מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשס״ז 07.06.2007

"טרמפיסטים, חישבו גם על הנהג שעצר לכם" / דעה

"לאן אתה מגיע"?, שואלים הטרמפיסטים, ואני עונה "ימינה, לכיוון בית דגן". "לא תודה", הם משיבים, ואני נדהם. ליציאה מהכפר כבר לא טוב? איפה האדיבות והנימוס לנהג (שלעיתים ממהר, וגם כאשר לא) שהחליט לעצור ולעזור לכם לצאת לכביש הראשי? ■  קורא לטרמפיסטים לחשוב לא רק על מחוז חפצם כי אם גם על הנהג שעצר למענכם. ויש גם עצה מקורית: אלתרו שלט קטן עליו תכתבו את מחוז חפציכם, ואותו תניפו בעת שאתם עומדים בטרמפיאדה ■ מכתב שהגיע למערכת מתושב כפר-חב"ד  למאמר• מה דעתכם? הגיבו באמצעות 'מערכת התגובות'
הטרמפיאדה ביציאה מכפר-חב"ד (צילום: COL)

יום שרבי וחם בטרמפיאדה ביציאה מכפר-חב"ד. אני נוסע ברכבי הממוזג, ומעבר לחלון אני מביט באנשים המיוזעים הממתינים לרכב שיעצור. "עזוב תעזוב עימו", מצווה התורה, ואני מאיט, עוצר ליד הטרפמיאדה, ופותח את החלון.

"לאן אתה מגיע"?, שואלים הטרמפיסטים, ואני עונה "ימינה, לכיוון בית דגן". "לא תודה", הם משיבים, ואני נדהם. ליציאה מהכפר כבר לא טוב? איפה האדיבות והנימוס לנהג (שלעיתים ממהר, וגם כאשר לא) שהחליט לעצור ולעזור לכם לצאת לכביש הראשי?

טרמיפסטים יקרים, אתם כנראה לא מבינים תמיד את הנהגים. לא תמיד מתחשק לעצור, לעיתים ממהרים, לעיתים הרכב עמוס בדברים (או בילדים), לעיתים פשוט אין חשק לעצור - ולמרות הכל מתעכבים ועוצרים לכם, ואתם? נהייתם מפונקים. מחפשים יעד מקסמילי (לוד, תל אביב, בני ברק). ליציאה מהכפר כבר לא מספיק.

אז נכון שיהיו שיסבירו שבמקום להיאלץ לעצור טרמפ נוסף בכניסה לכפר, אתם מעדיפים להמתין ולחכות לטרמפ שיביא אתכם ליעד המקסמילי, אך מה על ההתחשבות בנהג שטרח למענכם? אחר כך מתפלאים טרמפיסטים רבים שנהגים חולפים על פניכם ולא עוצרים.

בקיצור: בפעם הבאה כשאתם עוצרים טרמפים, חישבו לא רק על מחוז חפציכם, אלא גם על הנהג שעצר למענכם, ואולי תאלתרו שלט קטן עליו תכתבו את מחוז חפציכם, ואותו תניפו בעת שאתם עומדים בטרמפיאדה. 

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
55 תגובות
1.
מאמר מרתק
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
כל הכבוד
2.
נקודות נוספות לחשיבה
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
אמנם אני לא מכפר חב"ד אבל מאיזור חרדי אחר, כשאני אדיב ועוצר לטרמפיסטים דבר ישנם שלא מתייחסים כמה מותר לנהג לקחת, לפעמים נדחף אחד או שתיים מעל המותר, לך תתחיל איתם. ישנם אנשים שבחצי דקה חייבים לפתוח חלון ואח"כ כמובן משאירים פתוח, אח"כ אני צריך לבדוק כשאני יורד באם הכל סגור וכו. לפעמים נמאס לקחת טרמפים, אבל הלב שלי לא נותן לי להפסיק, וכנראה שישנם הרבה שכבר נמאס להם ולכן הרבה לא עוצרים ומצטייר אצל הרמפיסטים שאנשים שיש להם רכבים לא חושבים על הזולת, וחבל.
3.
לכותב
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
אם קשה לך לעשות מצווה, אל תעצור בכלל!
4.
טרמפיסטית לשעבר
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
לפעמים שואלים את הנהג לאן הוא מגיע.. מטעמי בטיחות!
שאם אינני מעונינת לעלות עליו ואינני בוטחת בנהג.. אז נותנים הרגשה שזה לא היעד הרצוי (למרות שרק כונתי ליציאה)
5.
כל הכבוד
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
כל הכבוד לנהג שצוצר טרמפ הללוואי שרבים ילמדו ממנו אך מדוע כשהולכים בתוך הכפר הנהגים בקושי עוצרים אתה יכול ללכת בשמש הקופחת או ביום גשם ואף אחד לא עוצר אלוקים נותן לך הזדמנות לקיים מצווה אז תנצל זאת אנא עצרו טרמפים בתוך הכפר
6.
חסידים אין משפחה
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
נא אל תתממו . אדם יכול לעמוד בטרמפידה. עוברות עשרות מכוניות ולא עוצרים . מי שבדרך כלל יעצור זה אדם מבחוץ אולי לא דתי הוא יאסוף אותך למכוניתו ויכניס אותך לכפר.
רבותי חסידים אין משפחה השתדלו לעצור לטרמפסטים
7.
מצווה
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
אני לא נימנה עם המגיבים בדרך כלל.
אבל כואב לי מדוע עושים התשבנות עם המצווה.
עצרת עשית מצווה ואל תהרהר אחריה. כדוגמת אלו שעושים חשבונות עם הקבצני בוקר בבית-מנחם(אולי זה נושא הראוי גם כן להעלותו לדיון) ,
8.
ל-4. כפר חב"דית את לא!
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
יישר כח על הערנות והתחכום. כך צריך להתנהג! אך אם יורשה לי לנחש את אינך מכפר חב"ד... אם תעברי ליד בית רבקה תראי איך מדי יום הבנות תופסות טרמפ עם כל צרוע וכל זב וכל טמא לנפש בלי לבדוק כלל בציציות ראשו ובטוהר כוונותיו...

