מערכת COL | יום כ"ו סיון ה׳תשס״ז 12.06.2007

הרב הראשי של המשטרה: "הרבי הביא אותי לתפקיד"

לפני מספר חודשים מונה סנ"צ הרב אליהו מוגרבי לרב הראשי של משטרת ישראל, לאחר ששימש בעבר כרב מחוז הדרום, רב משמר הגבול, רב מחוז ש"י וירושלים ■ למשטרת ישראל הגיע הרב מוגרבי - שהינו נין ישיר של המקובל רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל ('בבא-סאלי') - בעקבות הוראה מפתיעה וברכה של הרבי ■ לרגל יום ההילולא ה-13 של הרבי שיחול בשבוע הבא, מספר הרב מוגרבי בראיון בלעדי ומיוחד ל-COL על ההוראה המפתיעה מהרבי לעלות לישראל, הברכה שקיבל, אשתו החב"דניקית, הערצה של ה'בבא-סאלי' לרבי, ועל תפקידו כרב הראשי של משטרת ישראל לראיון המלא
הרב הראשי של המשטרה:
הוראה מפתיעה. הרב מוגברי בלשכתו בירושלים, היום • צילומים: מאיר דהן, COL

מאת חיים ברון, COL

לפני מספר חודשים מונה סנ"צ הרב אליהו מוגרבי לרב הראשי של משטרת ישראל, לאחר ששימש בעבר כרב מחוז הדרום, רב משמר הגבול, רב מחוז ש"י וירושלים. לא רבים יודעים, כי למשטרה הגיע הרב מוגרבי בעקבות הוראה של הרבי, עליה נרחיב בהמשך הכתבה. לרגל יום ההילולא של הרבי, נאות הרב מוגרבי לפנות מעט מזמנו לראיון מיוחד ל-COL.

הרב מוגרבי נולד לפני חמישים שנה ברחובות והינו נין ישיר של המקובל רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל שנודע בכינויו ה'בבא-סאלי'. "הוא היה מעריץ גדול מאוד של הרבי מליובאוויטש", מספר הרב מוגרבי. "אין ספור פעמים הוא היה אומר לי ולמשפחתי 'שיש צדיק באמריקה וצריך לשמוע למה שהוא אומר'.

"בגלל קרבתי ל'בבא-סאלי', הייתי עד למאות מקרים של נסים ומופתים שהתרחשו שם. נכים שסבא העמיד על הרגליים, עקרות שנפקדו, חולים שהתרפאו ועניים שהתעשרו, אבל יותר מכל זכור לי סיפור על אדם שהיה בא אליו תמיד. לילה אחד אמר לו סבא אני לא רוצה לקבל אותך היום, חזור מיד הביתה. האיש נפגע וחזר לביתו, שם הוא גילה את ילדיו לבדם כשבבית דולף גז מסוכן".

ההוראה המפתיעה מהרבי

לאחר חתונתו, שימש הרב מוגרבי כרב במספר יישובים בישראל ומאוחר יותר הסוכנות היהודית שלחה אותו לשמש כרב העיר רוסריו שבארגנטינה. "מצאתי שם בית כנסת המכיל 1,500 מקומות ישיבה וכמעט אפס מתפללים. כל ימיי עבדתי עם חילונים ומצאתי מסילות ללבבם. הפכתי את התפילה למפגש קהילתי מרתק וחי שמשך אליו מתפללים רבים. כשעזבתי התפללו בבית הכנסת 500 איש", סיפר.

בעקבות התעוררות הקהילה היהודית במקום, התעוררה גם השנאה האנטישמית מצד המוסלמים. משכתי תשומת לב, הייתי בולט בשטח. מספר פעמים איימו על חיי, הציתו את מכוניתי ואף את ביתי. נאלצנו לעזוב מטעמי ביטחון.

תקופה מסוימת גרנו בבלגיה ליד הוריי. אבי, הרב אברהם מוגרבי, הוא רב הקהילה הספרדית באנטוורפן.

