מערכת COL | יום ח' סיון ה׳תשס״ז 25.05.2007

כינוס תורה בצעירי השלוחים בצפת

כנהוג בקהילות אנ"ש, התקיים השנה כינוס תורה גם בהיכל ישיבת צעירי השלוחים בעיה"ק צפת ת"ו ■ עשרות תלמידי הישיבה והאורחים שהגיעו ישבו מרותקים שעות ארוכות לפלפולים המעניינים שהשמיעו הרבנים ולדיונים שהתפתחו ביניהם ■ תלמידי הישיבה ואברכי אנ"ש שהצטרפו לכינוס הוסיפו משלהם במעורבות פעילה בדיונים המרתקים שהתקיימו בנושאים המגוונים  לסיפור המלא
כינוס תורה בצעירי השלוחים בצפת
פתח את הכינוס מנהל הישיבה הרב שלמה אזרף, המנווט ביד אמן את הישיבה מידי יום, שהחזיק גם את שרביט ההנחיה במהלך הכינוס, בדברי קישור בין הנושאים השונים וההוראות בעבודת האדם.

ראשון הדוברים היה ראש הישיבה הרב שלום דובער הרצל. השיעור המיוחד של הרב הרצל עסק בניתוח הפתרונות ההלכתיים לבעיות מורכבות באתיקה המודרנית ובדין רודף במקרה של תאומים סיאמיים. הרב הרצל ניתח את הגישות השונות הקיימות בעולם, ואת הפסיקה ההלכתית בנושא בצורה מרתקת במיוחד.

שיעור זה היה המשך לסדרת שיעורים כלליים שמוסר הרב הרצל בישיבה, כראוי ל"צעירי השלוחים" המתכוננים להמשך שליחותם בהפצת המעיינות בעולם.

אחריו דיבר המרא דאתרא דקרית חב"ד ואחראי מח' הכשרות בעיר הרב מרדכי ביסטריצקי בנושא "ביטול כלי מהיכנו" בשבת – כדוגמת הדין במקרה של הנחת כלי שיקבל שמן הנוטף מהנר, עם השלכות מעשיות לימינו, כדוגמת העמדת כלי לקבלת מים הנוזלים ממזגן וכיו"ב.

בהמשך דיבר שליח הרבי לצפת ומנהל המוסדות הרב חיים קפלן. בהמשך לחג השבועות ועשרת הדברות, דן הרב קפלן באריכות בגדרו של הדיבר האחרון, "לא תחמוד", ע"פ השיטות השונות של הראשונים והאחרונים, כשהוא מותיר לתלמידים שאלה לעיון בשיטת אדה"ז בנושא.

משלוחי הרבי לצפת ומנהל סמינר בית חנה הרב יוסף יצחק חיטריק, העלה כמה שאלות מעניינות שהצטברו במשך השיעורים האחרונים שמסר, כאשר הוא מנתח בצורה מרתקת את הדרכים השונות לפתור אותן, במעורבות פעילה של המשתתפים.

הר"מ בישיבה, הרב בן ציון פרידמן, מסר שיעור מרתק בגדר איסור "חדש" ובשיטת אדמור הזקן, תוך שהוא מתמקד בהסברת ה"לימוד זכות" שמביא הב"ח על המקילים, שע"פ נהוג אצלנו.

ובסיום נציג התלמידים, הת' חיים לוי כהן ממונטריאול, סיים בפלפול בשיחת הרבי במעלת חג השבועות ובדברי רב יוסף "אי לאו האי יומא דקא גרים כמה יוסף איכא בשוקא".

תלמידי הישיבה ואברכי אנ"ש שהצטרפו לכינוס הוסיפו משלהם במעורבות פעילה בדיונים המרתקים שהתקיימו בנושאים המגוונים.

הייתה זו התחלה מתאימה ללימוד התורה בחיות חדשה ובעמקות מיוחדת, לאחר קבלת התורה מחדש בחג השבועות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.