הייתי מוסיף עוד יותר - שכל יום שלא קורה משהו רע עם הבנות הללו זה נס בפני עצמו...
9.
הלוואי שזה הייה המצב!!!!!!!!!!!
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
בתור אחד שכמעט כל יום נוסע בטרמפים המצב בכפר על הפנים אנשים יכולים להסתכל עליך לעבור לידך לאט כדי לראות מי זה ולא יעצרו רוב האנשים שעוצרים לי טרמפ זה אנשים מחוץ לכפר טוב ששמו את הכתבה הזאת כי עכשיו יש אפשרות לעורר על המצב הזה כולי תקווה שהמצב הזה ישתנה ומשהוא מימה שכתבתי יחדור לליבותיהם של הנהגים
תודה מראש
טרמפיסט שכואב את המצב
10.
טרמפיסט לשעבר
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
כטרפיסט לשעבר תושב השיכונים, אני רוצה לומר בעיקר על הכניסה לכפר, בדרך כלל הייתי עולה לכל רכב שעוצר לי, גם אם אני יודע שהוא נוסע למרכז ואני ירד בבית ספר למלאכה ויש לי עוד רבע שעה הליכה (אחרי יום עבודה) אבל לעיתים רחוקות בהחלט לא עליתי על רכבים שידעתי שהם לא ממשיכים לשיכונים בתקווה לחכות עוד כמה דקות לטרמפ לשיכונים.
בודדים הם האנשים שידעו (לא חברים) שאני גר בשיכונים ולקחו אותי לשיכונים או עד לכיכר (לב) כדי לקדם אותי יותר הביתה.
היו ימים בחורף ימי גשם, חושך וקר בחוץ שעצרו לי תושבי המרכז ולא חשבו לרגע להציע לי לקרב אותי הביתה.
זה נכון שזה מרגיז שיש אנשים שעוצרים ולא עוליםף, אבל הם בודדים, וכמו שכתבו קודמי, חסידים איין משפחה, תעצרו לעשות מצוה ולעזור לאלה שאין להם רכב ולא להתרגז אם לא עלו
היום יש לי רכב ואני יודע מה זה, אני עוצר לאנשים, וממשיך למרכז למרות שאני בדרך לשיכונים כשיש לי טרמפיסטים למרכז
11.
גם אם לא עוצרים לך - אל תקלל!
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
נזדמן לי פעמים רבות לצאת את הכפר כשריכבי עמוס לעייפה בבני משפחה כ"י, בקושי הצלחנו להעמיס את הציוד הנלווה...
החלונות כהים, ולא תמיד רואים מבחוץ את הנעשה בתוך הרכב, כפתגם הידוע "דברים שרואים משם לא רואים מכאן (או להיפך)...
וכשאני במצב כזה וחולף בצומת המדוברת איני עוצר לטרמפיסטים.
לא אחת, כשחלפתי ע"פ מושיטי האצבע... הבטתי במראה לאחור, תנועות של "חוסר שביעות רצון" ניכרו בפניו, כאומר: מדוע הוא לא עצר לי? הרי הוא יוצא מהכפר?!
יש גם כאלו שמחמירים ומסננים איזו קללה מפיהם-שלא נדע...
באחת הפעמים היתה התגובה חריפה במיוחד, הטרמפיסט ספק בכפיו, היכה על שוקיו ופצה את פיו בקללה נמרצת שהיה ניתן להבחין בה גם במבט אחורי במראה הקידמית...
באדיבות רבה, חזרתי בהילוך אחורי
ונפגשתי עימו פא"פ. הוא נרתע מעט, אך תיכף התאושש: מדוע אתה לא עוצר??? שאל בגרון ניחר. איפה האהבת ישראל שלך??? הטעים בבוז.
לא עניתי, שתקתי.
באצבעי סימנתי לעבר המושב האחורי שם ישבו להם הזאטוטים בצפיפות.
שמא אתה רוצה לשכב עליהם? ואולי אשתי תרד למענך מהרכב??? שאלתי.
סליחה אדוני. הבנתי, מצטער!
הפעם אתה צודק! אבל מדוע אתמול לא עצרת לי? במו עיני ראיתיך יושב באוטו לבדך??? התרברב החוצפן.
אני לא מעוניין להצטדק בפניך, אבל, אולי תדון אותי לכף זכות?תחשוב, אולי אתמול דברתי בפלאפון שיחה אישית ולא הייתי מעוניין ששותפים יחשפו לתוכנה?
וכמה פעמים כן אספתי אותך???
לא שמעתי את תגובתו, הוא כבר פנה לעצור רכב אחר...
רק הילדים הקטנים שישבו במושב האחורי שאלו בתמימות: אבא, מדוע הוא כועס עליך, עשית לו משהו רע???

