מערכת COL | יום י"ט אייר ה׳תשס״ז 07.05.2007

הרב דרוקמן לוולפא: "היית ונשארת עז פנים נגד הרבי"

"למעט כמה בעלי תשובה תמימים (שעליהם אתה תופס בדרך כלל טרמפ) שאינם מודעים להתייחסותו של הרבי - נשארת בודד בעמדתך נגד כל חכמי ורבני חב"ד... היית עז פנים נגד הוראות הרבי גם אז, כן גם היום", מילים אלו כותב רבה של קריית מוצקין, הרב דוד-מאיר דרוקמן, לפני עשור לר' שלום בער וולפא על "הערותיו" וכתיבתו בציניות על הוצאת האלבום המתאר את פעילות עמותת "פיקוח נפש": "עוד לא שמעתי שעושים אלבומי פאר מפעולות של מחאה ואבל רח"ל על רצח יהודים! עכ"פ האלבום יפה מאד" ■ כנראה שכלל זה נשתכח מליבו של הר' וולפא, העוסק עכשיו בהוצאת אלבום החורבן והגירוש...  לסיפור המלאחב"ד מואשמת בקמפיין קיקיוני נגד חיילי צה"ל
הרב דרוקמן לוולפא:
הרב דרוקמן לוולפא: "היית ונשארת עז פנים נגד הרבי"

בסוף השבוע שעבר התפרסם ראיון יזום של הר' שלום בער וולפא, שבו הוא מנסה לחפות על החילול הנורא של שם ליובאוויטש שעולל. דרך ההתגוננות שלו היא בשיטת "ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה", וכך הוא שופך שם אש וגפרית על כל מוסדות חב"ד הרשמיים, ותוקף למעשה את עמדת ועד רבני חב"ד.

הדברים עוררו מורת רוח רבה אצל הרבנים, ואחד מהם העביר לידינו העתק מתכתובת בין הרשד"ב וולפא לבין הרב דוד דרוקמן, בדיוק לפני עשר שנים. הרב ציין כי לנוכח דברי החוצפה ועזות המצח, שמנסים לערער את כל הסדרים שקבע הרבי בחב"ד, יש לפרסם את מכתבו הקצר אך הממוקד להפליא של הרב דרוקמן, שבו הוא מגדיר בדיוק את דרכו החצופה של וולפא.

המכתב הראשון הוא במקורו מכתב שנשלח מטעם עמותת "פיקוח נפש" אל הרבנים, בצירוף אלבום המתאר את פעילותם. הר' וולפא היה אחד ממקבלי המכתב. הוא החזיר את המכתב לרב דרוקמן בצירוף הערות, החל מהגדרת מאמריו של הרב דרוקמן ב"כפר חב"ד" כ"ארסיים", וכל זה - בגלל שלא הסכים לשיטתו שצריך לשים פתח לבן או פתק משיח במקום לבחור בפועל בבחירות.

בהמשך הוא כותב בציניות על הוצאת האלבום: "עוד לא שמעתי שעושים אלבומי פאר מפעולות של מחאה ואבל רח"ל על רצח יהודים! עכ"פ האלבום יפה מאד".

[הערת אגב, כנראה שכלל זה נשתכח מליבו של הר' וולפא, העוסק עכשיו בהוצאת אלבום החורבן והגירוש...]

הרב דרוקמן השיב לו בחריפות, כשהוא מציין את עזות הפנים של וולפא, שיוצא נגד דעתם של כל חכמי ורבני חב"ד, שהרבי מינה אותם. מכתבו מדבר בעד עצמו, ובהרבה מובנים הוא גם מהווה תשובה קולעת לראיון הפרוע האחרון.

אנו מביאים את המכתבים לפניכם.

תגובת הרב דרוקמן ל-COL לאור החשיפה: "בימים אלה צריך לחפש את הגורם המאחד ולא את המפלג. תמיד אפשר להוציא מהארכיון התבטאויות של פלוני נגד פלוני ולחגוג עליהם, אבל זו לא השעה לכך".

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
29 תגובות
1.
מדהים!!!
י"ט אייר ה׳תשס״ז
עשר שנים עברו וכאילו המכתב נכתב היום.

איזה חורבן שהבן אדם הזה עושה!!!!!
2.
צביעות בלי גבול
י"ט אייר ה׳תשס״ז
כשרבני פיקוח נפש פעלו למען שלימות הארץ - אז הוא התקיף אותם וצחק מהם, עכשיו הוא נהיה פתאום "שליח של הרבי לעניני שלימות הארץ"...

