מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשס״ז 17.06.2007

כ-2,000 איש שבתו בשבת 'התקשרות' ליד הציון

חסידים, תמימים, מקורבים ואפילו ילדים שבתו השבת בחצר ציונו הקדוש של הרבי בקמבריה-הייטס בקווינס, ניו-יורק, במה שהוגדר כשבת הכנה ליום ההילולא של הרבי היוצא ביום שלישי ■ 500 מיטות צבאיות סודרו במאהל חדש שהוקם מאחורי הבית החמישי, הצמוד ל'בית אוהל חב"ד ליובאוויטש', שנפתח באחרונה ושימש ללינה ל-54 רבנים ושלוחים. מאות מזרונים פוזרו ואחרים ישנו ברכביהם. היו מספר טנקים שאירחו מתוועדים ויושנים - חלקם בו-זמנית ■ בשבת התקיימו עשרות התוועדויות עם גדולי הרבנים, המשפיעים והשלוחים שבאו מרחבי העולם  לסיפור המלא ותמונות  • ג' תמוז תשס"ז: יום שידורים מיוחד ב-COL
כ-2,000 איש שבתו בשבת 'התקשרות' ליד הציון
חסידים מתכוננים על-יד האהל הק', דקות פני השבת • צילומים: אלי קאהן, COL

מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

חסידים, תמימים, מקורבים ואפילו ילדים שבתו השבת (פרשת 'קורח') בחצר ציונו הקדוש של הרבי בקמבריה-הייטס בקווינס, ניו-יורק, במה שהוגדר כשבת הכנה ליום ההילולא של הרבי היוצא ביום שלישי.

'שבת ג' תמוז באוהל' נעשה למנהג קבוע ב-13 השנים האחרונות. באים לכאן אנ"ש ממיאמי וירושלים לספוג לחלוחית חסידית, שלוחים מאוסלו וטורונטו כדי לקבל חיזוק ובחורים ממלבורן וכפר-חב"ד כדי ללמוד מאמר "ואתה תצווה" לפני הכניסה לציון הקדוש.

הכנות רבות נעשו לקראת השבת השנתית - בתקווה שהיא תיעשה ב-770 או בירושלים הבנוייה - ואולם, זהו אינו מועד ומקום להעדפות חומריות כמו מיטה נוחה או כיור צמוד. הראש נתון בעיקר לתפילות במניינים הרבים הנערכים בכל פינה פנוייה, לימוד במרץ ובכובד-ראש והתוועדות והאזנה לדברי זקני חסידים ומשפיעים.

500 מיטות צבאיות סודרו במאהל חדש שהוקם מאחורי הבית החמישי, הצמוד ל'בית אוהל חב"ד ליובאוויטש', שנפתח באחרונה ושימש ללינה ל-54 רבנים ושלוחים. מאות מזרונים פוזרו ואחרים ישנו ברכביהם. היו מספר טנקים שאירחו מתוועדים ויושנים - חלקם בו-זמנית.

'משקה' וסעודות דווקא היו בשפע. 2,000 מנות אוהל הוזמנו. "בכל שנה אנחנו מנסים לשער את כמות הבאים ותמיד יש חריגה", ציין גורם בהנהלת 'אהל חב"ד ליובאוויטש" בצאת-השבת. היו שציפו לפחות בשל המרחק הימים בין השבת לג' תמוז השנה.

המוני האורחים סעדו לאורך ארבעת המאהלים. קבוצת מתוועדים נראו מתגודדים סביב הרב זלמן גופין, משפיע ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר-חב"ד ואחרת ליד עמיתיו בישיבה הרב יעקב שוויכה והרב יעקב גולדשמיד. מהישיבה הקטנה בקריית-גת הגיעה קבוצת תמימים, לראשונה אולי, בליווי ראש-הישיבה הרב יוסף-יצחק זילברשטרום והמשפיע הרב מנחם-מענדל קנלסקי.

היו התוועדויות בליל שבת וביום שבת כשצעירים יושבים ליד מבוגרים ומקשיבים, בתמהיל של קנאה, באפיזודות ובתורה שהם זכו לשמוע מהרבי. השליח הראשי לאנגליה הרב נחמן סודאק נראה עם מנהל 'כולל חב"ד' הרב שלום דוכמן, מנהל חב"ד.אורג הרב זלמן שמוטקין והשליח הרב יוסי דערן מגרינוויץ'.

