מערכת COL | יום י"ג סיון ה׳תשס״ז 30.05.2007

הרבנות רחובות והרב רובין מחרימים את ה"הכשר חב"די"

מסעדת' קינגסטון', המסעדה היחידה בישראל בעלת הכשר חב"די ובשר בשחיטת לובאוויטש, פרט למסעדה בכפר חב"ד, עומדת בפני סכנת סגירה, עקב הסרת תעודת כשרות (רגילה) של הרבנות הראשית רחובות ■ הסיבה, "חטאו" של ר' גיורא וולף, חסיד חב"ד מרחובות, בעליו של המסעדה, על שבקש כי הרב ברוך-בועז יורקוביץ, רבו של שיכון חב"ד בלוד, כי יעניק למסעדה הכשר מהדרין חתום על ידו, נוסף כמובן על הכשר הרבנות הרגיל ■ עו"ד נחמה ציבין, המייצגת את מסעדת קינגסטון, אומרת כי אם לא יוחזר הכשר הרבנות עד סוף השבוע, היא תאלץ לפנות לבג"ץ על מנת לכפות על מחלקת הכשרות של רבנות רחובות לנהוג בהתאם לחוק הכשרות, מינהל ציבורי תקין וללא הפליה לסיפור המלא • רובין נגד לנדא: אוסר שימוש במשקאות 'קוקה-קולה'
הרבנות רחובות והרב רובין מחרימים את ה
צילום הידיעה ממקומון 'מעריב' * משמאל: ר' גיורא וולף בעלי מסעדת 'קינגסטון'
מסעדת 'קינגסטון', המסעדה היחידה בישראל בעלת הכשר חב"די ובשר בשחיטת לובאוויטש, פרט למסעדה בכפר חב"ד, עומדת בפני סכנת סגירה, עקב הסרת תעודת כשרות (רגילה) של הרבנות הראשית רחובות.

הסיבה, "חטאו" של ר' גיורא וולף, חסיד חב"ד מרחובות, בעליו של המסעדה, על שבקש כי הרב ברוך-בועז יורקוביץ, רבו של שיכון חב"ד בלוד, כי יעניק למסעדה הכשר מהדרין חתום על ידו, נוסף כמובן על הכשר הרבנות הרגיל.

עו"ד נחמה ציבין, המייצגת את מסעדת קינגסטון, אומרת כי אם לא יוחזר הכשר הרבנות עד סוף השבוע, היא תאלץ לפנות לבג"ץ על מנת לכפות על מחלקת הכשרות של רבנות רחובות לנהוג בהתאם לחוק הכשרות, מינהל ציבורי תקין וללא הפליה.

מסעדת קינגסטון קבלה עד לאחרונה תעודת כשרות של רבנות רחובות ותעודת כשרות מהדרין של הרב אברהם רובין. לכתבנו נודע כי כאשר ביקש ר' גיורא וולף כי למסעדה יינתן גם הכשר של רב חב"די נאמר לו בתגובה על ידי גורמים במחלקת כשרות המהדרין כי הם מוכנים שהבשר אשר יוגש במסעדה יהיה משחיטת לובאוויטש, אך מבלי שלדבר יינתן פרסום רשמי וללא ציון הדבר בתעודה מתאימה במסעדה.

עו"ד ציבין טוענת כי למסעדה נגרמים נזקים בשל העובדה כי חלקים גדולים מציבור אנ"ש אינם אוכלים בשר שאינו משחיטת לובאוויטש ואשר אין למקום העסק תעודת כשרות מהדרין החתומה על ידי רב חב"די.

על מנת לגרום לכך שהמסעדה תשרת גם את הציבור החב"די, פנה ר' גיורא לרב יורקוביץ ולאחר שעמד בסטנדרטים בהתאם להכשר מהדרין של הרב יורקוביץ ניתנה לו התעודה. מתן התעודה עורר את זעמם של אנשי מחלקת כשרות מהדרין של הרב רובין ברחובות אשר בתגובה הסירו את כל ההכשרים אשר היו למסעדה, כלומר כשרות מהדרין וכשרות רבנות רחובות.

המקומון של עיתון 'מעריב' ברחובות, יודע לספר בכתבה שהופיעה ביום שישי האחרון כי הרבנות עמדה לפרסם מודעות בעיתונים המקומיים בדבר הסרת תעודות הכשרות של הרבנות, אך נרתעה מלעשות זאת הואיל ובמכתב אזהרה דחוף, אשר שיגרה עו"ד ציבין אליה, נאמר כי אם הדבר יעשה הוא יהווה משום לשון הרע והוצאת דיבה.

עו"ד ציבין מציינת כי "חוק איסור הונאה בכשרות, נותן לרב העיר סמכות לתת תעודת כשרות לעסקים בעירו, אך איננו מקנה סמכות לשלילת תוספות של כשרות מהדרין שאיננה של רב העיר".

