מערכת COL | יום כ"ב אייר ה׳תשס״ז 10.05.2007

"'החוברת המאיימת' מזיקה למאבק נגד הנסיגות"

הרב יוסף גרליצקי, משלוחי הרבי לארץ-הקודש העומד בראש עמותת הרבנים "פיקוח נפש", טוען בראיון נוקב כי ה'חוברת המאיימת' של הרב שלום-בער וולפא מסייעת בסופו של דבר לפינוי יישובים ועוזרים להשחיר את הימין בידי השמאל הישראלי ■ בראיון לשבועון 'כפר-חב"ד', הרב גרליצקי הסביר מדוע אסור לחסידי חב"ד לרדוף ולאיים על חיילים שהשתתפו בהתנתקות, ומבהיר במדוייק מהי דרך המחאה שהרבי הורה לנו ■ וגם: תשובות ל"הוראות חדשות" שהרב וולפא קיבל מהרבי ופורסמו בשבועון המתיימר "לקרב את הגאולה" ■ COL מגיש קטעים מהראיון המיוחד לסיפור המלאהרב דרוקמן: "היית ונשארת עז פנים נגד הרבי"
מסייע לגורמי השמאל? הרב וולפא (מימין), הרב גרליצקי על רקע 'החוברת המאיימת' • צילומים: COL • עיבוד מחשב: ליאורה בן משי, COL
COL מגיש קטעים מהראיון מאת יצחק יהודה המתפרסם השבוע ב'חדשות חב"ד':

כמי שמוביל מזה שנים את המאבק העולמי של הרבנים נגד הנסיגות - מה יש לך לומר על הסערה והפולמוס סביב "החוברת המאיימת"?

אני רואה כאן שני נזקים חמורים מאוד, שאפילו לא קשורים ישירות אחד לשני. מבחינת חב"ד - יש בפרסומים האלו של רדיפת החיילים בשם הרבי, חילול נורא של שם חב"ד ושמו של הרבי. מבחינת המאבק שלנו, יש בחוברת הזאת נזק גדול מאוד ביחס לכל הפעילות נגד הנסיגות והפינויים.

מבחינה חב"דית מובן הנזק. אך איזה נזק יש מכך לפעילות לעצירת הנסיגה? אדרבה, הם הרי מאיימים על החיילים שלא יעזו לעשות נסיגות.

משום שמי שקובע, בדרך הטבע, אם תהיינה עוד נסיגות ופינויים, זו הממשלה וחברי הכנסת. וכאן יש משקל הכי מכריע לדעת הקהל. בין בהחלטה של נציגי הציבור בכנסת ובין אם זה יגיע למשאל-עם. ככל שדעת הקהל תשתכנע יותר נגד עוד נסיגות ופינויים, כך יש סיכוי גדול יותר ששום ממשלה לא תעשה זאת שוב. ולאידך, ככל שדעת הקהל מתרחקת ומסתייגת יותר מהמאבק בעד שלימות הארץ, כך יש סיכוי הרבה יותר גדול רח"ל שגם הממשלות הבאות ימשיכו בנסיגות.


מבחינת חב"ד - יש בפרסומים
האלו של רדיפת החיילים בשם
הרבי, חילול נורא של שם חב"ד
ושמו של הרבי. מבחינת המאבק
שלנו, יש בחוברת הזאת נזק גדול
מאוד ביחס לכל הפעילות נגד
הנסיגות והפינויים"

לכן, מי שעוסק בהסברה מאסיבית, נבונה ומשכנעת, על הסכנה הגדולה של פיקוח נפש בנסיגות ובהתנתקויות, מקדם את המטרה ועוזר מאוד למערכה נגד הנסיגות והפינויים הבאים רח"ל. לעומת זאת, מי שעסוק כל הזמן בפרובוקציות, מי שעסוק בלאיים על חיילים שהשתתפו בפינוי ופונה בקריאה לציבור לזהותם ולהענישם בעמוד הקלון - הוא לא נלחם בעד שלמות הארץ, הוא נלחם נגד שלמות הארץ; הוא לא נלחם נגד הנסיגות הבאות רח"ל, הוא תורם ומסייע מאוד לנסיגות הבאות היל"ת, כי הוא גורם להסתייגות גדולה יותר של דעת הקהל מהמאבק נגד הפינוי.