המורם מכל הנ"ל: אין כל ספק! צריך להשתדל ולעזור בעצירה לטרמפיסטים בכל הזדמנות.
יחד עם זאת, גם אם לא עוצרים לך, אל תכעס וכ"ש לא לקלל.
12.
לכותב
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
שים לב למה שאתה אומר "אני נוסע ברכבי !!הממוזג!!!, ומעבר לחלון אני מביט באנשים המיוזעים" אז קודם כול לך נוח ולא מזיע אז מה כולכך קשה לעצור זה בסך הכול לוקח ממך כמה שניות ואולי תוכל לעזור לאדם מזיע .
אני תושב חדש בכפר וגם בעל רכב וזה מגעיל אותי לראות נהגים שלא עוצרים בטרמפים ועושים חשבונות בסך הכול זה כפר ודרכי התחבורה בעיתיים לדעתי מחובתו של כול בעל רכב בכפר לעצור בטרמפים, הטרמפיסט הבא יכול להיות הבן שלך ומה גם אז תעשה חשבונות .
בכול כפר נורמלי שאין בו דרכי תחבורה כולם עוצרים טרמפים ואני לא מדבר על דתיים בכלל!!!
ממש כתבה לא יפה צריך להפך לעורר את הנהגים לעצור בטרמפים ולהיות נחמדים ולא לתת הרגשה של לא רצויי זה חובה ולא רשות!
13.
סוגיית הטרמפים. כיצד?
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
א. כבר נאמר שהשבע לא מרגיש את הרעב. אלו שבעבר לא היה ברשותם רכבים, זוכרים היטיב את התקופה הנ"ל כשהם מיטלטלים בדרכים, תרתי משמע בקיץ ובחודף ושוקלים את יציאתם מהבית כל פעם מחדש. כעת שזיכם ה ברכב משלהם, עיצמו עינים מידי פעם וזיכרו את תקופתכם הרגלית וממילא הכל ישתנה. וכבר לא תוכלו להתעלם.
כבר לא תשאלו שאלות, מדוע וכו
ב. כבר עצרת ליהודי טרמפ, אל תחכה שההוא ישאל אותך להיכן אתה מגיע, אלא האר פניך לחבר: "לאן אתה צריך?" כי לחבר, ההליכה ברגל מהכיכר של ביה"ס למרכז וגלילותיו היא הליכה של 10דקות+לחות וחום או גשם עם שלוליות שזה גיהנם עלי אדמות ולך הנהג (במידה ואינך ממהר במיוחד) זה עוד חצי דקה... (וב"ה גם ב... נותרו כמה צדיקים שיודעים איך לעשות טובה מושלמת עם חיוך ובלב שלם. (פוט אתה יוצא עם הרגשה טובה מרכבם ולא בתחושה של כאילו מה גרמתי לו. הוא נראה כ"כ כעוס קמוץ וחמצוץ ששלום בקושי מוציא מפיו)
ג. בקשר לתמיהת הכותב.
הסיבה די פשוטה. באזור הרמזורים של היציאה מהכפר קשה יותר לעצור טרמפים, כי לא עוצרים שם בד"כ ולכן כבר בככר היציאה יש לתת את הדעת האם הנהג פונה ימינה או שמאלה.
ד. מה שנחוץ הוא שהיהודי שביקש טרמפ, וזה לא מתאים ליעד שלו, יודה באדיבות לזה שעצר על רצונו הטוב ויביע את התנצלותו.
ה. כנ"ל, מדוע באמת לא עוצרים בתוככי הכפר?ההליכה מצד אחד למשנהו היא כ25 דקות!
ולך זה בקושי דקה.
14.
אני חושבת שהכותב
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
לא יקרה לך כלום אבל כלום אם תקח אדם עייף קרוב לבית. אתה בוודאי אף פעם לא עמדת וחיכית לטרמפ אז אתה לא מבין את ההרגשה של אנשים שעומדים ומחכים לטרמפ בחום או בקור. זה גועל נפש הכתבה הזאת. מעניין אם גם כשהיית בתשרי בקראון הייטס חשבת שלא תמיד בא לארח אורחים אבל באתה קצט אהבת ישראל לא יזיק לך כן אבל רק קצט
15.
בהשראת תגובה 12
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
אולי המגיב 12 לא יאהב כי אני משתמש בו להשראה אבל אם כה רחב ליבו כמשתמע מדבריו - אז וודאי יבין לליבי
בעבר הייתי גם טרמפיסט וגם נהג, כיום אני רק נהג.
בעבר הייתי עוצר לכל (ואתם תחליטו אם הוא צרוע או רב) אולם לאט לאט החילוטי לסנן את אורחי ואורחותי וכיום אני עוצר רק לאנשים מהכפר המוכרים וידועים לי, וכשאני כבר עוצר אז אני מביאם עד לפתח דלתם (גם אם אני צריך לרכבת והם גרים דווקא בקצה השיכונים) אולי הדרך לא נכונה, אבל היא באטוחה בפני נזקים לרכב, וחסינה בפני קללות, ועם כל הכבוד - על המזגן אני משלם ומה לעשות גם על הריפוד הקרוע וגם על הליכלוך שמשאירים הטרמפיסטים, האמינו לי שממש אני לא מרגיש רע בעוברי על פני בן תשחורת שסופו מעיד על תחילתו.....
16.
ממתי תודה היא תגובה לא אדיבה?
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
זכותו של אדם לא לקחת את הטרמפ המוצע לו !! ויותר מזה, לא תודה היא בהחלט תשובה הולמת ומנומסת. אם לטרמפיסט ניראה כי ישיג טרמפ טוב יותר למה לו לקחת את הטרמפ שלך. בכל מקרה, תודה רבה על הטרמפ אבל לא תודה הכיוון שלך לא מתאים לי!
17.
מצב הטרמפים בכפר זוועתי
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
אנשים נוסעים וכאילו לא רואים את הטרמפיסטים. במיוחד מהכניסה וגם במתנה לכפ"ח ב. לו הייתם במקום הטרמפיסטים איך הייתם מרגישים?
ומצד שני צריך להזהר מכל טרמפ ולהשתדל לא לשבת קדימה. מניסיון רע וד"ל.
18.
עצירת טרמפים בכניסה וביציאה
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
חשוב מאד להתחשב עם הזולת בנושא עצירת טרמפים לנכנסים וליוצאים מן הכפר,אך אל לנו לשכוח את נושא הבטיחות בעצירת הרכב, מקום חעומדים במיוחד בכניסה לכפר,12 מטר מהצומת לפחות ליד תחנת הנוסעים ולא לעמוד בקצה ממש בכניסה דבר המגביל מאד את נוהגי הרכב הבאים מכיוון רמלה לכפר,והיכן הנימוס שבכפר? ממני והלאה,אני נוהג שנים רבות ולא פעם הנני עוצר ומשתדל לאסוף נוסעים אך שאלתם?לאן אתה מגיע ?ולא פעם אני ממשיך ריק לא חבל על העצירה הסתמית?
19.
למה הפסקתי לקחת טרמפיסטים
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
הם עולים לאוטו,ומתחילים לדבר
בפלאפון,בקולי קולות בלי להפסיק.

