מערכת COL | יום י"ד סיון ה׳תשס״ז 31.05.2007

בני ובנות מצווה לומדים יהדות בכותל

מנהל שלוחת צעירי חב"ד בכותל המערבי, הרב יוסי הלפרין, החל בימים האחרונים בהרצתה של תוכנית חוויתית חדשה המיועדת לבני ובנות נוער בבתי ספר שאינם שומרים תורה ומצוות ■ הרב הלפרין ביחד עם רעייתו הגו תוכנית חדשה שאינה מקפחת גם את בנות המצווה: בזמן שהנערים בני השלוש עשרה מניחים תפילין, מתפללים בכותל, ולומדים על משמעות היום הקדוש, לבנות יש תוכנית יחודית - הן לומדות על אופן הפרשת חלה, חשיבותה והדינים השונים המלווים אותה לסיפור המלא
בני ובנות מצווה לומדים יהדות בכותל
מנהל שלוחת צעירי חב"ד בכותל המערבי, הרב יוסי הלפרין, החל בימים האחרונים בהרצתה של תוכנית חוויתית חדשה המיועדת לבני ובנות נוער בבתי ספר שאינם שומרים תורה ומצוות.

הרב הלפרין מספר כי שלוחים רבים סיפרו לו כי מנהלי בית הספר החילוניים, שברובם ככולם קיימת מסגרת לימודית המשלבת בנים ובנות יחדיו, מלינים על כך כי היו נענים בשימחה להצעה לבוא ולחגוג בר מצווה משותפת לתלמידי השיכבה יחד עם הנחת תפילין ברחבת הכותל המערבי, אלא שיש להם עם כך בעיה אחת. מה יעשו בינתיים הבנות?

הרב הלפרין ביחד עם רעייתו הגו תוכנית חדשה שאינה מקפחת גם את בנות המצווה: בזמן שהנערים בני השלוש עשרה מניחים תפילין, מתפללים בכותל, ולומדים על משמעות היום הקדוש, לבנות יש תוכנית יחודית - רעייתו של הרב הלפרין, מרים, מכנסת את הבנות ברחבה שליד מנהרות הכותל, ושם לומדות הבנות (וגם רבות מאימהותיהן שהצטרפו לביקור) על אופן הפרשת חלה, חשיבותה והדינים השונים המלווים אותה.

מלבד ההדגמה המעשית במקום שעושה כל אחת מהבנות, מנצלת הגבר' הלפרין את שעת הכושר כדי לדבר עם הבנות על ענייני תורה ומצוות ולהסביר להן על דמותה האמיתית של האישה היהודית.

השבוע הגיעה למקום השנונית הראשונה של התוכנית החדשה, ולמעלה ממאה תלמידים, מורים והורים של תלמידי חטיבת הביניים ממצפה רמון נטלו בה חלק.
הקשר עם ביה"ס נוצר באמצעותו של השליח במקום, הרב צבי סלונים, והתגובות של התלמידים ומלוויהם לתוכנית החדשה היו נלהבות ביותר.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
הרב הלפרין
י"ז סיון ה׳תשס״ז
ידענו שתגיע רחוק!
תמשיך לעשות חיל,
חבר משכבר הימים
2.
הרב יוסי הלפרין
י"ז סיון ה׳תשס״ז
טוב לשמוע ממך ועוד יותר לראות! והרי תמונה אחת כאלף מילים... איזה יופי של פעילות!
תצליח!
חברים מ770
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.