחוב את העגלה לבד", אמר.

"אבא שלי היה חסיד טשערנוביל-צאנז ולמד ב'תורה ודעת'. באותה עת הרבי ייסד שעה של יהדות בבתי ספר העממיםPUBLIC SCHOOLS . כיוון שלא היו מספיק ליובאוויטש'ערס לקחו גם בחורים מ'תורה ודעת' ואבא היה אחד מהם. כאשר ראה את הרבי הריי"ץ יושב על כסא גלגלים סובל יסורים ומה שמעניין אותו זה עוד ילד יהודי שילמד אידישקייט החליט לבדוק את הדברים וכך הוא התקרב לחב"ד".

בנסיון לתאר את המבט של הרבי בסוגיות שונות סיפר הגר"מ גלוכובסקי: "מישהו נכנס ללא כובע לרבי ל'יחידות' ואמר שהוא מתעסק בקירוב רחוקים. השיב לו הרבי שלא יגיד כך, שכן מי מאיתנו יודע באמת מי הרחוק ומי הקרוב, אלא שיאמר שהוא מתעסק במצות 'ואהבת לרעך כמוך'

"זה היה המוטו של ההסתכלות של הרבי על כל יהודי" ציין הרב גלכובסקי, "וזה הענין של כל המצוה מלשון צוותא וחיבור שמקשר את היהודי עם האין סוף ב"ה וזה הי' כל הענין של הרבי להוריד את זה למטה שלא יהי' ענין למעלה אלא דבר מוחשי.
"כתוב 'וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך' אומרת הגמ' ע"ז 'אלו תפילין שבראש'. עד מלחמת ששת הימים זה היה דבר יפה ונכון אבל לא למטה. לפני המלחמה הרבי הוריד את זה להמציאות שצריכים להניח תפילין ליהודים כדי שהגוים ייפחדו".

לאחר ניגון נוסף הזמין הרב יעקב גלבשטיין את הרב משה וולפסון משגיח ישיבת תורה ודעת נ.י. שבדבריו ציין את עבודת השלוחים שבהוראת הרבי הולכים במסירות נפש להתיישב בכל מקום כדי להפיץ יהדות.

הג"ר זושא הורביץ רב איגוד אברכים חסידים בשכונת רמות בירושלים וראש כולל שבט הלוי בעיר סיפר לנוכחים על רוח ה' שפיעמה אצל הרבי, כאשר כל היוצא מפיו היה בגדר צדיק גוזר והקב"ה מקיים תוך שהוא מביא כמה מעשים ש'בדידי הווה עובדא'.

ההתועדות אורגנה ע"י הארגון 'מאור החסידות', שבראשות הרב יעקב גלבשטיין, המפעיל בקרב הציבור החרדי שיעורי חסידות קבועים מדי שבוע כמו גם שיעורים והתוועדויות לפני חגים או בחגים. בסיום הערב חולק לכל המשתתפים ספר אגרות קודש (ליקוט של 300 אגרות קודש בעניינים שונים מחולק לפי נושאים).
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
המסירות של הרב יעקב גלבשטיין
ה' תמוז ה׳תשס״ז
ראינו אותו את הרה"ח ר יעקב גלבשטיין כבר חודש מראש באשדוד לא היה לוח מודעות אחד בשכונות שלא הדביק את המודעות של ההתוועדות לקראת ג תמוז הרב גלבשטיין מסור בלב נפשו למען ליובאוויטש והכל אצלו בפשטות ובצנעה, ישר כוחו ושירבו כמותו.
2.
הרב גלבשטיין - עלה והצלח!
ה' תמוז ה׳תשס״ז
איך הספקת גם להגיע לאהל?


הבאת את ירושלים לאשדוד!!
אדריך1
לרבי יש הרבה נח"ר ממך לבטח!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.