אין גבול לצביעות??
3.
הרב וולפא, אולי מספיק!
י"ט אייר ה׳תשס״ז
אם כ"כ הרבה אנשים אומרים לך שאתה טועה ומטעה אז אלי באמת אתה טועה ומטעה

תפסיק עם הגאווה שלך ותתחיל להתחשב בדעתם של רבני חב"ד שהרבי מינה ולא אותך
4.
עד מתי לרעה החולה הזאת ?
י"ט אייר ה׳תשס״ז
מתי יפסיקו
5.
ל-4
י"ט אייר ה׳תשס״ז
שנסיים לחסל אותכם
6.
הקוזק הנגזל
י"ט אייר ה׳תשס״ז
וולפא מזיל דמעות תנין על זה שרודפים אותו...

הוא רודף את כל חב"ד וכשצועקים עליו שיפסיק עם זה הוא מתחיל לבכות שרודפים אותו.

הרב דרוקמן עונה לו כמו שצריך בסיפא של מכתבו
7.
המטרה אינה מקדשת את האמצעים.
י"ט אייר ה׳תשס״ז
מכותרת הכתבה נשמע כאילו אלו דברי הרב דרוקמן היום. בפועל זהו ציטוט ישן.
ציטוטים ישנים, ובמיוחד שמדובר בטון אישי ופוגע, אפשר למצוא על כל אחד.
8.
מה המקומות שהרבי זי"ע דיבר נגד הרב וולפא...
י"ט אייר ה׳תשס״ז
תודה
9.
מה אומר הרב דרוקמן היום?
י"ט אייר ה׳תשס״ז
כפי שפרסמתם ב COL הרב דרוקמן אומר שלא חכמה להוציא מכתב זה או אחר מהארכיון וכו. במלים אחרות, הוא מבקש מכם ב COL אנא חדלו מלחטט במחלוקות ותתרכזו בלמצוא את המאחד. איזה מסר חד משמעי!!! תואילו להוות דוגמא לציבור ותרדו מזה. אנחנו צריכים אחדות ואהבת ישראל ולא חיטוטים. אנא. לטובת חב"ד, לטובת כלל ישראל, ובפרט לטובת ילדינו שערבים בעדינו חדלו מהפרובוקציות המכערות את אתרכם המעולה.
ובא לציון גואל.
10.
מדברי אדמו"ר על ש.ד.ו.
י"ט אייר ה׳תשס״ז
משלהי תשד"מ וראשית תשמ"ה

א
לטלפנו בשמי:
כנראה עושה עצמו אינו מבין מה שעניתי מאז, שאפשר להזיק כמה רח"ל לחב"ד ולהפצת המעיינות על-ידי כתיבה בעניין כו' – שכוונתי היתה בעיקר אליו, וד"ל.

והנני מזהירו שיפסיק לדבר או לכתוב ועאכו"כ להפיץ ועאכו"כ להדפיס בעניני משיח – הן בשמו והן בשם אחר על-ידי שליח וכיו"ב – או באיזה קובץ שיהי ובאיזה סגנון ואופן שיהי'. ואם ח"ו יעשה משהו בזה, ידע ברור שזהו מלחמה נגדי בפרט ובכלל.

(פשוט שהנ"ל כולל פירוש על עניני משיח שברמב"ם או ספרים אחרים ומאמרי דא"ח וכל כיו"ב.)

ב

פשוט שבכל המכ' ודיבורי בכהנ"ל לא הי' בזה כלל וכלל משהו דהיפך הברכה ח"ו וח"ו ואין גם עתה ח"ו וח"ו.

ב) שבד בר "שמתפרסם" ובפרט בדבר שבדפוס – נוגע איך מפרשו הקורא ולא המחבר .

ג) וראו בפועל שע"י פעולותיו ומעשיו) – הלהיב מחלוקת וכו' ומאות (ויותר) מבנ"י פסקו מללמוד דא"ח, נלחמים בהבעש"ט ותורתו בפועל וכו' וכו'.

ד) ביניהם כאלו שעד שהתחיל הנ"ל – התעסקו בהפצת המעיינות.

ה) הם מצפים לכל רמז שהוא – שיוכלו לנצלו להגדיל המדורה וכו'.

ו) בהגליונות שצירף – א"צ לחפש רמזים – כי כולם חדורים רעיונות הנ"ל, ובמילא עלילות המשך תוצאות הנ"ל מלחמה נוספת בהפצה, עוד כו"כ יפסיקו לימוד דא"ח היל"ת (1).

כהנ"ל פשוט – ולפלא גדול שמנסה להסבירני ההיפך (2).

