מערכת COL | יום י"ד סיון ה׳תשס״ז 31.05.2007

האם תתחיל תחרות על החינוך היהודי ברוסיה?

העיתון "מעריב" מדווח היום כי המיליארדרים רון לאודר וארקדי גאידמק נכנסים לשיתוף פעולה אסטרטגי, שיתחיל דווקא בתחום החינוך ■ על פי העיתון, השניים החליטו להשקיע עשרות מיליוני דולרים בחינוך יהודי בחבר המדינות, מהלך שיתבצע באמצעות שתי הקרנות שלהם הנושאות את שמם ■ שיתוף הפעולה המסתמן בין לאודר לגאידמק עלול לפגוע ברשת בתי הספר של השלוחים השייכת ל"אור אבנר"  לסיפור המלא
האם תתחיל תחרות על החינוך היהודי ברוסיה?
(צילום ועיבוד מחשב: 'מעריב')
אלי ברדנשטיין, מעריב

המיליארדרים רון לאודר וארקדי גאידמק נכנסים לשיתוף פעולה אסטרטגי, שיתחיל דווקא בתחום החינוך. השניים החליטו להשקיע עשרות מיליוני דולרים בחינוך יהודי בחבר המדינות, מהלך שיתבצע באמצעות שתי הקרנות שלהם הנושאות את שמם.

העיתוי לשיתוף הפעולה איננו מקרי. לאודר הודיע לאחרונה כי בכוונתו להתמודד על ראשות הקונגרס היהודי העולמי, אחד הארגונים היהודיים החשובים בעולם. מול לאודר מתחרה התעשיין היהודי מדרום אפריקה, מנדל קפלן, המושקע גם בישראל. לצורך ההתמודדות, שתיערך ב-10 ביוני, זקוק לאודר למימון מסיבי, שאותו ישיג דרך הקרנות. המימון יופנה, בין היתר, להקצאת תקציבים לבתי ספר ולמוסדות יהודיים ברוסיה, וכנראה גם במזרח אירופה, ויבטיח במידה רבה את תמיכת ראשיהם בלאודר.

אבל יש מי שלא מרוצה מהברית החדשה. איש העסקים לב לבייב עומד בראש הארגון היהודי הגדול והחזק ברוסיה (פאו"ר).‬ מנגד, גאידמק עומד בראש הארגון המתחרה, החלש בהרבה. מדובר בקרב קשה שמנהלים השניים בנוגע ליכולת ההשפעה על האוכלוסייה היהודית ברוסיה ובחבר העמים וגם על זכות הקרבה לקרמלין, שמאפשרת שגשוג בעולם העסקים הרוסי. שיתוף הפעולה עם לאודר הוא ההזדמנות של גאידמק לקחת חלק באחד הארגונים היהודיים הפוליטייים החשובים ביותר.

גם לאודר כמובן מודע להיבט זה ולאינטרסים של הקרמלין בארגונים היהודיים. במשך שנים ניסו אנשי לבייב להביא את הכסף של לאודר למוסדות שלהם, אך בהצלחה מוגבלת מאוד. לכן שיתוף הפעולה המסתמן בין לאודר לגאידמק מלחיץ את לבייב עד מאוד.

כזכור, בעבר ביקש גאידמק למרכז את פעילות החינוך שלו בחבר המדינות באמצעות הסוכנות היהודית, שלה התחייב לתרום 50 מיליון דולר. הוא העביר 10 מיליון דולר ואז הקפיא את המשך התרומה, לאחר שחלק מדרישותיו לא התקבלו.

