מערכת COL | יום כ' סיון ה׳תשס״ז 06.06.2007

'האנטישמיות באירופה בעלייה'

האנטישמיות ושנאת הזרים באירופה נמצאת בעשור האחרון במגמת עלייה מתמדת – כך עולה מדוח חדש של ארגון זכויות פרט האמריקני "זכויות אדם תחילה", המתפרסם הבוקר. התסקיר סוקר את פשעי השנאה שהתבצעו בשל אנטישמיות או שנאת הזר באירופה במהלך 2006. "פשעים אנטישמיים הגיעו לרמות שיא", קובעים עורכי הדוח לסיפור המלא
'האנטישמיות באירופה בעלייה'
בית קברות יהודי בבריטניה. צילום: אי-פי

"היו מספר מקרים שסייעו להביא את נושא פשעי השנאה לעין הציבורית במהלך 2006, אולם הגאות באלימות ממשיכה להיות ברובה בלתי מדווחת", נכתב. הדוח מפרט את הפשעים שבוצעו בכל אחת ממדינות אירופה, וקובע כי "מבצעי הפשעים מכוונים את הפגיעה לאנשים הבולטים במראם במוצא אתני, בגזע, בלאום, או בדת. זו אלימות המונעת על-ידי אפליה".

הנתונים שאסף הארגון מבוססים על מידע רשמי של רשויות אכיפת החוק במדינות, מידע מארגונים חוץ ממשלתיים ודיווחים באמצעי התקשורת. התסקיר גם כולל המלצות לממשלות מדינות אירופה כיצד להפחית את פשעי השנאה.

בין היתר, ממליץ הדוח לממשלות אירופה להכיר בקיומה של התופעה ולהוקיע אותה, לחוקק חוקים נוספים כדי לטפל בפשעים, לחזק את מעמדן של רשויות אכיפת החוק וכן לאסוף נתונים על פשעי השנאה המתרחשים.

באשר לאנטישמיות קובע הדוח כי אנשים המביעים איומים אנטישמיים מציינים את ישראל ואת מדיניות ממשלת ישראל כצידוק לניבול פה ולשימוש בסמלים נאציים.

"פשעים אנטישמיים הגיעו לרמות שיא", קובע הדוח. עם זאת, על אף שהמדינות מטפלות בפושעים ומערכת בתי המשפט מגיבה ביעילות, קיימים פשעים אנטישמיים רבים שבכלל לא מדווחים. "ברחבי אירופה פשעים אנטישמיים מתרחשים בשכיחות גבוהה ביותר מאשר אפילו בשנות ה-90", נכתב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.