מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשס״ז 07.06.2007

שלא ניגרר לקיצוניות / הרהורים לג' תמוז

הקיצוניות, מכל צד שתהיה, הורסת כל חלקה טובה, ועל האדם להתרחק ממנה ביותר ולתפוס את דרך המיצוע. עיננו ראו לא זר, שמאז היום הגדול והקדוש ג' תמוז ה'תשנ"ד, רבו הדעות במחננו הטהור עד למכביר: שתי קבוצות "יושבי 770", "יושבי אוהל", ונספחיהם ■ חסידים, הטו ליבכם להבין, שהרבי, 770, והאוהל כולא חד, אין מגבלות להתפשטותו של משה נשיא דורנו – חס ושלום, ובכל מקום וכל עת שהחסיד יבקשוהו, שם ימצאוהו • למאמר דעות ב-COL   
שלא ניגרר לקיצוניות / הרהורים לג' תמוז
שהרבי, 770, והאוהל כולא חד
שמואל שמני

שלא ניגרר לקיצוניות!

הקיצוניות, מכל צד שתהיה, הורסת כל חלקה טובה, ועל האדם להתרחק ממנה ביותר ולתפוס את דרך המיצוע (עפ"י הרמב"ם הל' דעות).

במה דברים אמורים? (הערה: כל הנכתב להלן מכוון למחזיקי ומאמצי השקפות אלו ודומיהן, ומפיציהם).

עיננו ראו לא זר, שמאז היום הגדול והקדוש ג' תמוז ה'תשנ"ד, רבו הדעות במחננו הטהור עד למכביר, דבר שכשלעצמו רצוי מאד, ואף תפס אלפי שנים עמדה מרכזית ביהדות. אף אמרו חז"ל "שאין דעותיהן שוות".

אך לצערנו, ברבות הימים ועמם השנים, כהו כל החושים, ההעלם והסתר העמיק, אף הגלות התנחלה עמוק בליבנו, ובאין קול קורא ומנהיג שיתפוס כל אחד מאיתנו בידיו וידריכנו, נתבצרנו כל אחד בעמדתו – עד שרבים מאתנו סטו לדעות קיצוניות מדי, ומשני עברי המתרס.

ניתן לקטלג זאת לשתי קבוצות מפתח, שלהם נספחים, כדלהלן: הקבוצה האחת נקראת "יושבי 770", והשניה נקראת "יושבי אוהל".

הראשונה שמה לה למשכן תמידי את בית רבינו שבבבל, שמה נתחפרה לה, ואין דבר שבעולם שיזיזה משם ויגרום לה להבין שיש עוד מקום קדוש לשפוך שם שיח והוא: האוהל הק'. לשיטת קבוצה זו, הרבי נמצא אך ורק ב-770, ולא נמצא כלל באוהל – התפללת באוהל, דיברת אל האבן – לשיטתם.

נספחים לקבוצה זו, חלקי אנ"ש מכנפות תבל, שלא נראה אותם נוסעים לרבי במשך השנה, רק בחודש תשרי ינחתו בניו יורק ומשם ל770. ללא סיכוי קלוש לשפוך שיח אף לרגע, באוהל הק'.

רבים מאנ"ש אלו, לא יסעו לאהל אף לא בי' שבט, למרות דעתו הידועה של הרבי בכך, וכל זאת מחשש למראית עין שהרואה יאמר... (אסור אפי' לומר זאת).

על אותם "יושבי 770" נאמר: הרי אינכם מתכחשים לעובדה המצערת עד מיצוי הנפש, שזה זמן רב איננו זוכים לראות פני קודשו, ומכיון שכך, מניין לכם המידע העדכני הזה שבכל רגע נתון משעות היממה נמצא הרבי רק ב770? הרי אין שום שינוי חס ושלום מהתקופה שלפני ג' תמוז, ואם כן, אולי ברגעים מסוימים הרבי כן נמצא באוהל על ציון חמיו, ואיך נדע מתי כן ומתי לא? בכלל מהי ההגבלה הגסה הזאת לומר, הרבי מוגבל ולא נמצא במקום מסויים? מהיכא תיתי להגביל "רבי-נשיא הדור"? - אתמהה!!!

הקבוצה השנייה כמוה כחברתה, אך מעברו השני של המתרס, יושבת 24 שעות מהיממה, בתפוסה מלאה, אך ורק באוהל הק' והגלילות, שמה נתחפרה לה, והסיכוי שאי פעם תצא להתפלל בבית רבינו שבבבל וללמוד שם כמוה כסיכוי שהרבי חי בגוף גשמי – לשיטתם. 770 הפך בעיניהם למעין מוזיאון חסר עניין לציבור.