"הייתי מתפלל בקביעות בבית-הכנסת של חב"ד באנטוורפן", הוא מספר. "בכלל, הקשר שלי לחב"ד הוא עמוק מאוד: אשתי שתחיה למדה בחב"ד מאז שהייתה קטנה והיא כיום חסידת חב"ד לכל דבר ועניין. הוא מקושרת לרבי מאוד, לומדת את תורת ומקיימת את הוראותיו.

"בשבוע אחד, השתתפנו בהגרלה על כרטיס-טיסה לרבי ואנחנו זכינו. הייתי כולי מרוגש מהעובדה שאני עומד לפגוש את הרבי. את הפגישה אני לא יכול לשכוח. מאז אותו ביקור אצל הרבי, אשתי החלה להתחזק בכל הנושא של חב"ד. בכל יום שישי היא הייתה שולחת דו"ח לרבי בפקס, ולעיתים אף הייתה מקבלת תשובות.

"אחת התשובות שקיבלנו, הייתה מפתיעה ותמוהה: שעכשיו הזמן לנסוע לארץ. אשתי, ללא שהיות לקחה את חפציה ונסעה לישראל ואני הגעתי רק לאחר מספר חודשים, עד שסיימתי את עיסוקי בעיר.

"באותו יום שהגעתי לארץ, פגש אותי ברחוב הרב אברהם חזן שהיה אז הרב הראשי למשטרה. הוא אמר לי 'אני מחפש אותך, יש לי תפקיד בשבילך' והוא הציע לי להיות רב מחוז הדרום של משטרת ישראל. זה היה מאוד פלאי הדבר, כי זה קרה ממש באותו יום שהגעתי...

"אשתי הציעה לשאול את הרבי וכך עשינו. הרבי ענה: 'יקבל את התפקיד. ברכה והצלחה'. התשובה שמורה עד היום אצלי בבית", מציין הרב מוגרבי.

מאוחר יותר, נודע לרב מוגרבי עובדה מאוד מעניינת: שני חסידי חב"ד שפנו לרבי לבקש ברכה לתפקיד, ענה להם הרבי ש"זה לא בשבילם".

"פוקד את האהל פעמים רבות"

הרב מוגרבי התייצב לפני מפקד המחוז הדרומי של המשטרה, והוא ערך לו סיור היכרות במפקדת המחוז. "במהלך ההיכרות", סיפר לאהרן גרנות מ'משפחה' לפני מספר שבועות, "הגיעה אחת השוטרות והציגו אותה בפניי. היא פרצה בצחוק לגלגני. 'בשביל מה צריך כאן רב?', אמרה בבוז. נבוכתי.

"לצערי הגדול עוד באותו לילה היא הייתה צריכה את עזרתי. חמיה נפטר בביתה. היא לא ידעה מה לעשות. אמרו לה: 'יש רב חדש במחוז, רק הוא יכול לעזור לך'. היא התקשרה אליי בבושת פנים. הבאתי לשם את החברא קדישא, ארגנו לוויה וליווינו את המשפחה כשישבה 'שבעה'. לאחר המאורע ביקשה סליחה על הלגלוג ואמרה: 'עכשיו אני מבינה לשם מה צריך רב'".

כשהיה רב מחוז הדרום, אירע הפיגוע בקו 5 בתל אביב. "מתוקף תפקידי מיהרתי למקום. כשהגענו לשם ניגשה אלינו אישה ואמרה: 'היתי אמורה לעלות לאוטובוס אך הוא כבר יצא לדרכו. שתי תחנות אחר כך אירע הפיגוע. לא תמיד רואים מיד שכל מה שעושה הקב"ה לטובה הוא עושה, לי זה לקח רק שעתיים'.

