מערכת COL | יום י' סיון ה׳תשס״ז 27.05.2007

הרבנות הראשית: בשנה הבאה אסור לקנות מפלשתינים

הרבנות הראשית תאסור על קניית סחורה חקלאית מעזה בשנת השמיטה, בטענה שהכסף מממן טרור, כך מדווח הבוקר (ראשון) "מעריב" ■ על פי הוראה חדשה, החל משנת השמיטה הבאה (שתחול בעוד כשנה) לא יינתן הכשר לפירות המגיעים מערביי עזה ■ "אני חושב שאדם לא יכול לאכול פרי בירושלים ובבני ברק, כשהוא יודע שמהכסף שהוא משלם על הפרי, מייצרים קסאמים ופוגעים ביהודים‭,"‬ הסביר רב העיר צפת, שמואל אליהו ■ "חשוב להדגיש, שחוץ מהעניין הכשרותי, ישנה בעיה בריאותית בירקות שמגדלים הערבים", אומר הבוקר (ראשון) מנהל בית-חב"ד בניצן ולשעבר בגוש-קטיף הרב יגאל קירשנזפט בראיון ל-COL לסיפור המלאתחקיר COL: ירקות מהריסות גוש-קטיף אליכם לצלחת בשמיטה
הרבנות הראשית: בשנה הבאה אסור לקנות מפלשתינים
הרבנות הראשית לישראל מצאה דרך מעניינת להצטרף למאבק בטרור ובקסאמים היוצאים מעזה. על פי הוראה חדשה, החל משנת השמיטה הבאה (שתחול בעוד כשנה) לא יינתן הכשר לפירות המגיעים מערביי עזה, מאחר שלטענת הרבנות הולך הכסף למימון הטרור.

על פי ההלכה, בשנת שמיטה, החלה אחת לשבע שנים, אסורה אכילת גידולים חקלאיים שגידלו יהודים בארץ ישראל, ואחד הפתרונות הוא קניית מוצרים שגידלו גויים. ההוראה החדשה צפויה לגרום לנזק של מיליוני שקלים לסוחרים ולחקלאים תושבי עזה, וכעת מקווים ברבנות הראשית כי כל נותני הכשרות בארץ יאמצו את ההוראה. 

"אני חושב שאדם לא יכול לאכול פרי בירושלים ובבני ברק, כשהוא יודע שמהכסף שהוא משלם על הפרי, מייצרים קסאמים ופוגעים ביהודים‭,"‬ הסביר רב העיר צפת, שמואל אליהו. "השנה, בגלל הקסאמים על שדרות, הוחלט לא לאשר את הפירות הללו. זה לא הוגן ולא נכון‭."‬

עם זאת, גורמים ברבנות הראשית סירבו לאשר כי הנימוק לקביעה שאין לקנות מהפלשתינים סחורה חקלאית בשנת השמיטה, הוא כדי למנוע מהם ליהנות מכספי יהודים. הרב משה ראוכברגר, חבר ועדת השמיטה של מועצת הרבנות הראשית, אישר רק כי המועצה קבעה שאסור לקנות סחורה חקלאית מהרשות בשנת השמיטה.

לדברי הרב ראוכברגר, בשנת השמיטה הקודמת התברר כי פלשתינים הונו את המשגיחים, וסחורה חקלאית יהודית הוכנסה לרצועה ואחרי שעתיים יצאה מהמחסומים כאילו היא סחורה ערבית. עוד הסביר הרב ראוכברגר כי בשל המצב הביטחוני אי אפשר להכניס לשטחי הרשות הפלשתינית פקחי כשרות, שכן מדובר בפיקוח נפש, ולכן קנייה מהפלשתינים היא "בלוף‭,"‬ לדבריו.

מערכת COL מוסיפה:

באחרונה קמה חברה בשם "אוצר הארץ" המופעלת על-ידי תושבי כפר-דרום לשעבר, המתחמים בגידול ירקות בחממות. החברה פרסמה מודעות בשבועות האחרונים בעיתונים, שם הם מתחייבים לספק ירקות בשנת השמיטה לכל המעוניין.

"אנשים לא יודעים שחוץ מהעניין הכשרותי, ישנה בעיה בריאותית", אומר הבוקר (ראשון) מנהל בית-חב"ד בניצן ולשעבר בגוש-קטיף הרב יגאל קירשנזפט.

