הרב דרוקמן לוולפא: "היית ונשארת עז פנים נגד הרבי"
בסוף השבוע שעבר התפרסם ראיון יזום של הר' שלום בער וולפא, שבו הוא מנסה לחפות על החילול הנורא של שם ליובאוויטש שעולל. דרך ההתגוננות שלו היא בשיטת "ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה", וכך הוא שופך שם אש וגפרית על כל מוסדות חב"ד הרשמיים, ותוקף למעשה את עמדת ועד רבני חב"ד.
הדברים עוררו מורת רוח רבה אצל הרבנים, ואחד מהם העביר לידינו העתק מתכתובת בין הרשד"ב וולפא לבין הרב דוד דרוקמן, בדיוק לפני עשר שנים. הרב ציין כי לנוכח דברי החוצפה ועזות המצח, שמנסים לערער את כל הסדרים שקבע הרבי בחב"ד, יש לפרסם את מכתבו הקצר אך הממוקד להפליא של הרב דרוקמן, שבו הוא מגדיר בדיוק את דרכו החצופה של וולפא.
המכתב הראשון הוא במקורו מכתב שנשלח מטעם עמותת "פיקוח נפש" אל הרבנים, בצירוף אלבום המתאר את פעילותם. הר' וולפא היה אחד ממקבלי המכתב. הוא החזיר את המכתב לרב דרוקמן בצירוף הערות, החל מהגדרת מאמריו של הרב דרוקמן ב"כפר חב"ד" כ"ארסיים", וכל זה - בגלל שלא הסכים לשיטתו שצריך לשים פתח לבן או פתק משיח במקום לבחור בפועל בבחירות.
בהמשך הוא כותב בציניות על הוצאת האלבום: "עוד לא שמעתי שעושים אלבומי פאר מפעולות של מחאה ואבל רח"ל על רצח יהודים! עכ"פ האלבום יפה מאד".
[הערת אגב, כנראה שכלל זה נשתכח מליבו של הר' וולפא, העוסק עכשיו בהוצאת אלבום החורבן והגירוש...]
הרב דרוקמן השיב לו בחריפות, כשהוא מציין את עזות הפנים של וולפא, שיוצא נגד דעתם של כל חכמי ורבני חב"ד, שהרבי מינה אותם. מכתבו מדבר בעד עצמו, ובהרבה מובנים הוא גם מהווה תשובה קולעת לראיון הפרוע האחרון.
אנו מביאים את המכתבים לפניכם.
תגובת הרב דרוקמן ל-COL לאור החשיפה: "בימים אלה צריך לחפש את הגורם המאחד ולא את המפלג. תמיד אפשר להוציא מהארכיון התבטאויות של פלוני נגד פלוני ולחגוג עליהם, אבל זו לא השעה לכך".
איזה חורבן שהבן אדם הזה עושה!!!!!
אין גבול לצביעות??
תפסיק עם הגאווה שלך ותתחיל להתחשב בדעתם של רבני חב"ד שהרבי מינה ולא אותך
הוא רודף את כל חב"ד וכשצועקים עליו שיפסיק עם זה הוא מתחיל לבכות שרודפים אותו.
הרב דרוקמן עונה לו כמו שצריך בסיפא של מכתבו
ציטוטים ישנים, ובמיוחד שמדובר בטון אישי ופוגע, אפשר למצוא על כל אחד.
ובא לציון גואל.
א
לטלפנו בשמי:
כנראה עושה עצמו אינו מבין מה שעניתי מאז, שאפשר להזיק כמה רח"ל לחב"ד ולהפצת המעיינות על-ידי כתיבה בעניין כו' – שכוונתי היתה בעיקר אליו, וד"ל.
והנני מזהירו שיפסיק לדבר או לכתוב ועאכו"כ להפיץ ועאכו"כ להדפיס בעניני משיח – הן בשמו והן בשם אחר על-ידי שליח וכיו"ב – או באיזה קובץ שיהי ובאיזה סגנון ואופן שיהי'. ואם ח"ו יעשה משהו בזה, ידע ברור שזהו מלחמה נגדי בפרט ובכלל.
(פשוט שהנ"ל כולל פירוש על עניני משיח שברמב"ם או ספרים אחרים ומאמרי דא"ח וכל כיו"ב.)
ב
פשוט שבכל המכ' ודיבורי בכהנ"ל לא הי' בזה כלל וכלל משהו דהיפך הברכה ח"ו וח"ו ואין גם עתה ח"ו וח"ו.
ב) שבד בר "שמתפרסם" ובפרט בדבר שבדפוס – נוגע איך מפרשו הקורא ולא המחבר .
