מערכת COL | יום י"ז סיון ה׳תשס״ז 03.06.2007

בית התבשיל אשל בנימין צפת פותח מוקד נוסף

המצב הכלכלי הקשה בצפת, הביא את מנהל בית התבשיל "אשל בנימין צפת" של "כולל חב"ד", הרב זאב קרומבי, לבחון איך ניתן להגדיל את מערך הסיוע שמופעל בעיר צפת ■ אחרי בחינה מעמיקה של מפת הנצרכים בעיר, נמצא שתושבי שכונת "כנען" זקוקים במיוחד לעזרה. שכונת כנען היא שכונה ותיקה, ובהתאם לכך יש בה אוכלוסיה מבוגרת נרחבת ■ עם קבלת ההחלטה לחזק את השכונה, נבחר מקום מתאים. בית התבשיל יפעל באולם יפה ומשופץ, שיש לו גישה נוחה, כך שלא יהיה אף קשיש או מוגבל שאינו יכול להגיע לבית התבשיל לסיפור המלא
בית התבשיל אשל בנימין צפת פותח מוקד נוסף
המצב הכלכלי בעיר צפת מביא ויותר ויותר קשישים וגמודים להצטרף למעגל הנזקקים. קשישים, שעד לא מזמן עדיין יכלו בקושי לדאוג לעצמם, מוצאים את עצמם היום כשהם אינם מסוגלים עוד להשיג לעצמם אוכל. כשהמצב הכלכלי נהיה גרוע, הוא נהיה גרוע לכולם. כולם נדרשים לצמצם את הוצאותיהם, אולם יש כאלו, שלא נותר להם עוד מה לצמצם.

המצב הזה הביא את מנהל בית התבשיל "אשל בנימין צפת" של "כולל חב"ד", הרב זאב קרומבי, לבחון איך ניתן להגדיל את מערך הסיוע שמופעל בעיר צפת. אחרי בחינה מעמיקה של מפת הנצרכים בעיר, נמצא שתושבי שכונת "כנען" זקוקים במיוחד לעזרה. שכונת כנען היא שכונה ותיקה, ובהתאם לכך יש בה אוכלוסיה מבוגרת נרחבת.

עם קבלת ההחלטה לחזק את השכונה, נבחר מקום מתאים. בית התבשיל יפעל באולם יפה ומשופץ, שיש לו גישה נוחה, כך שלא יהיה אף קשיש או מוגבל שאינו יכול להגיע לבית התבשיל. אחד מידידי בית התבשיל מארה"ב קיבל על עצמו את ציוד חדר האוכל עם כל הציוד הדרוש. ליוזמה הברוכה הצטרפה גם גב' צפורה כהן, בעלת "אולמי מרכזי" בצפת, אשר נגע לליבה מצבם מעורר החמלה של רבים מתושבי העיר, והיא קיבלה על עצמה את הפעלתו השוטפת של בית התבשיל.

בימים הקרובים יפתח בעז"ה בית התבשיל החדש בשכונת כנען, ויצטרף לשאר הפעילות שבית התבשיל עורך בעיר. פעילות זו כוללת האכלת סועדים באולם האוכל שבעיר העתיקה של צפת. "מרכז החסד" של בית התבשיל שבהר כנען משמש מקום להכנת ארוחות חמות שמובלות עד לבתיהם של כל אותם הקשישים שאינם יכולים לצאת מבתיהם. חמש מאות סנדוויצ’ים מחלוקים כל יום בכל בתי הספר של צפת, לילדים שהוריהם אינם מסוגלים לתת להם סנדוויץ לבית הספר.

כדי לשמור על הדיסקרטיות, ועל כבודם של הילדים, החלוקה נעשית דרך מנהל בית הספר. "סלי מזון" מלאים במצרכים מסייעים כל חודש למשפחות נצרכות. החלוקה נעשית בשיתוף ראש העיר ומחלקת הרווחה של העירייה. עתה לא נותר אלא לקוות, שהמוקד החדש אמנם יענה על צרכי התושבים, ויצליח להתמודד עם הצורך הגדול של תושבים לעזרה.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הרב זאב קרומבי
י"ז סיון ה׳תשס״ז
איש החסד של צפת
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.