מערכת COL | יום י"א סיון ה׳תשס״ז 28.05.2007

שלוחי ניו-יורק התכנסו: דיווח מלא ● גלריה ● וידאו

במעמד מרשים נחתם אמש (ראשון) כינוס השלוחים האיזורי לשלוחי חב"ד הפועלים ברחבי מדינת ניו-יורק והסביבה, ב'בענקט' מפואר שנערך באולם הדיונים של עיריית ברוקלין ■ הכינוס שנפתח בשבת בציון הקדוש, המשיך ביום ראשון בסיור במוסדות השליח בברוקלין-הייטס הרב ארי רסקין ובסדנאות והרצאות מרתקות, אותם מסרו שלוחים רבים ■ כיצד מנצלים את אתר YouTube להפצת יהדות, מה כתב הרבי לבחור שחבריו הציקו לו לאחר שקיים 'מבצע תפילין', סיפורו המופלא של השליח הרב שמחה ויינשטיין שהתקרב בעקבות הנחת תפילין וקטעים מנאומו של הנגיד סטיב כהן שסיכם את דבריו במשפט: "חב"ד זה כמו בית-קפה, אולם ההבדל הוא - שחב"ד נותנים שירות יהודי 24 שעות ביממה" ■ צוות COL בארה"ב ליווה את הכינוס לאורך היום ומגיש: דיווח מלא מקיף ומיוחד, הכולל גלריה מרהיבה וכתבת וידאו  לסיפור המלא
שלוחי ניו-יורק התכנסו: דיווח מלא ● גלריה ● וידאו
תמונות ממהלך הכינוס • צילומים: אלי קאהן, COL • צילום וידאו: מנדי לואיס, COL

מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

כינוס שלוחים אזורי לשלוחי חב"ד הפועלים ברחבי מדינת ניו-יורק וששת מדינות ניו-אינגלנד: קונטיקט, מסצ'וסטס, מיין, ניו המפשייר, וורמונט ורוד-אילנד ניו-אינגלנד והאיזור נחתם אמש (ראשון) בהתוועדות חסידים עם ה'חוזר' הרב יואל כהן.

הכינוס, השני במספרו במסגרת כינוסי-השלוחים האיזוריים עליהם דווח ב-COL, נפתח בשבת-קודש באוהל הק'. במהלך השבת התקיימו התוועדויות "כאיש אחד בלב אחד", כשהשלוחים מספרים על הפעולות הרבות שנעשו במהלך השנה ועל הפעולות שהם יוזמים לקראת שנה הקרובה.

בהתוועדויות, שוחחו השלוחים על יוזמות חדשות בנוגע ל'מבצע תפילין', לו מלאו בימים אלה ארבעים שנה (פרויקט מיוחד נפתח ב-COL).

יום ראשון נפתח בסיור במוסדות המרווחים של הרב ארי רסקין, השליח בברוקלין-הייטס. השלוחים סיירו בבית-הכנסת, גן-הילדים ועוד.

לאחר הסיור, החלה סדרת הסדנאות המרתקות. הסדנה הראשונה התמקדה בניצול הטכנולוגיה העכשווית להפצת היהדות. מנחה הסדנא, דיבר בין-היתר על אתר שיתוף קבצי הוידאו הפופולרי YouTube - ועל הפצת היהדות הגדולה ממנו ניתן להפיק. "שלוחים רבים כבר גילוי את הפונטציאל והחלו להשתמש באתר זה", אמר. (יש לציין, כי בשבוע שלאחר פורים פרסמנו כאן, ב-COL, צרור קטעי וידאו שהעלו שלוחים לאתר YouTube, הקוראים ליהודים הסביבה להגיע לבית-הכנסת ולסעודת פורים). 

השליח סיפר:
"מבצע תפילין הביא אותי ליהדות"


לאחר ארוחת צהריים כיד-המלך שנהפכה להתוועדות ממש, התקיימה הרצאה מרתקת ומאלפת שנמסרה על-ידי הרב חיים-שאול ברוק מלה"ק בקראון-הייטס. בהרצאה סקר הרב ברוק את הימים הראשונים של 'מבצע תפילין': הוראות הרבי, השיחות, המענות ועוד.

בהמשך לדבריו, נשא דברים השליח הרב כתריאל קסטל, מנהל הפעילויות בצעירי-אגודת-חב"ד המרכזית. הרב קסטל סיפר סיפור שהתרחש לפני שנים רבות. "היה בחור שלמד בישיבת חב"ד, אולם כעבור מספר חודשים עבר למסגרת אחרת מסיבות שונות. למרות זאת, הוא המשיך לקיים את 'מבצע תפילין' בהתמדה.