גם לקבוצה זו קיימים נספחים – חלקי אנ"ש מכנפות תבל, שלא נראה אותם נוסעים לרבי במשך השנה, כי אם בג' תמוז ינחתו ישירות לאוהל ימיתו עצמם באהלה וכו', ואם כבר כן ימצאו לנכון לבקר בשכונה של הרבי הרי שזה יהיה ביקור קצרצר לחדרו הק' בלבד, משם לבייקרי לקניית סנדוויץ וחזרה לאוהל הק'. כניסה לביה"כ שבו התפלל הרבי עשיריות בשנים – הס מלהזכיר.

אף אל אותם "יושבי אוהל" נאמר: מניין באה המחשבה שהרבי נמצא רק באוהל ולא ב-770 (שהרי אם היה שם מדוע אינכם קופצים לביקור). וכי תעלה על דעתכם להגביל את רוח קודשו של רבינו מלהיות בכל מקום בשווה? אמנם, כבוד גדול עשו לו, שהקימו ישיבה על קברו, אך האם זה אומר שהרבי נמצא רק באוהל ולא ב770? והרי בנוגע לחדרו הק' תסכימו שיש מה לחפש שם, כי למרות שמדובר לאחרי ג' תמוז, "קדושה לא זזה ממקומה", אז מה קרה לה לאותה קדושה כשמדובר בקומה אחת מתחת, האמנם נסתגרה בחדרה לעולם? אתמהה!!!

כן, כולנו מנחשים מה תתרצו... הללו תפסו את 770 ועשו בו כשלהם, וכו' וכו', נו אז מה?! אתם באמת מאמינים שזה גם מה שגרם לרבי לברוח משם ולהסתתר בחדרו ובאוהל???

חסידים!!! הטו ליבכם להבין, שהרבי, 770, והאוהל כולא חד, אין מגבלות להתפשטותו של משה נשיא דורנו – חס ושלום, ובכל מקום וכל עת שהחסיד יבקשוהו, שם ימצאוהו. צריך רק לאזור אומץ ולסלק הצידה את האגו, הישות העצמית, ובלשון דור השביעי "את הפוליטיצזיה העסקנית והלוחמנית", ולהחליט להפסיק להקצין ולתפוס בדרך האמיתית הכוללת הכל, כי הכל שייך לרבי, ושובו לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכליו – תרתי משמע.

ויהי רצון שתיכף ומיד נעזוב את הקטנוניות שבתוכנו, ואזי יחסוך הקב"ה מאיתנו את כל ההעלמות וההסתרים ונזכה תיכף ומיד להתגלות מלכנו נאַו אמן.
לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
27 תגובות
1.
יישר כוח
כ"א סיון ה׳תשס״ז
משיח נאו
2.
חזק
כ"א סיון ה׳תשס״ז
חבדניקים יקרים תקשיבו לי טוב .
אתם פשוט מקטינים את הרבי במלחמות המטופשות שלכם .
אני חוזר בתשובה אוכל נבלות וטריפות לשעבר. מי יודע איפה הייתי היום לולא הרבי נשיא דורינו וחייליו הנאמנים : אתם.

ג תמוז הוא יום טראומטי ביותר .
אולי משום שאף פעם לא ראיתי את זיו פניו של הרבי יותר קל לי לדבר .
אך תארו לכם שחיילי צה"ל בזמן במלחמת ששת הימים היו עסוקים בשאלה איפה הרמטכ"ל במקום להלחם!

אתם בשליחות. אתם לא נמצאים פה בשביל התענוג שלכם - התענוג שיש בידיעה שהרבי נראה לעיניים גשמיות .
לקחו מכם את התענוג הזה. אז מה ???? אז את כל האנרגיות הקדושות של צבא הגאולה תבזבזו על התכתשות פנימית?!