מצטער אבל אני ממש לא חייב לשמוע אותם.
הטרמפסטים בחלקם חושבים שחייבים לקחת אותם
20.
מבט של נהג
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
אני נכנס בממוצא פעמיים בשבוע לכפר, בד"כ אין טרמפיסתים, ובכל אופן נדיר לראות יותר מ4 מחקים אז כנראה שהרבה עוצרים.

כשאני יוצא מהכפר או עובר ליד התחנה בד"כ יש גם נשים או אחרים שאינם דתיים שמבקשות ראשונות כשאני עוצר ולא נעים לסרב, ואז אני נשאר איתן (איתה) לבד ולפעמים בקדמת הרכב מפני שהגברים מאחור
לכן כל פעם אני מפעיל שיקול דעת מחדש.
21.
המצב נורא
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
אני עמדתי עם תינוק גם בגשם חזק וגם בשרב אפילו שעה וזה בושה וחרפה מה עם אהבת ישראל
22.
בעיה חמורה לא פחות בכפר
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
נסיעה מהירה בשלוליות כשיורד גשם ללא התחשבות בהולכי רגל על המדרכות.
זה בעיה שקיימת בכל מקום, אבל בתוך כפר/מושב הבעיה היא חמורה, כי הנסיעה צריכה להיות איטית כל הזמן.
אני כהולך רגל לשעבר והייתי נוסע כל בוקר ברכבת, הולך מהשיכונים ברגל, הייתי לפעמים מגיע סחוט בחצי גופי ולפעמים בכל גופי מרכבים שמיהרו בבוקר לפזר את ילדיהם במוסדות או סתם נסיעה מהירה של בוקר לחוץ.
כנהג, אני יודע שמתוך הרכב גם בנסיעה של 10 קמ"ש זה נראה לאט מאוד, ואתה בתוך הרכב חושב שאתה נוסע לאט, אבל כשנכנסים לשלולית, לא שמים לב לשפריץ הענק שנגרם מהנסיעה ומה קורה להולכי הרגל במקביל על המדרכה.

בימי גשם, צריך לנסוע יותר לאט, וכשמגיעים להצברות מים בכביש להאט עד כמעט עצירה, לשים לב להולכי רגל בצדדים ולהיזהר, לאנשים בעלי רכב וותיקים, אין להם מושג מה זה ללכת ברגל ולקבל על הבוקר שפריץ על כל הגוף.

אגב, יש לי עצה, אתה רואה אדם הולך לכיוון המרכז, תעצור לו, לרוב הוא בדרך לרכבת, בכל ימות השנה
23.
תושב הכפר
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
ים קייץ חם אחד נכנסתי לכפר ברכבי , הייתי לבד והאוטו היה ריק ולא מיהרתי במיוחד והחלטתי להיות נחמד ועצרתי טרמפ ליהודי יקר שפשוט ריחמתי עליו כשראיתי אותו מזיע בטירוף בתחנה והבנתי שהו עומד ומחכה הרבה זמן ,,, היהודי (חסיד חבד ידוע) פתח את דלת המכונית ושאל האם אני מגיע לשיכונים?
עניתי לו שלא , אבל אין לי בעיה לעבור דרך השיכונים (בכל זאת אתם יודעים, למה לא לעשות את המצווה עד הסוף) כשהוא נכנס לאוטו הבנתי שלא הבנתי עד כמה הוא מזיע ועד כמה חם לו, מייד פתחתי את המזגן בכל הכוח והסעתי אותו לביתו .
עד כאן הכל טוב ויפא , עד שהגענו לחנות של דייטש והוא אמר לי שזה טוב לו בדיוק מול חיידר אידיש, עצרתי לו והוא פתח את הדלת יצא מהאוטו ,,,,טרק את הדלת וכמעט הוציא את הצירים מהמקום והסתלק ללא אמירת תודה קטנה ומינימלית ,,, ואני איזה כמה שניות חושב לעצמי , מה קורה פה? אני העובד שלו? אני חייב לו משהו? יש לי איזה חוזה איתו? ומה עשיתי לו שהוא מתייחס אלי כך?