ג) וראו בפועל שע"י פעולותיו ומעשיו) – הלהיב מחלוקת וכו' ומאות (ויותר) מבנ"י פסקו מללמוד דא"ח, נלחמים בהבעש"ט ותורתו בפועל וכו' וכו'.
ד) ביניהם כאלו שעד שהתחיל הנ"ל – התעסקו בהפצת המעיינות.
ה) הם מצפים לכל רמז שהוא – שיוכלו לנצלו להגדיל המדורה וכו'.
ו) בהגליונות שצירף – א"צ לחפש רמזים – כי כולם חדורים רעיונות הנ"ל, ובמילא עלילות המשך תוצאות הנ"ל מלחמה נוספת בהפצה, עוד כו"כ יפסיקו לימוד דא"ח היל"ת (1).
כהנ"ל פשוט – ולפלא גדול שמנסה להסבירני ההיפך (2).
ג
כתבי לא הי מפני חשש אולי כו', כ"א מיוסד על המפורסם שאלפים ויותר הפסיקו לימוד דא"ח ונלחמים בתורת הבעש"ט וכו' – ע"י הדיבור ופרסום הנ"ל לחוד.
לשאלת "תם": היתכן שלא לפרסם הלכה (לפי השערתי, כשמד בר עם גביר פ' בארצה"ב אינו מודיעו שהמדליק גפרורית בש"ק מחויב סקילה, וכשיהי' סנהדרין שהוא מקוה ע"ז יהי' הוא בתוך העם שיסקלו אותו ר"ל – כדין מפורש בתוה"ק, אפילו באם יבקרו בערש"ק אחר חצות) ודאי יענני על שאלתי בחצע"ג ואז בל"נ אענהו.
-----------------------------------------
קטע משיחה של הרבי התועדות שבת פר' בראשית
כאן המקום להזכיר אודות ענין בלתי רצוי הדורש תיקון שנמצאים בשמח"ת – בודאי לא יזיק הדבר ח"ו לאף א' כי אם התועלת והתיקון שבדבר:
ישנם "שפיץ-חב"ד" החושבים שהם אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, וכל אלו שמסביבם, שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים דבר בלתי-רצוי – אין הדבר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף א' מהם אינו מגיע לדרגתם, שהרי הם "שפיץ-חב"ד" !...
כוונת הד ברים – לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו. או ניגונים וכו' גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות. ולא עוד אלא אפילו יהודים שכ בר התחילו ללמוד חסידות – הפסיקו ללמוד, כתוצאה מפעולותיהם של אלו ! לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכבר התחילו להתקרב!
וגם כאשר מלבישים זאת באיצטלא דקדושה, "מיט א זיידענע זופיצע מיט א גארטל דערצו"... אין זה משנה כלל את העובדה שעי"ז הרחיקו יהודים מתורת החסידות, עם כל התוצאות שבדבר. שכל זה רובץ על אחריותם!...
רצונך לנגן ניגון חסידי – ישנם ניגונים רבים! רצונך לדבר דברי חסידות, להפיץ עניני חסידות – ישנם ריבוי עצום של דבר י חסידות! לך בדרך שסללו לנו רבותינו נשיאינו! אף א' אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא – מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמור הזקן, רחמנא ליצלן! שב ולמד חסידות – מאמרי עבודה, והעיקר – שהמאמר ילמד אותך...
ולכן, להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא... שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות, רחמנא ליצלן!
(חסר קצת)
ויה"ר שלא יצטרכו לחזור על התראה זו, ומכאן ולהבא – לא תהי' פירצה בחומותינו, אצל כאו"א שבשם "חסיד חב"ד" יקרא, הן בד' אמות אלו, והן בכל מקום שבעולם, שהרי הקב"ה הוא בעה"ב בכל העולם כולו, ורצונו של משיח צדקנו, הבעש"ט ונשיא דורנו – שיפיצו את המעיינות חוצה, בכל העולם כולו.
ובודאי לא ישאר רושם כלל מכל זה, כי אם תיקון הדבר – ע"י ההשתדלות ביתר שאת וביתר עוז בכל הפעולות דהפצת המעינות חוצה.
וולפא מורד באופן קבוע בבי"ד רבני חב"ד, כותב נגדם, מעליל עליהם עלילות ומכניס רעל לנשמות ילדים צעירים שחושבים שזו חב"ד שככה מדברים על הרבנים שהרבי מינה.
בראיון שלו בעתון המחלוקת הוא יורה ללא הבחנה בכל המוסדות של הרבי בעלילות ובסילופים שהשערות סומרות. הוא מכניס שנאה איומה לבעלי תשובה תמימים שלא יודעים שהוא מרמה אותם.