צאו מזה !! זה לא יאה לכם !! אתם הסיירת של העם הזה .
הסיירת של העולם הזה .
3.
דברים כדרבנות.
כ"א סיון ה׳תשס״ז
אנימזדהה עם כל מלה. מאמר זה צריך להדפיס בעשרות אלפי עותקים ולחלקו לכל אנ"ש בעולם. ישר כוח על הדברים הנוקבים והברורים.מי יתן ונזכה לראות את הרבי מה"מ מיד ממש בעיני בשר והוא יגאלנו. אמן.
4.
כתבה מאוד שטחית (ואולי גם עניינית)
כ"א סיון ה׳תשס״ז
סליחה לכתב, אבל הכתבה מאוד שטחית, קשה ליכנס לכל הפרטים, אבל המצב הוא בכלל לא כמו שאתה מתאר, ואיך שאתה מסיים שנעזוב את הקטנוניות שבתוכנו, רק מראה באיזה שטחיות אתה מסתכל על כל הסיפור.
לנקודה א אני חייב להגיב, והוא על היושבי אוהל, אני אישית בזמן שהייתי בחור, מאז תשנ"ד במשך כל השנים נסעתי לאוהל בהמון הזדמנויות, ואחרי שחזרתי משליחות (אחרי שיעור ד ישיבה גדולה) שהיתי שמה משך זמן רב.
מכל הזמן שהייתי שמה, וכל החסידים, משפיעים ואנשי מעשה ששמעתי ופגשתי , עוד לא שמעתי ועוד לא פגשתי אפילו מיעוט שדוגל בכזאתי שיטה שהרבי אך ורק נמצא באוהל ולא ב770, (אני לא יכול להגיד שאין כזה בן אדם, בגלל שבעולם שלנו אפשר למצוא הכל, וכנראה שאפשר למצוא כזה בן אדם גם, אולי) בכל אופן מה שאני אומר פה הוא לא מה שאני חושב, זה כבר ענין פרטי, כל אחד עם הדיעה שלו, אבל בכתבה הזאתי מתיימר הכותב להכיר קבוצה של "יושבי אוהל" שדוגל בשיטה כזו וכזו, ועל זה אני אומר, הייתי שמה המון, אני מכיר מקרוב את גדולי המשפיעים שהתוועדו שמה כל השנים, ועוד לא שמעתי או ראיתי כזה דיעה.
מה שכן, הוא שבאוהל הרבי נמצא בגשמיות, כמו שהרבי אומר את זה בשיחותיו, שאת זה (לדאבונינו ולדאבון אחינו כל בית ישראל) א"א למצוא ב 770 אחרי ג תמוז תשנ"ד, אבל כמו שאמרתי לפני זה, אני עוד לא שמעתי על כזה שיטה (שמקובל אפי בקבוצה קטנה) שאין מה לחפש ב770 ואין שום דבר שמה.
אבל לצערי הדיעה הקיצונית האחרת חי ונושם.
5.
תגובה ל 2
כ"א סיון ה׳תשס״ז
לקחו מכם את התענוג הזה. אז מה ???? מה עובר עליך ידידי מה זה אז מה ?? זה ........אי אפשר לתאר אפילו במילים את הגעגועים
את הרצון לראות את הרבי מה"מ
ב"ה עוד נראהו במלא זיוו והודו
6.
ומה כ"ששועלים מהלכים בו"?!...
כ"א סיון ה׳תשס״ז
אכן, צודק הכותב כי אומר:
"הרבי, 770 והאוהל כולא חד"
אך רבים הם שמתמלא לבם רחשי כאב בהכנסם לבית רבינו והנה עומדים נוכח "כיבושם" של הללו "יושבי 770"... מנהגים שקנו להם נעשים למען ייראו הכל ומן הקושי להחריש.
יש לפעול כי בית רבינו יהיה אכן בית חסידי ליובאוויטש ולא כי אם מקומם של שועלים אלה...
7.
מזמן לא ראיתי מאמר כה שפוי
כ"א סיון ה׳תשס״ז
במחנה הנבוך והמבולבל שלנו.

זהו לכאורה הכיוון הנכון, להסתדר עם הפער בין הדעות השונות - פשוט להפסיק להקצין, לא כאן ולא שם.

8.
תגובה ל4
כ"א סיון ה׳תשס״ז
אני לא חושבת שהכתבה שיטחית, היא פשוט קצרה ענינית ולא ארוכה ומיגעת.
מה שכן נושא זה לא פשוט בכלל.
רבי הוא שורש נשמה והקשר עם הרבי זה לא אם נמצאים כאן או שם.
זה שיש אנשים שלא הולכים לאוהל הקדוש בכל פעם שהם רוצים להתקשר לרבי זה פשוט שהם רוצים המשכה גילוי הארה בדוגמת 770 החיות בשמחה ולא הארה בעצב בכאב.
יש הרבה משיחסטים שהולכים לציון בערב ר"ה, בי שבט.
אבל לא רוצים לגור ולחיות שם !!!
אנחנו רוצים השפעות באופן אחר ומאמינים שאוט אוט קומט משיח ומקווים שהרבי יתגלה ב770 ומשם לבית המקדש לכן אנחנו בכל רגע ב770 להיות ולחזות מייד בהתגלות!!

