מערכת COL | יום י"ח אייר ה׳תשס״ז 06.05.2007

מכל העולם צפו ב'פאראד' הגדול בעולם: 2 גלריות

תהלוכה בינלאומית: מרכז התקשורת החב"די - COL עשה אתמול (ראשון) תקדים כשהעביר בשידור-חי את תהלוכת ל"ג בעומר הגדולה בעולם בשכונת קראון-הייטס ■ מלבד 15 אלף איש שהשתתפו בתהלוכה, כ-6,000 גולשים התחברו לשידור המיוחד אליה התראיינו חסידים (ואפילו בובה אחת) שסיפרו על התהלוכות עם הרבי ■ בשעה השלישית, הצטרף רדיו 'קול-חי' לשידור המיוחד ■ מערכת COL מודה לאנשים שסייעו להצלחת המיזם שהתקיים במשך 4 שעות רצופות: יהודה צייטלין (קריינות), מנחם-מענדל כהן (הפקה) מנדי לואיס (טכנאי השידור), יאיר בייץ' (סאונד), שמריהו ירט וישראל שמח (צילומי וידאו) ופנחס גרינברג (עזרה טכנית)  לסיפור המלא • לגלריית תמונות שנייה  הקלטות מהשידור שהעביר COL במשך 4 שעות - יועלו בקרוב לאתר
מכל העולם צפו ב'פאראד' הגדול בעולם: 2 גלריות
העיתונאי יהודה צייטלין מנחה את השידור של COL, אתמול • צילום: אלי קאהן, COL
מאת חיים ברון ובנימין ווייס, כתבי COL בארה"ב

15,000 איש התאספו אתמול (ראשון) ברחוב איסטערן-פארקווי בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק לתהלוכה הגדולה, לכבודו של רבי שמעון בר יוחאי. במהלך התהלוכה התקיימו תוכניות מרתקות ומיוחדות, עליהם שקד ארגון 'צבאות-השם' העולמי.

תמונה ענקית של הרבי נתלתה בחזית 770 כשעיני החסידים והילדים העוברים בקבוצות מתבוננים בה בהתרגשות. הושמע גם הקלטת אודיו של שיחת-קודש בנושא ארץ-ישראל וכן ההקדמה לדברים מאת המנחה המיתולוגי הרב יעקב-יהודה העכט ע"ה.

לצד התהלוכה, התקיימה תהלוכה נוספת של חמישים אופנועים יהודיים מניו-יורק, שהגיעו היישר מהצעדה למען ישראל שהתקיימה אתמול במנהטן. כפי שדווחנו, ביום שישי האחרון, הגיעו נציגי האופנוענים לקראון-הייטס לבדוק את מסלול הנסיעה. לאחר-מכן ביקרו בחדרו הקדוש של הרבי ובבית-חיינו - 770.

השנה, לראשונה, העביר מרכז התקשורת החב"די - COL את התהלוכה בשידור וידיאו חי. עם מספר מצלמות וידיאו, צוות COL בארה"ב הביא מראות וקולות לטובת אלפי גולשים מרחבי העולם. על-פי נתונים שהתקבלו במערכת COL, עולה כי כ-6,000 איש ברחבי העולם צפו בשידור-החי המיוחד.

את השידור הנחה בעברית העיתונאי יהודה צייטלין ובמהלכו רואיינו חסידים שהיו מעורבים בארגון התהלוכות בהשתתפות הרבי. בשעה השלישית של השידור, הצטרפה המהדורה המרכזית של רדיו 'קול-חי', בהגשת מוטי לביא, לשידור המיוחד ואף שוחחה עם צייטלין שהעביר רשמים קצרים מהתהלוכה.

ההכנות לתהלוכה החלו לפני חודש ימים, ועליהם דווח בהרחבה ב-COL. לפני שבוע, דווחנו לראשונה על-כך שמשטרת ניו-יורק מסרבת לסגור את הכביש באיסטערן-פארקווי, אולם לאחר פגישה שקיימו מספר חסידי חב"ד בקראון-הייטס ובראשם מזכיר הרבי הרב יהודה-לייב גרונר עם מפקד מחוז ברוקלין מר פאקס הוא נעתר לסגור את הכביש.