"חבריו בישיבה לעגו לו, אל הבחור לא וויתר והמשיך לעסוק במרץ מידי יום שישי ב'מבצע תפילין'. חבריו נהגו לצטט לו את הפתגם 'מוטב שיהיה שוגג ולא יהיה מזיד'... הבחור כתב לי מכתב, בו סיפר לי את המתרחש עמו בישיבה ועל הצקות חבריו. אני הכנתי תשובה, בה כתבתי שכתוב במפורש ב'שולחן-ערוך' שהפתגם הזה קיים רק ב'דברי סופרין' ולא בדאורייתא.

"העברתי את המכתב הזה לרבי בכדי שיעבור עליו והוא הוסיף את המילים 'עיין ב'שדי-חמד', שם מוסבר שאומרים 'מוטב' וכו' רק בעמך בית-ישראל, אולם לא בנשיא-הדור שהוא אחראי על נשמות ישראל. ציינתי לבחור שהוא הולך בשליחותו של נשיא-הדור ושאין לו מה לחשוש"...


חב"ד זה כמו בית-קפה,
אולם החילוק היחידי - הוא
שחב"ד נותנים שירות יהודי
24 שעות ביממה"

הדובר הבא היה הרב לוי בוימגארטן, 'השליח על גלגלים' הפועל במסגרת ב"מבצע טנק" (טנק מבצעים הסובב כל יום במנהטן ובו מניחים אנשים תפילין). הרב בוימגארטן סיפר למשתתפים מספר סיפורים מרתקים על יהודים שחייהם שינוי מן הקצה אל הקצה בעקבות 'מבצע תפילין', להם היה עד.

השליח הרב שמחה ויינשטיין הפועל עם סטודנטים בברוקלין-הייטס, חתם את ההרצאות על 'מבצע תפילין'. "אני הייתי צעיר הרחוק מכל שמירת תורה ומצוות", סיפר, "ויום אחד הגיעו אליי בחורי ישיבה של חב"ד והציעו לי להניח תפילין. לא אשכח איך זרקתי אותם מהבית שלי בבושת פנים וביקשתי מהם שפשוט לא יחזרו לפה יותר.

"הבחורים היו יותר עקשנים ממני, והם המשיכו להגיע אליי בכל יום שישי. באחד השבועות פשוט 'נשבר' לי והחלטתי להכניסם לביתי ולהניח תפילין. מאז, הכל היסטוריה", סיכם את דבריו המרתקים.

פאנל התפילין, נחתם בהכרזה על מספר יוזמות להרחבת 'מבצע תפילין' בקרב השלוחים.

יוזמות חדשות מבית ה'מרכז'

בשלב זה, נאמו אישים שונים שסיפרו על יוזמות חדשות של ה'מרכז-לענייני-חינוך'. ראשון הדוברים היה הרב מענדי קוטלרסקי מה'מרכז-לענייני-חינוך' שסיפר לשלוחים בין-היתר על הפרויקט החדש "אח שלי" עליו דווח בהרחבה ב-COL. "אנו רואים הצלחה חסרת-תקדים בפרויקט 'אח שלי'", דיווח לשלוחים ופירט את ההצלחות. כמו-כן סיפר לשלוחים על עוד שני פרויקטים - "מתחברים בחברותא" והאתר השיתופי בו ניתן לראות שיעורים מסודרים, דבר המקל מאוד על שלוחים.

הרב אלקנה שמוטקין מנהל חברת המדיה החב"דית - jem גילה למשתתפים על מאחורי הקלעים של הכנת הוידאו השבועי "תורת חיים", שקטע ממנו מתפרסם במדור השבועי והפופולרי ב-COL "ליל שישי עם הרבי". הרב שמוטקין גם סיפר על פרויקט השימור של jem שתיעדו את התוועדויות, השיחות, 'חלוקת הדולרים' ועוד. 

הרב אפרים מינץ מנהל ארגון JLI המצליח ברחבי העולם, דיבר עם השלוחים על על הפרויקט של הקיץ וקרא לשלוחים לשלוח מקורבים לפרויקט. כזכור, לפני חודשיים דווחנו על-כך שפעילות הארגון מגיעה גם לישראל.

את מסכת הנאומים חתמו השלוחים: הרב יוסי גופין ממערב הרטפורד בקונטיקט שדיבר על עוצמת השבתון המקרבת משפחות רבות ליהדות והרב טוביה טלדן, השליח הראשי ללונג-איילנד שדיבר על יום ההילולא ג' תמוז הקרב ובא.

בתום הנאומים הללו, התקיים פאנל ובמסגרתו שאלו השלוחים שאלות הלכתיות מספר רבנים מוסמכים ולאחר מכן התקיימה תפילת מנחה ואף נערכה תמונת קבוצתית (לגלרייה מהתמונה וההכנות).