לאודר שווה כ-3 מיליארד דולר. הוא יורש אימפריית הקוסמטיקה של אמו, אסתי לאודר. בישראל הוא משחק גם במגרש הפוליטי וגם בעסקי. הוא מחזיק ב- ‭25%‬ מערוץ 10 באולפני טלוויזיה, בחלק מהעיתון ישראלי ובנדל"ן יוקרתי. בעבר כיהן כנשיא ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים וכגזבר הקונגרס היהודי העולמי, והוא עומד לסיים את תפקידו כראש הסניף של הקרן הקיימת בארצות הברית. כמו גאידמק, גם לאודר נחשב לבן בריתו של בנימין נתניהו.
לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
11 תגובות
1.
אין מצב
י"ד סיון ה׳תשס״ז
לא שייך שיהודי שלא שומר תומ"צ, יתחרה וילחיץ יהודי שומר תומ"צ הקבוע עיתים ללימוד התורה והחסידות.
2.
תחרות???
י"ד סיון ה׳תשס״ז
"ללב של לבייב" אין מתחרים בעולם!
3.
בין היתר..
י"ד סיון ה׳תשס״ז
השלוחים גם ירווחו מכל הסיפור
4.
לב לביוב הפסיד בימים האחרונים
י"ד סיון ה׳תשס״ז
1,8 מליארד לכן ראוי לזכור
שכולנו בני אדם
5.
לא יאומן
י"ד סיון ה׳תשס״ז
פעם חשבתי לעצמי כמה כבר קורח ועדתו יכלו להסיט את עם ישראל נגד משה רבינו. בדורנו אנו רואים במוחש שאותו תסריט שב וחוזר. רואים כ"כ בדיוק איך יכול להיות איש מחלוקת כקורח, הן שהיה גביר עצום, כפי שאנו רואים כיום שגם כאן עומד בראש הגביר הכי עצום, והן 250 רבנים מובחרי עם שהלכו שולל אחריו. אוח כמה זה מרתיח וכואב. אבל אני רגוע, כי כשם שהמחלוקת הגיע למיימדים כ"כ גבוהים ואף אחד לא ראה דרך חזרה, וראו איך ח"ו הכל מתמוטט. אבל הסוף ידוע, משה רבינו טיפל בהם עד היסוד, עד כדי כך שקורח ועדתו טמונים וקבורים באדמה יחד עם המאתיים וחמישים רבנים ויחד עם כל הכסף של קורח עד הפרוטה האחרונה וכמו שכתוב אפילו מחט שהיה שייך אליו נקבר יחד איתו...

הרי ידוע לנו את מי הרבי הגדיר כאנשי מדין ויודעים מי עומד מאחורי כל המחלוקות בשנים האחרונות שבשנים האחרונות מכניסים הרס ושנאה על כל דבר שבקדושה, החל מזריעת הרס באמונת סיפורי חכמים של משפיעים לדורות ועד לסיפורי רבותינו נשיאנו תחת המסווה של "סיפוריהם וגילגוליהם" ועד להזרעת שינאה כפשוטו למוסדותיו של הרבי נשיאינו "צעיר חב"ד באה"ק, אגודת חסידי חב"ד בחבר העמים, ונגד כל שליח בפרט בחבר העמים שלא מקבל את מרותם, ואך הרבי הגדיר במפורשות "ועוד ידם נ ט ו י ה . . . וכ"ז גם במסווה של צדיקים שמכניסים גם כתבות שנראה ממש בשיא ההתקשרות וכו.

ויה"ר שנכה תכף ומיד עוד בסידרת הפרשות הבאים עלינו בשבועות הקרובים של קורח ופנחס שמתייחסים בדיוק לנושא הכאוב והסוף הטוב, שנראה בעיני בשר איך שממשה ועד משה לא קם כמשה. ועד לגאולה האמיתית והשלמה ע"י משיח צדקינו.

ונראה לי שויכוחים נוספים פשוט מיותרים.


6.
בתור חב"דניק מהשורה
י"ד סיון ה׳תשס״ז
אפשר לדעת על מה מדבר 5? ומי נגד מי? ולמה לא אומרים לחיים ולומדים חסידות? ואוהבים כל יהודי באשר הוא יהודי? ולמה ולמה ולמה?

עד מתי?
7.
לאודר וחב"ד
י"ד סיון ה׳תשס״ז
כדאי לציין שיש מקומות שלאודר תומך מאוד בחב"ד ולמשל המוסד הגדול של חב"ד בוינה-אוסטריה נבנה כולו על ידי רון לאודר עבור חב"ד והוא גם תומך בפעילות השוטפת של המוסד. מוסדות חב"ד בוינה אף נקראים ע"ש לאודר.
8.
שיבואו לסייע לבתי חב"ד העניים בישראל
י"ד סיון ה׳תשס״ז
במקום להתחרות על אור אבנר שגם ככה משופעים בכסף.
רעיון למחשבה!
9.
עוצו עצה ותופר - עליהם נאמר
י"ד סיון ה׳תשס״ז
מובטחים אנו מרבותינו נשיאנו אשר "יד החסידים תהיה על העוליונה", וכן תהיה לנו בטוב הנראה והנגלה ובשמחה וטוב לבב.
10.
שטויות והבלים
ט"ו סיון ה׳תשס״ז
לבייב בלחץ?

מהם?

הצחקתם...
11.
מקווה...
ט"ו סיון ה׳תשס״ז
שזה לא יפריע לפעילות השלוחים, גאיידמק עוד מסוגל לעשות צרות צרורות!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.