מערכת COL | יום ט"ז אייר ה׳תשס״ז 04.05.2007

האלוף דורון אלמוג בראיון אופטימי ל-COL

האלוף (במיל.) דורון אלמוג הנמנע באחרונה משיחה עם כלי-תקשורת נאות להעניק ראיון מיוחד ובלעדי לכתב COL בניו-יורק ■ הוא ביקר השבוע בחדרו הק' של הרבי ויצא "בהתפעלות מהצניעות והפשטות" ■ על-אף הביקורת והפרובוקציות על פעילות חב"ד בצה"ל, לאלמוג אין ספק כי "הפעילות מרימה את מורל החיילים" ■ כהורה לבן שנולד עם נזק מוחי ונפטר וכפעיל למען ארגון 'עלה', הוא מעריך במיוחד את סניפי 'מעגל הידידות' החב"די: "ביקרתי בדטרויט ועבודתם מגשימה את רצון הרבי" ■ וגם: על חבריו החב"דניקים: ר' יוסי כהנא מקראון-הייטס והרב שמואל רבינוביץ מירושלים לראיון המלא
האלוף דורון אלמוג בראיון אופטימי ל-COL
האלוף אלמוג עם כתב COL • צילומים: אלי קאהן, COL • עיבוד: ליאורה בן משי, COL
 מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

בשעת כתיבת שורות אלה, עושה האלוף (במיל.) דורון אלמוג את דרכו לישראל, לאחר שהיה של שבוע ימים בניו-יורק, במהלכה השתתף באירועי התרמה לעמותת 'על"ה' - המסייעת לילדים מיוחדים. בתחילת השבוע ביקר אלמוג בבית-חיינו - 770, שם הניח תפילין ושמע ממארחו, ר' יוסי כהנא מקראון-הייטס על מעלת המקום.

דורון אלמוג מוכר לציבור מפעולות רבות שעשה למען המדינה, אולם הפרשה האחרונה בה היה קשור, היה לאחר שהוצא נגדו בבריטניה צו מעצר ומאחוריו עמד ארגון פלסטיני-בריטי שיוצג על ידי איש השמאל הקיצוני הישראלי-לשעבר עו"ד דניאל מחובר. צו המעצר מתייחס למעורבותו בהרס כ-50 בתי פלסטינים ברפיח בעקבות הריגת חיילי צה"ל באזור. בסופו-של-דבר בוטל הצו ושר החוץ הבריטי ג'ק סטרו התנצל בפני עמיתו הישראלי, סילבן שלום על הפרשה. 

כמו-כן מספר חודשים לאחר מלחמת לבנון השניה, מונה אלמוג לראש ועדת חקירה צבאית, שמונתה כדי לחקור את מחדלי המלחמה.

בראיון בלעדי ומיוחד שהעניק במהלך השבוע האחרון למרכז התקשורת החב"די - COL, משתף אותנו אלוף אלמוג ברשמיו מהביקור ב-770, מספר כיצד התחיל בפעילות בארגון 'על"ה', מדבר על ההיכרות עם חסידי חב"ד, דעתו על הפעילות החב"דית בצה"ל, ומה יש לו לומר על המצב במדינה.

לבקשתו, נמנענו מלשאול על נושאים פוליטיים.

הפרופסור הגדול של חיי


כיצד ואיך התחלת את פעילותך הברוכה בארגון 'עלה'?

"אחי ערן נהרג בקרב על רמת-הגולן במהלך מלחמת יום-הכיפורים בשנת תשל"ג. בננו ערן, שנקרא על שמו, נולד עם נזק מוחי שגרם לשילוב של אוטיזם ופיגור.

"כאשר ערן נולד, אנחנו - כמו כל הורה - היינו מלאי ציפיות: הוא יהיה פיקח, נבון, אמיץ, נאה, מוצלח -הוא יגשים את חלומותינו כפי שמעולם לא יכולנו בעצמנו. האמת התבררה לנו לאט. התהליך היה מלווה בייסורים ומכאיב לאין קץ.

"ציפיותינו החלו להתעמעם ולהיעלם. קיווינו שהוא ילמד לאכול בכוחות עצמו, לצאת לשירותים בעצמו, להתלבש ללא עזרה. רצינו שעולמו של ערן יקבל משמעות כלשהי, שאף-אחד לא יפגע או יתעלל בו, ושיהיה לו נעים ונוח. היה עלינו ליצור עבורו סביבה מתאימה, במסגרת חברתית נאותה, עם מטפלים רגישים, קשובים ואוהבים, שיוכלו לעורר אותו לדרגת התפתחות מסוימת.

"אנחנו היינו הדוברים שלו - עלינו היה מוטל התפקיד להסביר את צרכיו וללחום למענו. ואכן ב'עלה' ערן זכה לטיפול קפדני של צוות מטפלים מסורים, וממסגרת חברתית מתאימה, לפני מספר שנים, התחלנו בהקמת הכפר השיקומי החדש 'עלה נגב', הנמצא במרחבים הסמוכה לאופקים.