הרבי אמר:
"רק זה? אני רוצה כפליים"


כעת ניגשו השלוחים לחלק האחרון של הכינוס האיזורי, החותם למעשה כל כינוס-שלוחים מזה שנים רבות: ה'בענקט'. השליח הרב ארי רסקין הנחה בטוב-טעם את המנחה, כשהוא מתבל את דבריו בין נאום למשניהו בשביבים מרתקים מהרבי. לדבר מלכות הוזמן ה"שליח תורה" החדש הרב מנחם פלדמן.

הנגיד מר סטיב כהן המסייע מזה שנים רבות לרב רסקין, הוזמן כעת לשאת דברים. מר כהן שיבח את פעילות חב"ד בעולם והכביר במילים על עוצמת חיזוק היהדות של חב"ד. "לפני שנים רבות רביי רסקין לקח אותי לרבי", סיפר. "במהלך הפגישה, סיפרתי לרבי על העזרה שאני נתתי לבניית מקווה טהרה, גן-ילדים ועוד. הרבי הקשיב עד הסוף ואז שאל בחיוך: 'רק זה? אני רוצה כפליים'... בקשתו של הרבי אכן מולאה, ומיד שחזרנו לכאן המשכתי לתת ביתר-שאת".

מר כהן דיבר רבות על-כך ששלוחי חב"ד פועלים ביום ובלילה, ללא הפסקה. "חב"ד זה כמו בית-קפה, אולם החילוק היחידי - הוא שחב"ד נותנים שירות יהודי 24 שעות ביממה, בניגוד לבתי-קפה"... 


יום אחד הגיעו אליי בחורים
והציעו לי להניח תפילין.
לא אשכח איך זרקתי אותם
מהבית שלי בבושת פנים
וביקשתי מהם שפשוט לא
יחזרו לפה יותר"


במהלך דבריו, סיפר מר כהן כי במסגרת תפקידו הוא משמש כנציג של חברה מסויימת אצל חסידי סאטמר בשכונת ווילסמבורג, ניו-יורק. "אני תמיד אומר לאנשים שאני נציג של הסאטמרים, אבל הרב שלי הוא חסיד חב"ד", סיים בחיוך את דבריו לקול מחיאות הכפיים החזקות של השלוחים.

את הנאום המרכזי שחתם את ה'בענקט' נשא הרב משה קוטלרסקי מה'מרכז-לענייני-חינוך'. הרב קוטלרסקי, הקשוב 24 שעות לצורכי השלוחים ברחבי העולם דיבר על האחריות של כל שליח ושליח באשר הוא.

"הרבי רצה שכל שליח שנשלח למקום מסויים יהיה אחראי על כל יהודי ויהודי המתגורר באיזור", אמר. "כל יהודי אמור לדעת כי שליח של חב"ד הוא-הוא הכתובת לכל ענייני יהדות". בהמשך דבריו, דיבר על חנוכת מרכז חב"ד באסטוניה (לצפייה בחלק מדבריו צפו בכתבת הוידאו המצורפת).

הכינוס הגדוש נחתם בהתוועדות מרתקת עם ה'חוזר' הראשי ומשפיע בישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית - 770 בניו-יורק הרב יואל כהן. ההתוועדות המרתקת נחתמה בשעות הלילה המאוחרות, או-אז התפזרו השלוחים לבתיהם בשירת "ופרצת ימה וקדמה צפנה ונגבה"...

 לצפייה בכתבת וידאו מיוחדת - לחצו כאן או כאן

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
2.
קידוש ה
י"א סיון ה׳תשס״ז
קידוש ה. מאוד מרשים.
אבל הערה אחד - תערובות אנשים ונשים?!
ספאסט ניט
בברכת משיח נאו
3.
שוב תערובות...
י"א סיון ה׳תשס״ז
מתי כבר נראה אירוע חסידי בלי תערובות????
תחשבו כבר על התוצאות המחרידות!!!
4.
להערה 1
י"א סיון ה׳תשס״ז
כמו בכל כינוס איזורי יש שולחן אחד להבעל הבתים המקומיים אנשים ונשים. השלוחים בעצמם לא יושבים עם התערובות.
5.
איפה היו...
י"ב סיון ה׳תשס״ז
איפה
הרב שרגא זלמנוב
הרב יהודה פרידמן
הרב זלמן ליבעראוו
וכו וכו
6.
תגובה ל-5
י"ב סיון ה׳תשס״ז
הרב שרגא זלמנוב היה בכינוס אפשר לראות אותו בתמונה הכללית של כל השלוחים פשוט הוא היה צריך ללכת לחתונה כמו עוד מספר שלוחים שלא השתתפו אז כפי הנראה גם ליברוב ופרידמן היו עסוקים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.