מערכת COL | יום ג' סיון ה׳תשס״ז 20.05.2007

עשרות מרבני אוקראינה התאספו לוועידה השנתית

עשרות מרבני אוקראינה התאספו לוועידה השנתית שהתקיימה באודסה בה נטלו חלק רבנים ודיינים מאירופה וישראל. הוועידה עסקה בשלושה נושאים מרכזיים: הקמת מרכז סיוע סוציאלי-חברתי ליהודים הנצרכים, הרחבת מערך החינוך ושיעורי התורה לסטודנטים יהודיים, והטיפול באירועים האנטישמיים הגוברים לאחרונה במדינה ■ במהלך הוועידה נשא דברים הרב שמואל קמינצקי רבה של דנייפרופטרובסק שדיבר בכאב על המסיונרים הפועלים באוקראינה והציג את הספר 'הביתה' העוסק בפעילות נגד המסיון  לסיפור המלא
עשרות מרבני אוקראינה התאספו לוועידה השנתית
עשרות מרבני אוקראינה התאספו לוועידה השנתית שהתקיימה באודסה. בוועידה השתתפו רבנים ודיינים מאירופה וישראל. בוועידה נטלו חלק: הרב עזריאל חייקין רבה של אוקראינה, הרב אברהם-יפה שלזינגר רבה של ז'נבה ורב אב"ד ק"ק בצל- החוכמה בעיה"ק ירושלים, הרב יהודה דרעי רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל , הרב יהודה רבינוביץ אב"ד בית הדין הרבני בירושלים, הרב יעקב-דוד שמאל דיין בק"ק שומרי הדת אנטוורפען וראש כולל חו"מ, הרב מנחם חדד רבה של בריסל וחבר הכנסת הרב יעקב כהן מאגודת ישראל.

את הוועידה פתח המארח הרב אברהם וולף שהודה לרבנים החשובים שבאו ממרחקים ועמד בדבריו על שלושת הנושאים המרכזיים בהם ידונו בימי הוועידה:
א) הקמת מרכז סיוע סוציאלי-חברתי ליהודים הנצרכים. ב) הרחבת מערך החינוך ושיעורי התורה לסטודנטים יהודיים. ג) הטיפול באירועים האנטישמיים הגוברים לאחרונה במדינה.

ראשון הדוברים היה הרב חייקין שקישר את פרשת השבוע 'במדבר' למדבר הרוחני שהיה באוקראינה לפני שזכו הקהילות לבואם של הרבנים. הרב יהודה דרעי ראב"ד ומד"א באר שבע ציין את מאמר חז"ל על חכמי ישראל שניבאו בדורו של רשב"י שתשכח התורה מישראל ועל רשב"י שקם ואמר שלא תשכח התורה מפי זרעו. אתם הרבנים ושלוחי הרבי - סיכם הרב דרעי - העדות של רשב"י שהתורה באוקראינה לא נשכחת! מסירות הנפש שלכם בהפצת היהדות ובדאגה ליהודי אוקראינה כמוה כמסירות הנפש של משה רבנו שמסר נפשו על עם ישראל!

הרב יהודה רבינוביץ אב"ד הרבני אזורי בעיה"ק ירושלים דיבר בהתפעלות על האחדות והעזרה ההדדית בין הרבנים ושלוחי המלך המחיים את הקהילות הן ברוחניות והן בגשמיות.

חבר הכנסת הרב יעקב כהן מאגודת ישראל נאמן ביתו של כ"ק מרן האדמו"ר מגור שליט"א, סיפר על הקשר החם והמיוחד בין הרבי לאדמו"ר מגור שליט"א בהתייעצויותיהם ובהערכתו העצומה לרבי. הרב יעקב כהן סיפר בהתרגשות על התפעלותו מהיקף הפעילות וההצלחה של הרבנים ושלוחי הרבי באוקראינה בכלל ובאודסה בפרט ועל מסירות הנפש של משפחות השלוחים שעזבו את משפחותיהם והגיעו למקומות נידחים כדי להחיות את הקהילות היהודיות בגולה.

כמו"כ ח"כ הרב יעקב כהן סיפר על ההיכרות האישית שהייתה לו עם אביו של המארח הרב בערק'ה וולף ע"ה.

הרב שמואל קמינצקי רבה של דנייפרופטרובסק דיבר בכאב על המסיונרים הפועלים באוקראינה והציג את הספר 'הביתה' העוסק בפעילות נגד המסיון שנכתב על-ידי הסופר אריה וודקה.

מר דוד בייניש ראש נתיב באוקראינה דיבר על הקשר החם בין לשכתו לבין שלוחי ורבני איגוד הקהילות אוקראינה וציין שלשכתו מדווחת מידי פעם לרה"מ אולמרט על פריחת הקהילות היהודיות ועל פועלם של הרבנים השלוחים. לסיום הבטיח לעזור בזירוז הליכים של גרי צדק החפצים לעלות לישראל.

את המושב השני חתם הרב יוסף ברודבקר הממונה מטעם הרבנות הראשית בישראל על עריכת גיורים באוקראינה וחבר בוועד העולמי לענייני גיור . הרב ברודבקר ענה לשאלות הרבנים-השלוחים בענייני גיור העומדים על הפרק והציע להקים מרכז שיסייע בבירור מסמכים יהודיים.

