מערכת COL | יום ד' אייר ה׳תשס״ז 22.04.2007

"לכתחילה אריבער" בליל "לכתחילה אריבער"

אמש (מוצאי-שבת) נערכה התוועדות בבית-חיינו - 770, לרגל 52 שנה לייסוד ארגון 'צעירי-אגודת-חב"ד' העולמית ויום ב' אייר ('לכתחילה אריבער'). במהלך ההתוועדות, בה השתתפו אנ"ש והתמימים, נשאו דברים: יושב-ראש צא"ח הרב דוד רסקין, מנהל צא"ח הרב שמואל בוטמן ודוברים נוספים. בתום הכינוס, התיישבו ציבור המשתתפים להתוועדות 'מלווה-מלכה' שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה   לסיפור המלא
נושא דברים: מנהל צא"ח הרב שמואל בוטמן • צילומים: אלי קאהן, COL

ליום התייסדותה החמישים ושניים של צעירי אגודת חב"ד התאספו הוועד, הצוות והשלוחים לסעודת מרעים והתוועדות חברים מיוחדת. המסיבה של קרוב למאה שלוחים וראשי מוסדות שהותחלו ע"י צעירי אגודת חב"ד ומתנהלים תחת חסותה, היתה דרוכה באווירה חמה של מסירה ונתינה לכוונותיו של הרבי המשלח וביצוע פעולותיו ביתר שאת וביתר עוז ובתנופה חדשה כיאות ל"לכתחילה אריבער".

מסיבת יום ההתייסדות נחגגה ברוב פאר והדר במשתה מיוחד בליל ב' אייר, ליל ספירת תפארת שבתפארת בספריית לוי יצחק שע"י צעירי אגודת חב"ד, ונפתחה בקריאת פרק הרבי, ובמראות הקודש בהקרנת קטע משיחת הרבי לב' אייר 'לכתחילה אריבער'.

המנחה הרב אנשיל פערל, שליח בלונג-איילנד, דיבר על הזכות המיוחדת של צעירי אגודת חב"ד לנהל את פעולות הרבי בעיר ניו-יורק וסביבותיה והגשמת חזיונו של הרבי לפתוח יותר ויותר בתי-חב"ד באיזורים הסמוכים לבית חיינו.

הרב דוד רסקין, יו"ר צעירי אגודת חב"ד המרכזית, דיבר על ימי הבראשית של צעירי אגודת חב"ד שנועד להיות הזרוע המבצעת של פעולות הרבי להכין את העולם לגאולה האמיתית והשלימה. הרב רסקין סיפר בדחילו ורחימו שכשהוא ניגש לרבי יחד עם כמה תלמידים בב' ניסן תש"י, לבקש מהרבי שיתוועד הרבי הוציא לוח, הסתכל בו ואמר "בעוד חודש ימים". כעבור חודש, בב' אייר תש"י, קרא הרבי לר' דוד ושאל אותו אם ההתוועדות היא בשביל קבוצה מיוחדת של תלמידים או בשביל כל התלמידים. הרב רסקין ענה שזה עבור כל התלמידים, וכל התלמידים ואנ"ש אמנם זכו אז לגילוי מיוחד בהתוועדות הרבי. הרב רסקין סיים את דבריו שהרבי יתלבש בגוף גשמי ויוציא אותנו מהגלות תיכף ומיד ממש.

הרב משה-פסח גולדמאן, מזכיר וחבר הנהלת צעירי אגודת חב"ד, דיבר על הזכות המיוחדת להיות חבר במוסד שפעולותיו הם שמכינים את העולם לגאולה. הרב גולדמאן סיפר כי יוצא לו לבקר מוסדות חב"ד בערים שונות בארצות הברית וגם מחוצה לה אפשר לראות בעיני בשר את המהפכה הגדולה שהרבי חילל בעולם.

הרב שמואל-מנחם-מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית עמד בדבריו על ה"הנה מה טוב ומה נעים שבת גם יחד" שנרגש הערב. הוא גם ציין שאם כי הרבי דיבר על התייסדות צעירי אגודת חב"ד, בשבת מברכים אייר, כ"ד ניסן תשט"ו, הרבי הדגיש שיום ההתייסדות הוא ב' אייר, תפארת שבתפארת, לכתחילה אריבער. שבזה מודגש שהרבי נותן כח לכל אחד שיש לו שייכות למוסד זה  לפעול בשני בקוים, שכל פעולותיו והנהגתו  יהיו באופן של "לכתחילה אריבער", וגם באופן של לא רק "תפארת" אלא גם של "תפארת שבתפארת". 