אך כאן לא תמו העיכובים הרבים. "המשטרה שיקרה לנו ולא הייתה הוגנת כלפינו", כך אמר אמש (מוצ"ש) הרב שמעון העכט על האישורים המשטרתיים שבוששו לבוא בנוגע לקיום תהלוכת ל"ג בעומר הגדולה בעולם - בקראון-הייטס. הרב העכט, ממנהלי הארגון של"ה ומהמארגנים, התראיין לתוכנית היהודית של זאב ברנר בתחנת הרדיו WMCA וסיפר כי כספים בוזבזו בשל העיכוב. הראיון צולם בוידאו ופורסם אמש (מוצאי-שבת) ב-COL.

"שבוע לפני וללא סיבה, המשטרה הודיעה כי לא יינתן אישור לסגירת שדרת איסטרן-פארקוויי", הוא אמר. "הם גם דרשו לבטל את 'מופע האופניים' בטענה כי הפעלולים עלולים לסכן את הילדים ומעולם לא ניתנה אישור לקיים דבר כזה. בשבת האחרונה התברר לנו כי המשטרה כן אישרה דבר כזה למגיש הטלוויזיה דייויד לטרמן במנהטן".

המארגנים נאלצו לבטל את המופע המתוכנן - דבר שגרם להפסד כספי. וכאמרה הידועה, כדאי הוא רבי שמעון בר-יוחאי לסמוך עליו בשעת הדחק, המארגנים מצאו ברגע האחרון קרקס מוצלח מברוקלין שהופיעו במקום.

מערכת COL מודה לאנשים שסייעו להצלחת השידור (על כל המשמע מכך) שהתקיים במשך 4 שעות רצופות: יהודה צייטלין (קריינות), מנחם-מענדל כהן (הפקה) מנדי לואיס (העברת השידור), יאיר בייץ' (סאונד), שמריהו ירט (צילום), ישראל שמח (צילום) ופנחס גרינברג (עזרה טכנית). כמו-כן תודתינו נתונה לר' חנינא שפערלין ולר' משה רובשקין על תרומתם.

לצפייה בגלרייה שניה: לחצו כאן
לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
26 תגובות
1.
תודה!!!!
י"ח אייר ה׳תשס״ז
תודה רבה על השידור
זה היה טוב
2.
אם אפשר להבהיר את התמונה?!?!?!?!?!?
י"ח אייר ה׳תשס״ז
בהתחלה נכתב לי שהשרת לא זמין1 עכשיו כבר מתוקן!! איזה יופי.... אולי אפשר להגביה את איכות התמונה
3.
התהלוכה יפה
י"ח אייר ה׳תשס״ז
התלוכה יפה מאד

עם כל הקישוטים והיצירות

של הילדים


וזה היה מקסים
4.
זה היה מקסים
י"ח אייר ה׳תשס״ז
אני נהנתי מאד
5.
שמערקה ???
י"ח אייר ה׳תשס״ז
וואס הערט זיך ??