לא זו אף זו, ידוע כי הכשרים של כשרות מהדרין רחובות של הרב רובין ניתנים גם על מוצרים ובתי עסק מחוץ לגבולות רחובות. לאור האמור, מוסיפה וטוענת ציבין כי "לצערי מדובר במאבקי כוח והגמוניה אשר אינם נקיים כנראה משיקולים עסקיים, להם אין כל קשר להקפדה על דיני וחומרות כשרות כאלה ואחרים, ובכלל, איך אפשר להעלות על הדעת מתן אפשרות להכניס למסעדה שחיטת לובאוויטש מבלי לציין זאת בפומבי ובאופן רשמי, שהרי הדבר גורם להטעיה כלפי ציבור חרדי מסוים, אשר נמנע מלאכול שחיטת לובאוויטש". נמצא שהגורמים ברבנות רחובות גורמים נזק והטעייה לבעל המסעדה והן לציבור הליטאי עצמו אשר הגורמים ברבנות נמנים עליו.

ר' גיורא וולף, הבעלים של המסעדה, אמר לכתבנו כי הוא מקווה שהרבנות תאפשר לו לתלות גם את תעודת הכשרות של הרב יורקוביץ, על מנת שהציבור החב"די יגיע למסעדה.

כתבנו מציין, כי לפני כשנתיים הגישה התנועה להגינות שלטונית, בראשות עו"ד מרדכי איזנברג, תביעה לדין תורה נגד הכשרויות הפרטיות של הרב רובין ואחרים בשל הפקעת מחירי עופות. כמו כן, עתר עו"ד מרדכי איזנברג לבג"ץ נגד מועצת הרבנות הראשית להסדרת נושא כשרות מזון בערים. במסגרת עתירה אחרת קבע בג"צ כי חובה על רבני עיר לחתום אישית על תעודות כשרות בעירם ולא ע"י שליח.
לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
53 תגובות
1.
Welcome to Israel
י"ג סיון ה׳תשס״ז
In the real world this is called Maffia!!!!!!!!!!
2.
אני כבר בדרך לקנות שם....
י"ג סיון ה׳תשס״ז
כל חב"ד תקנה שם שלא יצטרך את רובין בכלל נראה להם מה זה כוח קניה.....
3.
הגיע הזמן להפסיק את האמינות השגויה בהכשר...
י"ג סיון ה׳תשס״ז
מזה זמן רב שגורמי כשרות חרדיים אובייקטיביים שאינם קשורים למערכות כשרות בקשרי ממון (אינטרסים) מתריעים על הירידה ההולכת ונמשכת ברמת הכשרות של "בד"ץ מהדרין בהכשר ר אברהם רובין מרחובות.
גורמי הכשרות אינם מטילים ספק ברמת היראת-שמים של רובין עצמו אלא בחוסר יכולתו לפקח על מערכת הכשרות שגדלה הרבה מעבר ליכולת הפיקוח של אדם אחד.
בעבר כאשר ההכשר היה קטן ומצומצם (זוכרים את הסמל הישן?) והפיקוח על המפעלים והחנויות היה הדוק וכן המשגיחים היו מטובי המבינים בדבר, היה ההכשר מקובל על רוב חוגי היהדות החרדית.
כיום כאשר ההכשר התרחב לממדים גדולים נאלצו להכניס למערכת הכשרות משגיחים ומפקחים ברמה ב ופחות מזה, וכתוצאה מזה רמת הכשרות ירדה בהרבה והמדקדקים במצוות אינם סומכים יותר על ההכשר בעניינים שדורשים פיקוח הדוק כמו מוצרי בשר וכדומה.
גם בקהילת חב"ד ברחובות משתדלים ככל האפשר להמנע מצריכת מוצרים בהכשר הנ"ל (אם כי הדבר לא נעשה בפרסום מסיבות מובנות, ואדרבה, וד"ל.) ולכן פנו אנ"ש אל ר גיורא וולף שידאג להחליף את ההכשר של רובין בהכשר מהדרין של הרב יורקוביץ, ומגיע לו יישר-כוח על הכוח לעמוד נגד הלחצים -שהפעילו בעלי ההכשר הקודם- למען קהילת אנ"ש והתמימים ברחובות המונה מאות משפחות.
ומכאן אנו שולחים ברכת חזק ואמץ לר גיורא "שיד החסידים תהיה על העליונה " וימשיך לזכות את אנ"ש וכלל ישראל במאכלים מהודרים עוד שנים רבות.
4.
מסעדה מעולה!!!
י"ג סיון ה׳תשס״ז
כל הכבוד גיורא,
אל תכנע
גם האוכל נהיה יותר טעים.
5.
עם כל הכבד לרבנים "חבדים"
י"ג סיון ה׳תשס״ז
ישנה פה שאלה אמיתית של השגת גבול.

נניח כרגע לענינים ה"קדושתיים"

יש שו"ע ואותו שו"ע שהשתמשתם בו כאשר רצתם לגדל את הרב של ב"ב . וח"ו שלא יהיה עוד הכשר של ליטאים וכו.
כנראה שגם ברחובות קיבלו את התורה ושם כתוב לא תשיג גבול רעך.
ומדוע יהודי הולך לערכאות ?
הרי הרב רובין שליט"א יסכים לעמוד בד"ת ?
אלא כפי הנראה לא כדאי לתובע בנד"ד לעמוד בד"ת .
ובכלל ישנם ספקות בהכשר הרב י.
ובענין חמץ בפסח וכו

וכנראה תגובתי לא תפורסם.
שהרי לחבדניקים מותר ה כ ל .
6.
צפת
י"ג סיון ה׳תשס״ז
כשרות מהודרת.
רב חבד"י.
כשרות חבדי"ת.
שחיטת ליובאוויטש.