אבל לא נתתי לזה להרוס לי את המצב רוח ואת המצווה ,,, אנשים מוזרים יש בכל מקום ובכל זמן.
24.
אינני נהגת
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
אולם, כשאני מגיעה עם מונית לכפר, אני מתגברת על יצרי ועוצרת טרמפים . וכל כך למה?
זה מתחיל בשאלה לאן? אם לא לשיכונים לא עולים, אחר כך: זה בתשלום? אני לא רוצה לשלם.
ובכן אני בודאי לא מבקשת כסף על העצירה למרות שנהגי מוניות מבקשים לעיתים תשלום נוסף על כל תחנה.
אך איפה ההגינות של הטרמפיסט-ית? מדוע להצהיר לא לשלם? וכי בעיר לא הייתם משלמים לתחבורה ציבורית?

מצטערת אבל לאחרונה רבו עזי הפנים, שלא עושים חשק כלל לעצור להם.
25.
ל 3
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
אתה צודק 1000 % שלא יעשה טובות
26.
אין סוף!!!!!!!!!!!!!!
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
אני תושבת ביתר ונהגת...אין סוף לכמות הטרמפיטים שרוצים לעלות...זה יכול להיות מכאן ועד כאן וזה יכול לרדת כאן וההוא יעלה לשם...וזה מתסכל שלא יודעים לסגור דלתות בעדינות..וזה מתסכל שהיא תרד כאן ואחרי בנין נוסף השניה תבקש לרדת כאן!!(תרדו ביחד ותלכו ברגל חצי דקה!!!) וכמו שכתבו גם ..יש לי רכב עם חלונות כהים ולא תמיד יודעים....מה שיש בקנקן....ולפעמים עוצרים ביום גשום לבן אדם ביום שישי בצהרים והוא עמוס בשקיות...והטרמפיסט פותח את הדלת רואה אישה עושה תנועת זילזול ביד כאילו סעי..איזה חוצפה שעצרת...ולא עולה!!כלהזמן הזה מבוזבז לי וכן גם דלק כל פעם שעוצרים וממשיכים לנסוע זה גם דלק שנשרף...ולא תמיד יש הכרת הטוב...ששואלים אותי "לאן את מגיעה " ואני עונה את הכתובת שאני נוסעת אליה....התגובה המוכרת "מה רק עד לשם" -כן רק לכאן אני עושה מצווה ולא שירות הסעות/או מוניות. תבינו גם אותנו הנהגים/נהגות. גם לנו מחכים וגם אנחנו ממהרים וגם לנו יש ילדים בבית וגם אנחנו בני אדם שלא תמיד מתאים לנו לעצור!!! כל טוב ז. זרביב ביתר
27.
לכותב המאמר
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
אתה כותב ציני

תשב בינך לבין עצמך ותגיע אתה למסקנה שכתבת את זה בשביל לעורר ויכוח מיותר ומכוער.

תושב הכפר שאין לו רכב ועוצר טרמפים.
28.
אהבת ישראל
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
מצות אהבת ישראל שעצירה לטרמפיסט כלוללה בה היא מצוה לא פחות חשובה ואולי עוד יותר מכל מצוה אחרת ,הרבי דבר על כך בכל השיחות אך לדאבון לבינו אנו מקיימים ושומעים לרבי רק מה שנוח לנו .מדוע האדם מתפלל ולומד חסידות ואינו מקיים את מצות אהבת ישראל ואמירת שלום? נאמר דרך ארץ קדמה לתורה ,וכשאין דרך ארץ אין תורה.
כאשר לא עלינו יש אסון בכפר חבד פתאום כול ם נזכרים צריך לעשות את זה ואת זה.
הפסיקו להגיד צריך לעשות ,התחילו לעשות מה שצריך.
גדולה מצוה שמקרבת את הגאולה ..
אנא עזרו לכל ההולכים ברגל בכיוון שאתה נוסע אליו ולא יגיע למצב שההולך רגל ירים את ידו כדי שתקח אותו שזו הרגשה לא נעימה.
נקוה שסוף סוף אנשים ילמדו ויקימו את מצות אהבת ישראל.
29.
מילתא דבדיחותא!
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
מענין לענין באותו ענין, אני נזכר שעמדתי עם חבר (ששמו מוכר מאד במערכת...) ביציאה מהכפר לפני ארבעים שנה, ובכוונתינו הי להגיע לרשל"צ לשכור רכב. והנה עובר על פנינו רכב ואינו עוצר.
אומר לי החבר בהומור. "עוד מעט גם לי יהי רכב וגם אני לא יעצור לו"...
30.
טרמפים וטרמפיסטים
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
יש דעות לכאן ולכאן. אני כתושבת שיכונים לשעבר ללא רכב הייתי ממתינה בכניסה לכפר לטרמפ לא ציפיתי שיהיה לשיכונים הייתי עולה עם טרמפ למרכז וצועדת רגלית כי היה סיכוי גדול יותר שיעצרו לי במרכז מאשר אם ארד ליד בי"ס למלאכה ואף אחד מהתושבים הסנובים שגרים לאורך הכביש ההוא לא מסתכלים אפילו לכיוון המדרכה.
היום אני לא גרה בכפר אך מגיעה לכפר הרבה עם רכבי. אני עוצרת לאנשים שמחכים בכניסה לכפר ב-י-ד-י-ע-ה שאני מסכנת אותי ואת הרכבים שאחרי!!! כי לא יודעת אם זהו מעשה שהוועד אשם בו או לא אך לאורך הכביש יש מעקה שאין אפשרות לעמוד בצורה בטוחה ולהעלות נוסעים וגם בכיוון השני. פעם הורים יכלו להקפיץ את ילדיהם עד הצומת ולחזור ע"י פרסה לכפר. היום צריך להמשיך ישר ברמזור ואז לעשות פרסה או לעשות פרסה בקו לבן רצוף- נגד חוקי התנועה ובמקרה הטוב לא להיעצר ע"י שוטר...