טוען בעל החוברת: רק רגע! זה שהחיילים גירשו יהודים מביתם לא מזיז לכם ורק כשאנחנו רודפים את החיילים ומוקיעים אותם אתם נסערים?

- אענה לך בדוגמה הכי קיצונית: כשיגאל עמיר רצח את מר יצחק רבין ז"ל, ברור הרי שהוא הזיק למאבק של הימין לעצירת אוסלו יותר מכל אחד אחר. אילולא המעשה המטורף שלו היה סיכוי לעצור את הסכם אוסלו שכבר הגיע לשיא השפל בדעת הקהל. ובכן, תאר לעצמך שהיו באים אליו כל נאמני ארץ ישראל ואומרים לו: מה עשית? תראה איך הזקת לנו במעשה המטורף שלך! ויגאל עמיר היה עונה כמו שעונים היום הדמגוגים: אתם לא מתביישים? כל הדם שנשפך באוסלו לא מזיז לכם ורק הדם של רבין מזיז לכם?

יתכן שיגאל עמיר היה משוכנע שהוא הלוחם הכי גדול נגד הנסיגות. אבל לפועל, במעשיו, הוא הזיק יותר מכל אחד אחר למערכה נגד הנסיגות.

מעשים כמו "החוברת המאיימת" וכיו"ב, הם מעשים שמסייעים לנסיגות ולפינויים רח"ל, משום שהם תורמים תרומה גדולה ועצומה לכל השמאל והתקשורת שמעוניינים לשכנע את דעת הקהל להסתייג מהמאבק בעד שלימות הארץ.

ובכל זאת טוענים הטוענים: אלו שיוצאים נגד "החוברת המאיימת", מצדיקים בעצם את החיילים שעשו את הפינוי...

- ישנו ביטוי מפורסם "מרוב עצים לא רואים את היער". מרוב דמגוגיה, כדרכו, בעל החוברת ניסה (ואולי יש מעט 'תמימים' שנגררו אחריו) לבלבל את העניין העומד על הפרק. השאלה היא לא אם החיילים צריכים או לא צריכים לסרב פקודה. השאלה היא גם לא אם מגיע או לא מגיע עונש לחיילים שהשתתפו בפינוי.


מעשים כמו 'החוברת המאיימת'
וכיו"ב, הם מעשים שמסייעים
לנסיגות ולפינויים רח"ל, משום
שהם תורמים תרומה גדולה ועצומה
לכל השמאל והתקשורת שמעוניינים
לשכנע את דעת הקהל להסתייג
מהמאבק בעד שלימות הארץ"


השאלה האחת והיחידה, שעמדה לדיון בשבועיים האחרונים היא: האם ראוי שחב"ד תרדוף את החיילים שהשתתפו בפינוי. והתשובה לשאלה הזו היא חד-משמעית: אסור! כי זה נגד דרכו של הרבי. ובוודאי שאין לאף אחד רשות להשתמש בשם הרבי (ועוד בתמונתו הק') לרדיפת חיילי צה"ל. אני מסכים לחלוטין עם מה שכתב הרב אהרן דב הלפרין כי מי שפועל בשם חב"ד והרבי ובפרסום הכי גדול לרדוף ולהעניש חיילים שהשתתפו בפינוי – נלחם נגד הרבי כפשוטו ממש!

מדוע? האם לחב"ד אסור למחות נגד הפינוי?

- הנקודה המרכזית בכל זה היא לא עצם העניין, אלא איך למחות. ודאי שצריך למחות. אך אפשר לעשות זאת בדרך של הרבי ואפשר לעשות זאת בדרך של נטורי-קרתא, אפשר למחות כפי שהרבי מחה (כולל ההדגשה של הרבי בסיום השיחות הללו "יתמו חטאים ולא חוטאים"), ואפשר למחות על-ידי רדיפה ואיום על חיילים. זה כל ההבדל. הפרופורציה. סוג המחאה. לא עצם המחאה. אבל ההבדל ה'קטן' הזה הוא ההבדל הכי מהותי בין ללכת בדרך של הרבי לבין ללכת בדרך הפוכה מהרבי.

ואגב, גם בעניין משיח כך. (לא לחינם הזעקות הגדולות של הרבי בשמחת תורה תשמ"ה הופנו כלפי דרך בה נקט מישהו מסוים בחב"ד).