תתרגלו להתפנק, באו לעירנו צפת ותוכלו לאכול בשקט בכל מסעדות העיר.
7.
הגיע הזמן....
י"ג סיון ה׳תשס״ז
כן,הגיע הזמן להפסיק את האמינות השגויה בהכשר הרב יורקוביץ.
לא כל הכשר של רב חבדי הוא הכשר אמין.
8.
צודק בהחלט הרב רובין
י"ג סיון ה׳תשס״ז
כמו הרבה דברים הבורות אצלנו מנצחת.
שחיטת לובאויטש זהו מושג רחב המצריך בדיקה .
לא כל הנוטל את השם יכול להתרברב בו.

וחוץ מזה מעבר לבשר ישנם עוד מאכלים במסעדה המצריכים כשרות. מה איתם?

הרי זה ברור שאם הוסרה הכשרות הרגילה של העיר אי אפשר לאכול במקום אפילו אם הבשר של לובאויטש.

מה דעתכם אם מישהו יכניס לעסקים בכפר חבד בשר של יורקוביץ ללא הכשר הרב אשכנזי איך זה יראה????
9.
שימוש אנ"ש בהכשר רובין
י"ג סיון ה׳תשס״ז
זה מכבר אני מתפלא לראות בחתונות בכפר שתיה בהכשר רובין,
לצרות שמאז ומתמיד חבר להכשרים שקמו ע"י מנגדינו הגדולים, ושכל מטרתם היא לפגוע בהכשרו של הרב לנדאו שליט"א.

למרות המחירים המוזלים של מוצרים בהכשר רובין, על אנ"ש להמנע מלהשתמש במוצרים בהכשר הנ"ל.
והמבין יבין...................
10.
אוי ממש טרגדיה
י"ג סיון ה׳תשס״ז
המסעדה היחידה בישראל בעלת הכשר חב"די ובשר בשחיטת ליובאוויטש!
מה יהיה אם תסגר המסעדה!
מה עם כל המסירות נפש של רבותינו נשיאנו על מסעדות שחיטת ליובאוויטש!
אסור לתת לדבר כזה לקרות, מוכרחים לכנס תרבנים והמשפיעים ולדון במצב!

חברה תרגיעו!
לרבנות רחובות יש כללים, כמו שלכל רבנות יש כללים!
תארו לכם מחר מישהו פותח מסעדה בררחובות בהכשר רב רפוקמי להבדיל.

או תארו לכם מישהו פותח מסעדה בכפר חב"ד בהכשר הרב לנדא.

יצויין כי בנחלה קיימות 3 מסעדות שחיטת ליובאוויטש. בהכשר המד"א הגרי"י
11.
ל3
י"ג סיון ה׳תשס״ז
אברהם אברהם לג"ש
12.
שחיטת ליובוויטש
י"ג סיון ה׳תשס״ז
מה פירוש שחיטת ליובאוויטש? שנשחט ע"י שוחטים חבדיים או בהכשר רב חבדי?
13.
ל1
י"ג סיון ה׳תשס״ז
צריכים לשחוט את השחיתות
14.
ל-3
י"ג סיון ה׳תשס״ז
חסיד חב"ד צריך להוסיף באהבת ישראל ולחפש להקטין את המלחמות עד שהשלום ישוב על כנו.
לא חסרים לנו מלחמות שהן ממש מיותרות. ההכשר של רובין לא יותר גרוע משל אחרים. שלוחי הרבי המפוזרים בכל הארץ נהנים מההכשר שלו.
יחסית להכשרים אחרים הוא בסדר.
15.
קינגסטון קינגסטון, לגזרה שווה
י"ג סיון ה׳תשס״ז
מה שקורה ברחובות מזכיר לי את מה שקורה בקראון הייטס.

ברחובות רובין תובע לעצמו מונופול על הכשרות.

וגם בקראון הייטס זה כך.

ההבדל היחיד היא, שאני לפחות מקוה שאצל רובין העסק כשר. בקראון הייטס כולם יודעים שזה לא שווה כלום.
16.
ל-5 ושאר וירקות...
י"ג סיון ה׳תשס״ז
מה ענין השגת גבול לענין זה? לא מובן. בירושלים עצמה יש מספר לא מבוטל של חנויות עם הכשר "רובין" - ועדיין לא שמענו שיצא הקצף מאת רבנות ירושלים.

מעבר לכך, בירושלים עצמה ישנן מסעדות רבות המתקשטות בכמה וכמה תעודות וכל אחד בוחר לעצמו היכן יאכל והיכן לא.

17.
ל-7
י"ג סיון ה׳תשס״ז
אתה מלכלך על הרב יורקוביץ או שזה סתם השתמע מדברך?!
זהו אחד הרבנים המדקדקים במה שצריך בלי להתפשר. אולי יש אנשים אנטרסנטים שההכשר שלו לא עולה בקנה אחד עם האנטרסים הפרטיים שלהם... זבש"ם.
ו....כן...לא ראיתי משגיח צמוד במסעדה בכפר ואצל הפיצה או רבקין וזה באמת צריך להדליק נורה אצל כמה אנשים. הרי יש להם עובדים...ועליהם אין הכשר לסמוך.

