מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תשס״ז 29.05.2007

גליון 'שיחת השבוע' השבוע מוקדש ל"מבצע תפילין"

בימים אלו מלאו ארבעים שנה ל'מבצע תפילין' שעליו הכריז הרבי מליובאוויטש בימי מלחמת ששת-הימים, ובמערכת 'שיחת השבוע' הוחלט לנצל את ההזדמנות ולהקדיש את כל גליון 'שיחת השבוע' החדש (בהעלותך) ל"מבצע תפילין": מאמר המערכת של דובר חב"ד הרב מנחם ברוד, הסיפור השבועי על מבצע תפילין בשדה התעופה, וכן המדור "חיים יהודיים" בגב העיתון מאת ר' זלמן רודרמן על אברהם איתואל, סגן-ניצב (בדימוס) במשטרה, המתגורר במודיעין, שזכה לגלות את יהדותו בזכות המבצע הקדוש הזה  לסיפור המלא מגזין ב-COL
גליון 'שיחת השבוע' השבוע מוקדש ל
איתואל והרב סלונים. 'מבצע תפילין' בכל שבוע
בימים האלה מלאו ארבעים שנה ל'מבצע תפילין' שעליו הכריז הרבי מליובאוויטש בימי מלחמת ששת-הימים. המטרה הייתה לתעל את ההתעוררות הרוחנית ששרתה אז בעולם היהודי לפסים מעשיים. הרבי הסביר כי בחר דווקא במצוות תפילין, בשל סגולתה המיוחדת להרתעת אויבי ישראל (כדרשת חז"ל על הפסוק "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך" – "אלו תפילין שבראש") ובגלל מקומה המרכזי בקשר שבין יהודי לבוראו (הנחת התפילין מסמלת, כידוע, את שעבוד הלב והמוח לה').

בארבעים השנים הללו זכו מיליוני יהודים בכל קצות העולם לגלות את יהדותם בזכות המבצע הקדוש הזה. אברהם איתואל, סגן-ניצב (בדימוס) במשטרה, המתגורר במודיעין, הוא אחד מהם. "ידו הארוכה של הרבי השיגה אותי, באמצעות חסידיו ו'מבצע תפילין', בכל תחנות חיי", הוא אומר.


השכנים השאילו

אברהם (50) היה הילד הראשון שנולד במעלות. אביו היה יוצא מרוקו שאימץ אורח-חיים חלוצי עם עלייתו ארצה באניית-מעפילים. אימו ילידת רומניה, ממשפחה שלא שמרה מצוות. כשהיה כבן שש עברה המשפחה לנהריה, ואברהם הוסיף להתחנך במסגרות חינוך חילוניות. בהגיעו לגיל מצוות לא קנו לו הוריו תפילין. "ביום הבר-מצווה שלי הנחתי תפילין שהשאיל לי אחד השכנים, ובזה תם העניין", הוא אומר.

לאחר שירותו הצבאי התגייס ליחידת החבלנים של המשטרה. הוא התקדם בסולם התפקידים והקצונה. תחילה שימש חבלן באזור גוש דן. לאחר מכן היה קצין החבלה של מחוז ירושלים. בשלב הבא פיקד על בית-הספר לחבלה בבסיס ההדרכה של משמר-הגבול בבית-חורון. בתפקידו האחרון במשטרה היה קצין החבלה של מחוז תל-אביב. בכל המקומות הללו פגש את חסידי חב"ד שהיו באים ומציעים לו ולחבריו להניח תפילין.


המצפון הציק

"למרות הרקע הדל שלי בכל הקשור לתורה ומצוות, הייתי נענה להצעה", הוא אומר. "גם כשהייתי רואה אותם ניצבים בפינת הרחוב עם שולחן קטן וכמה זוגות תפילין, הייתי עוצר ומפשיל שרוול. היו פעמים שמיהרתי או שסתם לא היה לי חשק. הייתי חולף על פניהם, אבל מצפוני הציק לי ומיד הייתי חוזר לאחור ומניח.

"פעם אחת, כשישבתי במשרדי במשטרת תל-אביב, נכנס אליי חסיד חב"ד מבני-ברק ובידו תפילין. 'מדוע אתה עושה זאת; מה מניע אותך?', שאלתי אותו. 'הרבי שלח אותי', ענה לי בפשטות. המשכנו לשוחח, וזו הייתה הפעם הראשונה שבה התוודעתי לנקודת המבט הייחודית של הרבי על העולם, על יהודים ועל שורה של עניינים. בהמשך הביא לי החסיד סידור תפילה וזו הייתה התחלת התקרבותי לתורה ולמצוות".


יוצא לרחוב

כיום, נמנה אברהם עם קהילת חב"ד המתהווה במודיעין, בניצוחו של שליח חב"ד ורב קהילת חב"ד בעיר, הרב ברוך סלונים. וכן, לפחות פעם בשבוע הוא נוהג לקחת את זוג התפילין המהודרות שלו ולצאת לרחוב, לזכות עוברים ושבים במצווה. "אני חש מחוייבות עמוקה לעשות זאת. אחרי הכול, בזכות התפילין גיליתי את יהדותי וחיי השתנו מן הקצה אל הקצה!", הוא אומר.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כן, התהליך התחיל ברעות.
י"ג סיון ה׳תשס״ז
כשאבי גר ברעות, הוא היה בקשר עם הרב מארק, ושנתיים נמשך הקשר ביניהם עד שהוא עבר מרעות.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.