מערכת COL | יום ט"ז אייר ה׳תשס״ז 04.05.2007

אנ"ש בצפת ציינו את ה'יארצייט' של הרב קפלן ע"ה

קהילת חב"ד בצפת התאחדה בהתוועדות לציון יום השנה לפטירתו של הרב אריה ליב קפלן ע"ה, שליחו הראשי של הרבי לעיה"ק צפת ומנהל ומייסד מוסדות חב"ד בעיר ■ ההתוועדות התקיימה בקמפוס המפואר של ישיבת צעירי השלוחים "קמפוס ישראל ארי' ליב – כולל חב"ד" וניהל אותה ביד רמה בנו ממלא-מקומו בשליחות הרבי, הרב חיים קפלן שפתח את ההתוועדות בדברי תורה משמו של בעל יום היארצייט בענין הסתלקותם של צדיקים  לסיפור המלא
אנ
קהילת חב"ד בצפת התאחדה בהתוועדות לציון יום השנה לפטירתו של הרב אריה ליב קפלן ע"ה, שליחו הראשי של הרבי לעיה"ק צפת ומנהל ומייסד מוסדות חב"ד בעיר.

ההתוועדות התקיימה בקמפוס המפואר של ישיבת צעירי השלוחים "קמפוס ישראל ארי' ליב – כולל חב"ד" וניהל אותה ביד רמה בנו ממלא-מקומו בשליחות הרבי, הרב חיים קפלן שפתח את ההתוועדות בדברי תורה משמו של בעל יום היארצייט בענין הסתלקותם של צדיקים.

המד"א דקרית חב"ד הרב מרדכי ביסטריצקי דיבר, בקשר לפרשת השבוע הבעל"ט ומתן תורה, על היות הרב קפלן הר איתן – מחד, בכל הנוגע לקיום שליחותו של הרבי, שהביע את דעתו של הרבי ומילא את שליחותו ללא חת וללא משוא פנים, ומאידך – מכיך מכל טוריא, בטל בתכלית למשלח ורצונו – כ"ק אדמו"ר.

בין הדוברים בלטו ראש עירית צפת לשעבר מר משה חניא, שציין את המסירות שראה אצל הרב קפלן, כשליח נאמן לשולחו – הרבי, ואת דאגתו לעיר צפת בכלל ופיתוחה של קרית חב"ד ומוסדותי' – בפרט. בסיום דבריו סיפר הרב קפלן כי באחד מהמכתבים שקיבל אביו הוסיף הרבי בכתי"ק "להצלחה רבה בצפת ועניני' ובפרט דחב"ד".

אחד מידידיו של הרב קפלן, שכיהן שנים רבות גם כחבר מועצת העיר, הוא האדריכל מר אורי מילוסלבסקי. הוא סיפר שבאחד המפגשים הראשונים שלהם סביב שולחן מועצת העיר נוכח לדעת שהרב קפלן הוציא גמרא ממגירתו וניצל את זמנו ללימוד. בתחילה, סיפר, זה היה נראה לו משונה ולא מכובד. לאחר תקופה קצרה הבין שהיו לו לרב קפלן דברים חשובים יותר לעשות מלבד ההשתתפות בישיבות המועצה. לאידך, כאשר הי' מביע את דעתו – היה זה בבהירות ומתוך הכרה של הנושאים לפרטיהם.

בנו בכורו של הרב קפלן, הרב מנחם מענדל קפלן משלוחי הרבי בדיטרויט, מישיגן, ערך הדרן קצר על סיום מסכת יומא, העוסק בדברי רבי עקיבא "אשריכם ישראל לפני מי אתם מיטהרים ומי מטהר אתכם" ומסיים בפטירתו של רבי עקיבא ש"גופו טהור בכל מיני טהרה", כהמשך לדבריו במעלת טהרת עם ישראל. הוא סיים באמרו כי הענין מתאים ליום היארצייט, בעקבות הטהרה והקדושה שהכניס אביו בשליחות הרבי לצפת.

הרב יוסף יצחק חיטריק, גיסו של הרב קפלן ומנהל סמינר בית חנה בצפת סיפר כמה סיפורים אישיים מהיכרותו האישית. בין היתר סיפר ע"ד דרישתו של הרב קפלן שבנות הסמינר ילמדו חסידות באותה רמה בה לומדים בישיבות. כשהעיר הרב חיטריק שאין לו מי שימסור שיעורים אלו – התנדב הרב קפלן לעשות זאת בעצמו. הרב חיטריק הוסיף וסיפר כי כאשר ביקש להסדיר את התשלום עבור מסירת שיעורים אלו אמר לו הרב קפלן שהוא "שליח של הרבי ואין לו עיסוקים צדדיים. אם יש לו את הזמן והכלים למסור שיעורים אלו – הרי זה חלק משליחותו, ובאם לאו – אין לו רשות לעשות זאת".

לקראת סיום החלק הרשמי של ההתוועדות נשא דברים הרב צבי גרינוולד מכפ"ח שציטט את הנאמר ב"מי שברך" אודות אלו ש"עוסקים בצ"צ באמונה", שאין להם לצפות לשכר ותגמול בעוה"ז מהנהנים מהם ורק "הקב"ה ישלם שכרם", ותחילה, בעקבות החליים שניתן לקבל עקב העיסוק עם הציבור "ויסיר מהם כל מחלה", ומאחר שלא ייתכן לעסוק בצ"צ מבלי שירגיש מישהו נפגע, לכן "ויסלח לכל עוונם" וכו', והעיקר – שישלח ברכה והצלחה בכל מעשי ידיהם. הרב גרינוולד איחל למשפחתו של הרב קפלן לראות הצלחה רבה בהמשך שליחותו הק' של הרבי.

בהמשך ישב הקהל להתוועדות חסידים, כאשר בין המתוועדים היו גם חתניו של הרב קפלן, הרב שלום דובער הרצל – ראש ישיבת צעירי השלוחים והרב מנחם מענדל וואלף – משלוחי הרבי לאשקלון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.