מערכת COL | יום ז' אייר ה׳תשס״ז 25.04.2007

צעירי-חב"ד העלו ארצה קבוצת ילדים נוספת מצ'רנוביל

הבוקר (רביעי) נחתה בישראל קבוצה נוספת של 16 ילדים מאיזור קרינת הכור הגרעיני בצ'רנוביל. זו הקבוצה ה-77 המועלת ארצה על ידי צעירי חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב. הילדים שהגיעו הבוקר ארצה יצטרפו לפרוייקט ההצלה של למען ילדי צ'רנוביל שמופעל על ידי צעירי-חב"ד ובכך מגיע מספרם של הילדים שהועלו עד כה ל- 2,445 ■ הילדים נקלטים במוסדות המיוחדים שהוקמו בכפר-חב"ד, נהנים ממעקב רפואי צמוד, מתזונה ומאוויר בריאים, ומחינוך יהודי. הפרויקט כולו זוכה להערכה רבה מצד מנהיגים חשובים רבים בעולם וגורם קידוש שם שמים ושם חב"ד לסיפור המלא
צעירי-חב
הקבוצה שהגיע ארצה, דקות לאחר הנחיתה בבן גוריון

התרגשות גדולה היתה (רביעי) במוסדות לילדי צ'רנוביל בכפר חב"ד: 16 ילדים וילדות שחיו באיזור הקרינה בעיר צ'רנוביל שבאוקראינה נחתו הלילה בנמל התעופה בן גוריון בלוד. זו הקבוצה ה-77 המועלת ארצה, ובכך מגיע מספרם של הילדים שהועלו עד כה ל - 2,445.

הילדים בקבוצה האחרונה הגיעו מערים במדינת בלרוס הסמוכים לאיזור צ'רנוביל. אירגון הבריאות הבינלאומי אינו חדל להתריע כי מאז הפיצוץ הנורא שאירע בכור הגרעיני בצ'רנוביל, מוסיפה קרינה רדיואקטיבית לסכן את שלומם של הילדים במיוחד. 

אל הילדים הצטרפה אמא לשלושה ילדים שביקשה ללוותם ולהתרשם מרמת החיים הגבוהה בה הם חיים בכפר-חב"ד, ומהטיפולים הרפואיים הרבים להם הם זוכים בישראל.

הורים לילדים חשים כנראה את הסכנה האורבת לילדים באיזורים אלה, והם ממשיכים לשלוח את ילדיהם אל המוסדות לילדי צ'רנוביל שהקימו צעירי חב"ד בכפר חב"ד.

צוות מיוחד, בראשות מנהל "פרוייקט צ'רנוביל' הרב יוסף-יצחק רייטשיק, מנהל המוסד הרב חיים אוחיון, עשו בימים האחרונים הכנות קדחתניות להכשיר מקום לקבוצה החדשה.


מצילים חיים

את הקבוצה שהגיעה הבוקר העלה ארצה הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד ואגודת-חסידי-חב"ד העומד בראש מפעל ההצלה של ילדי צ'רנוביל. בשנת תש"ן (1990) הורה הרבי מלייובאוויטש לעוסקים בדבר – "טלו עליכם את האחריות והביאו את הילדים לארץ-ישראל". 

הרב אהרונוב ערך ראיונות אישיים עם הילדים המועמדים לעלייה. נפגש עם הוריהם ושוחח אישית עם כל אחד מהם. הילדים ציפו בקוצר רוח לרגע המיוחל בו יוכלו להחלץ מאיזורי הסכנה, לנשום אויר חדש ונקי ולהינות מתזונה בריאה נטולת קרינה וסכנות. הפרידה.

בין הילדים יש גם ילדים יתומים. העלאתם ארצה מהווה עבורם הצלה רוחנית ממדרגה ראשונה. חבריהם, שלא שפר מזלם, מועברים לבתי יתומים ברוסיה הלבנה ובאוקראינה ומשם הדרך להתבוללות כמעט בלתי נמנעת.


קבלת פנים נרגשת

הקבוצה האחרונה נחתה, כאמור, הבוקר בשדה התעופה 'בן גוריון' בכפר-חב"ד. את פני הילדים הנרגשים קיבלו חבריהם שעלו ברבות השנים לארץ, לצד צוות המדריכים והמדריכות במעון הקליטה, הרב יוסף-יצחק רייטשיק, הרב יצחק רסקין, והרב חיים אוחיון - מנהל מרכזי הקליטה והחינוך של הילדים, ועימם צמד ליצנים שהשכים קום בכדי לשמח את הילדים הנרגשים.

בין מקבלי הפנים בלטה קבוצת בוגרי "פרוייקט צ'רנוביל" ששהו בחופשה משירותם בשירות הביטחון. הבוגרים שומרים על קשר עם מדרכיהם, וכאשר שמעו שנוחתת בארץ קבוצה נוספת של ילדים - הם ביקשו להגיע לשדה התעופה ולקבל את פניהם.

משדה התעופה יצאו הילדים למעונות הקליטה של צעירי-חב"ד בכפר-חב"ד, שהוקמו עבורם בהוראת הרבי. הילדים נקלטים במוסדות המיוחדים שהוקמו בכפר-חב"ד, נהנים ממעקב רפואי צמוד, מתזונה ומאוויר בריאים, ומחינוך יהודי, המחזיר בנים שנותקו מיהדותם אל שורשיהם. הפרויקט כולו זוכה להערכה רבה מצד מנהיגים חשובים רבים בעולם וגורם קידוש שם שמים ושם חב"ד.

בצעירי-חב"ד מציינים בסיפוק כי העלאת הילדים גוררת בעקבותיה גם את עלייתם ארצה של רבים מהוריהם. את אלפי הילדים שהועלו במרוצת השנים ניתן כיום למצוא בכל פינה בארץ ובכל תחומי החיים וחלקם בחרו להמשיך את דרכם בישיבות חב"ד ואף הקימו בתים חסידיים לתפארת.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
רבקי
ז' אייר ה׳תשס״ז
דש רותח לבנות צרנוביל!!!
2.
כל הכבוד!
ח' אייר ה׳תשס״ז
כל הכבוד שהבוגרים הפכו להיות אזרחי ישראל...אבל....האם זו המטרה? למה אין נחת יהודי מהם...תביאו תמונות של כאלה שהפכו להיות לא רק אזרחים אלא יהודים כשרים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.