אז למה אסור למחות כנגדו ולמה פתאום באים כל מחפשי "אהבת ישראל" שלא פתחו את הפה כשוולפא שופך את דמם של רבני חב"ד.
הוא חייב להוכיח שהרבי צדק.
פירסום ראשון!
הגיע לידי המענה של הרב וולפא שי לדברי הרבי מה"מ אליו:
"היתכן שלא לפרסם הלכה (לפי השערתי, כשמד בר עם גביר פ בארצה"ב אינו מודיעו שהמדליק גפרורית בש"ק מחויב סקילה, וכשיהי סנהדרין שהוא מקוה ע"ז יהי הוא בתוך העם שיסקלו אותו ר"ל – כדין מפורש בתוה"ק, אפילו באם יבקרו בערש"ק אחר חצות) ודאי יענני על שאלתי בחצע"ג ואז בל"נ אענהו."
וזה לשון הרב וולפא שי:
כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א
א. מדברי ק, שהוכחתי מהרמב"ם שהרבי הוא משיח היא כמו חיוב סקילה על מי שמחלל שבת בעדים אני למד, שדבר זה שהרבי שליט"א הוא מה"מ הוא ברור כמו זה שחילול שבת מביא לידי סקילה. והסכמה זו גורמת לי הרבה נח"ר.
ב. לא זכיתי להבין הדמיון לענין הגביר: הרי אצל הגביר כל מטרת בואי היא כדי לקבל ממנו עזרה כספית, ואם אגיד לו שלדעתי הוא חייב סקילה לא אקבל מאומה, אבל בענין המשיח, הרי אדרבה, כל עיקר הפצת המעיינות והחסידות הוא כדי שלבסוף הכל יקבלו את נשיא חסידות חב"ד למלך המשיח, ואם כן, אם איני יכול לומר לכולם את האמת שהרבי הוא מה"מ, מה המטרה בכל הפצת המעיינות.
(הסיום לא ניתן להעתיק)
אבל מה המקורות?
א. זה לא צו השעה כרגע
ב. רבני חב"ד לא צריכים פרקליטים ויועצים ובפרט לא מאתרי אינטרנט (אפילו אם הם חשובים ביותר)
ג. גם חובת המחאה ע"פ הלכה היא לא מעל גלי האתר, העתונות הכתובה והאלקטרונית וכו
ד. חיינו תלויים בעניני אהבת ישראל ואחדותנו. האם אתה מוכן להקריב את חייך למען המחלוקת או ליבוי אש ויצרים וכו?! ולאנשי COL אומר: כאשר אדם לוקח על עצמו לפעול גם במסירות נפש יש לזה תוצאות לוואי וד"ל (גם אם המסירות נפש היא לדברים טובים וחיוביים) כמו לא כל הרוצה ליטול וכו. ובודאי שהנכם לוקחים אחריות רבה על עצמכם בהפצת דברים כאלו ויהיו נכונים וצודקים עד כמה שיהיו, זכרו! החיים וכו ביד הלשון!
הוסיפו אור וקדושה כפי שאתם יודעים וחבל שכל פעם אתם מחשיכים את אתרכם עם חושך מסוג זה או אחר.
מזעזע!!!
הוא מאוד מזכיר את יוסי ביילין.
מה הם המקורות שלך ומאפה שלפת "בפרסום ראשון" את המכתב של וולפא לרבי
המכתבים הראשונים נדפסו בכמה במות
גם בראיון האחרון הוא מודה שהרבי דיבר עליו אלא שהוא אומר שהכל התחיל מזה שהרב שלמה קונין התחיל לשיר "חיילי אדונינו", אבל אח"כ הרבי דיבר עליו.
אבל מי יודע, בקצב השקרים של היום עוד מעט יגידו שהרבי בכלל לא דיבר על וולפא.......
הרי בשנת תש"נ-א אמר לו הרבי להדפיס ספרו „יחי המלך המשיח" בכריכה יפה.
כנראה שכולכם רם מחפשים מחלוקת ולא מעוניינים בענין.
זה נכון שהי לא רצה כל הפרסומת. אבל לסו עידד אותו להדפיס ולפרסם הענין בידוע.
אבל כמה זמן אח"כ וולפא חזר לסורו והתחיל לכתוב את הענינים שהרבי אסר עליו, ואז ממש לפני הסטראק ל"ע קיבל מענה חריף ביותר מהרבי שבמעשיו הוא מרחיק יהודים.
אין לי המענות המדוייקות וכדאי שמי שיש לו את זה שיפרסם את זה