מערכת COL | יום י"ד אייר ה׳תשס״ז 02.05.2007

40 שנה ל"מבצע תפילין": פרוייקט מיוחד ב-COL

בימים אלו מציינים בישראל ארבעים שנה למלחמת ששת הימים. בעיצומם של ימי המלחמה, בימים הסמוכים לנצחון הגדול על צבאות ערב תוך כדי ניסים גלויים יצא הרבי בהכרזה על 'מבצע תפילין' ■ בתחילת חודש אייר תשכ"ז ביקש הרבי לשגר כמניין בחורים לירושלים. הנימוק ה'גלוי' היה הצורך להרחיב את ישיבת 'תורת-אמת'. לפני למעלה מעשור שנים, סיפר הרב אברהם-חנוך גליצינשטיין על מה שעמד מאחורי ההוראה של הרבי לשלוח את השלוחים לסיפור המלאבימים הקרובים יעלה COL קטעי עיתונות, מאמרים, מסמכים, ותמונות הקשורות להכרזת "מבצע תפילין" על-ידי הרבי. הגולשים מוזמנים לשלוח חומר לפירסום באמצעות 'מערכת העדכונים'.
40 שנה ל
הגולשים מוזמנים לזהות את הבחורים • צילום: ארכיון COL

בכתבה שפורסמה בגיליון 478 של 'כפר חב"ד' (כ"ג בסיון תנש"א) מסופר כי בתחילת חודש אייר תשכ"ז ביקש הרבי מהנהלת ישיבת 'תומכי תמימים' לשגר כמניין בחורים לירושלים. הנימוק ה'גלוי' היה הצורך להרחיב את ישיבת 'תורת אמת'. אך עם פרוץ הקרבות התברר שהיתה כאן כוונה להוסיף תורה תמימה בירושלים ולהעניק חיזוק לעיר-הקודש.

ממכתבו של הרב אברהם-חנוך שי' גליצנשטיין (מנהל הישיבה), מאותה תקופה לר"מ הישיבה הרה"ח ר' מנחם וילהלם ז"ל, ששהה באותה עת בארצות-הברית בשליחות הישיבה, אנו למדים על פרטים מעניינים באותה פרשה: (ב' אייר).

"בדבר התלמידים השלוחים, הנה בשבוע שעבר הגיע מברק מכ"ק אדמו"ר שליט"א.. בהתאם לכך בחרנו 12-כ תלמידים בגילאי 22-20 שכבר לא צריכים שיעור ולומדים בפניעצמם. אתמול הם כבר הגיעו לישיבה ועצם בואם הכניס מצב רוח חדש בכל הישיבה, והבה נקווה שכעת תתחיל תקופה חדשה בישיבתנו ותוכל להתפתח בכיוון הרצוי כרצון כ"ק אדמו"ר שליט"א.

"יותר לא קבלתי כל ידיעות או הוראות בדבר תלמידים-שלוחים אלה .. סלח לי על שאני מקצר הפעם כי אני עמוס עבודה רבה. יש לסדר לתלמידים השלוחים מקומות הלינה והאש"ל המלא וזה קשור בהרבה בעיות".

(ל"ג בעומר). "מכתבך מט"ו אייר לנכון קיבלתי וברוב תודות. שלא לדבר מהמצב הכללי השורר כיום באה"ק ת"ו, הנה הכול ב"ה הסתדר אצלנו על הצד הטוב ביותר. התלמידים לומדים ב"ה בהתמדה ובסדר ובמשמעת רבה. התלמידים השלוחים הכניסו רוח חיים בכולם, הן בתלמידים והן בר"מים ובעובדים וכו' .. באשר למצב הביטחוני כאן, בוודאי שמעת כבר שהגיעו מברקים ]נדפסו בספר 'היכל מנחם' כרך ['ב מכ"ק אדמו"ר שליט"א עם דברי עידוד מאוד מאוד חזקים. לתלמידים השלוחים שבישיבתנו, שחלק מהם מחו"ל, הגיע מברק שישארו במקום וילמדו בהתמדה עם שאר התלמידים ושומר ישראל לא ינום ולא יישן. נקווה שהכל יעבור בסדר אי"ה ושלום ושלווה ישררו כאן ושלום על כל ישראל .. תזכיר נא את הישיבה, עובדיה ותלמידיה בפני כ"ק אדמו"ר שליט"א לחיים ולשלום".

עוד בנושא:
התמימים נערכים למלחמת 'ששת הימים'
המלחמה שעוררה את עם-ישראל
חסידי חב"ד בחאן-יונס
"יום ירושלים" בראייה של תורה / מאמר דעה
החסיד שזיהה את החללים במלחמה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
זיהוי
י"ד אייר ה׳תשס״ז
בשורה התחתונה בצד משמאל לימין: צבי רוזנפלד,חזקיה לוי.
בשורה העליונה משמאל דובציק סגל.
2.
top with the with hate
י"ד אייר ה׳תשס״ז
yosale segal melbourne
3.
החיוך הניצחי של שמוליק ראדל
י"ד אייר ה׳תשס״ז
במרכז הרב שמוליק רואדל ממילאנו שהי מהשלוחים שבאו לחזק אותנו הצעירים בחצר הישיבה הייתה יחידת מרגמות שקיבלה הרבה עידוד מהבחורים לצערינו נפלו כמה מהם . ראש הישיבה הי הגאון הבלתי נשכח הרב זעליג פלדמן עה
4.
Ives
י"ד אייר ה׳תשס״ז
At the far right, bottom row, is Yehuda Leib Ives, from London
5.
קיצוני מימין
י"ד אייר ה׳תשס״ז
קיצוני מימין: תלמיד מסקוטלנד. שכחתי את שמו.
6.
השלישי מימין
י"ד אייר ה׳תשס״ז
השלישי מימין: הרב שלמה שוורץ מלוס אנגלס. כמו כן נראה הרב חזקיה לוי מאיטליה.
7.
שמות הבחורים
י"ד אייר ה׳תשס״ז
כתלמיד בישיבת תורת אמת אז במלחמת ששת הימים, אני זוכר את התלמידים שהיו שם:
הגיעו אז שלוחים לתורת אמת, וכששאלו את כ"ק אדמו"ר זי"ע בגלל הסכנה האם יחזרו הבחורים לאמריקה? ואדמו"ר זי"ע ענה במברק:
אייבס לנגזאם ראדאל שווארץ, בוודאי ובוודאי לא ינום ולא ישן שומר ישראל.
ואדמו"ר הוסיף שישארו וילמדו בשקידה וכו.
וזה עשה רושם גדול בארץ אז, הן בין הדתיים והן בין אלה שעדיין לא היו דתיים, על הבטחון הרב שנסך כ"ק אדמו"ר ביושבי ארץ ישראל.
והיותם בירושלים אז במלחמה הם גם עזרו להג"א לחלק אוכל וכו לאנשים שישבו במקלטים ועשו קידוש ה גדול, שבחורים מאמריקה משרתים בהג"א, ועוזרים לאנשי הג"א.
שמות הבחורים:
מצד ימין אייבס מלונדון, על ידו איש הג"א, אח"כ שמואל רודל איטליה, איש הג"א, חזקי לוי איטליה (שגם הי שליח בתורת אמת אז, שורה שני מימין, הר שלמה שווארץ קליפורניה, שמואל לנגזאם ניו יורק.
8.
זיהוי
י"ז אייר ה׳תשס״ז
דוד סגל מכפר חבד , היום באוסטרליה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.