מערכת COL | יום ב' אייר ה׳תשס״ז 20.04.2007

הפרלמנט הרומני הזמין את עו"ד ציבין להעיד על השחיתות

עיתון 'מעריב' מדווח היום כי "רומניה סוערת לאחרונה עקב פרשת שחיתות. הנשיא בססקו, המואשם בניצול סמכויותיו לטובת גופים שונים, הפסיד אמש בהצבעה בפרלמנט ברוב גדול, למרות שהכחיש את האשמות נגדו. בימים אלה גם חוקר הפרלמנט האשמות של עוה"ד הישראלי מרדכי ציבין, לפיהן פקידי ממשל בכירים קיבלו שוחד כדי לאפשר למיליונר סורי לברוח מרומניה מעיצומו של משפט בו הואשם בביום חטיפת עתונאים רומנים בעיראק" לסיפור המלא
הפרלמנט הרומני הזמין את עו

עיתון 'מעריב' מדווח היום כי "רומניה סוערת לאחרונה עקב פרשת שחיתות. הנשיא בססקו, המואשם בניצול סמכויותיו לטובת גופים שונים, הפסיד אמש בהצבעה בפרלמנט ברוב גדול, למרות שהכחיש את האשמות נגדו. בימים אלה גם חוקר הפרלמנט האשמות של עוה"ד הישראלי מרדכי ציבין, לפיהן פקידי ממשל בכירים קיבלו שוחד כדי לאפשר למיליונר סורי לברוח מרומניה מעיצומו של משפט בו הואשם בביום חטיפת עתונאים רומנים בעיראק"

לפני יומיים התקיימה, הצבעה בועדת השירותים החשאיים SRI של הפרלמנט הרומני וברוב קולות הוחלט, להזמין את עו"ד ציבין להופיע בפני הועדה ולהעיד על שחיתויות בשירותים החשאיים ובשירותי הבטחון הרומניים. בימים אלה דן נשיא הפרלמנט מר בוגדן אולטינו, בבקשה כי ציבין יעיד לא רק בפני ועדת השירותים החשאיים, אלא גם בפני הועדה הממונה על חברי הפרלמנט והסנטורים. הזמנתו של ציבין להעיד בפרלמנט, מהווה צעד יוצא דופן מאחר והוא איננו עו"ד רומני וגם לא אזרח רומני והיא נעשתה כנראה על רקע החשיבות המיוחדת אשר הפרלמנט מייחס להוכחות המצוייות בידי ציבין.

בחודש האחרון עורר ענין זה סערה בכלי התקשורת ברומניה. התונוים מדווחים כי החומר המצוי בידי ציבין עלול לגרום להדחת הנשיא ואולי אף להתערבות התובע הכללי הרומני. הורתה ולידתה של הפרשה במיליארדר, אזרח סורי, עומר הייסאם, שהתגורר ברומניה והמקורב לשלטון הרומני ולשלטון הסורי. הלה נעצר ברומניה לפני כשנה בחשד למעורבות בטרור בינלאומי, הוא שכר את שירותיו של עו"ד ציבין, שוחרר בערבות וברח לסוריה.

גם האתר ynet מדווח:

בין פרשיות השחיתות ששמו של הנשיא נקשר בהן בולטת אחת בה מעורב עורך הדין הישראלי מרדכי ציבין מכפר חב"ד. ציבין ייצג איש עסקים רומני ממוצא סורי, עומר היית'ם, שהואשם ברומניה בפעילות טרור ובשחיתות. היית'ם נעצר באפריל 2005 ובעזרתו של ציבין הצליח להשתחרר מהכלא לצורך קבלת טיפול רפואי. ואולם, כעבור זמן קצר הוא עזב את רומניה חרף המעקב אחריו - ונמלט לסוריה.

ברומניה נקשר שמו של היית'ם לפרשיות שחיתות בהן מעורבים בכירים בשירותי הביטחון ובפוליטיקה. ציבין הוזמן בימים האחרונים להופיע בפני הוועדה הפרלמנטרית לביקורת שירותי הביטחון וכלי התקשורת ברומניה מרבים לעסוק בעדות שהוא צפוי למסור. בין השאר ישנם הסבורים כי קיים קשר חשאי בין היית'ם לנשיא בססקו. באופוזיציה מקווים שהעדות של ציבין תשפוך אור על הנושא הסבוך, ואולי תסייע להטות את הכף במשאל העם ולהביא להדחתו של הנשיא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.