דבר נוסף, נתקלתי כמה פעמים בעקרונות מדומים אצל רובין שבצורה כזאת הוא חושב שהוא רב חזק...

לא חושבים שהגיע הזמן להפסיק לתת לו קרדית כזו גדולה?!

ולבעל המסעדה שמעולם לא אכלתי אצלו, יישר כח שאתה לא פרייר. כל הערכה נתומה לך.
עלה, הצלח ותנצח!!!!
18.
תקראו לפני שאתם מגיבים
י"ג סיון ה׳תשס״ז
בידיעה כתוב כי החוק מתיר כשרות נוספת על הכשרות הרגילה של הרבנות המקומית. לוולף היתה כשרות רגילה של רחובות וכשרות מהדרין פרטית של רובין הנותן הכשרים בכל הארץ. וולף בסה"כ רצה להחליף את רובין בחב"ד. הוא לא רצה להסיר את הכשרות המקומית אלא רק את רובין. לכן, התרעמו עליו ברבנות והסירו מהמסעדה את הכשרות הרגילה. לכל הדעות, אין פה השגת גבול.
19.
שחיטת חבד???מי צריך...
י"ג סיון ה׳תשס״ז
במקרה אני עובד באיזה משחטה מידי פעם (אני מציין שחיטה לא של חב"ד) ויש שם איזה רב חבדי שמגיע לשחוט מידי פעם (בלי שמות רב מאוד מוכר בחבד) והערבים אומרים לנו מעצמם שההשגחה שלנו הרבה יותר טובה משל ה"חבדניקים"

אז באמת .....
20.
ל-19
י"ג סיון ה׳תשס״ז
מדבריך נשמע שאתה והערבים מבינים אותו דבר בכשרות
21.
ל19 אתה צודק
י"ג סיון ה׳תשס״ז
לכן צריך משחטה מיוחדת של אנ"ש כדוגמת ליפשיץ ושייקביץ ולא כמו יורקביץ שהולך לשחוט במקומות אחרים שהערבים והמשגיחים צוחקים עליו, כי כנראה יש על מה לצחוק
22.
אי אפשר לסמוך על הכשרות ברחובות
י"ג סיון ה׳תשס״ז
הרבנות הזאת, מורכבת מרבנים שלא נבחרו על ידי הציבור. נעשו בחירות לא חוקיות, כאשר המועמדים לא נבחרים על ידי הרבנים, אלא על ידי עסקן מטורף.

איך אפשר לסמוך על כשרות כזאת?
23.
הרבי היה מצדיק את הרב רובי תפסיקו עם המח...
י"ג סיון ה׳תשס״ז
הרבי בודאי היה נגד מחלוקות והרב רובין איש ירא שמיים
24.
ל 14
י"ג סיון ה׳תשס״ז
בואו נאוכל הכל לשם אהבת ישראל
25.
שמעתם פעם על המושג "שחוטי חוץ"?
י"ג סיון ה׳תשס״ז
כמו שלרב לנדא יש רשות לא להתיר להכניס לטריטוריה שלו הכשר בהכשר הבד"צ של "העדה החרדית" וכן להיפך,
כמו שהרב אשכנזי לא יכניס לכפר חב"ד שחיטה של הרב לנדא,

- על בסיס אותו עקרון (של איסור "שחוטי חוץ") פועל הרב רובין, וזה לגיטימי.

רבותי, קצת אובייקטיביות לא תזיק.

בכל מקרה, איזה רב חבד"י התיר לפנות לערכאות? (האם גם זו שייך לקטגוריה של "שחיטה חבדי"ת?...)

א מהתמימים.
26.
ל- 19
י"ג סיון ה׳תשס״ז
היראת שמיים שלך ממש מרקיעה שחקים...
עדות של ערבים קבילה אצלך ובלבד להטיל קצת ארס...
תתבייש!
27.
למלא את המסעדה
י"ג סיון ה׳תשס״ז
אני הייתי סה"כ פעם אחת במסעדה,אינני מכיר את בעל המקום (שמהכתבה ראוי לכל שבח) -
לדעתי,כל אנ"ש בגוש גן בכלל וברוחובות בפרט צריכים להציף את המסעדה עד שיוחזר ההכשר.איזה חוסר לב(!!!) לעשות מעשה כזה - לקחת לבן אדם את הפרנסה -להוריד לו את תעודת הרבנות (!!!), דבר שאסור על פי חוק (ללא סיבה מוצדקת ואמיתית כמובן) - חייבים לתמוך בו כמה שאפשר ולהגיע כמה שיותר!
28.
ל-19
י"ד סיון ה׳תשס״ז
מדבריך מובן שאתה והערבים מבינים אותו דבר בשחיטה



נ.ב
לcol שלחתי כבר תגובה כזאת ולא שמתם למה???
אם בגלל שזה משמיץ אחרים אז למה שמשמיצים רבנים ועוד כותבים שם, ואתם כן מפרסמים
וכאן אפילו לא יודעים למי כתוב התגובה. תקחו זאת לתשומת ליבכם , ותתקנו טעוית כאלה בעתיד(אני מתכוין שהשמצות על רבנים אל תפרסמו ואפילו אם לא מוזכר שם של הרב)
תודה ויום טוב
29.
משגיח כשרות
י"ד סיון ה׳תשס״ז
אחרי עשר שנים בעבודת הכשרות
והכרות מעמיקה עם ההכשרים,
אני יכול לומר בודאות,שהכל ביזניס,
יכול להיות שיש צדיק או שנים בסדום,אבל כמעט הכל ביזנס.

