מערכת COL | יום י"ט סיון ה׳תשס״ז 05.06.2007

מפגש מרגש לנפגעי הטרור משדרות ואשקלון

מפגש מרגש נערך השבוע לעשרות משפחות נפגעי פעולות הטרור משדרות ואשקלון, באירגון המוסד לביטוח לאומי באשקלון יחד עם מטה "צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור" ■ המפגש הותיר בלב המשתתפים חותם עמוק של אמונה תקווה ושמחה ובמרכז נערך טקס כתיבת אותיות בספר תורה מיוחד הנכתב ע"י צעירי חב"ד לעילוי נשמת הנרצחים הי"ד לרפואת הפצועים ולזכות בני המשפחות ■ "טבעי היה לראות את צעירי חב"ד שותפים בהבאת העידוד התמיכה והסיוע למשפחות נפגעי הטרור" אמר ראש העיר רוני מהצרי שנשא דברים באירוע  לסיפור המלא
מפגש מרגש לנפגעי הטרור משדרות ואשקלון
הרב יגאל קירשנזפט השליח בניצן שנפצע בפיגוע בנווה דקלים

עשרות משפחות נפגעי פעולות הטרור משדרות ואשקלון התאספו ביום ראשון למפגש מרגש שהותיר בלבם חותם עמוק של אמונה תקווה ושמחה. המפגש אורגן על ידי המוסד לביטוח לאומי באשקלון יחד עם מטה "צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור", במרכז המפגש התקיים טקס כתיבת אותיות בספר תורה מיוחד הנכתב ע"י צעירי חב"ד לעילוי נשמת הנרצחים הי"ד לרפואת הפצועים ולזכות בני המשפחות.


ניגוני נשמה וריקודי שמחה

דמעות של התרגשות וכאב לצד שמחה יהודית אמיתית נראו באותם שעות של התרוממות רוח. המפגש המרגש התקיים במלון גני דן באשקלון, את המשפחות קידמו בברכת ברוכים הבאים לבבית צוות מחלקת השיקום בביטוח הלאומי והמתנדבות בניהולה של גב' ליליאנה קטוק יחד עם שליחי חב"ד הרב מנדי גורליק מאשקלון הרב זאב פיזם ואחיו הרב חננאל פיזם משדרות הרב יגאל קירשנזפט מניצן, והרב מנחם קוטנר מנהל מטה צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור וצוות המתנדבים.

הרב מאיר ורזוב ותזמורת הכלייזמרים של אגף העליה בצעירי חב"ד נגעו בליבם של המשפחות בניגוני נשמה, וסחפו את הקהל לריקודי שמחה.

המנחה הגב' אתי צור מביטוח לאומי באשקלון הזמינה את ראש העיר מר רוני מהצרי לשאת את ברכתו, בדבריו הדגיש את חשיבות החיזוק והעידוד שיש להעניק למשפחות היקרות ושיבח את שיתוף הפעולה בין הביטוח לאומי לצעירי חב"ד, "היה זה אך טבעי לראות את צעירי חב"ד שותפים בהבאת העידוד התמיכה והסיוע למשפחות נפגעי הטרור" אמר ראש העיר.

מר יוסי כהן מנהל סניף הביטוח לאומי באשקלון הרחיב על האמצעים הרבים בהם מוגש לנפגעים סיוע חירום לצד טיפול מתמשך, ובירך את כל העושים במלאכה למען המשפחות במסירות וברגישות הראויה.

הרב מנדי גורליק מנהל פעילות בבית חב"ד אשקלון ציין בדבריו כי התשובה לאויבים שלנו היא בכך שלמרות הכאב והצער אנו ממשיכים את החיים ומשתדלים להרבות במעשים טובים לעילוי נשמת הנרצחים.

מר שמעון אלון מנהל הביטוח לאומי בשדרות סיפר על העמידה האיתנה של תושבי העיר ובירך את המשפחות שמהערב הזה ישאבו כוח להמשיך את התמודדות.


כתיבת אות בספר התורה המיוחד

בשיאו של הערב הוזמנו כל המשפחות לבימת הכבוד לכתיבת אות בספר התורה המיוחד בהדרכתו של סופר סת"ם. אחת לאחת עלו ובאו הורים שכולים אלמנות ויתומים לצד פצועים, כולם אוחזים בקולמוס הסופר בהתרגשות מגודל הזכות להשתתף בעצמם בכתיבת ספר התורה.

הרב מנחם קוטנר מצעירי חב"ד נשא דברים בנושא "כוחה של אחדות". ובדבריו אמר ש"ספר התורה הנכתב על ידי צעירי חב"ד עורך מסע בכל רחבי הארץ על מנת להגיע לכל משפחות נפגעי הטרור, היינו בצומת מגידו ליד עפולה, בעיר באר שבע, בשדרות מוריה בחיפה, בבית שאן, בצומת פת בירושלים, בשוק בחדרה, במאפיה באילת, ובעוד מקומות רבים ברחבי הארץ. והיום ספר התורה הגיע לעיר אשקלון כדי לכבד את המשפחות באשקלון, שדרות, תושבי גוש קטיף, לכתוב אות בספר התורה. ובסיום הכתיבה יוכנס ספר התורה לכותל המערבי".

בדבריו ציין הרב קוטנר כי המפגש הזה ביכולתו לבטא את כוחה של האחדות יותר מכל הררי המילים המתארות את כוחה של האחדות, והוסיף, שבספר התורה אנו מוצאים שכל אות חשובה, לאחר סיום הכתיבה מתחילה מלאכת ההגהה בו בודקים כי לא חסרה אף לא אות אחת קטנה, ובאם חלילה נמצאה אות אחת חסרה הרי שספר התורה נפסל לשימוש עד שיתוקן, בספר התורה רואים מהי ההשפעה של אות אחת ויחידה על הכלל. המילה ישראל היא ראשי תיבות יש שישים ריבוא אותיות לתורה. וכשם שבספר התורה לכל אות ישנה השפעה מכרעת על כלל ספר התורה כך בעם ישראל לכל יחיד יש השפעה על כלל ישראל. האחדות והערבות הדדית של כל יחיד משפיעה על הכלל.

סיפורו של ספר התורה

צעירי חב"ד עורכים מסע מרגש עם ספר התורה בכל רחבי הארץ כדי לכבד את המשפחות לכתוב בעצמם אות בספר התורה בהדרכת סופר סת"ם. הספר נתרם לעילוי נשמת הנרצחים בפיגועי הטרור לרפואת הפצועים ולזכות בני המשפחות על ידי משפחת ריטרי מציריך שבשוויץ, שם החלה הכתיבה במסיבת בר מצווה משותפת לבנם יחד עם ילד ישראלי שאביו נרצח בפיגוע בקפה הלל בירושלים.

את דבר נציגי המשפחות הביאה גב' לנה אנגל משדרות שבעלה נפגע באורח קשה מפגיעה ישירה של רקטת קאסם. בסיום הערב הודו המשפחות למארגני המפגש המוסד לביטוח לאומי וצעירי חב"ד על הערב המיוחד שהפיח בהם עידוד וכוח רב לעתיד טובה יותר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.