ג
כתבי לא הי מפני חשש אולי כו', כ"א מיוסד על המפורסם שאלפים ויותר הפסיקו לימוד דא"ח ונלחמים בתורת הבעש"ט וכו' – ע"י הדיבור ופרסום הנ"ל לחוד.

לשאלת "תם": היתכן שלא לפרסם הלכה (לפי השערתי, כשמד בר עם גביר פ' בארצה"ב אינו מודיעו שהמדליק גפרורית בש"ק מחויב סקילה, וכשיהי' סנהדרין שהוא מקוה ע"ז יהי' הוא בתוך העם שיסקלו אותו ר"ל – כדין מפורש בתוה"ק, אפילו באם יבקרו בערש"ק אחר חצות) ודאי יענני על שאלתי בחצע"ג ואז בל"נ אענהו.
-----------------------------------------

קטע משיחה של הרבי התועדות שבת פר' בראשית

כאן המקום להזכיר אודות ענין בלתי רצוי הדורש תיקון שנמצאים בשמח"ת – בודאי לא יזיק הדבר ח"ו לאף א' כי אם התועלת והתיקון שבדבר:

ישנם "שפיץ-חב"ד" החושבים שהם אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, וכל אלו שמסביבם, שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים דבר בלתי-רצוי – אין הדבר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף א' מהם אינו מגיע לדרגתם, שהרי הם "שפיץ-חב"ד" !...

כוונת הד ברים – לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו. או ניגונים וכו' גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות. ולא עוד אלא אפילו יהודים שכ בר התחילו ללמוד חסידות – הפסיקו ללמוד, כתוצאה מפעולותיהם של אלו ! לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכבר התחילו להתקרב!

וגם כאשר מלבישים זאת באיצטלא דקדושה, "מיט א זיידענע זופיצע מיט א גארטל דערצו"... אין זה משנה כלל את העובדה שעי"ז הרחיקו יהודים מתורת החסידות, עם כל התוצאות שבדבר. שכל זה רובץ על אחריותם!...

רצונך לנגן ניגון חסידי – ישנם ניגונים רבים! רצונך לדבר דברי חסידות, להפיץ עניני חסידות – ישנם ריבוי עצום של דבר י חסידות! לך בדרך שסללו לנו רבותינו נשיאינו! אף א' אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא – מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמור הזקן, רחמנא ליצלן! שב ולמד חסידות – מאמרי עבודה, והעיקר – שהמאמר ילמד אותך...

ולכן, להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא... שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות, רחמנא ליצלן!

(חסר קצת)

ויה"ר שלא יצטרכו לחזור על התראה זו, ומכאן ולהבא – לא תהי' פירצה בחומותינו, אצל כאו"א שבשם "חסיד חב"ד" יקרא, הן בד' אמות אלו, והן בכל מקום שבעולם, שהרי הקב"ה הוא בעה"ב בכל העולם כולו, ורצונו של משיח צדקנו, הבעש"ט ונשיא דורנו – שיפיצו את המעיינות חוצה, בכל העולם כולו.

ובודאי לא ישאר רושם כלל מכל זה, כי אם תיקון הדבר – ע"י ההשתדלות ביתר שאת וביתר עוז בכל הפעולות דהפצת המעינות חוצה.
11.
תגובה ל-9
י"ט אייר ה׳תשס״ז
זה כמו להבדיל עם הערבים שכל פעם שהיהודים הגינו על עצמם הם קראו לזה "התוקפנות הציונית".

וולפא מורד באופן קבוע בבי"ד רבני חב"ד, כותב נגדם, מעליל עליהם עלילות ומכניס רעל לנשמות ילדים צעירים שחושבים שזו חב"ד שככה מדברים על הרבנים שהרבי מינה.

בראיון שלו בעתון המחלוקת הוא יורה ללא הבחנה בכל המוסדות של הרבי בעלילות ובסילופים שהשערות סומרות. הוא מכניס שנאה איומה לבעלי תשובה תמימים שלא יודעים שהוא מרמה אותם.

אז למה אסור למחות כנגדו ולמה פתאום באים כל מחפשי "אהבת ישראל" שלא פתחו את הפה כשוולפא שופך את דמם של רבני חב"ד.
12.
נבואה של הרבי
י"ט אייר ה׳תשס״ז
הרבי אמר שהוא עושה מחלוקת ומרחיק יהודים.

הוא חייב להוכיח שהרבי צדק.
13.
פירסום ראשון!!
י"ט אייר ה׳תשס״ז


פירסום ראשון!