וכדאי שהעיתונות החרדית תתחיל לבדוק את הנושא,אתם תזדעזהו אם תדעו את האמת.
30.
ל-25
י"ד סיון ה׳תשס״ז
יתכן שאתה צודק, אך לא במקרה זה.
את הכשרות למסעדה נותנת הרבנות רחובות שבראש מחלקת הכשרות שלה עומד הרב רובין, אבל אין שחיטה מטעם הרבנות רחובות ואת הבשרים במסעדות המהדרין ברחובות מחייבת רבנות רחובות לקנות רק בהשגחת "בדץ מהדרין" שהוא גוף ארצי פרטי בראשות הרב רובין וכשרות זו אינה קשורה כלל לרבנות רחובות
31.
לפנות לרפי יוחאי
י"ד סיון ה׳תשס״ז
כדאי לפנות לרפי יוחאי
בעל נסיון

אין צורך להתפעל מהרב רובין.
אך יש להפריד בין הכשרות של בד"ץ מהדרין ששם הוא בעל הבית ויכול לעשות ככל העולה על רוחו ואפילו באופן שרירותי לבין הכשרות של הרבנות רחובות ובמידה ואכן המסעדה הנ"ל עומדת בדרישות הכשרות הבסיסיות עפ"י נוהלי הרה"ר הרי שהוא לא יוכל למנוע מהם את התעודה.
יש לפנות באופן מיידי ל3 גורמים ברה"ר לישראל והעניין יבוא על מקומו בשלום .
הרב סבאג -מנהל אגף הכשרות הארצי 0506221666 וכן לרפי יוחאי מנהל אכיפת הונאה בכשרות 0506221601 וכן לעו"ד שמעון אולמן ברה"ר
בהצלחה
32.
זה אני 19
י"ד סיון ה׳תשס״ז
ולכל מי שהגיב בנידון אז תראו
אני לא רב ולא פוסק אלא בקושי משגיח ואני מבין קצת יותר מרובכם כאן איך עובד משחטה וכשרות...

ותקראו לאט
זה ברור שאם בשחיטה שלנו שהיא לא שחיטה"חבדית" לא נותנים לעוף לעבור בלי לבדוק ראות וגידים כי יש 4 משגיחים ואצל הרב.... לא ממש מקפידים על זה, ומדי פעם המשגיח יורד בכלל מהליין שעובדים עליו זה די ברור שאם ערבי רואה את {והוא לא עיור} הוא בדיוק כמו שהרב אשכנזי וירוסלבסקי היו רואים את זה

לא צריך להיות "מיבין" גדול כמוכם כדי להגיד את זה.

ל26 אתה בטח בגדולי המשפיעים באיזור ולכן אנו נראים ככה...ס"ה צינתי עובדה.

33.
הרב רובין צודק בגדול
י"ד סיון ה׳תשס״ז
בכל עיר חייבת להיות רבנות חזקה שתעמוד על משמר הכשרות ויהא לה כח להתמודד מול אנשים שלא מעונינים לשמור ולמלא את נהלי הכשרות, ולכן הדרך היחידה לאכוף היא ע"י הוראות מעין אלה איזה סוגי בשר מכניסים לעסק וכו, מי שחושב שיש בזה איזה צד נגד חב"ד איננו מבין דבר בכשרות [כפי רוב התגובות הנ"ל] לכן חובה לעודד את בעל המסעדה להשתלב יחד עם הרב רובין כדי שהציבור שלא שומר מצוות ברחובות ילמד ממנו כאדם חרדי/חבדניק איך צריך להתנהג ולא ח"ו שיהא חילול ה "תראו מה החבדניק הזה עושה" ואם לו מותר אז אני יכניס בשר של רבנות שלא שווה כלום ופלוני יכניס בשר שאולי בכלל לא כשר וכל זה מגיע מכל אותם קנאים המגיבים כאן האינם מבינים את האחריות שלהם ובפרט כאלה שאמורים לייצג את הרבי בכל נושא.