מנדי.
6.
תודה ענקית על השידור
י"ח אייר ה׳תשס״ז
תודה על האפשרות לקחת חלק בחויה ולהעלות נוסטלגיה מזמנים טובים יותר וחבל שהם חלפו...בכל זאת היה ממש מרגש והשדרן ממש מקצוען
רחל
7.
Its great to see talent in Chabad
י"ח אייר ה׳תשס״ז
i was watching the parade just minutes ago and I felt the inspiration.
You could imagine how much Nachas the Rebbe has from us now. and for the talented Ceitlin ...CONTINUE, you did a fabulous job
8.
ליודי
י"ח אייר ה׳תשס״ז
תמיד ידעתי שאתה מאוד מוכשר. היום הפתעת אותי, אבל בגדול!
חבר מישיבה בבני ברק
9.
ממש אמריקה!
י"ח אייר ה׳תשס״ז
לשבת בישראל אחרי התהלוכה ולהיות נוכח בפאראד של הרבי, ממש אמריקה. השדרן צייטלין היה מעולה, ישר כח!
שליח בישראל
10.
כל הכבוד ל"שומרים"
י"ח אייר ה׳תשס״ז
הבחורים של ה"שומרים" נתנו לכל המקום אוירה של יראת שמים, כשהם נותנים דוגמא חיה לכולם איך צריכים להתנהג, וכל הכבוד להם, ובפרט שמנעו מהחוליגאנים הלא מסודרים והגורמים תמיד חילול ה לתלות את השלטים הדוחים והמגעילים שלהם. הכל בזכות ה"שומרים".
צריך יותר "שומרים".
הם דוגמא לחסידים אמיתיים.
11.
Shidur chozer
י"ח אייר ה׳תשס״ז
to COL - i had a very hard time watching with much buffering - probably for a good reason! whatever the case, i hope you post a recording of the event, it will be appreciated! if you do, can you post online that it will come shorlty? thanks
12.
Eli Posner
י"ט אייר ה׳תשס״ז
Good to see you, and in such a position!
13.
kol hakovod Reb Yosef Goldstein
י"ט אייר ה׳תשס״ז
since 5718 ,Reb yosef Goldstein organized the Lag Bomer parades,
he is now in his shnas HaShmonim 24th of Iyar is his 80th birthday .wishing him arichas yomim vishonim tovos
14.
ל10
י"ט אייר ה׳תשס״ז
i dont know if this is half joke/half serious or not, granted, it was good that they stopped the tsfatim, but I would not call them H יראי שמים or דוגמאות חיות
15.
מה עם כפר חב"ד???
י"ט אייר ה׳תשס״ז
כילדה, לא אשכח את יום ל"ג בעומר.
כמויות של ילדי מוסדות כפר חב"ד הולכים בחמסין עם שלטים,פסוקים סיסמאות, משאיות ענק עם יצירות של הילדים בדוגמאות שונות ומרהיבות, רכב המוזיקה הגדול וכולם מגיעים לרחבת צא"ח או ל770, ושם יושבים וצופים על הבמה בהנאה גדולה.
והיום, אני אמא לשני ילדים בליע"ר,
היום היה להם חופש.ומה עשו? ישבו בבית, ואחה"צ לקחתי אותם לנס ציונה, להפקת ענק של בית חב"ד,יישר כח להם! אבל בשביל להנות עם הילדים בל"ג בעומר ולהפנים להם את גודל היום אני צריכה לנסוע עד שם? ומדוע לדעתכם כל כפר חב"ד היה שם? למה בכפר חב"ד מזה כמה שנים אין תהלוכה לילדים ביום? לא מספיק שבלילה אין מה לראות על הבמה חוץ מתזמורת (שנגניה מסרו נפשם כדי שלפחות מוזיקה תהיה,וכולם צריכים להודות להם כל כך)אז גם ביום יושבים עם הילדים בבית?
לאן הולך כל הכסף?
לגנים הציבוריים המסוכנים והמוזנחים?
לפעילויות והחוגים והמופעים במשך השנה?
לארוחות החמות לילדים בגנים?
לתיקונים של בתי השכונה החדשה?

תסבירו לי לאן.
16.
תגובה ל 16
י"ט אייר ה׳תשס״ז
את צודקת כ"כ
כל מילה שלך נכונה..
שלא לדבר על התהלוכה השנה..
17.
לתשומת לב כולנו
י"ט אייר ה׳תשס״ז
זכות וחובה לילדי והורי כפר חבד להשתתף ולחזק תהלוכות. 15 ו16 ,לנו יש שליחות, ואף אחד לא חייב לנו תכנית בידור.בואו נפסיק להתעסק במה "חייבים" לנו ונעשה יחד כל אחד כפי יכולתו. ד י לדרך הקטרוג!!!!!!!!!! להזכירנו-לא זו דרכנו!
18.
הרב חיים פוגלמן
י"ט אייר ה׳תשס״ז
עושה טוב לראות אותך.

