מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשס״ז 07.06.2007

קבר האחים באוקראינה יוכר כאתר יהודי / וידאו

קבר האחים ליד העיר אודסה באוקראינה שבו התגלו אלפי שלדים, השייכים כנראה ליהודים שנרצחו במהלך מלחמת העולם השנייה, יוכרז כאתר קבורה יהודי ■ בעלי ממון יהודים מאוקראינה כבר הודיעו כי יתרמו את עלות גידור המתחם והצבת מציבת זיכרון לנרצחים, כדי לכ־ בד את המקום ■ מתחם קבר האחים שנמצא בשדה פתוח, נמצא ליד הכ־ פר Gvozdavka המרוחק כ־220 ק"מ מהעיר אודסה. לפי הידוע, הגרמנים הקימו שני גטאות באזור וריכזו בהם את יהודי אודסה  לסיפור המלא לצפייה בכתבה מערוץ 10: לחצו כאן 
קבר האחים באוקראינה יוכר כאתר יהודי / וידאו
קבר אחים (ארכיון)

אלי ברדנשטיין,  מעריב

קבר האחים ליד העיר אודסה באוקראינה שבו התגלו אלפי שלדים, השייכים כנראה ליהודים שנרצחו במהלך מלחמת העולם השנייה, יוכרז כאתר קבורה יהודי, כך הודיע מושל מחוז אודסה לרב הראשי של העיר אודסה, הרב אברהם וולף.

המושל החליט להעביר חוק עזר מיוחד, אשר צפוי להתקבל בישיבה הקרובה של הנהלת המחוז, בו יוכר השטח כאתר רשמי ויועבר לידי רשות הקהילה היהודית.
בעלי ממון יהודים מאוקראינה כבר הודיעו כי יתרמו את עלות גידור המתחם והצבת מציבת זיכרון לנרצחים, כדי לכ־ בד את המקום.

בימים הקרובים תקצה חברת החשמל המקומית כלים מכניים ואנשי מקצוע שיבדקו את היקף המתחם שהתגלה לפני כחוד־ שיים במהלך עבודות להנחת צינור גז.

הרב וולף מתכוון להזמין מישראל אנשי הלכה, בראשותו של הרב יעקב רוז'ה מחברה קדישא בתל־אביב, המתמחים בבעיות ההלכתיות הנוגעות לקבורה חוזרת של השלדים והעצמות שנ־ מצאו במתחם. "יש זעזוע גדול בקהילה היהודית מעצם חילול העצמות ומכך ששוב נודע שיש מקום נוסף שנרצחו בו יהודים ושכנראה זה לא הסוף, מפני שליד כל עיר וכפר יש מתחם כזה‭,"‬ אמר הרב וולף.

מתחם קבר האחים שנמצא בשדה פתוח, נמצא ליד הכ־ פר Gvozdavka המרוחק כ־220 ק"מ מהעיר אודסה. לפי הידוע, הגרמנים הקימו שני גטאות באזור וריכזו בהם את יהודי אודסה.

בהמשך בנו הגרמנים מחנה ריכוז, וירו למוות בכ־‭5,000‬ יהודים. האזור אומנם היה ידוע כמקום שבו רוכזו ונרצחו יהודים, אך על קבר האחים הזה איש לא ידע עד לחשיפתו המקרית.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
איך ניתן לעזור
כ"א סיון ה׳תשס״ז
ברצוני לעזור בהקמת גדר, מצבה וכל הנצרך.
איך ניתן להגיע לרב אברהם וולף ולעזור בעניין.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.