אז לסיכום הרב רובין צודק, ואין כאן שום מניעים זרים וחובה על כולנו לחזק כל רבנות חזקה שעומדת בגאון על הכשרות
34.
ל 25 ול 33 - שחוטי חוץ?
י"ד סיון ה׳תשס״ז
אם רבנות רחובות היתה נוהגת כמו ההכשר של הרב לנדא ולא נותנת הכשר לבתי קפה ומסעדות הנמצאות בערים אחרות, היית צודק ב 100% .
אלם מה לעשות ומה שהרב רובין מתיר לעצמו הוא לא מרשה לאחרים לעשות.
תבוא לביקור בירושלים ותראה את המקומות שהרב רובין נותן הכשר למסעדות וסטקיות והכל במסגרת המלחמה מול שלו מול הבד"ץ (אינני גר במרכז בכדי לדעת האם גם בב"ב נותן הכשר) אבל מה שבטוח שלמסעדות שנותן הכשר בירושלים יש הכשר של רבנות ירושלים בכשרות רגילה, והכשר "מהדרין" של "הרב רובין".
וזה מה שרצה בעל המסעדה , הכשר רגיל של רבנות רחובות, והכשר "מהדרין" של הרב יורקוביץ.
וכ"ז מבלי להיכנס לויכוח על טיב הכשרות של כל אחד מהרבנים החשובים שליט"א .

מה שיש פה זה עיקרון מה שמותר לרב רובין, יהיה מותר גם לרבנים אחרים שמעונינים לתת הכשר "מהדרין" בעיר רחובות.
ואם הרב רובין לא מסכים לכך, שיפסיק לתת הכשר למסעדות, סטקיות, ובתי קפה וכו מחוץ לרחובות, וכך גם לא יוכלו לבוא אליו בטענות ומענות.

