מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשס״ז 07.06.2007

האדמו"ר מבעלז: "להגביר את לימוד שו"ע הרב בישיבות"

בשיחה שקיים האדמו"ר מבעלזא שליט"א עם ראשי שערי הוראה ביום שישי התבטא בכאב לב על כך שבישיבות הקדושות אין עדיין מספיק מודעות ללימוד הלכה ויש לעשות להגברת הלימוד. בעקבות כך הוחלט כי רשת ישיבות בעלזא יצטרפו לתוכניות לימוד ההלכה בשערי הוראה ■ מבחן הביניים בכ"ד אלול בשבעים מוקדים ברחבי העולם ■ בכ"ד טבת הבעל"ט מבחן ציבורי באולם ענק בירושלים, בה תיערך הגרלה בהשתתפותם של מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות  לסיפור המלא
האדמו
בשיחה שקיים האדמו"ר מבעלזא שליט"א עם ראשי שערי הוראה ביום שישי התבטא בכאב לב על כך שבישיבות הקדושות אין עדיין מספיק מודעות ללימוד הלכה ויש לעשות להגברת הלימוד.

השיחה שנסב על פועלם הרב של שערי הוראה בקיום מבחנים המוניים בקרב בני הישיבות בשו"ע הרב התארכה כמעט כשעה כאשר האדמו"ר שליט"א חיזק את ידי ראשי המפעל ואמר "אתם אלו שעושים דברים גדולים" (איר טוט גרויסע זאכן), ומלפנים זאת בישראל שכל הבחורים היה להם ידיעות מפליגות בהלכה, ובפרט שיבח כ"ק אדמו"ר שליט"א את פרי יוזמת המפעל ברשת ישיבות בין הזמנים הלכות חג בחג כאשר בחור מגיע ליו"ט ויש עמו מטען ידיעות במהות שבת וחג.

במהלך השיחה שוחח כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א ארוכות עם הרב חיים שמרלר מראשי המפעל בעמח"ס דרכי הלכה ומועדי חיים המג"ש הנודע בקול הדף ושערי הוראה, בתוכניות המפעל לעתיד תוך שהאדמו"ר שליט"א התעניין בכל פרט ופרט, ולא פסק מלהרעיף ברכות קודשו על כל הנעשה ונשמע בהרבצת תורה דבר ה' זו הלכה, כאשר כמה פעמים התבטא כי זה ברור אשר בחור הלומד הלכה בישיבה אז בוודאי ייקל לו לימוד הלכה בתור אברך ובפרט שהרי בכוללים לומדים יור"ד ואילו פעולות המפעל בקרב בני הישיבות הן בדברים שבאורח חיים הלכות הנוגעות מידי חג וחג.

יש לציין כי בקרב אלפי בני הישיבות המנוים בין לומדי שערי הוראה תופסים חלק חשוב בחורי ישיבות בעלזא, ובשיתוף פעולה עם הנהלת "שערי הוראה" להנהלת חברת "יגדיל תורה" התקבלה תוצאה פוריה ומרשימה בקרב בחורי ישיבות בעלזא.

כזכור הגו ראשי המפעל תוכניות לימוד שונות במגוון נושאים בשועה"ר כפי שפורסמו ברבים ובמהלך השנה מתקיימים פעמיים מבחנים על כל החומר ביום כ"ד אלול יומא דהילולא דהחפץ חיים בו ביום יבחנו בהיכל הישיבות והכוללים על החומר הנלמד עד אז, ואילו ביום כ"ד טבת יומא דהילולא דבעל התניא ייערך מבחן כללי וציבורי על כל החומר באולם ענק, ובו ביום תתקיים סעודה כיד המלך ותיערך הגרלה בהשתתפותם של מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א, בהם יוגרלו חמישים! כרטיסי טיסה לליז'ענסק או תמורתם, וכן חמישים! מערכות הלב.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
2.
הלוואי גם בישיבות שלנו
כ"א סיון ה׳תשס״ז
בחורים ובוגרי הישיבה לא יודעים כמעט הלכה, ובודאי שלא טעמיה.
3.
ומה אם להתחיל לשמור אותו?!
כ"א סיון ה׳תשס״ז
האם מסירת שטחים מותרת?!
4.
משהו מעצבן מאד
כ"א סיון ה׳תשס״ז
שגם בבתי ספר לבנות וגם בישיבות -----שלנו---- המורים לא מלמדים הלכות ז"א שזה בין השאר נגלה שהרבי התבטא שצריך גם נננננגגגגגללללאאאא אבל מה לעשות שהמורים והמורות והמנהלים לא מלמדים.
צריך שיהיה שעור הלכות בתדירות ובלי להכניס את זה לתוכנית הלימודים הוי אומר ללא מבחנים שהתלמידים ירגישו את הזכות והחובה שבזה
מי יתן...והלואי
5.
מצטרף ל-2
כ"א סיון ה׳תשס״ז
ממש לא יזיק שבישיבות שלנו נקבל את הגישה הנכונה וקאך בהלכה, ולא לחכות שאולי הבוגר יזכה להיות מהמעטים שילמדו את זה בכולל או אח"ז. למה שלא יהיו שיעורים מהרמי"ם ומבחנים גם בהלכה?

הגישה שתלמידי ישיבות ילמדו הלכה רק כמה דקות ביום, לקרוא למיגרס משוע"ר, ולעיין מידי פעם בספרי הקיצורים למיניהם הם דרך קצרה וארוכה מאוד, כי חוץ מהלכות שנוגעים ממש כל יום, קשה מאוד לזכור הלכות בלי הטעמים והרקע שמחבר את כל הדינים.
6.
ל2 ול5
כ"ב סיון ה׳תשס״ז
יש לי חדשות בשבילכם.
אני מכיר ישיבה של חב"ד שבני לומד שם, ולומדים הרבה הרבה שו"ע אדמוה"ז עם מבחנים כל שבוע. היא ישיבה גדולה חב"ד בני ברק!
מ"ג.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.