מערכת COL | יום ג' סיון ה׳תשס״ז 20.05.2007

הגנב הסגיר עצמו: "זה לא רש"י וגם לא ר"ת"

מודעה שנתלתה בבית הכנסת בשיכון חב"ד בלוד על מכירת תפילין במחיר מיוחד הובילה לאיתור בחור שהתפילין נגנבו ממנו, ועל לכידת הגנב שבטיפשותו העלה חשד באוזני "הקונים": "התפילין זה לא רש"י וזה גם לא ר"ת, הם של שמואל זלץ"... ■ בלשי משטרת לוד, שאחד מהם היה מחופש לחסיד חב"ד, ארבו לגנב ליד בית הכנסת, לאחר שתיאמו איתו מראש את "רכישת התפילין", ובמקביל, שתי ניידות משטרה שחיכו בסמוך חסמו את היציאות מהשכונה  לסיפור המלא
הגנב הסגיר עצמו:
(אילוסטרציה)

ביום חמישי האחרון נתלתה מודעה בבית הכנסת בשיכון חב"ד בלוד על מכירת תפילין במחיר מיוחד. אחד האברכים שאמור לחגוג לבנו בר מצוה התקשר למוכר וסיכם איתו על פגישה כדי לקנות את התפילין, כשהמוכר הגיע אליו הוא ראה שיש שם 2 זוגות תפילין רש"י ור"ת.

האברך חשד מיד כי התפילין גנובות וגם לפי השם שהופיע על השקיות שמואל זלץ, ואמר למוכר שהוא יהיה עמו בקשר. האברך יצר קשר עם ר' חיים גלינסקי שחיפש בדפי חב"ד את שם המשפחה ואיתר אותה.

מתברר כי התפילין נגנבו לבן המשפחה, תלמיד מהישיבה בכפר חב"ד. גלינסקי יצר  קשר עם הבחור הישיבה והזמינו אותו לתחנת המשטרה כדי להגיש תלונה מסודרת. בנתיים ניגש ר' חיים לבית הכנסת להוריד את המודעה והבחור הוזעק מהישיבה כדי לגשת יחד עם המודעה לתחנת המשטרה.

בתחנת המשטרה לאחר הגשת תלונה מסודרת, ר' חיים התקשר למוכר ושאל אותו האם התפילין עדיין לא נמכרו והוא אכן אמר שהם אצלו, שאלו אותו איזה תפילין זה של רש"י או של ר"ת? המוכר אמר שהוא בודק, לאחר מספר שניות הוא חוזר עם תשובה ואומר: "זה לא רש"י ולא ר"ת, זה של שמואל זלץ"...

המשטרה הבינה שהיא איתרה גנב, ומיד סיכמה איתו על פגישה ליד בית הכנסת. הגנב רצה מיד להגיע, אך הסבירו לו שכרגע כולם נמצאים בתפילת ערבית וסיכמו איתו על פגישה בעוד 10 דקות (כדי שיוכלו להגיע מתחנת המשטרה).

הגנב מסר מספר סימנים כדי שיוכלו לזהות אותו, ולרכבו של גלינסקי הצטרפו שני בלשים מהמשטרה כשאחד מהם לבוש בכובע וחליפה. לאחר מספר דקות, בם חיכו לגנב במקום המיועד וראו אותו מגיע, יצרו קשר עם שתי ניידות שחיכו בסמוך וחסמו את היציאות מהשכונה.

אז ניגש אחד הבלשים לרכבו של הגנב ביקש לראות את התפילין וכשהבחור זיהה שאכן אלו התפילין שלו השוטרים מייד קפצו עליו ואסרו אותו...

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
ערבי?
ג' סיון ה׳תשס״ז
אולי הגנב היה ערבי ובגלל זה כ"כ טפש בכל הקשור לתפיללין?
2.
תגובה ל-1
ג' סיון ה׳תשס״ז
הגנב לא היה ערבי הוא היה מסומם בגלל זה הוא כל כך טיפש
3.
אהרן בורקיס
ג' סיון ה׳תשס״ז
האיש והאגדה
4.
תודה !
ז' סיון ה׳תשס״ז
אהרון, "תודה" היא מילה קטנה ו...נעלמה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.