מערכת COL | יום כ"ה סיון ה׳תשס״ז 11.06.2007

הצעת חוק להגנה על שכר הרבנים הונחה על שולחן הכנסת

שוב ושוב אנו שומעים על המצב המבזה בו רבנים לא מקבלים את משכורתם במשך תקופה ארוכה. הסיבות לתופעה הן במקרים אחדים כיוון שהעיריה בגירעון כבד ואינה משלמת משכורות לעובדיה, ובמקרים אחרים כיוון שהמועצה הדתית במשבר ולא מצליחה לשלם בזמן, או בכלל, את משכורות הרבנים ■ בהצעה שהגיש ח"כ הרב חיים אמסלם (ש"ס) מוצע כי שכר הרבנים יועבר ישירות לידי הרבנים ולא דרך הרשויות או המועצות הדתיות, ובכך להבטיח כי הכסף יגיע לידי הרבנים ולא ישמש לכיסוי גרעונות העירייה או המועצה הדתית ■ הרב דוד-מאיר דרוקמן רב העיר קריית מוצקין ל-COL: "מברך על הצעת החוק"  לסיפור המלא 'ידיעות אחרונות': לרב ליפסקר אין כסף לתרופות
הצעת חוק להגנה על שכר הרבנים הונחה על שולחן הכנסת

בהצעה שהגיש ח"כ הרב חיים אמסלם (ש"ס) מוצע כי שכר הרבנים יועבר ישירות לידי הרבנים ולא דרך הרשויות או המועצות הדתיות, ובכך להבטיח כי הכסף יגיע לידי הרבנים ולא ישמש לכיסוי גרעונות העירייה או המועצה הדתית.

שוב ושוב אנו שומעים על המצב המבזה בו רבנים לא מקבלים את משכורתם במשך תקופה ארוכה. הסיבות לתופעה הן במקרים אחדים כיוון שהעיריה בגירעון כבד ואינה משלמת משכורות לעובדיה, ובמקרים אחרים כיוון שהמועצה הדתית במשבר ולא מצליחה לשלם בזמן, או בכלל, את משכורות הרבנים. כך קורה שהתשלום המועבר עבור משכורות הרבנים משמש לכיסוי הגרעונות ולא מגיע ליעדו. מצב חמור זה הינו פגיעה חמורה וזלזול בכבוד הרבנים והרבנות.

בהצעת החוק שהונחה היום על שולחן הכנסת (הצעת חוק שירותי הדת היהודיים (תיקון - שכר רב עיר) התשס"ז פ/17/2670) ע"י ח"כ הרב חיים אמסלם וחכי"ם אחרים מוצע כי שכר הרבנים יועבר ישירות מהמשרד האחראי על שירותי הדת לידי הרבנים, ולא דרך קופת המועצה המקומית או המועצה הדתית.

תופעה חמורה נוספת היא שחיקה מתמדת בשכר הרבנים, הנגרמת כיוון שאף אחד במערכת לא דואג לעדכן אותו. וכך בזמן שמשכורתם של שאר מקבלי המשכורות מעודכנת שוב ושוב נשארת משכורת הרבנים מאחור. בהצעת חוק זו מוצע לעגן בחוק את הצמדתה לעדכון שכר ראש הרשות המקומית.

הרב דוד-מאיר דרוקמן רב העיר קריית מוצקין ל-COL: "הצעת החוק חשובה ואני מברך את יוזמיה. הגיע הזמן לעשות סדר, ולדאוג שהמשכורות לרבני הערים תגענה ישירות אליהם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.