מערכת COL | יום י"ג אייר ה׳תשס״ז 01.05.2007

ההבטחה שעודדה את הלבבות

השבוע הזה, לפני ארבעים שנה, היה שבוע דרמטי מאוד. ישראל נערכה למלחמה שהכריזו עליה צבאות ערב. באוויר עמדו איומים על 'מחיקת ישראל מהמפה' והשלכת היהודים לים (היו-לא-תהיה) ■ ופתאום, בתוך כל המתח והחרדה, נשמע קולו שופע הביטחון של הרבי, בדברים שנשא לפני אלפי ילדים ומבוגרים, שנאספו מול בית-מדרשו בברוקלין, בתהלוכת ל"ג בעומר ■ סרט-ההקלטה הגיע למחרת לארץ וזכה לתהודה תקשורתית עצומה. דברי הרבי שודרו ב'קול ישראל' ונסכו עידוד רב בציבור. ככל שהמתח גאה והלך, הוסיף הרבי לשגר מסרים של אמונה וביטחון בישועת ה' ■ הכתבה המתפרסמת במדור חיים יהודיים שב'שיחת השבוע' מאת ר' זלמן רודרמן  לסיפור המלא מגזין ב-COL
ההבטחה שעודדה את הלבבות
הרבי בתהלוכת ל"ג בעומר תשכ"ז. הבטחה שהתממשה
זה היה ביום ראשון, ל"ג בעומר, תשכ"ז, בדיוק לפני ארבעים שנה. הרב יוסף ויינברג מתרוצץ בנמל-התעופה 'קנדי' בניו-יורק ומחפש נוסע שעמו אפשר להעביר לארץ-ישראל חבילה קטנה, אך יקרה מפז. בחבילה היה סרט-הקלטה מדברים מפתיעים שהשמיע הרבי מליובאוויטש כמה שעות קודם לכן. בדבריו הבטיח הרבי כי עם-ישראל עתיד לנצח את אויביו ניצחון גדול.

מספר השבוע הרב ויינברג, כיום מזקני חסידי חב"ד ומגדולי מפיצי החסידות בארה"ב: "אחרי ששמעתי את הדברים הברורים של הרבי, חשבתי שמוכרחים להעביר את הדברים לארץ במהירות האפשרית, כדי לעודד את רוח התושבים השרויים בחרדה. נסעתי לנמל-התעופה וחיפשתי נוסע נאמן שייקח עמו את סרט ההקלטה. שלטונות ארה"ב אסרו על אזרחי המדינה לטוס לארץ, אבל היו מי שנסעו בכל-זאת. ביניהם פגשתי את ר' חיים סולובייצ'יק, בנו של הגאון המנוח רבי יוסף-בער. כשהסברתי לו מה יש בהקלטה, שמח לקחתה עמו".


ניצחון, ניסים ונפלאות

השבוע הזה, לפני ארבעים שנה, היה שבוע דרמטי מאוד. ישראל נערכה למלחמה שהכריזו עליה צבאות ערב. באוויר עמדו איומים על 'מחיקת ישראל מהמפה' והשלכת היהודים לים (היו-לא-תהיה). בליל שבת, י' באייר, הוכרז גיוס חירום של אנשי המילואים. המשק שותק. העם כולו היה שרוי בחרדה עמוקה. גם העם היהודי לתפוצותיו עצר את נשימתו ונשא תפילה לה'.

ופתאום, בתוך כל המתח והחרדה, נשמע קולו שופע הביטחון של הרבי מליובאוויטש. בדבריו לפני אלפי ילדים ומבוגרים, שנאספו מול בית-מדרשו בברוקלין, בתהלוכת ל"ג בעומר, הכריז הרבי: "בקשר למצב הנוכחי של אחינו ואחיותינו הנמצאים בארץ-הקודש, ארץ-ישראל – הם עומדים כעת במצב שהקב"ה שומר עליהם ושולח להם ברכות וישועה במידה גדולה יותר, כדי שיֵצאו ממצב זה – והם אכן יֵצאו מהמצב הנוכחי – בהצלחה, בניצחון גדול, בניסים ובנפלאות!".


מברק עידוד

סרט-ההקלטה הגיע למחרת לארץ וזכה לתהודה תקשורתית עצומה. דברי הרבי שודרו ב'קול ישראל' ונסכו עידוד רב בציבור. ככל שהמתח גאה והלך, הוסיף הרבי לשגר מסרים של אמונה וביטחון בישועת ה'.

במברק ששיגר לתושבי כפר-חב"ד נאמר: "זכו ונמצאים בתוככי רבבות אלפי ישראל בארץ הקודש אשר עיני ה' אלוקיך בה תמיד, ובוודאי ובוודאי לא ינום ולא יישן שומר ישראל. ה' על יד ימינך, ה' ישמור אותם וכל בני ישראל שליט"א מעתה ועד עולם. המצפה לבשורות טובות, בטוב הנראה והנגלה, הנגלה והנראה ובקרוב".


כרוז עידוד לחיילים

תוכן המברק מתפרסם בכלי התקשורת וזוכה להד עצום. בכותרת המשנה של העמוד הראשון ב'ידיעות אחרונות' נכתב: "ממברק עידוד שהרבי הריץ אתמול לכפר-חב"ד בישראל, מסתבר שהאדמו"ר, רבי מנחם-מנדל שניאורסון, שופע כולו ביטחון שישראל תינצל מכל רע, וידה תהיה על העליונה".

העידוד שהרבי נוסך בתושבי הארץ מתבטא גם בהוראות שהוא משגר לפונים אליו בשאלה אם לעזוב את הארץ. כל השואלים נענים בתשובה ברורה וחד-משמעית: לא לעזוב! חמישה ימים לפני פרוץ המלחמה מדפיסים צעירי-חב"ד, בהוראת הרבי, כרוז עידוד מיוחד לחיילי צה"ל, ולפיו נזכה בקרוב לנס הגדול של "ובני ישראל יוצאים ביד רמה". צה"ל סייע להפיץ את הכרוז בקרב החיילים. וההמשך ידוע.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
הבחורים של 770 אז דאגו לשלוח לארץ
י"ג אייר ה׳תשס״ז
את הקלטת, כי עדיין לא היו ףשידורים.
את הקלטת העביר לארץ יהודי ליטאי שהכים לקחת אותה...
2.
ונשמע קולו....
י"ד אייר ה׳תשס״ז
מדוע המערכת לא מעלה כאן את קולו הק של הרבי חוצב הלהבות שיצא מפי קדשו באותה הזדמנות רבת ההוד.

והרי ניתן להשיג זאת בקלות ולזכות אלפים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.