מזכיר בית-דין רבני חב"ד בישראל ורב נחלת הר-חב"ד, הרב יהודה-יצחק ירוסלבסקי כמעט ולא נראה. בנו, הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי, הרב החדש לקהילת חב"ד באלעד דווקא כן - עם ריקוד סוער על שולחן.

הרב משה קוטלרסקי, מראשי המרכז-לענייני-חינוך, נראה מתוועד במרץ עם יהודי אלמוני מטבריה. מספרים שהלה תורם בנדיבות להוצאות ה'אוהל'. באשר ל'איש אשר על האוהל', הרב אבא רפסון ואחיו השליח הרב יוסי רפסון מדרום-קרוליינה: הם היו זמינים והתרוצצו ללא לאות להצלחת השבת.

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
משפיעים באוהל
א' תמוז ה׳תשס״ז
כל הענין של ג תמוז הוא "שלא עזב הרועה את צאן מרעיתו" ולכן נוסעים לרועה,אבל במחילה נכבוד תורתם של ראשי הישיבות והמשפיעים איך הם עוזבים את צאן מרעיתם,בימים אילו,תלמידי הייבות נשארים בלי משפיעים מרכזים,ורמי"ם כמה מאות מכתבים יש באגרות לר"י למשפיעים לא לעזוב את הישיבה בזמן שהבחורים זקוקים להם,ובפרט שג תמוז הוא ביום ג הקרוב,ונוסעים לשבת ונשארים עד שבת שאחרי כך שמפקירים את הבחורים ללא רשות של הרבי,ולא שאין עתה אפשרות לשאול אלא הוראות מפורשות לא לנסוע כמה מכתבים לרשלמה חיים ע"ה.
ואם ממש נשמתך יוצאת להיות עם הרבי טוס לניורק סע לאוהל,ומיד חזרה לאיירופורט.והבייתה.מה זה הבילוי באוהל עם החברה מכל העולם,
זוהי דעתי וכך הבנתי מבני על שאלתי מי יתוועד אתכם בשבת בג תמוז,
ומהי דעתך אבקש לדון ןלהגיב,כי זה לא דבר של מה בכך,לעזוב את עמדת השמירה בזמן הכי הכי נחוץ,וזה חוזר על עצמו כל שנה,ועוד יותר גרוע שלתוךהוואקום נכנסים גורמים שליליים,עם דיעות נפסדות
2.
to 1
א' תמוז ה׳תשס״ז
to 1,
you are right, however the mashpiim also need to recharge for the whole year. gimmel tammuz and the shabbos before by the rebbe is a good time to do it.
they should maybe make sure to leave someone instead of them...
3.
אבאאאאא
א' תמוז ה׳תשס״ז
אנחנו מתגעגעים אליך... למה לא הצטלמת???
4.
למגיב מס 1
א' תמוז ה׳תשס״ז
הטעות הראשונה שלך שנתת לבנך להבין שהמשפיעים טעו .הטעות השניה שביקרת אותם .והטעות השלישית שעשית זאת לנגד כל ישרא"ל באתר .להכפיש את שמם של המשפיעים שכביכול הם עושים נגד רצון הרבי..וכי אתה חושב באמת שהמשפיעים שנסעו הם עד כדי כך למטה שאינם יודעים מה שאתה יודע היש לך הוא אמינא שהמשפיעים שהרבי כל כך דבר עליהם בחיבה וסמך עליהם הם יסעו לרבי נגד הרבי ...זה ממש מטריד מה לענות לבנך....יכולת לדבר בשקט עם הראשי ישיבות או עם המשפיעים והית מקבל תשובה וזה ממש היה מיותר לזלזל במשפיעים ..וחוץ מזה הם לא עזבו הם הלכו כדי להביא עוצמות חדשות מהציון מקום מנוחת הרבי הקדוש זיע"א
5.
מדהים!!
א' תמוז ה׳תשס״ז
א גרויסע נחת!!
7.
ל 1
ב' תמוז ה׳תשס״ז
צא מהתסכול. כנראה לא היית הרבה זמן באוהל. זה שקוף
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.