הגיע לידי המענה של הרב וולפא שי לדברי הרבי מה"מ אליו:

"היתכן שלא לפרסם הלכה (לפי השערתי, כשמד בר עם גביר פ בארצה"ב אינו מודיעו שהמדליק גפרורית בש"ק מחויב סקילה, וכשיהי סנהדרין שהוא מקוה ע"ז יהי הוא בתוך העם שיסקלו אותו ר"ל – כדין מפורש בתוה"ק, אפילו באם יבקרו בערש"ק אחר חצות) ודאי יענני על שאלתי בחצע"ג ואז בל"נ אענהו."

וזה לשון הרב וולפא שי:

כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א

א. מדברי ק, שהוכחתי מהרמב"ם שהרבי הוא משיח היא כמו חיוב סקילה על מי שמחלל שבת בעדים אני למד, שדבר זה שהרבי שליט"א הוא מה"מ הוא ברור כמו זה שחילול שבת מביא לידי סקילה. והסכמה זו גורמת לי הרבה נח"ר.
ב. לא זכיתי להבין הדמיון לענין הגביר: הרי אצל הגביר כל מטרת בואי היא כדי לקבל ממנו עזרה כספית, ואם אגיד לו שלדעתי הוא חייב סקילה לא אקבל מאומה, אבל בענין המשיח, הרי אדרבה, כל עיקר הפצת המעיינות והחסידות הוא כדי שלבסוף הכל יקבלו את נשיא חסידות חב"ד למלך המשיח, ואם כן, אם איני יכול לומר לכולם את האמת שהרבי הוא מה"מ, מה המטרה בכל הפצת המעיינות.

(הסיום לא ניתן להעתיק)


14.
ל-10
י"ט אייר ה׳תשס״ז
תודה.
אבל מה המקורות?
15.
למחוק את 13
י"ט אייר ה׳תשס״ז
אנו נמצאים לאחר ל"ג בעומר "כבוד זה לזה". ניכר שהדבר הזה להד"ם ובזה הרי יש כאן זלזול ר"ל גם ברבי זי"ע!
16.
תגובה ל 11
י"ט אייר ה׳תשס״ז
בודאי שחייבים למחות על כל דבר לא טוב שנעשה ובפרט כשזה משפיע על כו"כ וכו. אבל לענ"ד:
א. זה לא צו השעה כרגע
ב. רבני חב"ד לא צריכים פרקליטים ויועצים ובפרט לא מאתרי אינטרנט (אפילו אם הם חשובים ביותר)
ג. גם חובת המחאה ע"פ הלכה היא לא מעל גלי האתר, העתונות הכתובה והאלקטרונית וכו
ד. חיינו תלויים בעניני אהבת ישראל ואחדותנו. האם אתה מוכן להקריב את חייך למען המחלוקת או ליבוי אש ויצרים וכו?! ולאנשי COL אומר: כאשר אדם לוקח על עצמו לפעול גם במסירות נפש יש לזה תוצאות לוואי וד"ל (גם אם המסירות נפש היא לדברים טובים וחיוביים) כמו לא כל הרוצה ליטול וכו. ובודאי שהנכם לוקחים אחריות רבה על עצמכם בהפצת דברים כאלו ויהיו נכונים וצודקים עד כמה שיהיו, זכרו! החיים וכו ביד הלשון!
הוסיפו אור וקדושה כפי שאתם יודעים וחבל שכל פעם אתם מחשיכים את אתרכם עם חושך מסוג זה או אחר.
17.
עז פנים כפשוטו
י"ט אייר ה׳תשס״ז
למי שהיה ספק בעזותו של וולפא, יעיין בתגובה מס 13 בצורת כתיבתו לרבי.
מזעזע!!!
18.
למחוק את 15
י"ט אייר ה׳תשס״ז
איפה הזלזול ברבי?!
19.
וולפא מתוסכל
י"ט אייר ה׳תשס״ז
הוא חשב לנטרל את הרב הבלין מהמוסדות בקרית גת בדרכים של נחש. לבסוף הוא נוטרל בידי שמים משם. הוא ניסה להיבחר כרב ראשי של קרית גת במטרה להפריע בניהול התקין של הישיבה והמוסדות, והוא הועף משם בידי שמים. כעת הוא כבר כמה שנים מנסה לתפוס איזה עמדה חשובה כדי להראות שהוא קיים. אז כל הדרכים כשרות גם להילחם נגד המשיח.
הוא מאוד מזכיר את יוסי ביילין.
20.
תודה שוב לאתר הק
כ' אייר ה׳תשס״ז
תודה זה מה שרוצה אני לומר לכם על זה שאתם מעמידים את הדברים על דיקום מתוך דאגה לשם הרבי וחב"ד. האיש ש.ד.ו. חושב שהוא בעל הבית בעולם הזה . והוא יחרוץ דינים לאיש זה או אחר. ויתבטא איך שהוא רוצה. רצוני לבשר לו, לא לא לא לא לא . אתה לא בעל הבית כאן וככתוב "כמים לפנים כן לב האדם אל האדם".
21.
ל 13
כ' אייר ה׳תשס״ז
אפתח קודם בחשש שלא יפרסמו תגובה זאת
מה הם המקורות שלך ומאפה שלפת "בפרסום ראשון" את המכתב של וולפא לרבי
22.
17 רואים כמה אתה טיפש
כ' אייר ה׳תשס״ז
אפילו לצחוק א"א כאן?
23.
למגיב 13 היקר!!
כ' אייר ה׳תשס״ז
למה א"א להעתיק את ההמשך???
24.
14
כ' אייר ה׳תשס״ז
הקטע האחרון מודפס בספר השיחות תשמ"ה.
המכתבים הראשונים נדפסו בכמה במות
25.
מאיפה כולם בטוחים שכ"ק אדמו"ר זי"ע התכוו...
כ' אייר ה׳תשס״ז
(ותיקון טעות: מה שהבאת בקטע האחרון [ספר השיחות מ"ה שיחה ב שבת בראשית], שמעתי שהרבי דיבר נגד אלו המפרסמים שהוא משיח, והשיחה על ש.ד.ו. זה בספר השיחות תשמ"ה בראשית שיחה א, ולא שיחה ב)
26.
אתה עולה חדש?
כ' אייר ה׳תשס״ז
כל העולם יודע שהשיחה נאמרה על וולפא והוא שידוע בשקריו לא מנסה אפי' להגיד שזה לא נאמר אליו.

