מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשס״ז 17.06.2007

בזכות חב"ד, גם ההונגרים יבינו פשוטו של מקרא

ג'ורי כ"ץ, עו"ד יהודי מווינה מסתובב מזה שנים עם הרגשת שליחות לאפשר גישה ללימוד פירוש רש"י על-התורה לאלו שלא יודעים ללמוד אותו בשפת המקור. בהשגחה פרטית הוא פגש את הרב ברוך אוברלנדר, שליח חב"ד בהונגריה, שלקח על עצמו את הפרוייקט ■ ואכן מאז שבת בראשית מופיע על-ידי ההוצאה לאור החב"די שליד בית חב"ד חוברות "מפירושי רש"י לתורה", המכיל בתוכו חלק מפירושי רש"י ל-3-4 פרשיות הבאות  ■ חוברות הרש"י מופצים בבתי-כנסת ובבתי ספר יהודיים, וניתן גם לרכשו במשרדי בית חב"ד לסיפור המלא
בזכות חב
ר' שמואל (ג'ורי) הכהן כ"ץ, הוא יהודי יקר שהיה מתגורר בוינה ועלה בינתיים ארצה. כבר שנים שהוא הסתובב עם הרגשת שליחות לאפשר גישה ללימוד פירוש רש"י על-התורה לאלו שלא יודעים ללמוד אותו בשפת המקור.

בהשגחה פרטית הוא פגש את הרב ברוך אוברלנדר מבודפסט, שליח חב"ד בהונגריה ואיש ספר, שלקח על עצמו את הפרוייקט, ר' שמואל הבטיח את המימון לזכר נשמות הוריו ר' שלמה זאב הכהן ומרת חיה שרה כ"ץ עליהם השלום.

ואכן מאז שבת בראשית מופיע על-ידי ההוצאה לאור החב"די שליד בית חב"ד חוברות "מפירושי רש"י לתורה", המכיל בתוכו חלק מפירושי רש"י ל-3-4 פרשיות הבאות. העורכים של התרגום ההונגרי הם הרבנים אוברלנדר ושלמה דוד כובש, ומסייעים להם צוות של מתרגמים, עורכים ומבקרים.

חוברות הרש"י מופצים בבתי-כנסת ובבתי ספר יהודיים, וניתן גם לרכשו במשרדי בית חב"ד. יהודי הונגריה קיבלו את הבשורה בשמחה ובהתלהבות, ובמסגרת ה"אוניברסיטה הפתוחה ללימודי יהדות" של חב"ד בהונגריה אף מתקיימת שיעור שבועי ברש"י רבת-משתתפים, נוסף על אלה שרוכשים את החוברת ללימוד עצמי.

ר' שמואל כ"ץ התעקש שלשונו של רש"י שמופיע ליד התרגום יהיה מנוקד, וזה יקל לאלו שעוד לא יודעים ללמוד את הרש"י מהמקור. המשימה לא היתה קלה כי לא היה ניתן להשיג ב"שוק" רש"י מנוקד. אבל המוציאים לאור לא הרימו ידים והשיגו סוף-סוף את הרש"י המנוקד.

אין ספק שפרוייקט הרש"י בהונגרית נחשב ככלי-עזר רב עוצמה לקירוב יהודים בחזרה אל המקורות, וכולם מודים ומשבחים את ר' שמואל כ"ץ על שלקח על עצמו לממן משימה חשובה זו לזכר נשמות הוריו. יצויין שר' שמואל לא רק מממן אלא גם לוקח חלק בעבודת התירגום, מבקר, מתקן ועוזר בעריכה.

עם גמר הסידרה מתכננים לחזור ל"בראשית" ולהשלים את תרגום כל פירוש רש"י על-התורה, בתוספת פירוש קצר, שמיוסד על דברי גדולי המפרשים, ויכלול בתוכו כמובן גם מהפירושים הנפלאים של כ"ק אדמו"ר זי"ע.

לצפייה: לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.