חזק חזק ונתחזק.

הבני דודים מיזרעל
19.
למגיבה 15
י"ט אייר ה׳תשס״ז
לדעתי התשובה היא
שככל הנראה הכסף הולך לאותם מאות משפחות שקיבלו עזרה שיוכלו לחוג את החג בשמחה
אני יותר מבטוח שאת ביניהם כי הכלל הוא ידוע מי שמקבל הוא בד"כ תוקף!
תחשבי ע"ז
התגובה שלך בטח הוסיפה אהבת ישראל והיא זו שגם תתקן את הצריך תיקון.
20.
הרב גאלדשטיין!!
י"ט אייר ה׳תשס״ז
איפוא תמונות של הרב יוסף גאלדשטיין???
21.
יאיר
י"ט אייר ה׳תשס״ז
כל הכבוד
22.
Missing Picture of the Rebbe
י"ט אייר ה׳תשס״ז
If anyone knows who "borrowed" the 15 by 15 Picture of the Rebbe please let them know that it wasnt Hefker.
23.
where?
כ' אייר ה׳תשס״ז
so where is the video???????
24.
למארגני התהלוכה בניו יורק
כ' אייר ה׳תשס״ז

קודם כל, כל הכבוד. היה נפלא, מושקע ומוצלח.

ובכל זאת, כדי להשתפר בעתיד, שלוש הערות קטנות:

1) לקהל אין כוח לעמוד על הרגליים ולהמתין רבע שעה בין משאית למשאית עד שכל הילדים מהמוסדות השונים יגמרו לצעוד. זה חוזר על עצמו ומשעמם. צריך לחשוב על פתרון. אולי נציגות, אולי משהו אחר, אך בצורה הזו פשוט זה סיוט מתמשך.

2) מישהו מבוגר צריך להיות מעורב ולגלות אחריות על התצוגות. אם לומר זאת בעדינות, הרמה שלהן (חוץ משל הבנות המבוגרות) לא היתה משהו משהו.

3) הנוכחות של הרבי לא היתה מספיקה. השמעה של הקלטה קצרה של שיחה מתשכ"ז, וזהו.

אם כל הכבוד לאקרובטיקה ולכל הקונצים המושכים ומשעשעים את הילדים, אסור לשכוח את העיקר. מוכרחים לחשוב על פתרונות יצירתיים שיחזירו יותר את הרבי למרכז האירוע.


חוץ מזה, היה מדהים.
25.
תגובה ל-24
כ"ג אייר ה׳תשס״ז
באמת בעיה. אני מסכים עם כל מילה שלך.
כבר 12 שנה אנחנו מחפשים פטנט שיחזיר את הרבי לשטח ולעניינים. היו שמצאו פיתרון יצירתי - נכון יותר דימיוני - וטוענים שהוא רואה אותו מידי יום ב-770. אבל ברור לנו שהקונץ הזה לא מתאים לכולם (העולם שפוי לצערינו)
אולי פשוט נסכים שאין פיתרון אינסטנט ובמקום זה להתחיל להתמקד בתפילה, לימוד, מבצעים ודברים חיוביים נוספים (הצעה: איכפתיות מחינוך הילדים)
26.
שאלה למערכת
כ"ג אייר ה׳תשס״ז
היה השבוע באתר אפשרות לראות את הפאראד מסודר לפי כותרת
היכן זה נעלם דחוף לי מאוד

***

הערת מערכת:

הכתבה לא נעלמה, היא קיימת וניתן למצוא אותה, כמו את שאר אלפי הכתבות, בעמודים הבאים, או באמצעות אופציית החיפוש.

להלן הקישור לקטעי הוידאו מה'פאראד':
http://www.col.org.il/show_news.rtx?artID=29223
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.