רבי, כולנו מחכים כבר להתגלותך, בכל מקום שהוא אז ה רחם עלינו ושלח לנו את משיחנו!
9.
האלט זיך צוזאמען
כ"א סיון ה׳תשס״ז
הרבי לימד אותנו לכבד כל יהודי באשר הוא ולהבדיל בין "חוטאים" ל"חטאים". שתי הקבוצות המתוארות הן שוליות ביותר. אלו שהולכים רק ל"אוהל" וכאילו מחרימים את 770 ומצד שני אלו שדוקא לא יסעו לאוהל בחישוב סטטיסטי אולי מהווים רבע עד חצי אחוז מהחסידים. אני מכיר כאלו וכאלו בעולם הישיבות ובין אנ"ש. אך ה"פערטל" וה"האלב" האלו מרעישים יותר מהרוב הדומם. כמו בחינוך, יש אחוז קטן של תלמידים עם בעיות שמעסיקים את מחנכיהם יותר מהרוב שאין לו בעיות. ילד מופרע בכיתה מהווה פחות מעשרה או חמישה אחוז מהכיתה אך לוקח מזמנם של המורים יותר מתשעים אחוז הנותרים.
כל הכבוד ל COL להעלות נושאים אלו ולתת את הבמה הראויה לשוחח על הנושאים האלו ואחרים. אך חשוב מאוד שתנווטו את הדו שיח שיוביל למטרות הרצויות, והעיקרית שבהם - אחדות החסידים.
אז חסידים וועלן האלטן זיך צוזאמען ווען דורכפירן ביז משיח צדקנו.
10.
תגובה של 2 ל5
כ"א סיון ה׳תשס״ז
אני יודע שזה קשה
מה שאני אומר זה על משקל מה שאמר אדמור הזקן לקדוש ברוך הוא. "אני לא רוצה את הגן עדן שלך אני רוצה אותך."

ברור שמה שהרבי רוצה מאתנו זה אחדות.
אם אנחנו אוהבים את הרבי נעשה מה שהוא רוצה ולא מה שמביא לנו עונג. (גם לריב זה סוג של עונג)

וברור שהפילוג הוא תכנית זדונית של היצר הרע.
11.
הרבי
כ"א סיון ה׳תשס״ז
העתק מספר ימי בראשית עמוד 166:
ד סיון התש"י
אחרי תפלת שחרית שאל ר שניאור זלמן שי גורארי את כ"ק אדמו"ר שליט"א מהו ענין הנסיעה אל ה"אוהל", והרי אפשר תמיד ובכל מקום להיות בהתקשרות עם הרבי הכ"מ?
והשיב לו כ"ק אדמו"ר שליט"א, דאיתא בספרים שבמקום שנמצא החלק הכי נמוך של האדם (עפר), דוקא שם יכול להיות ההתקשרות עם היחידה שבנפש.
12.
הכותב
כ"א סיון ה׳תשס״ז
כותב השורות מראה עצמו לשוטה גמור, שטחי ביותר ולא מבין ומכיר כלל וכלל מה כתוב בספריו של הרבי וגם לא מה שקורא בשטח.

אין יותר ממנין מצומצם של אנשים בעולם שלא נכנסים ל770 ולשיטתם לא שאין קדושה שם ח"ו אלא ששועלים הילכו בו ואכ"מ.

לאידך קמו כת הפקריונגען וייצרו שיטה שאין לה מקום כלל ועיקר לא במשנת הרבי ולא במציאות היהדות.

יונגערמאן הכותב תתחיל רייבען זיך צווישען חסידים אולי אתה יקבל חוש. א קאפ קען מען ניט ארופשטעלן.
13.
הרי הנביא אומר "עד מתי אתם פוסחים על שני...
כ"א סיון ה׳תשס״ז
מי שכתב את הכתבה הזו סליחה מכבודו אבל אין לו שם שמץ של מוסג בעניין והוא רוצה רק ליראות יפה נפש ויפה נפש זה לא בחב"ד .