"ויאכלו ענווים וישבעו"
35.
ל-19 המשגיח
י"ד סיון ה׳תשס״ז
שחיטת לובאוויטש = שחיטה רגילה אבל ע"י שוחט חסיד, ששוחט לשם שמיים, לומד חסידות וטובל במקווה. אתה משווה רב חבדי חסיד לערבי? נו באמת...
36.
ל35 חחח
י"ד סיון ה׳תשס״ז
אתה ממש הצחקת אותי {זה 19}הבעיה היא שגם אצלנו חצי מהשוחטים חבדניקים טהורים ששוחטים לשם שמים...אז זה הופך את זה לשחיטת לובאוויטש???
37.
ל- 19 - 32- רק שחיטת חב"ד לויבאוויטש !!!...
י"ד סיון ה׳תשס״ז
שחיטת חב"ד ליובאוויטש !!!!
לפי מה שעולה מדבריך אתה בונה את השלילה להכשר של חב"ד לפי מה ש"הערבים" אומרים, תגיד אתה לא חושב באמת......ועם אתה באמת יודע דברים שהם נכונים אז אל תתחבא תופיא בפני הרב שנותן ותעזור לו להתמודד עם הערבים שעושים צחוק וכמו שאתה מתאר.
ידעו הקוראים כולל המגיב האלמוני כי בשחיטת חב"ד ליובאוויטש, השוחטים הם חסידי חב"ד, שקיבלו את ההסמכה שלהם מרב חב"די והודאה משוחט חב"די מומחה אם הסכמות והודאות משוחטים חב"דים מהדורות הקודמים. טובלים בכל בוקר במקווה, לומדים חסידות לפני התפילה עוסקים בצורכי ציבור שיעורי תורה ובמבצעי הקודש בקביעות, עם זקן מלא, וציציות צמר (גם בזמן השחיטה). בדיקת הסכינים (הלא מלוטשים) ע"י רב חב"די מומחה. מהירות השחיטה והכמויות לכל שוחט והדאגה לזמן מנוחה סביר. ובזמן המנוחה מעיינים בספרי חסידות או משלימים את השיעורים הקבועים כמו כן משגיחי הכשרות והבודקים מומחים ובעלי נסיון רב, ובכמות כפולה מהרגיל המקפידים מאוד בבדיקת הריאות וצומת הגידין ומוודים במיוחד שאין צרירות דם ו/או אברים פנימים לפני ההשריה והמליחה מתחלפים לאחר כל חצי שעה של עבודה במשחטה, כל השאלות מופנת לרב נותן הכשרות שנוכח בכל זמן השחיטה ומוודה כי נוהלי הכשרות הנוספים במשחטה הם ברמה הגבוה ביותר. כולל בשלבי האריזה או הצליה של הכבד או עיבוד הבשר לכל סוגי המעדנים.
38.
זהו הזמן לגוף כשרות ע"י ועד רבני חב"ד בא...
י"ד סיון ה׳תשס״ז
הרבי הקים את ועד רבני חב"ד בארה"ק ונתן להם את הכוח לפעול . כולם מבינים ויודעים שיש חוסר בגוף כשרות רציני שיתן כשרות והוראות ברורות לפי כל החומרות שנהגו מאז ומקדם. הגיע הזמן כי הרבנים בחב"ד יתאחדו סביב גוף כשרות שיתאים לחומרות של כולם. ויתנו כשרות למפעלים מסעדות ומקומות ומוסדות חינוך שאנ"ש נוהגים לאכול שם בלאו הכי. וסומכים על .....? ובכך יצילו אותם ממכשלות ח"ו. שימו לב!! ב"ה יש כמה אברכים שאיכפת להם ומגישים עתירות לבג"צ אך עדיין לא שומעים אותם משמעים את קולם לבד"צ ועד רבני חב"ד בארה"ק, שישמיעו את קולם! גם לפי העתירה עולה שאי אפשר לסמוך על הכשרות של תנובה כי בסך הכל הרב הוא רב מ"טעם" החברה ופועל לקידום מכירותה ודואג פחות ליהודים המקפידים על הכשרות . על איזה מהדרין אתה סומך, האם ידוע לך איך מכשירים במפעלים של תנובה ? מדובר לגבי ה"מהדרין של תנובה" את הקווים מהחלב עכו"ם או החלב משבת במים ברותחים ? בליווי משגיח יר"ש או שסומכים על הניקיון הרגיל של המחלבה ? ומה עושים עם השאריות של הגבינות מכשרות רגילה (שעוברים "הכשרה בבישול")שמתיכים לשימוש חוזר? זה בטל ברוב !! וכו עוד היתרים שסומכים על הכשרויות "ועדת הכשרות" חוג ב"ב בד"צ בעלזא אשר סומכים את ידיהם על הרב "מטעם" שמוכיח על הנייר או בשו"ת עד כמה שהם מהדרין וכו. לסיכום במציאות היום כדאי ורצוי לסמוך רק על גוף כשרות חיצוני כמו "העדה החרדית ירושלים" ה"בעלי ניסיון" של עשרות שנים שמשקיעים ומשתדלים להגיע למקסימום האפשרי בכשרות. ועל זה לא כל רבני חב"ד מסכימים ויש רבנים שלא מודעים לפרטים המורכבים ביצור במפעלי תעשיה וסומכים על.... וישנם רבנים שחושבים שטוב לסמוך רק על כשרות של הרב לנדא ב"ב והעדה החרדית ירושלים. ותבוא עליהם הברכה. ולכן יש צורך בהקמה של כשרות גוף ע"י ועד רבני חב"ד בארה"ק ולא רק ע"י רבנים שרוצים באמת לקדם את נושא הכשרות ולהוזיל את המחירים הגבוהים של הבשרים וכדומה מתוך דאגה למשפחות ברוכות ילדים והמוסדות שצריכים להתמודד ביום יום עם העלויות הגבוהות של המוצרים, ובפרט בענין של שתיה של חלב עכום שמטמטם ומביא לספקות באמונה שכל כך חשובה במחנינו.
39.
כשרות הרב רובין
י"ד סיון ה׳תשס״ז
הרב רובין פועל בשיטות של רמאים ושקרים ודואג לאינטרסים שלו וזה מובן שלא מוכן יכנס רב אחר ועוד חבדניק לטריטוריה שלו ויתן אישורי מהדרין כאילו יוצא כי המהדרין של הרב רובין לא מתאים לחסידי חב"ד
ועל זה נלחם הרב רובין ובצדק. יש לפעול בדרכים חכמות לישור ההדורים כמו למשל שיתוף הרב ריבין בשחיטת הרב יורקוביץ וכדומה.
40.
בעוד כמה שבועות ימי העיון של ועד רבני חב...
י"ד סיון ה׳תשס״ז
עוד כמה שבועות ימי העיון של ועד רבני חב"ד בק.חפץ חיים בבית הארחה שהוא בכשרות הרב רובין.
מה יאכלו שם הציבור?
האם הרב רובין לא חושש מהחרמה של המקומות שהוא נותן כשרות על אף שיש בצוותו גם מחסידי חב"ד?
יש לבוא לסיום הפרשה בהקדם כדי שכדור השלג לא יביא מחלוקות מיותרים, ותהיה אחדות ישראל אמיתית.
41.
שימו לב!!!
י"ד סיון ה׳תשס״ז
כמה רכילות נכתבה כאן ועל כמה אנשים ביניהם רבנים!!!
42.
חשבתי לפתוח חנות ירקות לא בשר
י"ד סיון ה׳תשס״ז
הגעתי לרחובות לפתוח חנות ירקות
ב"ה לאחר שדברתי עם הרב רובין פעם אחת ירדתי מהענין .
כשהוא רואה יהודי עם זקן רוצה הכשר מיד צועק ומתנפל עליו מבלי שהכיר אותו כלל. בטענה שיותר טוב לעבוד עם לא דתיים הם לא מבינים ..... עוד לפני שאמר מה הדרישות שלו וכו בודאי יש עוד מקרים כאלו
לסיכום :
הרושם הוא:
שיש רווחים פרטיים ולא רווחים לרבנות
43.
אני פשוט בהלם!!!
י"ד סיון ה׳תשס״ז
מי אתם שמדבים על כשרות???
תתביישו לכם. לפני שתאם מתעסקים בענייני כשרות האוכל תתעסקו בכשרות הנפש!!!
מה זה ההשמצות האלה?!?! באיזו זכות אתם משמיצים רב זה או אחר?!?! מהיכן הזכות להשמיץ רב כלשהו בישראל?!?!
יפה מאוד שאתר חב"די נותן במה לכאלו דברים.
44.
ל-32 שהוא 19
י"ד סיון ה׳תשס״ז
נראה שאתה עובד כפול משגיח בשחיטה לא חבדית ואחר כך נמצא בזמנך הפנוי בשחיטה האחרת כדי לבוא ולספר לנו מסירות נפש מאד מעניינת .
כמובן השחיטה שלכם עם ההשגחה שלך היא המומלצת
האם בררת מה מספרים הערבים על השחיטה שלכם בזמן שחיטות אחרות
45.
ל-21
י"ד סיון ה׳תשס״ז
אתה ממש בור
בספר כפר חב"ד כתוב שהרבי אמר לא לעשות שחיטה בכפר כי ע"י זה יגיעו להקלות
וא פשר לומר שרואים זאת בברור ודי לחכימא ברמיזא
46.
ל--- 19
ט"ו סיון ה׳תשס״ז
תתביש לך!
אפילו היהודי הכי רשע יכול להשלים מנין,וסומכים עליו בהרבה דברים בהלכה לאחר בדיקות אופי וכדו (ואם יש עליו חרם-אז יסירו בבא הזמן).
ועל גוי יש פעם 1 וחצי לערך בהלכה שסומכים עליו.
ואם אתה רואה יהודי שערבי--(שונא ישרא-ל ימח"ש)--צוחק עליו ואתה נותן לו קרדיט בפניו או שלא בפניו,
אז אותך צריך להגדיר בהלכה כעד זומם-(שעליו אי אפשר לסמוך בהרבה מקומות).
תתביש לך!!!
ומה שאמרו קודמי על שחיטת ליובאוויטש-זה הנכון-וכו.
תשמור את כבוד היהודי הגרוע ביותר!!!
אוהב אותך--אחי-- כי אחרי הכל לך (יהודי) סולחים על מילים כאלה-ומומלץ שתבקש פה סליחה מהר יורקוביץ.
עלה והצלח!!!
47.
ל---39
ט"ו סיון ה׳תשס״ז
אסור להשמיץ אף יהודי--
(קרי: ר רובין).
ואותה במה של השמצה היא במה לסליחה!!!

