מערכת COL | יום כ"ב אייר ה׳תשס״ז 10.05.2007

שליח חב"ד בקוקטייל הסגור של הנשיא-הנבחר סרקוזי

שליח חב"ד בפאריס הרב יוסף פבזנר השתתף השבוע בקוקטייל סגור עם הנשיא הנבחר של צרפת ניקולא סרקוזי שכלל מספר משתתפים מצומצם, כך נודע אמש (רביעי) לכתב COL ■ עם בחירתו של סרקוזי נשמעה אנחת-רווחה בקהילה היהודית המאויימת בשנים האחרונות על-ידי אנטישמיות ועויינות ממהגרים מוסלמים ■ "הרב פבזנר הוזמן שעות אחדות לפני נאום הניצחון של סרקוזי", סיפר גורם חב"די-צרפתי ל-COL. שני פקידים על אופנועים הגיעו לביתו של הרב ומסרו בידיו הזמנה ממשלתית ■ באירוע הסגור לכלי תקשורת נכחו עוד 28 איש בלבד, רובם ממעגל מקורביו של סרקוזי  לסיפור המלא
שליח חב
הרב יוסף-יצחק פבזנר אמש בקראון-הייטס, לצד הנשיא סרקוזי על רקע חגיגות הניצחון צילום: אלי קאהן, COL ו-AP • עיבוד: ליאורה בן משי, COL
מאת חיים ברון, COL

הקהילה היהודית בצרפת, המונה מעל 600 אלף איש, עקבה בדאגה אחר מערכת בחירות הסוערת לנשיאות על רקע חששות מביטחונם האישי.

הרב יוסף פבזנר לא היה שונה מהם.

כבר שנים שהרב, שליח חב"ד וראש מוסדות החינוך "סיני" בפאריס, מנהל מסכת קשרים עם ראשי המדינה ופקידים בכירים בממשל - רובם ממפלגת השלטון UMP. הנשיא היוצא ז'אק שיראק מיודד אישית עם אביו הרב הלל פבזנר ושאר המשפחה. "אמך עדיין אופה עוגיות טעימות?", שיראק שאל את הרב יוסף בזמנו.

ביום ראשון השבוע הרב פבזנר עקב בעניין אחר המתרחש. הוא עצמו הצהיר בגלוי כי יטיל בקלפי פתק "סרקוזי". גם הרב אליהו דהן, רבה של העיר ליל, עשה כמוהו לאחר שהותקף בידי צעיר אלים.

סרקוזי הצטייר בעיני רבים - רוב המדינה, התברר בבחירות - כמושיע האחרון של הרפובליקה השוקעת. שירותי הרווחה הנדיבות עומדות על סף קריסה, צרפת הפסידה עמדת הובלה בזירה המדינית והכלכלית ונכשלה בשילובם של מיליוני המהגרים המוסלמים מצפון אפריקה בתרבות ובשוק העבודה.

מהומות ברחובות

שעות אחדות לפני פרסום מדגמים ראשונים מהקלפיות, אופנועים עצרו ליד ביתו של הרב פבזנר. שני פקידים - לא ברור אם ממשלתיים או מפלגתיים - עלו במדרגות ביתו והפקידו בידיו מעטפה רישמית.

בתוכה מצא הרב פבזנר הזמנה לקוקטייל ניצחון שסרקוזי ארגן למספר מצומצם של מקורבים. 29 איש בלבד, מלבד הרב.

בתוך זמן קצר התברר למדינה כי הבן של מהגר הונגרי עם שורשים יהודים-יוונים במשפחה הוא הנשיא החדש. מיליונים יצאו לרחובות לחגוג את הניצחון בתום מסע בחירות מייגע, בעוד שמאות אנשי שמאל ואנרכיסטים העלו באש פחי אשפה וניפצו חלונות של חנויות במחאה.

הרב פבזנר נסע באותה שעה לאירוע המיוחד שהיה סגור לכלי תקשורת. לדברי גורם חב"די-צרפתי, הרב היה היהודי היחיד שהוזמן.

החליפו מילים

סרקוזי, אדם נמרץ ונמוך-קומה, הסתובב בין המוזמנים בחיוך קורן. אף שהיה אמור להמשיך לחגיגות הניצחון ולחופשה של כמה ימים במלטה, הוא שוחח מספר דקות עם כל מוזמן.

כשהוא ניגש לרב פבזנר - זו לא הייתה פגישתם הראשונה. השליח הפגיש בעבר את סרקוזי עם עיתונאים ישראלים ואירח אותו במוסדות החינוך "סיני" לאחר שהותקפו בברוטליות.

השניים החליפו מספר מילים, כך נמסר, על המאבק הדרוש באנטישמיות והמשך הסיוע לקהילה היהודית. "זו אינה בעיה של הקהילה היהודית, אלא של צרפת כולה", סרקוזי אמר בזמנו בהקשר ההתקפה על בית-ספר חב"ד.