הרב מאיר סטמבלר מנכ"ל הקהילות היהודיות באוקראינה שסיפר על קרן פינצ'וק הפועלת בשיתוף עם קרן הידידות המממנת פרויקט האכלת ילדים נזקקים והזמין את מר אולג רוסטובצב דובר הרבנות הראשית באוקראינה שהציג את אתר הרבנות בו ניתן לקבל מידע יהודי מקיף כזמני הזריחה והשקיעה בכל עיר וכמובן מידע על הקהילות היהודיות הפועלות בערים על-ידי שלוחי הרבי. בהמשך הדיון הציג מר רוסטובצב את תוכנית הטלוויזיה המוצלחת '613' על הנעשה בקהילות היהודיות המשודרת בערוץ הראשון האוקראיני.

לעת דמדומי החמה נסעו הרבנים לבית הכנסת לתפילת מנחה ולאחריה מסר הרב  יעקב דוד שמאל דיין בק"ק שומרי הדת אנטווערפאן שיעור בנושא 'השגת גבול בכשרות' בהשתתפות חברי הקהילה היהודית.

ארוחה חגיגית ומפוארת קידמה את פני הרבנים בשובם לבית המלון בהשתתפותם של משפחות השלוחים באודסה ונכבדי הקהילה בראשות מר אלכסנדר גראנובסקי מעמודי התווך של הקהילה היהודית. הרב וולף סיפר בהתרגשות לאורחים הנכבדים על מר אלכסנדר גראנובסקי ומשפחתו שהחלו בשנה האחרונה לקיים מצוות רבות ואף משפיעים בכך על חבריהם מהעולם העסקי.

את הנאום המרכזי נשא הרב אברהם-יפה שלזינגר גאב"ד גנע'ף הידוע בנאומיו מפיקי המרגליות שהסביר את ביאורו הנפלא של הבעל-שם-טוב הקדוש לשאלה המפורסמת מי כתב את שמונת הפסוקים האחרונים בתורה (בהם מסופר על פטירת משה רבינו) כיון שבאם כתבם יהושע הרי נמצא שעד פטירתו של משה לא הייתה התורה שלימה במילותיה ובאותיותיה ואם כתבם משה הרי נמצא שכתב על פטירתו לפני שנפטר ואינו מן האמת. מסביר הבעש"ט שמשה כתב את אותיות שמונת הפסוקים האחרונים ב'דמע' בבלבול-בערבוביה (את המילה 'וימת' כתב משה 'תמיו') כך שאותיות סיפור פטירתו נכתבו באמת.

ביום השני לוועידת הרבנים ביקרו הרבנים בבית הקברות היהודי שלמעלה מאלף (!) מצבות חוללו בו לאחרונה. עשרות צוותי עיתונות וטלוויזיה תיעדו את עשרות הרבנים נושאים תפילה ליד קברו של הגאון החסיד הרב זוסיא פרידמן זצ"ל (רבה של אודסה לשעבר) הרב יוסף-יצחק וולף רבה של חרסון נשא את תפילת 'א-ל מלא רחמים'.

במהלך ימי וועידת הרבנים ביקרו הרבנים מישראל במוסדות חינוך 'אור אבנר-חב"ד' הפועלים במימונו של לוי לבייב והתרגשו לראות את ילדי הפלא בלימודם ואת היקף הפעילות בעיר. הרבנים אף נפגשו עם מר אדוארד גורביץ ראש העיר היהודי של אודסה שהתרגש לארח בלשכתו את הרבנים החשובים והבטיח להלחם באנטישמיות הפושה בעיר לאחרונה.

בנוסף התראיין חבר הכנסת הרב יעקב כהן לרשת ה'קו החרדי' וסיפר לאלפי המאזינים על מסירות נפשם של שלוחי חב"ד באוקראינה ועל אימפריית המוסדות באודסה. הרב כהן הבטיח להמשיך ולסייע לשלוחים ולקהילות היהודיות בתוקף תפקידו כחבר כנסת.
לסיום הוועידה הגיעו הרבנים לבית הספר 'אור-אבנר' כשמאות תלמידים נרגשים ועשרות מורים מקבלים את פני הרבנים, הרב וולף בירך את התלמידים והזכיר להם להגיע לבית הכנסת בחג השבועות כדי לשמוע את 'עשרת הדברות'.

בימים שקדמו לימי וועידת הרבנים נערך ברשת בתי הספר מבצע 'זו המצוה שלי' כשכל תלמיד בחר לעצמו מצוה מיוחדת לקיום בהידור, בעת קבלת הפנים עמדו מאות התלמידים כשבידיהם 543 בלונים ועל כל בלון מודבקת המצוה אותה בחר התלמיד לקיים בהידור.

רגע מרגש במיוחד היה כשהמנחה ביקש משבעה תלמידים ותלמידות להקריא את ההחלטה-המצוה שבחרו: "לאכול כשר", "להניח תפילין גם בימי חופשת הקיץ", "לשכנע את חברתי להדליק נר שבת", "להתחתן בחתונה יהודית", "לעשות ברית מילה" אלו היו רק חלק ממאות המצוות וההחלטות הטובות שבחרו התלמידים לקיים לקול מחיאות כפיים הסוערות של הרבנים הנרגשים.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אברימי
ד' סיון ה׳תשס״ז
אתה גדול
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.