מערכת COL | יום י"ד אייר ה׳תשס״ז 02.05.2007

הילולא במחלוקת

ראיון תמים שנתן מפקד מרחב הגליל, תת־ניצב ניר מריאש, לרדיו "קול חי" הצית את מחאת הציבור החרדי שלא לאפשר עליית שוטרים להר מירון במוצאי שבת. מריאש סיפר כי הוחלט על העלאת שוטרים אל ההר במהלך השבת, בכדי לכוון את אלפי המבקרים הצפויים ■ במגזר החרדי מתנגדים בתוקף לכך ששוטרים יחללו את השבת בגלל חגיגת ל"ג בעומר המסורתית, ודורשים כי השוטרים יגיעו למקום לאחר צאת השבת. מריאש טען בתגובה כי למרות המאמצים לכבד את האוכלוסייה הדתית, אין שום דרך למנוע את עליית השוטרים בשבת לסיפור המלאמירון: ההכנות להילולא בעיצומן / גלרייה
הילולא במחלוקת
ההילולא במירון (צילום: מאיר דהן, COL)
ראיון תמים שנתן מפקד מרחב הגליל, תת־ניצב ניר מריאש, לרדיו "קול חי" הצית את מחאת הציבור החרדי שלא לאפשר עליית שוטרים להר מירון במוצאי שבת.

מריאש סיפר כי בישיבת הסיכום לגבי הערכות המשטרה במירון הוחלט על העלאת שוטרים אל ההר במהלך השבת, בכדי לכוון את אלפי המבקרים הצפויים. במגזר החרדי מתנגדים בתוקף לכך ששוטרים יחללו את השבת בגלל חגיגת ל"ג בעומר המסורתית, ודורשים כי השוטרים יגיעו למקום לאחר צאת השבת.

רב המקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ‭,'‬ הציע לדחות את ההדלקה המסורתית במספר שעות, כדי לאפשר לכוחות המשטרה להיערך לקליטת המבקרים.

מריאש טען בתגובה כי למרות המאמצים לכבד את האוכלוסייה הדתית, אין שום דרך למנוע את עליית השוטרים בשבת. "הזזת ההדלקה לא תשנה את העובדה שהציבור יתחיל לזרום בהמוניו למרון מיד בצאת השבת, ואנחנו חייבים להיות ערוכים לכך" אמר מריאש.

חבר הכנסת משה גפני מתכוון לעלות היום את הנושא בפני השר לביטחון פנים אבי דיכטר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.