"בעבר פורסמה כתבה של ניסים קינן במהדורת החדשות של הערוץ הראשון בטלוויזיה, שם דווח כי ירקות שגדלים בעזה, ומשווקים לצה"ל, מושקים על-ידי מי ביוב.

"קינן סיפר כי לירקות אלו המושקים על-ידי מי הביוב, יש סכנות רבות ובניהם סיכון לחלות במחלת ה'צהבת'. הכתבה גרמה אז לרעש גדול. הורים של חיילים התעצבנו ועוררו מהומה. לאחר מספר ימים, קינן פוטר".

ר' יגאל נוגע בנקודה נוספת. "לערבים המגדלים ירקות על אדמת גוש-קטיף, אין שום הצלחה. "אם יהודי היה מגדל עגבניות, השיח היה מגיע לארבעה מטרים, בשעה שהשיחים של הערבים מגיעים בקושי לחצי מטר. רק לפני מספר ימים סיפר לי שכן מגוש-קטיף, כי חבר ערבי התקשר אליו ואמר לו שממש לו הולך לו בגידול הירקות".
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
שנת שמיטה תחול בעוד שלושה חודשים !!!
י' סיון ה׳תשס״ז
וכרגיל הקול שכולם מצפים לו - להסיר טעות אינני מתכוון לקול המבשר את הגאולה - אלא כוונתי לקול הברור והצלול של האנשים ממחננו שתפקידם להוראת את דבר ה זו הלכה לעם, נידם.
אם הבחירות היו בעוד 3 חודשים היו מתראינים כל אחד לפי תורו להגיד או לרמוז למי כן או למי לא להצביע.
פסק דין ברור של בית דין רבני חב"ד עכשיו ומידי לא בכ"ט אלול יכול להכריע את הכף ולהשפיע על נותני הכשרים למינהם לספק סחורה ללא חשש שמיטה וגם ללא חשש קאסם.
2.
לידיעתו של הרב ראוכברגר שליט"א
י' סיון ה׳תשס״ז
לא רק הערבים הונו את מערכות הכשרות והציגו סחורה יהודית כערבית.

אלא גם מגדלים יהודים בגוש קטיף קנו עגבניות מערבים (או שערבים גידלו להם את העגבניות בכסף מלא) והם שיווקו את הסחורה כאילו זהו גידולים יהודיים.

הגיע הזמן שהרבנות הראשית לישראל תתחיל לטפל בירקות מעזה ומהטרוריסטים לא בשנת השמיטה כשאין ברירה אלא מיד במוצאי השמיטה.

ממוצאי השמיטה הרבנות תאסור סחורה ערבית עד לשמיטה הבאה עלינו לטובה.

כל ששת השנים לא שומעים כלום על כך שאוכלים קישואים, חצילים ומלפפונים ורק מגיעה שנת השמיטה "הפעמונים" בבית יהב מתחילים לצלצל...

3.
צודק מגיב 1
י' סיון ה׳תשס״ז
וכל הכבוד לרבנות הראשית
4.
מי בוחש בצלחת
י' סיון ה׳תשס״ז
מי עבד בחממות של גוש קסיף
5.
שלא יאכלו
י"א סיון ה׳תשס״ז
זה הפתרון המבריק ביותר, כדאי גם לאסור להשתמש בבנזין כי זה מממן את הטרור העירני ששולח כסף לעזה ומפתח אטום וכו וכו
6.
לקנות רק מאוצר הארץ
י"א סיון ה׳תשס״ז
חסידי ואוהדי חב"ד בכל הארץ מצפים לפסק דין ברור של ועד רבני חב"ד כי מותר ומצוה לקנות בחנויות של אוצר הארץץ סחורה מהשנה השישית או מחממות עם מצעים מנותקים או אוצר בית דין. העיקר לא לפרנס בכספנו את יורי הקאסמים הרוצחים ופוצעים אותנו ה" ירחם.הזמן קצר ביותר נותרו 3 חדשים ואסור לחכות לרגע האחרון בנושא קריטי זה.
7.
??
י"א סיון ה׳תשס״ז
רק שנה הבאה??? כל החייים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.