ביום שלישי בערב, הרב פבזנר הגיע לשכונת קראון-הייטס בניו-יורק למסיבת ה'לחיים' של בנו הת' אברהם-ברוך עם בת למשפחת רייצעס. באירוע בבית-הכנסת "לוי יצחק" הוא נמנע מלשוחח על פוליטיקה. נכון לכתיבת שורות אלה, יום רביעי בערב, הוא כבר היה בטיסת חזור.
לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
10 תגובות
1.
ממש נהדר
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
זה ממש יפה מאוד.
שאילה (לשונית/סגנונית) אחד:
האם הוא "שליח חב"ד" או "שליח הרבי נשיא דורנו"?
האם זהו "קורפורייטיאן" כמו שליחי ההסתדרות וכדו - או הענין של "שלוחו של אדם כמותו" - וא"כ צ"ל "משלח" - לא ארגון... יש לעיין בזה. אשמח באם מישהו יאיר את עיני בזה...
יהי רצון שיהי אך טוב ליהודי צרפת בתוך כלל ישראל!
2.
תגובה ל1
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
חב"ד = הרבי

והרבי = חב"ד

ולא כמו אלה שחושבים ח"ו ח"ו

רח"ל שניתן להפריד את חב"ד

מהרבי , או את הרבי מחב"ד ,

ולכן בהחלט ניתן לומר שליח חב"ד

3.
ל-1 חב"ד זה הרבי והרבי זה חב"ד
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
ושניהם שם נרדף לליובאוויטש

(וזה לא דעתי. זה הרבי אמר (ועי בשיחות בתקופת י"ב תמוז תשמ"ו והלאה. ובכלל, בתקופה של המשפט על הספרים)).

נ.ב. כנראה אתה מתכיון לבעיה עמוקה יותר של אנשים מסוימים. אני מקווה (ואפי בטוח!) שCOL לא נדבק בה! [עכ"פ מפה לא משמע]
4.
ל -1
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
יהודי =חבדניק
חבדניק= יהודי
5.
שליח
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
בלי להיכנס לסוגיה, לא ידוע שהוא שליח הוא נכנס לעבוד בתור עוזר לאבי הרב ישלח לו השי"ת רפו"ש, ומכח שהוא בטבע "א קריכער" נהי מנהל המוסד וכו. אבל אף פעם לא שמענו שהוא שליח או שהוא מייצג את ליובאוויטש כלפי השלטונות בצרפת, לא ידוע לקהל אנ"ש בצרפת על איזה מינוי שקיבל לא מהרבי ולא מאגו"ח ואפילו לא מהלשכה.
6.
תגובה ל5
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
בלשכה טוענים שהכתבה הזאת אין לה כל שחר ושהוא לא הוזמן ולא פגש את הנשיא החדש, האם זה נכון שזה היה חלום מתוק של הרב פעווזנער?
7.
תגובה ל-6
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
ייתכן שבלשכה אין כל שחר ממה שבאמת קורה בשטח והם מסתנוורים משנאה מהצלחת שליח-עמית
8.
תגובה
כ"ג אייר ה׳תשס״ז
א. דבר א ברור עצם העובדה שליח חב"ד או מנהל מוסד חב"ד הוזמן באירוע של נשיא מדינה וכיוצ"ב זהו קידוש השם.

ב. אבל מי החליט שבכל אירוע שמוזמנים צריך ללכת ולהופיע. הרי הערב הזה בו השתתף הרב פבזנר עם הנשיא הנבחר סרקוקזי לא הי סתם קוקטיל כמו שקראתם לו על ערב שאורגן באולם הנקרא בעברית פופ שאולמות אלו אינם סתם אולמות לקוקטיל אלא לריקודים וכו ואכ"מ וזה אכן מה שהי שמה באותו הלילה כידוע ליודעים.

כפשוט שבערב זה המשתתפים\פות הם לאוו דוקא בלבוש צנוע (או דווקא לאוו), וכו וזה אכן מה שהי כדמוכח בדיווחים בערוצים השונים( שדיווחו כשכולם נכנסו וכשיצאו בשעות הקטנות של הלילה) ואכ"מ.

וכאן הבן שואל האם זה קידוש השם ששליח (יהודי עם זקן) ימצא במקום כזה. . . אין גבול!

זאת ועוד הרב פבזנר פירסם באתרים הזרים שהוא יצביע עבור סרקוזי ושהוא המועמד הטוב ליהודי - בה בשעה שבשבת שלפני הסיבוב הראשון אמר בפומבי בבית הכנסת שלו להצביע עבור מועמד המרכז "ביירו".
וזאת למה? יש לזה הסבר ועוד חזן למועד.
ואגלה לכם שבמפלגה של סרקוז UMP שמעו שפבזנר אמר להצביע עבור מועמד המרכז והתקשרו אליו בשאלה "מה לא מוצא חן בעיניך אצלינו" . . .?
10.
המשך ב
כ"ג אייר ה׳תשס״ז
בכלל, ההנהגה של אאמו"ר שליט"א עם בכירי השלטון היה תמיד בברייטקייט ובגאון יעקב בקומה זקופה, ואף פעם לא כעני בפתח, ודווקא בגלל זה העריכו והעריצו אותו והצליח לפעול גדולות לטובת כל הקהלה, שרובם אינן ידועות עד היום
א גוט שבת
יוסף יצחק פעווזנער
11.
כל הכבוד
כ"ה אייר ה׳תשס״ז
נא לפרגן הן לפבזנר מנכ"ל סיני והן לזאווי השליח בנוילי עירו של סרקוזי - לשניהם קשרים עם סרקוזי, מה רע בזה שאחות לנו בבית הפרזידנט?!
ואגב, למגיבים של ה"לשכה", מה לשכה ווען לשכה וואס לשכה וואו לשכה , ידוע לכולם מעללי המתייהרים שעומדים בראשה והכותרות שעשו בשנה האחרונה הן בקשר למצות והן בקשר לשליח ואכ"מ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.