מאוד התפעלתי כשראיתי
את חדרו הקדוש של הרבי -
חדר קטן שממנו הפעיל את
הפעילות העולמית של חב"ד
למען עם-ישראל"


"הכפר בעל מגוון רחב של שירותים, ותוכנן במיוחד עבור מתבגרים, הסובלים מליקויים גופניים או שכליים. הכפר יעניק לכ-250 מתבגרים בית, השכלה, תעסוקה, טיפול רפואי והזדמנויות לאינטראקציה חברתית.

"בנוסף לכך, יעניק 'עלה נגב' שירותי מרפאות חוץ. כ-12,000 טיפולים פרא-רפואיים ינתנו לצעירים עם לקויות, המתגוררים באזור, ובכך ישפר את המצב הקיים בנגב. עד-כה, נאלצו צעירים להמתין במשך חודשים ארוכים כדי לקבל טיפולי פיזיותרפיה במסגרת המרכז הרפואי המקומי הקיים, או לנסוע מרחק ארבע שעות עד למרכזים רפואיים באזור תל-אביב.

"בניית הכפר תושלם בעוד כשנה והוא יקרא 'נחלת ערן' ע"ש בנינו שנפטר לפני חודשיים. ערן ז"ל היה הפרופסור הגדול של חיי. המורה והמחנך שלימד אותי יום-יום פרק נוסף שאיש מלבדו לא יכול היה ללמד. הוא הציב בפני רף גבוה מאד. קרא לי לשנות סדרי עולם. להניף את דגל הרגישות והאהבה למען החלשים והמוגבלים ביותר בחברה, למען ילדים כמוהו, שקולם מעולם לא נשמע.

"הצוואה שלו, היא לזכור תמיד שהשרשרת האנושית נמדדת בחוליה החלשה ביותר, והחוליה הזאת עשויה להיות מקור העוצמה שלנו".


התרשמתי מהצניעות והפשטות

שתף אותנו בחוויותך בביקור בבית-מדרשו של הרבי, השבוע.

"התקבלתי בחום ובשמחה על-ידי החברים שהתעקשו שאתחיל את הביקור ב-770 בהנחת תפילין. למען האמת, אני מאוד התרשמתי לראות את הפשטות והצניעות של המקום.

"מאוד התפעלתי כשראיתי את חדרו הקדוש של הרבי - חדר קטן שממנו הפעיל הרבי את הפעילות העולמית של חב"ד למען עם-ישראל".

ספר לנו על היכרותך עם רב הכותל-המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ ועם ר' יוסי כהנא.

"את שניהם פגשתי במסגרת פעילותי בארגון 'עלה': הרב רבינוביץ חבר יחד איתי בהנהלת 'עלה נגב' ופועל רבות למען ילדי 'עלה'.

"יוסי כהנא מלווה אותי במסעות ברחבי העולם למען גיוס הכספים לבניית הכפר בשביל הילדים המיוחדים".

פעילות חב"ד מגבירה המורל

באיזה מישור אתה מצפה לשיתוף פעולה עם חסידי חב"ד?

"ראשית כל, שמעתי ממזכירו של הרבי הרב גרונר, בעת שביקרתי בחדרו, על היחס המיוחד של הרבי לילדים המיוחדים והמוגבלים. לדברי הרב גרונר, הרבי עודד את המשפחות לקבל אותם ולאהוב אותם, כמו שאר הילדים במשפחה.

"שוחחנו גם על המצב בארץ. אמרתי לרב גרונר שאנו צריכים להקשיב יותר לדברי הרבי, לפעול לאחדות עם-ישראל ולעמוד איתנים ומאוחדים אל מול אויבנו.

"אני גם ביקרתי אצל הרב לוי שם-טוב בדטריוט וראיתי במו-עיניי איך אכן מבצעים את דברי הרבי הלכה למעשה במסגרת ארגון 'מעגל הידידות'. אשמח לפעול במשותף עם אנשי חב"ד בישראל ובעולם למען הילדים המיוחדים".

כפי שפורסם ב-COL לפני מספר חודשים, האלוף אלמוג הביע את התפעלותו מהעבודה הברוכה של 'מעגל הידידות' והזמינו את הרב שם-טוב ורעייתו לביקור במרכז 'עלה', ושוחחו על אפשרות לשיתוף-פעולה בין שני הארגונים.

במהלך תפקידך השונים בצה"ל, בוודאי נחשפת לפעילות של חב"ד בחגים. האם אתה סבור שזה תורם למורל?

"בהחלט. החב"דניקים תמיד הביאו איתם שמחה ונשמה ואין ספק שפעילות כזאת משמחת את החיילים ומעלה את המורל".

יש לך, לסיום, כמה מילים טובות לומר ליהודי ארה"ב על המצב במדינה?

"עם-ישראל חי וקיים. אני מזמין את כולכם לעלות לארץ ולהיות שותפים לעשייה ולאחדות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.