גם בראיון האחרון הוא מודה שהרבי דיבר עליו אלא שהוא אומר שהכל התחיל מזה שהרב שלמה קונין התחיל לשיר "חיילי אדונינו", אבל אח"כ הרבי דיבר עליו.

אבל מי יודע, בקצב השקרים של היום עוד מעט יגידו שהרבי בכלל לא דיבר על וולפא.......
27.
משנה אחרונה
כ' אייר ה׳תשס״ז
ומה היא עם הענין של „משנה ראשונה ומשנה אחרונה".

הרי בשנת תש"נ-א אמר לו הרבי להדפיס ספרו „יחי המלך המשיח" בכריכה יפה.

כנראה שכולכם רם מחפשים מחלוקת ולא מעוניינים בענין.

זה נכון שהי לא רצה כל הפרסומת. אבל לסו עידד אותו להדפיס ולפרסם הענין בידוע.
28.
לבעל ה"משנה אחרונה"
כ' אייר ה׳תשס״ז
וולפא מעלים מהציבור את הנוסח המדויק של מענה כ"ק אדמו"ר זי"ע, שהורה לו להוציא מהספר את כל הענינים שיכולים להרחיק יהודים מחסידות, ורק אחרי שוולפא עשה כן ולקח אנשים מומחים ומבינים והוציא את כל הענינים הנ"ל מהספר, הסכים הרבי להוציאו ועודדו וכו.

אבל כמה זמן אח"כ וולפא חזר לסורו והתחיל לכתוב את הענינים שהרבי אסר עליו, ואז ממש לפני הסטראק ל"ע קיבל מענה חריף ביותר מהרבי שבמעשיו הוא מרחיק יהודים.

אין לי המענות המדוייקות וכדאי שמי שיש לו את זה שיפרסם את זה
29.
אוהב את כולם
כ' אייר ה׳תשס״ז
בבקשה להדפיס הקטע משיחת שמח"ת מ"ו בו אומר הרבי : "שלא יהיה שום תרעומת אם יפרשו שנשיא דורנו הוא המשיח כפשוטו", מענין למה בחר הרבי בדיוק שנה מאותה התוועדות בה דיבר נגד הפירסום ? וכמו"כ ראיה ושמיעה של הצדיק היא הוראה ברורה וכמו שבנענוע ראשו הקדוש לכן נשארו בזמן ההוריקן וראו שהרבי צדק ונבואתו התקיימה כך שעודד שירת יחי וכולנו היינו שם וראינו את המאמצים לעודד ולהעצים ולהפיח בנו את האמונה שאכן הוא יגאלנו בפועל ממש וכך יהי וודאי נאו! נאו! (תקוותי שלא תצנזרו את התגובה)
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.