"בעקבות התרבות מעשי הטרור בישראל והצורך בהגברת כוח האדם שיעסוק בפינוי חללים, הייתה לי הזכות לסייע בהקמת ארגון מתנדבים הכולל בתוכו גם את בני הציבור החרדי. כיום המתנדבים החרדיים הם חלק אינטגראלי מאיתנו וקיים שיתוף פעולה מלא. אנחנו לא יודעים מה היינו עושים בלעדיהם.

"כשהייתי רב מחוז ירושלים, חלק גדול מתפקידי הוקדש לזיהוי חללים בפיגועים שהתרחשו בזה אחר זה. וכאן כבר עמדו לימיני המתנדבים הנפלאים של ארגון המתנדבים החרדי. בפיגוע במסעדת 'סברו' הייתי מאוד מעורב. אחת הגופות נותרה ללא זיהוי, לא הצלחנו לזהות אותה בשום אופן. חזרתי הביתה, ואחת השכנות סיפרה לי שראתה באחד מכלי התקשורת את בת הדודה שלי שהייתה בפיגוע מחפשת את בתה. מיד קישרתי אחד לאחד, ולאחר מספר בירורים התברר לי שצדקתי, זו הייתה בתה של בת דודתי. ההלוויה התקיימה ב-4 לפנות בוקר".

על תפקידו כרב הראשי של משטרת ישראל, מספר הרב מוגרבי: "אני משתדל לסייע באופן פרטי לשוטרים. השוטרים נמצאים הרבה מחוץ לבתיהם, ומטבע הדברים מתעוררות בעיות של שלום בית".

גם לאחר ג' תמוז, יום ההילולא, ממשיך הרב מוגרבי לפקוד את הציון הקדוש בכל פעם שמגיע לניו-יורק. "בכל פעם שאני מספר את הסיפור של הוראת, אני מתפעל מחדש", מסיים הרב מוגרבי את הראיון.

(הערה: חלק מהראיון נלקח ברשות מהשבועון 'משפחה')

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
גם הרב הקודם אמר שקיבל ברכה מהרבי
כ"ו סיון ה׳תשס״ז
בגליון חנוכה של כפר חב"ד הוא אמר שגם הוא קיבל מהרבי רמזים להיות רב.
2.
ומה היתה עמדתו לגבי הגירוש?
כ"ו סיון ה׳תשס״ז
ומה היתה עמדתו לגבי הגירוש?
3.
תגובה ל2
כ"ו סיון ה׳תשס״ז
נא לא לקחת את תפקידו של בורא עולם. לא צריך לחתת ולחפש מריבות. ברור מאליו שאם הרב היה בסדר בהתנתקות נחוש זאת ואם חלילה לא אז יש בורא לעולם. בשביל מה להתחיל חיתותים מכורעים ורכלנים. חסרות לנו צרות שצריך להוסיף ספקולציות ורכילות? נא לעלות קצת בדרגת הצינעה.
4.
שותף לגירוש ?
כ"ו סיון ה׳תשס״ז
מה יכול יהודי מאמין לעשות במשטרה
בזמן הגירוש?
5.
הגירוש !
כ"ו סיון ה׳תשס״ז
ידוע לי ממקורות מוסמכים, הרב לא נטל כל חלק בגירוש.
6.
תגובה ל4
כ"ו סיון ה׳תשס״ז
לכל אדם יש שליחות בכל מקום בו הוא נמצא, צריך להיות מחובר תמיד לגדולי הדור ולעשות ככל אשר יורונו.
הגירוש נעשה רק בשל חוסר האחדות בעם ועל רפיון בקיום מצוות התורה.
(אין הכוונה ח"ו לאותם יהדים יקרים שישבו שם). לצערנו,
התקיים הכתוב: ונסחתם מעל האדמה אשר אתה בא שמה(דברים כ"ח סג)
מסביר רש"י: ונסחתם- לשון עקירה וכו.
7.
אשריך
א' תמוז ה׳תשס״ז
איש צדיק האיש הזה,כל מעשיו בנחת, ומקדש שם שמיים, אשריך ואשרי העם שזכו לנוכחותך במקום בו השכינה שרויה בעפר.....
יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.