יש אנשים שונים ומשונים. אם אתה רוצה לקיים מצווה קיימה בלב שלם אף אחד לא אמר שלקיים מצוות זה קל, אז טרקו את הדלת, אז מה, הרווחת מצווה!!!
31.
טרמפיסט
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
פעם הבאה שאני לוקח טרעמפ אני מביא איתי ארגז בבנות ופחיות מים לתת לכל הנהגים שעשו טובה ועצרו אבל מה לעשות לא ליעד שלי תודה
32.
חומר למחשבה...
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
לפעמים מעדיפים לא להגיע ליציאה מהכפר כיון ששם הטרמפ יתבסס על אנשים שאינם מוכירם ובדרך-כלל לא שומרי תוצ"צ, עדיף להמתין עוד קצת בכפר ולעלות על יהודי כשר.
33.
תלמידה מהמכללה
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
אני תושבת ירושלים ולומדת בכפר. הסיוט הכי גדול שלי הוא לעמוד ולבקש שיעצרו לי מכוניות ויקדמו אותי למכללה.
גם אני מתביישת ולעיתים גם הנהג...
חבל שלא מוצאים פתרון לבעיית התחבורה בכפר. הרי אפשר לסדר שתיהיה איזה הסעה שתיסע הלוך ושוב בכפר( אולי תמורת תשלום סימלי) ותסיע אנשים הלוך ושוב
34.
אנשי חסד
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
צריך אנשי חסד שיעברו בתחנות ויסיעו אנשים . אולי גמילות חסד חדש בכפר לתשומת לב הוועד הרוחני .
35.
עצירת טרמפים בתוך הכפר
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
יוצא לי להסתובב המון עם הרכב בכפר. נראה לכם נורמלי להתחיל לעצור לכל אדם שעובר ברחוב? כשצביעים לי - אני מיד עוצרת, ולא פעם אחת עשיתי סיבוב ולקחתי את הטרמפיסט/ית עד הבית.
אם אתם רוצים שיעצרו לכם בתוך הכפר - תושיטו אצבע, תאותתו שאתם רוצים טרמפ.
36.
ל-21
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
לפני שאת משמיצה נהגים שלא עצרו לך, תחשבי רגע - איך את בתור אמא, מעיזה לצאת עם תינוק קטן בגשם סוער ובשרב ולעמוד איתו בחוץ לעצור טרמפים...
37.
ל 35
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
צודקת.

אני כרגיל עוצר לכל אדם שעומד בכניסה וביציאה מהכפר. אולם, לעיתים עומדת אישה/ נערה ולא מושיטה את היד, בתור גבר לא נעים לי לעצור.
38.
כאן המקום להודות לעוצרים...
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
יש לציין שאנשים מבית רבקה לכיוון כפר חב"ד א בדר"כ עוצרים. אז כאן המקום להודות להם.
כי כשממהרים לרכבת, ויש סיכוי שתצטרכי לשבת שעה עד הרכבת הבאה, טרמפ הוא פשוט הצלה.

רק משהו קטן- כשאני עומדת ומחכה לטרמפ, ואין. אז אני מתחילה ללכת ברגל- אז כשאתם רואים שמישהו הולך ברגל בדרך הארוכה והמשעממת הזאת, תעצרו ותשאלו- אולי צריך טרמפ. גם אם זה אחרי הסיבוב בכביש של צפריה לכיוון הכפר....