לא לחינם הייתה הבחנה ברורה בין אופן המתקבל לאופן המרחק. בין דרך חסידית לבין דרך צעקנית ואגרסיבית. זה לא סתם הבדל של 'מה בכך'. המינון והפרופורציה בעניינים האלו הם העיקר והיסוד. זה ההבדל המהותי בין לקרב או לרחק. זה הבדל בין יום ללילה. בין שמיים לארץ. בין להירתם למערכה של הרבי לבין להילחם חלילה נגד הרבי. אני אישית הייתי מעורב במקרה בו הרב הראשי לת"א-יפו שינה את דעתו והתאים אותה לדעת הרבי בעניין הסכמי קמפ דיויד.

מחבר ה"חוברת" כתב בזמנו לרב הראשי מכתב חריף שתוכנו היה בסגנון של "ניצחתי אותך" ושלח העתק לרבי. בתשובה הוא קיבל מכתב חריף מאד מהרבי שהשתרע על עמוד שלם ש'לא זו הדרך'. אשמח מאוד באם יפרסם את התשובה הזו.

איך, אם-כן, עלינו להתייחס לחיילים שהשתתפו בפינוי?

- גם כאן, כמיטב הדמגוגיה, מנסים לבלבל ולהסיט את הנושא. אני משוכנע שלכולנו, בלי יוצא מהכלל, יש אהדה גדולה מאוד לכל חייל שסירב להשתתף בפינוי. כולנו זועמים וכועסים מאוד על כל מי שנטל חלק בפינוי בפועל, במיוחד כלפי מי שהתנהג בברוטליות כלפי משפחות. אבל מה קשור כל זה לשאלה העיקרית והיחידה שנדונה כאן: האם מותר לנו, חסידי חב"ד, לרדוף, להוקיע ולאיים על החיילים שהשתתפו בפינוי ועוד בשם הרבי? והתשובה היא חד-משמעית: אסור! ומי שעושה כך נלחם בגלוי נגד הרבי.

• • •

"שלא יהיה בשם חב"ד". האומנם?

דבריו של הרב וולפא בראיון זרועים חצאי אמיתות, סילופים, עלילות שווא ושקרים בוטים. הוא מניח, לצערנו במידה רבה של צדק, כי לא כל הקוראים בקיאים בעובדות ובפרטים, וכך יתקבלו הדברים על דעתם. בלתי אפשרי להציג את כל מסכת הכזבים, אבל הנה כמה דברים שממש זועקים.

אומר הרב וולפא כי קיבל מהרבי הוראה להקים ארגון שיפעל בשלימות הארץ "אבל שלא יהיה בשם חב"ד". נניח כרגע לתמיהה המתעוררת מהעובדה שזו הפעם הראשונה שאנו שומעים על הוראה כזאת, ותמיהה נוספת, מדוע לא ביצע אותה במשך כל השנים. אבל לשיטתו, הוא עצמו אומר שהרבי הורה "שלא יהיה בשם חב"ד".

מדוע אפוא הוא גורר שוב ושוב את חב"ד למערבולות מזיקות? מדוע הוא מפרסם שלטים עם תמונתו של הרבי? – זה נקרא "שלא יהיה בשם חב"ד"?! מדוע פעמים רבות כל כך הוא מוציא הודעות לעיתונות תחת הכותרת "רבני חב"ד", ואז אין לגורמי חב"ד הרשמיים שום ברירה אלא להתנער מההודעות הללו?

כמחצית השנה לפני ביצוע ההתנתקות ארגן הרב וולפא כנס גדול בבנייני האומה בירושלים תחת הכותרת "מי לה' אלי". בריכוזי חב"ד הופיעו מודעות עם תמונת הרבי, "יחי אדוננו" וכו', ואילו בשאר אזורי הארץ הופצו אותן מודעות ממש בהבדל אחד – תמונת הרבי הושמטה וכך גם ה"יחי".

