מערכת COL | יום כ"ה סיון ה׳תשס״ז 11.06.2007

תלמידי הישיבה הקטנה באלעד בנאות דשא באדמית

חוויה מיוחדת במינה עברה על תלמידי התמימים שי' ד"ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש - אלעד", שחזרו משבוע מלא וגדוש לימוד ופעילות תורנית ביישוב "אדמית" שבצפון הארץ ■ במהלך השהות בצפון טבלו הבחורים בנחל שליד פקיעין שבו שהה רשב"י, התפללו בקברי אמוראים, השתתפו בסדרי לימוד, וחוו שחיטת כבש, צלייתו ואכילתו  לסיפור המלא
תלמידי הישיבה הקטנה באלעד בנאות דשא באדמית
עוקבים אחר שחיטת הכבש * משמאל: שיעור בהלכות תרומות ומעשרות
חוויה מיוחדת במינה עברה על תלמידי התמימים שי' ד"ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש - אלעד", שחזרו משבוע מלא וגדוש לימוד ופעילות תורנית ביישוב "אדמית" שבצפון הארץ.

הכול התחיל ביום שני שבו הגיעו התמימים למקום והסתדרו בחדרים הממוזגים, לאחר מכן חזרו התמימים למסלול הלימודים המיוחד, שהוכן מבעוד מועד ע"י צוות מיוחד בראשות משפיעי הישיבה.

ביום ג' בשעה שתיים וחצי לפנות בוקר! השכימו התלמידים קום, וחיש מהר נכנסו לג'יפים מיוחדים ונסעו לטבול בנחל שליד פקיעין שבו שהה רשב"י כידוע, ולאחמ"כ נסעו להתפלל בקברי אמוראים כגון רבי אושעיא איש טיריא ועוד ... (מקומות כאלו שכמעט ואין להם גישה רגלית).

הסדרים התנהלו בימים אלו כרגיל כמעט - כלומר סדרי חסידות בוקר וערב וסדרי נגלה - בזכות הצוות כולו שהתגייס למשימה והגיע לשטח (חלקם עם משפחותיהם) ע"מ לוודא שהכול יתנהל על מי מנוחות.

במשך שהותם במקום, קבלו התמימים שי' שיעור מיוחד מאת הרב דוד מאיר ברגמן מראשי המשגיחים בבד"צ של ה"עדה החרדית", שהסביר בטוב טעם על כל השאלות והבעיות העלולות להתעורר בעת אכילת פירות וירקות במשך כל השנה, ואח"כ כהכנה לשנת השמיטה, הסביר הנ"ל בארוכה כל ההלכות הקשורות והנחוצות ואולי הלא כל כך ידועות הקשורות לשנה זו.

כמו כן קנתה הישיבה במקום - כבש, ושוחט מומחה מיוחד הגיע לישוב ושחט את הכבש לעיני הת' שהיו מרותקים במיוחד, והסביר לבחורים את כל הפרטים ופרטי פרטים שבעניין שחיטה בדיקה ניקור וכו' שיעור מאלף שלקח מעל לארבע שעות! (לאחרי השיעור נהנו הבחורים מטעמו המיוחד של הכבש - שיצא כשר וחלק, שנצלה על האש ע"י התמימים שי').

גולת הכותרת בשבוע מיוחד זה הייתה בלי ספק ה"אווירה החסידית" המיוחדת ששררה במקום בזמן שהותנו שם, וכמובן דאגו התמימים לזכות את אנשי היישוב - ובמיוחד החיילים, בהנחת תפילין ובמבצעי קודש של רבינו נשיא הדור.
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
מהמם, מדהים?
כ"ה סיון ה׳תשס״ז
אני עדיין מתפלא לגבי הכותרת מדהים או מהמם, ואולי בעצם שניהם. רעיון כזה גאוני שגם התמימים נהנים בגשמיות וגם נהנים ברוחניות, וגם הצוות - על משפחותיו נהנה, באמת גאוני.
בעיקר הרעיון של השמיטה והשחיטה, בקיצור כל הכבוד לישיבה המיוחדת הזו ולצוות המיוחד, טפסתם על עץ גבוה וממשיכים לטפס, עלו והצליחו.
יוסי כ.
2.
חוני גרליק!!!
כ"ה סיון ה׳תשס״ז
חוני גרליק, איזה חמוד אתה!!!! כייף לראות שאתה נהנה...
3.
רעיון יפה.
כ"ה סיון ה׳תשס״ז
אמנם זכות ראשונים שמורה לישיבה באור יהודה על השילוב של טיול ולימוד. אבל הישיבה באלעד לקחה זאת צעד אחד קדימה.
ד.א. ישנו עכשיו כפר נוער במעלות שנקנה על ידי השליח ר משה אוירכמן ומשמש גם כאכסניה ברמה גבוהה עבור קבוצות. מומלץ לברר אצל מנהל המשק ר שניאור דרוקמן.
אחד שהיה ונהנה.
4.
בחור מי ת"ת חב"ד גילה
כ"ו סיון ה׳תשס״ז
יאיר סילברג איפה אתה
5.
ישיבה לתפארת
כ"ז סיון ה׳תשס״ז
כהורים לתמים הלומד בישיבה בה הצוות כ"כ דואג ואכפתי לאורך כל השנה ואם לא די בכך האירגון הנ"ל על משפחות הצוות רק מוסיף והולך מוסיף ומקרב מוסיף ומאיר נקודות שבמהלך היום יום אי אפשר לגלותם מה גם שזה מהווה פורקן מהמתח והקושי המצטברים במהלך השנה והכל תחת עינו הפקוחה של הצוות ישר כוח גדול !!! שילמדו ממכם בשאר הישיבות (בעיקר אלו שמרוב שמחזיקים מעצמם שוכחים לפעמים את העיקר ...את התלמידים)
הורים שמעריכים ומודים
6.
חיים שאול המקסים
כ"ז סיון ה׳תשס״ז
מתכונן לביאת המשיח שם תצטרך ככהן לעסוק בין השאר בשחיטה תמיד נהנים לראות אותך מאיר פנים
המשפחה המורחבת
7.
זה לא בדיוק בכלל
ב' תמוז ה׳תשס״ז
כי לא אכלנו את הכבש
וכול הכבוד לדובלה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.