ואני גם מצטרפת לרעיון שמוטב לו תהיה איזושהיא תחבורה מסודרת בחור הקטן והנחמד הזה ששמו "כפר חב"ד"...
39.
12ל-15
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
יש צדק בדבריך, אם הם נכונים, לי לא היתה בעיה אף פעם לא קרעו לי ריפוד וכדומה אולי כצת ליכלוך ,אבל זה לא נורא אפשר לנקות, ואני לוקח כול אדם שעומד בטרמפים בכפר.
אתה צריך לנסות כמה פעמים לנסוע מבני ברק לירושלים ולהפך אז תבין מזה טרמפיסטים שהורסים ונדחפים ופה אני מבין את הנהגים שלא עוצרים
40.
בקשה לטרמפיסטים
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
אם אתם רוצים שיעצרו לכם ,אז תרימו יד, כי לא פעם קרה לי ,שעצרתי לחינם, ואז זה אי נעימות לשנינו ,ובמיוחד אם זו בחורה או נערה, כי אז באמת לא נעים לעצור סתם ,ולשאול אם את צריכה טרמפ , אם פשוט תרימי יד, אז אני בכול אופן תמיד יעצור ,וגם אם אתם עומדות בטרמפידה לכיוון המכללה,לפעמים יושבים שם בספסל או עומדים בנות וסתם מדברות לא נעים לעצור ולשאול.
41.
לא מרים יד
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
הרבה פעמים אני רואה אנשים או נשים שעומדים בטרמפיאדה אבל אינם מרימים יד. יד. מה אני צריך לחשוב? האם לעצור ולשאול או להמשיך לנסוע?
האם לא יותר פשוט מצד מבקשי הטרמפים להרים את היד ולסמן שהם רוצים שאעצור?
42.
הצדיק מאחיעזר
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
הייתי ממליצה לכולם ללמוד גמילות חסד מתושב של הישוב אחיעזר, שלא רק שהוא עוצר לכל אחד אלא גם מביא אותו הביתה. ןלא מקטר, יישר כוחו והלואי שירבו כמותו. מנסיון, לא כל כך נחמד לעמוד בכביש.
43.
מה הוא רוצה?
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
מישהו אמר שהוא לא מעריך אותו?
אסוק כבר לחכות שאולי יגיע רכב שכן מגיע למחוז חפצי?
44.
למגיבה מספר 30
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
לתשומת ליבך, אמנם את צודקת ובאמת צריך לעשות איזה שהוא מפרץ בכדי לאפשר לנהגים לעצור ולהעלות טרמפיסטים, אך הדרך הבטוחה לעשות פרסה בצומת היא ברמזור, ברמזור מותר לעשות פרסה, אין צורך להמשיך ישר!!!
אחד שתמיד עוצר טרמפים <כשמושיטים יד>
45.
טיפ לטרמפיסט
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
גם אני פעם [בבחרותי] עליתי תמיד לטרמפים,וכעסתי נורא על אלה שלא עוצרים.
לצערי הפכתי להיות לאחד מאלה שלא עוצרים,ייתכן שבעקבות הדיון כאן אשנה את דרכי הנלוזה,אבל הנה מה שהיה מרגיז אותי טרם התקלקלתי:
עולים מס טרמפיסטים,מתארגנים מאוד לאט,לא מתחשבים בזמנו של הנהג שלעתים הוא ממהר נורא,אבל המרגיז מכל היא הירידה,כל אחד מבקש תחנה,ומילא אם אחד מבקש בבי"ס למלאכה ואחד בבית מנחם,אבל אחד רוצה ליד הבית ספר,השני ליד צא"ח,השלישי יורד בפאות סימה,והרביעי ב770.ממש כל מטר חניה,חנו במקום הקרוב לכם תרדו ותגידו יפה שלום.
46.
לכותב "הפגוע"
כ"ג סיון ה׳תשס״ז
כנראה אתה לא יודע מה זה טרמפיסט טוב לך ברכב הממוזג ואם כבר עצרתה (דבר לא תדיר בכפ"ח) אז למה הנודניקים שואלים שאלות תשתקו ותעלו.זה פשוט נובע מעודף ישות דבר המאפין הרבה מתושבי כפ"ח בעיקר הצעירים במילה פשוטה "סנוב"
47.
להתחשב בנהג
כ"ג סיון ה׳תשס״ז
עצרת בשביל להרגיש שאתה עושה טובה למישהו ואם הוא לא יעלה עצרת בחינם?
מה זו התחשבות בשבילך?
שבן אדם יעלה על הרכב כי עצרת?
זה יעשה לך טוב?
קודם תודה רבה שעצרת ותמשיך כך. אם יתאים לאנשים היעד שלך הם יעלו. ואם לא פעם הבאה יהיה מישהו שיעלה.
וראוי ונכון שכולם יעצרו ומי שירצה יסע לאן שירצה.
48.
ל30 שהזכירה תושבים סנובים קרוב לבית ספר...
כ"ד סיון ה׳תשס״ז
נו באמת. לא מסתכלים על המדרכה. לשיכונים הם לא נוסעים אז מה את רוצה? הסעה פרטית. וגם: לא אהבתי את הגישה שלך. אולי בחרת גם לצאת מהכפר כי הרגשת התנשאות?
49.
גלגל סובב לו בעולם
כ"ד סיון ה׳תשס״ז
רציתי רק לומר לכל אותם אנשים שלא מוכנים לעצור ולקחת נוסעים, שמא יתלכלך לו הרכב או שמא... שהעולם הוא כמו גלגל ופעם אתה למעלה ופעם את למטה...
אז כדי שתשאר למעלה אני מציעה לך שתעצור כעת ותעלה נוסעים כדי שח"ו לא תעמוד אתה ותחכה שמישהו יואיל בטובו לעצור לך....