הדבר מוכיח כי ברור לרב וולפא עד כמה שרבוב שמו של הרבי והסממנים האחרים עלולים להרחיק יהודים מכללות המסר. ברור לו שאפילו נאמני ארץ-ישראל עלולים להירתע מלבוא לכינוס, אם אופיו יהיה בצביון מסויים. ואז אין לו שום בעיה להסיר את תמונת הרבי ואפילו את ה"יחי" שבמקומות אחרים צריכים 'למסור את הנפש' על כך.
אז למה דווקא כשבאים לפרסם שלטים על אוטובוסים, שמטרתם לשכנע יהודי מתל אביב, מחיפה ומחולון כי מסירת שטחים היא סכנה לעם-ישראל – שם פתאום אין הוא מבין שלטובת העניין עדיף שהדבר ייעשה בדיוק כמו שנעשה הכנס בבנייני האומה?!
אלא אם כן המטרה אינה באמת לשכנע את היהודי מהרחוב, אלא לצבור כמה נקודות בקרב קבוצה מסויימת, על חשבון המאבק האמיתי למען שלימות הארץ ותוך פגיעה בו. נקודה למחשבה!

עוד בנושא:
 נאום של רב אחד...
"פורבוקטור עם קבלות"
מי בונה ומי הורס / מאמר דעה
וולפא - נאה דורש ונאה מקיים...
עד מתי ימשיך וולפא בפרובוקציות המטורפות?
וולפא? אפילו לא אייטם במקומון של כפר-חב"ד
וולפא מתראיין, ומפעל השליחות של הרבי בסכנה
לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
21 תגובות
1.
חבל!!!
כ"א אייר ה׳תשס״ז
חבל על השימוש בציניות שנודפת מהכתבה....
מה המטרה???לשם מה ההתבטאויות הנ"ל???
רקקקקקקקקקק משיח!!!!
2.
הרב גערליצקי! כנס חשוב!
כ"א אייר ה׳תשס״ז
אם כל הכבוד לפעולות שלך בעמותת " פיקוח נפש",
חוץ מכינוס של 10 זקנים בתל אביב,
לא נעשה די, ולא נעשה פעילות רצינית מ"פיקוח נפש" כנגד גירוש יהודי גוש קטיף, וחבל!
3.
יהודים, הצילו!
כ"א אייר ה׳תשס״ז
מישהו צריך לבדוק האם וולפא מקבל כסף ומימון לפעילות מאת גורמים עלומים כמו שקיבלו אבישי רביב ומאיר ברנס...
כשם שהאיחוד האירופי מממן ארגוני שלום ושמאל בישראל, אלה יכולים לממן פעילות ימנית קיצונית כדי לסייע למאבק על דעת קהל
4.
תפסיקו להתעסק עם החיילים.............
כ"א אייר ה׳תשס״ז
תתקפו את הממשלה כולה ,אבל לא את החיילים - נקודה.
5.
לכל ה"יודעי דבר"
כ"א אייר ה׳תשס״ז
הרב וולפא פועל למען שלימות הארץ, הדבר הוא למען עם ישראל כולו. אז בבקשה, כל אלה היושבים בביתם מפחדם לפעול בנידון (וחושבים כי בכך מקיימים את הנאמר "אשרי יושבי ביתך"), אם אינכם עוזרים לפחות אל תהיו מן המקטרגים. (כידוע : להיות מן העושים הרבה, מחמיא יותר מן המדברים ואינם עושים דבר פרט למתן הוראות לאחר)
6.
Enough!
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
Chabad chasidim are not interested in your bashmutzing a very choshuver rav!
7.
תגובה ל-1
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
איזה ציניות כל דברי הרב גרליצקי נכונים
משיח יבוא ע"י קידוש שםחב"ד ושם הרבי וקיום הוראותיו!
8.
אהבת ישראל???
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
אני בהלם מכך שאתם החבדניקים שתמיד חשבתי שהסמל שלכם הוא אהבת ישראל ("היא תביא את הגואל..." וכדו) כ"כ חלוקים בינכם לבין עצמכם וחסרי כבוד לגדולים מכם אז אולי כדאי שבדרך... תתקנו גם את עצמכם ולא רק את הסביבה
9.
העובדות הן אחרות
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
אני לא נכנס למחלוקת בין האישים שלא נודף מהם, מי יודע מה, אהבת רעים.

אני מדבר על עובדות, והן;

התקיפות של מתיישבי עמונה מנעה גירושים נוספים.
השיטה של "באהבה ננצח" לא הוכיחה את עצמה.
10.
ל - 3
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
בשם "מלחמת הקודש" נגד הרב וולפא נפרצו כבר כל גבולות ה"לשון הרע" הן הלכה והן, להבדיל, בחוק?