כולנו אחים מרב גאון עד יהודי פשוט , שמתמודדים עם היצר הרע בכל מיני לבושים כל שניה מחיינו!!!

שנצליח כולנו !!!
48.
ל--19 שהגיב ב-36.
ט"ו סיון ה׳תשס״ז
לענין העוף שנשחט ע"י השוחט ליובאוויטש שאצלכם (לידך) במשחטה---- כן העוף=שחיטת ליובאוויטש-והמקפיד יכול לאוכלו, אבל מכיוון שהשחיטה יוצאת תחת כשרות בשם אחר זה יכול להביא לידי מכשול -למקפיד- לכן אי אפשר לקרוא לזה בגדול - שחיטת ליובאוויטש!

תמסור ד"ש לאהרלה!!!
49.
השגחת הרב גיורא
י"ז סיון ה׳תשס״ז
הייתי במסעדה היום
שאלתי מהי הכשרות אמרו לי מהדרין הרב יורקביץ רב קרית חבד לוד
שאלתי איפה המשגיח אמרו שאין משגיח של הרב יורקביץ
שאלתי מי נותן את ההשגחה אמרו לי שיש משגיח של הרב רובין הוא בא לכמה שעות והולך

שאלתי אם אין משגיח צמוד אמרו לי בעל הבית הוא המשגיח
50.
ל- 49 עם כל הכבוד לך, אולי תראה מסעדה ש...
י"ח סיון ה׳תשס״ז
ל- 49 עם כל הכבוד לך, אולי תראה מסעדה שיהודים יראי שמים עובדים שם, יש משגיח צמוד??? אולי בכפר חב"ד, אולי בקייטרינג בכפר חב"ד, ואלי במסעדה בו הילדים שלך אוכלים ב"חיידר" או בישיבה, אולי בקייטרינג של כולל חב"ד ??
לפני שכותבים סתם רצוי להיות מעשיים!!!
51.
השגחת הרב גיורא
י"ט סיון ה׳תשס״ז
התקשרתי לרבנות רחובות ושאלתי האם יש משגיח במסעדת קינגסטון
אמרו לי שכן אבל תחת השגחת כשרות רגילה
התקשרתי לרב יורקביץ ושאלתי האם יש כשרות במסעדת קינגסטון אז הוא אמר שזה באישורו אבל עדיין אין משגיח
שאלתי כמה זמן המסעדה תחת כשרות הרב יורקביץ יותר משלושה חודשים אין משגיח אבל תעודת מהדרין ובה כתוב בפיקוח הרב יורקביץ
52.
ל49 שהוא כנראה גם 51 ועובד אצל הרב רובין
כ"א סיון ה׳תשס״ז
הייתכן ששני תגובות אלו נכתבו ע"י חבדניק שעובד אצל הרב רובין. לא כן?!
ולהשכלה כללית, כיום יש בקינגסטון 2 משגיחים, אחד מטעם הרב יורקוביץ והשני מטעם הרבנות רחובות.
ואגב- אם אינני טועה, בביכנ"ס חב"ד-רחובות אוכלים גם בשרים של הרב יורקוביץ.
ידידי, תקן אותי אם אני טועה.
53.
הרב המעופף
כ"ד סיון ה׳תשס״ז
במקום לטפל בבעיות בעיר הרב נימצא רוב הזמן בניסעות פרטיות לפכך אין טיפול נאות במשגיחם ובעלי עסקים הרב מקדם את הכשרות הפרטית והכוח שלו על חשבון משלם המיסים וכמו כן את המשגים המקורבים אליו הוא שולח לחול ומשגיחים שעבדו עשרות שנים הרב משמיץ.בושה .........
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.