ועוד עצה: תעשה במאור פנים ובחיוך
50.
לפי דעתי אתם צריכים לעלות את הכתבה
כ"ד סיון ה׳תשס״ז
סיפרה לי ידידה שלא שומרת מצוות שבשבוע שעבר בצומת הכפר עצרה אותה בחורה ושאלה לאן היא נוסעת?וכשהתשובה היתה ראשל"צ היא נכנסה לרכב.הנהגת:קיבלת ראשות להכנס ?הטרמפ:הבנתי שאני יכולה ,בנסיעה מתברר שהיא אחרה טרמפ לאולם בראשית והיא נוסעת ללא כסף וללא טלפון סלולרי והנהגת מסבירה לה איך להגיע וגם מסבירה לה שזו חוסר אחריות( גם נודע לה שהיא נשואה ואמא לתינוק) היא פחדה עליה ולקחה אותה עד האולם.ומה היתה תגובתה:תודה אמא (בזילזול וחוסר הערכה
51.
מצוה הבאה לידך אל תחמיצנה
כ"ה סיון ה׳תשס״ז
נהגים נכבדים
אם אתם רואים את הטרמפיסט שליפניכם כמצוה שהזדמנה לידכם אז אל תחמיצו ...אבל אם אתם מחכים לזר פרחים אז תמשיכו ליסוע ולמצפון שלכם אם יש לכם כזה... תספרו שלא ראיתם ,לא ידעתם, מטעמי צניעות...והבדיחה הכי מצחיקה...היא לא הרימה אצבע...
ועוד שתי נקודת למחשבה
נכון, אתם בעלי הרכבים אינכם אשמים וכו אבל למעשה אין בכפר תחבורה ציבורית בגלל שיש כל-כך הרבה בעלי רכבים
אתם צריכים להבין שאדם ללא רכב
יכול לבחור באחת משתי האפשרויות או להזדקק לבריות-לכם
או פשוט לחפש לו מקום מגורים אחר (מה שיפתור לכם את הבעיה שלהמושבים המלוכלכים ובכלל את אי הנעימות הזו של מגורים לצד אנשים לא מתורבתים )
ולסיום - הנהלת מכללת בית רבקה חייבת לדאוג לתחבורה לתלמידות עד הרכבת ועד היציאה מהכפר ולא לחכות שיקרה משהו ואז להתעורר המצב כיום בשעות של סיום הלימודים הוא כזה שאם בחורה לא תתנפל על כל טרמפ ולא תיכנס כחמישית בספסל של שלוש היא עלולה למצוא את עצמה מעבירה את הלילה על המדשאות הפסטורליות של כפר חב"ד ב
יש לציין שהדיון בנושא הטרמפים משקף באופן מדהים את המצב החברתי בכפר . לא לחינם הכפר-חבדים מכונים סנובים ומצד השני ישנם בכפר הרבה אנשים נהדרים גומלי חסדים עושים את רצון הרבי ונותנים תחושה שיש תקוה למקום
52.
אני מכפ"ח ב ו...
כ"ה סיון ה׳תשס״ז
נמצא בשני צידיי המתרס ורואה שהמצב של הכפחים פשוט ג ר ו ע בעיניני העצירה וחוץ מאנשים ממש נדירים מכפר חב"ד או 90% משכניי אף אחד לא עוצר!!!
וחוצמיזה שאני מרים יד וכו וכו חוץ מהוצאת אנרגיה מבוזבזת זה לא נותן לי כ ל ו ם!!
אני גם נהג ותמיד עוצר כי אני יודע כמה הטרמפיסטים סובלים (פגעיי מזג אוויר וכו) ולכן אני רוצה מעל גליי האתר א. להודות לשכניי שעוצרים תמיד בלי חשבונות!! ובכל מצב בלי התחשבניות כפחבדיות מטופשות ב. ואני פונה אלייכם: כפחים (ל80% שלא עוצר) חבל שאני נכנס לטרמפ של בחורציק לא מהכפר אני צריך לשמוע את מה שאני יודע בלאוו הכי... לכן אני מאוד מקווה שנראה שיפור בקרוב ממש
בקיצר: תתחילו לעצור!! (וחבל מאוד שחלק משכניי בעבר נידבקו במחלת ה... ולא אלה שעברו בתקופה האחרונה!)
53.
לכל המתקנאים ל"כפר חב"דים
כ"ה סיון ה׳תשס״ז
אנשים זולים וחסרי מעש, תפסיקו מלהטיל אשמה על תושבי הכפר "הסנובים" סנוב הוא אותו אחד שיושב בבית ולא עושה עם עצמו כלום ויודע רק להפציץ תגובות, מתי תפסיקו לקנאות לתושבי הכפר ש..מה לעשות חייבים להודות אנשים על רמה יותר , כן , זה מתנשא לומר את זה, אבל אלו הם העובדות, האבטלה בכפר שואפת לאפס, הכפר מפותח, התושבים הם אנשים תורה ועבודה, מי בעבודה ומי בלימוד, ובהחלט יש במה להתגאות.. ודווקא בפריפריות יושבים אותם "מאסכונים" בלשון העם שרק מקטרים כל היום, כפר חב"ד לא אשם שאין בקרבתו 200 משפחות מסוג כזה ו 300 כאלה אחרות,
חאלס תפסיקו לקנאות , ואם אתם לא מועילים לפחות תשמרו על זכות השתיקה!

תושב כפר חבד"י ג-א-ה!!!!!!
54.
אתם לא מהכפר
כ"ז סיון ה׳תשס״ז
בשבוע שעבר הלכתי מהשיכונים לכיוון המרכז ביציאה מהשיכונים עצרו לי טרמפ זוג שניהם ילידי הכפר אך לאחר נישואיהם הלכו לשליחות בארץ הם עצרו לי בלי שהרמתי יד ובמאור פנים כשנלנסתי לרכב לא יכולתילהתאפק ואמרתי להם רואים שאתם לא גרים בכפר שניהם פרצו בצחוק והם אמרו יש לך מזל אחרת לא היינו עוצרים
55.
תגובה ל53
כ"ז סיון ה׳תשס״ז
אתה צודק בכל מילה אבל מותר לעצור טרמפ לא יקרה כלום צריך לחלק בכל הבתים את כל התגובות כדי שכולם יקראו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.