וגם הנביא אומר "עד מתי אתם פוסחים על שני הסעיפים"? אז בטח ובטח שלא צריל ללכת גם לאוהל וגם ל770. אז תתחילו לעשות חשבון נפש ....
ומי שחסיד של הרבי הרייץ שיהיה באוהל ומי שחסיד של הרבי שיהיה ב770....(קדושה לא זזה ממקומה...)
14.
לקרוא את תגובה .2
כ"א סיון ה׳תשס״ז
יישר כח..לך אתה מתאר את זה יפה..
15.
תמימות
כ"א סיון ה׳תשס״ז
שאלתי פעם ילד קטן שלא מעורב בנושא והולך ב-נ.י. לשתי המקומות איפה נמצא הרבי מייד הוא עונה אנחנו לא יודעים, הרבי מתחבא באיזה מקום בגלל שאנחנו (כל היהודים הכונה שלו) לא מתנהגים יפה אז הוא שם אותנו (חנד) בנסיון וכל פעם שכמעט משהוא מוצא אותו הוא הולך למקום אחר אז לא צריך לחפש אותו צריך לחקות לו ולעשות בנתיים מה שהוא רוצה
מדובר בילד שהוא גאון ושנולד הרבה אחרי נד ואף פעם לא אמרו לו משהו באשר לזה
זה אומר שהוא חשב על הנושא ובה ךמסקנה נכונה.
16.
יישר כח לעורך האתר
כ"א סיון ה׳תשס״ז
על כך שסופסוף מפרסמים מאמר הקורא לאחדות החסידים לא כל הזמן מאמרי פילוג
17.
הרבי
כ"א סיון ה׳תשס״ז
שולחן צריך ללכת בדרך האמצעית אבל אין פרצופין ששויםויש כאלו עולכיםכל מיני דעות וצריך לכבד אותו אף שאין דעות שוים והכל מתחיל שצריך שמנה שעות שינה ולהיות יראת שמים ולהיות כהלל אוהב שלום ורודף שלום כי מי ישן טוב אז הכל הולך בדרך ישרה והדרך של הרבי לא שינה כלום תמיד היה אומר לבחורים שמירת סדרים בישיבהוהלאה ממשיך בחיים לכל בחור וכל אחד בדרך הזה זה הישרא ללכת בדרך הישרה להיות קבוע בזמן שהרבי התנהגות לא שינה ותמיד והיה מתחילת הנישאת זה דור שבעי וכל מה שהיה עושה הרבי היה מכונית ישן ורצו להחליף את האותו והרבי לא רוצה וכן פאקסים בחדר הרבי לא היו והיהבחדר ליד ולא הסכים להכניס לד אמות הרבי כיבד כל אחד ואפילו שהרבי דיבר במי יהודי היה מכבד בהקפה בשמחת תורה וזה ככות שמביא הרבם הדרך אמצעית היה הדרך ישרה ולך בדרכו ובדרך הרבי והכל מתוך ביטול לרבי וזה יביא הגאולה האמית השלימה עם הרבי בראשנו ושמע תורה חדשה מאתי תצא
18.
אולי מישהו יכול להסביר
כ"א סיון ה׳תשס״ז
מדוע הכותב מסתתר תחת שם בדוי? האם הוא פוחד ממישהו?
19.
לא הצלחת
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
ידידי הכתבן אני אפי לא אתייחס למה שכתבת אלא רק אומר לך שנסיתי למצוא במה ונושא כדי לממש את חוש הכתיבה שמעולם לא ירשת
20.
ב"ה
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
הנושא הרבה יותר מדי כואב בכדי שהכותב יבטל את כל הרגשות שלנו שרועשים וגועשים כאשר אנחנו נכנסים ל770 ורואים את החורבן שמחוללים בו יום-יום שעה-שעה "יושבי 770"בכתבה קטנה ושיטחית.
הכותב אומר את הדברים כאילו "יושבי האוהל" הינם אנשים מחרחרי ריב שנמנעים מללכת ל770 בגלל האגו שלהם. עם כל הכבוד הוא מפספס וממש לא קורא נכון את המצב.
אני אישית לא יכולה להיכנס ל770 משום שאם אראה את המצב ליבי יישבר עוד יותר ממה שהוא שבור כעת. כבודו של הרבי מתחלל במקום הזה ומשם מתפשט לחלקים שונים ברחבי העולם!
מבחינתי המקום הזה הוא המקום שמחלל את שם חב"ד בכלל ואת הרבי בפרט!!!
בכל פעם שאני מבקרת בניו יורק ולא נכנסת ל770 הדבר כואב לי ימים רבים לאחר מכן! אך מה אוכל לעשות??? לא אוכל לראות את החילול הנורא שקורה שם!!!
אכן, יש לעשות משהו בנידון. אך לבוא ולאמר את הדברים ולהפשיט אותם עד שניראים כאילו מדובר במשחק אגו מטופש-זהו פספוס גמור של קריאת המציאות.
שנזכה במהרה להתגלות משיח צדקינו ולגאולהשאמיתי והשלימה תיכך ומיד ממש!!
21.
מספיק לגבב גיבובים
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
אלו שכותבים כאילו אנחנו פוסחים על שני הסעיפים אין להם כל מושג מהו פיסח ומהו סעיף. חזקה על דברי הרבי נביא שבדורנו שאות אחת מדבריו לא תשוב ריקם. ולא אכנס לויכוח לגבי כל הפרטים. רק שאלה ריטורית אחת: גם שאני אומר יחי וכו, האם לרגע חשבתי שבאם היו ילדים בגשמיות הרי הם היו חייבים לומר קדיש ולהחזיק יאהרצייט כי זוהי ההלכה בשולחן ערוך. אז גם אם אני אומר שהרבי חי וקיים זה לא אומר שצריך להסיק מסקנות שהם היפך השולחן ערוך!
ולכן, מי שאומר יחי וכו וגם הולך לאוהל מפעם לפעם, שלדעתי זהו רוב סלתה ורוב שמנה של ליובאוויטש, הרי תומת ישרים תנחם ובהדי כבשי דרחמנא למה לך. חוסר ההבנה שלנו במה שקורה בעולם וכו לא משנה את המציאות וגם לא את השולחן ערוך.
22.
ל-14 תתבייש לך
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
לדעתך גם הרבי עצמו פסח על שני הסעיפים.