(ואח"כ נתבכיין כולנו על חוסר האחדות?)
11.
ל8
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
זה לא" החבדניקים" זה חבדניקים ספציפיים מאוד!!! ודי לחכימה ברמיזא
12.
עוד כמה שנים
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
עוד כמה שנים (לא נותרו הרבה) ולכל הדעות הדור השביעי יפנה את מקומו לדור השמיני נראה מה הם ימציאו אז.
13.
פיקוח נפש דוחה פוליטיקה, האומנם?!
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
הרב גערליצקי הרי אתה מונח בפילפולי הפוליטיקה של עיתוני השמאל, ובטח שלא בדבריו של הרבי שמוחה על אף הפסדים בגו"ר לו ולחסידיו (וכ"ש וק"ו ל"ימין") כי כשכואב צועקים.
אם בגופך אינך מסוגל למס"נ, לכה"פ תתבטל בפני זה.
14.
Whatever!!
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
Volpe is putting individual faces to a heinous crime, one mans quest for justice is hardly to be derided by those who feel this is not their gang.
Especialy those who literaly sat on there hands as the crime was commited. What im saying is
criticize him for doing it in the name of chabad but dont critcize the actual deed, the actions of the soldiers who forcibly threw Jews from there home because they were so "ordered" smacks of a nauseating parallel to "the excuse of Nuremberg", let those who commited a crime be shamed, at least.
15.
למה לא הכנסתם הכל??
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
בהמשך הכתבה מציין הרב גרליצקי את טענת וולפא על הקשר בין שרון לראשי צא"ח ועל כך ענה הרב גרליצקי שהפעם היחידה בה היו ראשי צא"ח אצל שרון זה בשנה הראשונה לכהונתו הרבה לפני ההתנתקות ואילו מי שהיו אצלו בשיאם של ימי ההתנתקות וחייכו אליו ורקדו ושרו זה הרב מיידנציק ז"ל ימי ליפשיץ יענקל קעניג...
16.
כל הכבוד לרב גרליצקי
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
בתור אחד שבמשך שנים רבות עשה בהצלחה לפרסם את שכ"ט ולאחד רבנים מחוגים אחרים - הוא רואה את הנזק והחורבן שוולפא ושות' גורמים, שאף אדם שמכבד את עצמו לא יתקרב להצטרף למאבק שנעשה בשיטות כאלה.

טוב שהוא יוצא למחות על הפרובוקציות המזעזעות של וולפא, והלואי שישמע ויפסיק עם זה.
17.
ל-11
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
כאן מס 8. אני מתנצל על דברי
צדקת בדבריך
18.
שוטרי היסם" מבקשים עוד ראיונות כאלה
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
זה מרגיע את מצפונם ומכשיר את דעת הקהל לגירושים נוספים, היל"ת
19.
הרב גערליצקי - לא אובייקטיבי
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
בתור יו"ר ועד עמותת פיקוח נפש - שבמשך הרבה שנים , אין להם שום תוצאות משמעותיות, ולאידך גיסא - הרב ולפא ואנשים שלו כן עושים למען שלימות הארץ, (וזה עושה הדים כי כל העיתונים מדווחי"ם על זה) הנה הדרך הכי קלה לנקות המצפון היא לתקוף את הרב ולפא במקום לעשות חשבון הנפש - מה עשה הוא - הרב גערליצקי - במשך כל השנים האלו. ולמה אצלו אין שום תוצאות בשטח.

וכאן הנה הקורא שואל שאלה בתמימות. האם הכתבה הזאת מיועדת באמת לתקן המצב, או שמא כל כוונתו היא רק להכפיש את הרב ולפא ? כל מי ששאלתי - ענו לי אותה תשובה.......
20.
צודק לגמרי
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
קראתי את הראיון והרב גרליצקי צודק לגמרי.

ישר כח


22.
מספיק כבר דייייייייי!!!!
כ"ג אייר ה׳תשס״ז
האם להתנצחויות ומחלוקות שבין חסידים לחסידים לזה הייתה כוונתו של אדמו"ר הזקן "שיד החסידים תהיה על העליונה" ?!
רק תחשבו על איך המתנגדים חוכחים ידיים כשהם רואים את ה"עליהום" שמשתולל כאן נגד איש אחד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.