הרב כתריאל-ברוך קאסטעל, מנהל הפעולות של צעירי אגודת חב"ד דיבר על  התפתחות העבודה במשך השנה שעברה ועל השלוחים החדשים שנתוספו לצבא השלוחים ועל הסניפים החדשים שנפתחו. הרב קאסטעל ציין שרק היום, ערב "לכתחילה אריבער" היתה חתימת החוזה הרשמי של בית הכנסת במנהטן שעבר לרשות חב"ד.

שם בית הכנסת הוא "זכרון משה" והוא נודע לרבים כי הוא נמצא במנהטן ברחוב 21 בין השדרה הראשונה לשני', והוא בסמיכות מקום לבית הרפואה "בית ישראל", וכשהרבי שהה שם,  שימש בית כנסת זה למקום אכילה, שתי', לינה והתוועדויות להמון חסידי הרבי. הרב קאסטעל אמר שהנהלת צעירי אגודת חב"ד הכניסה כוחות עצומים בזה ומסרה המקום לשליח באזור הרב נפתלי ראטטענשטרייך. הרב קאסטעל גם הדגיש שהנהלת צעירי אגודת חב"ד פועלת כעת באופן דומה להשיג בית כנסת עבור שליח בברוקלין.

"חסיד בלב ונפש"

הנהלת צעירי אגודת חב"ד ציינה את פטירתו השנה של אחד ממיטב בניה הרב החסיד ר' צבי הירש ב"ר משה דובער גאנזבורג ז"ל שהי' חבר הנהלת צעירי אגודת חב"ד המרכזית במשך עשיריות בשנים. לאות הוקרה הוגשה תמונת של הרבי שנתקבלה על ידי בנו הרב ישעי' גאנזבורג השליח בהארלעם, שנשא דברים מרגישים לדמותו החביבה של אביו זכרונו לברכה.

כעת בא תורם של השלוחים לדווח של פעולותיהם הברוכות. מכל אזור דיבר שליח אחד בשם אחיו השלוחים.

אזור ברוקלין, הרב שלמה זלמן כהן, אזור מנהטן, הרב דוב יונה קארן, אזור קווינס, הרב אליהו בלאך, אזור ברונקס, הרב יהודה בולישאווץ, אזור סטטן איילנד, הרב אליהו כוגן, אזור ווסטשסטר, הרב אהרן שלום וואלף, אזור לונג איילנד, נאסאו, הרב שלום משה פלטיאל, אזור לונג איילנד, סופלק, הרב אשר הכהן ווייספיש, מכללות-קמפוסים, הרב יונה בלום, צבאות השם, הרב ניסן ברענענסאהן.

נאומיהם של השלוחים היו מרנני נפש ומשמחי לב כי מסרו על פעולותיהם הברוכות בבניית בתי חב"ד, בתי כנסת, בתי ספר, מקוואות, גני ילדים, מחנות קיץ, מכונים לבר/בת מצווה, שיעורים, הרצאות ופעולות במשך כל השנה עם כל אחינו בני ישראל מכל השכבות ובכל הגילאים.

מרגש במיוחד הי' דבריו של השליח הרב אהרן חן שדיבר אודות האסון שפקד את משפחתם בהלקח בתאונת דרכים מחרידה זוגתו השלוחה מרת יוכבד בת ר' שמואל ע"ה יחד עם אמה רחל ע"ה. הוא עמד על משמעות הדברים של "והחי יתן אל ליבו" והודה לאחיו השלוחים על עזרתם הנאמנה והיותם אחים לצרה באהבה וחיבה יתירה. הוא גם הודה להנהלת צעירי אגודת חב"ד שהעניקו לו דולר של הרבי ל"ברכה והצלחה" יחד עם תמונתו של הרבי במסגרת מיוחדת. "זה בדיוק מה שאנחנו צריכים כעת 'ברכה והצלחה' בהמשך חיינו".

נואם האורח הי' הרב משה פעלער, השליח הראשי במיניסוטה שריתק את השלוחים במשך שעה ארוכה בדברי עידוד וחיזוק וסיפורים אישיים של הרבי. דבריו השאירו רושם עז על כל הנאספים.

הערב הנפלא השאיר רושם עצום של אחווה וקירוב תוך החלטות חזקות של איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק והחלטה חזקה שזו תהיה שנת תנופה חסרת תקדים מוקדשת כל כולה לפעולותיו של הרבי להכין את העולם לגאולה השלימה כשהרבי יוציא אותנו מהגלות תיכף ומיד ממש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.