מערכת COL | יום א' סיון ה׳תשס״ז 18.05.2007

הרב מייעץ לפדרציות היהודיות: כך תגייסו כספים

במאמר דעה בשבועון היהודי המכובד "פורווארד" בניו-יורק, הרב דוד אליעזרי מותח ביקורת על הנהגת ה-UJC - איחוד הקהילות היהודיות בצפון אמריקה על-כך שהם מתייחסים לחינוך יהודי "כמו אל בן חורג" ■ שליח חב"ד ביורבה-לינדה בקליפורניה וחבר ועדת ההתחדשות של הפדרציה היהודית התייחס לקושי שלהם לגייס כספים מאת הדור האמריקאי הצעיר. "מה שעבד אז לא עובד היום. הדור החדש לא מרגיש מאויים מהשואה או מחוייב לבניית מדינת ישראל" ■ הפיתרון? "תשקיעו בלימוד יהדות, חינוך תורני ומעורבות אישית. רק כך הם יתרמו לקהילה"  למאמר בתרגום לעברית ל-COL
הרב מייעץ לפדרציות היהודיות: כך תגייסו כספים

מאת הרב דוד אליעזרי, "פורווארד"

אין ספק כי ל"UJC - איחוד הקהילות היהודיות" יש את היכולת להיות קל תנועה. ארגון-הגג של פדרציות יהודיות בצפון אמריקה גייס מאות מיליוני דולרים עבור סיוע כשהמלחמה פרצה בקיץ האחרון בין ישראל והחיזבאללה, ובעקבות הוריקן קתרינה.

כאחד שיודע איך הפדרציה יודעת לנוע בזריזות כשהמטרה היא גיוס כספים עבור סיוע בשעת סכנה, העובדה מתסכלת שבעתיים לראות איך הפדרציה פועלת באיטיות כשהיא ניצבת לטפל בנושאים הקריטיים של זהות יהודית וחינוך.

הפדרציה הציבה כמה מן המטרות האלה בועדת ההתחדשות ורנסאנס בשנת 2000. אולם אפילו שנראתה קצת התקדמות, הנושאים האלה נשארו כמו הבן החורג הלא מטופל.

כמו שהדמוגרפר גארי טובין אמר לי לפני תקופה, "קל לגייס כסף עבור איומים, קשה יותר עבור חינוך יהודי".

במשך דורות, הדירבון למעורבות עם פרדציות וארגונים יהודיים היו השואה ובניית מדינת ישראל. אולם הדור הזה שהרגיש מאויים הולך ונעלם.

הרבה יהודים אמריקאים מרגישים בטוחים, ועבורם השואה היא לא חוויה בגוף ראשון או אפילו שני. הם לא מרגישים שיש איום גדול לעם היהודי או ישראל. אנטישמיות מוגבלת באמריקה. יהודים יכולים להגשים את חלומותיהם; אתה אפילו יכול לרוץ לנשיאות ולשמור שבת.

כדי להשיג את הצעירים האלה אנחנו צריכים לבנות על החיובי, לא השלילי. זהו ברור שמה שעבר אז לא עובד היום.

הדרך לכך היא על-ידי חינוכם על העומק והיופי של המסורת היהודית. יהודים יהיו נאמנים לעם היהודים כשיראו שיהדות מדברים לנשמה ומעשירה את חייהם. וכשהם ירגישו מחוברים למורשתם, הם יתנו לקהילה.

כדי להחזיר את הרלוונטיות שלה, הפדרציה צריכה לתמוך בלימוד יהדות, חינוך תורני ומעורבות אישית במסורת עבור יהודים מודרנים - ובמקביל, כמובן, להמשיך לתמוך בתפקיד החשוב של סיוע ליהודים ברחבי העולם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.