ואיזה שני סעיפים? יש לנו רבי אחד, בית המדרש שלו ומקום בו קדושה לא זזה ממקומה, הוא 770, בית רבינו.
אבל ציונו, המקום בו הוא נמצא בגשמיות, זה האוהל. ואנו נוהגים כמהנהגו של הרבי ונמצאים בשניהם.
23.
לכותב היקר!
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
אתה לא חובבן אלא מקצועי,
אל תתיאש מתגובות כאלו אוו אחרות,
זכותך לכתוב בשם אחר,
להבא תכתוב דברים לעניין.
הרבה הצלחות!!!!!!!!!!!!
24.
אחדות, רבותי, אחדות!!!
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
דיייייייייי רוצים משיח!!! הדרך להבאת המשיח היא א ח ד ו ת! די עם המריבות, די עם ההשמצות, הרבי הוא של כולם וכולנו מאמינים בו! אז למה שלא נהיה בשלום ואחדות?? לכבוד ג תמוז תשס"ז בואו נקח החלטה טובה, פשוט להתאחד! לנהוג באהבת ישראל שזה בעצם אחד ממבצעי הרבי, ונזכה בקרוב ממ"ש לביאת משיח צדקנו!
25.
אולי תסבירו לי
כ"ד סיון ה׳תשס״ז
מה קיצוני בלהגיד שהרבי רק באוהל? איזה סיבה יש להגיד שהוא נמצא ב770? אנילא מבין. כשהרבי הי בהר סיני או בבית ישראל מישהו טען שהוא גם ב770?! אני מבקש הסבר
26.
שימו לב!
כ"ד סיון ה׳תשס״ז
בהתקופה שבין כ"ז אדר לג תמוז, מי היה אז ב770? נראה שאז כל אנ"ש והת הלכו לכיון אחד - בית ישראל. אף אחד לא אמר שקדושה זזה ממקומה אף אחד לא נגד שום דבר!!!!
רק אנחנו חסידים! וחסידים הולכים אחרי הרבי! ואם פעם זה היה ב770 ההיינו ב770, ואם בבית ישראל, אז בבית ישראל, ואם בג תמוז... אז....

ולכותב הנכבד אם כ"כ אכפת לך מקדושה שאינה זזה ממקומה, מתי בפעם האחרונה הייתה ברוסטוב?
27.
תגובה ל26
כ"ה סיון ה׳תשס״ז
אין בעיה פעם הבאה שנבוא לבקרך יהיה באוהל אולי מתחת לאדמה,
הרי חסידים הולכים אחרי ....
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.