מערכת COL | יום ב' אייר ה׳תשס״ז 20.04.2007

תגובת חב"ד על קשירת שמה ל"רדיפת החיילים"

העיתון "ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר חלק מהודעת חב"ד, בתגובה על הפרסום השערורייתי שהופיע אתמול בעמודו הראשון של העיתון, ושקשר את חב"ד להפצת חוברת שמטרתה לרדוף אישית את החיילים שנטלו חלק בגירוש תושבי חבל עזה ■ העיתון בחר לפרסם פסקה אחת מתוך ההודעה: "יוזמה זו מנוגדת לחלוטין לאופיה ולדרכה של חסידות חב"ד, העוסקת באהבת-ישראל והמקבלת כל אדם במאור-פנים, יהיו דעותיו ומעשיו אשר יהיו. קל וחומר שאין לקשור את חב"ד עם רדיפת חיילי צה"ל" ■ פיסקה נוספת, שבה הודגשה ההתנגדות החריפה של הרבי למדיניות הנסיגות והוויתורים - הושמטה ולא פורסמה  לסיפור המלא
תגובת חב

כתב העיתון ציין בסוף הידיעה כי "הארגון, המכנה עצמו 'המטה להצלת העם והארץ', אינו חלק ממוסדות חב"ד הרשמיים, ואינו כפוף למרותם של רבני חב"ד".

בחב"ד מביעים צער על שבניגוד לפרסום המובלט שזכתה לו הידיעה השערורייתית, שהתפרסמה בעמודו הראשון של העיתון ועל יותר ממחצית העמוד בתוך העיתון, הסתפקו עורכי העיתון בפרסום תגובה קטנה וחלקית, והשמיטו פסקה חשובה, שבה הובעה דעתו של הרבי נגד נסיגות וויתורים.

בפסקה זו נאמר: "חב"ד אמונה על משנתו ודרכו של הרבי מליובאוויטש. הרבי הזהיר, כידוע, לאורך השנים מפני מדיניות של נסיגות וויתורים, וראה בה סכנה גדולה לביטחונם של כל תושבי הארץ, אולם הרבי כיוון את דבריו ואת מחאתו כלפי הממשלה, ומעולם לא קרא לסירוב פקודה, או להתעמתות פיזית עם זרועות החוק. ברוח זו ביטאו רבני חב"ד את ההתנגדות למהלך ההתנתקות, ולא שעו לגורמים שניסו לגרור את חב"ד לקריאה לסירוב פקודה או למאבק פיזי בחיילים ובשוטרים".

עם זאת, פרסום התגובה מתקן במעט את הנזק החמור שנגרם לשמה של חב"ד בשל הפרסום הבלתי הוגן. רבים מהשלוחים בארץ ובעולם ציינו כי במהלך יום האתמול נדרשו להסביר שהדברים שפורסמו בעיתון אינם נכונים, וכי חב"ד אינה קשורה ליוזמה זו כלל וכלל.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
תנוח דעתכם
ב' אייר ה׳תשס״ז
יותר טוב שהשמיטו את הקטע הזה. כל ילד יודע דעתו של הרבי, אבל אין לזה שום שייכות לנושא. הרבי התנגד בתוקף לתעלולים כאלה, וצריך להוקיע את חסרי האחריות האלו. אני מצפה מ"כל" רבני בי"ד חב"ד להוקיע את הדבר ולא לשחק ולרקוד על כל החתונות!
שלמה
2.
לא מספיק!
ב' אייר ה׳תשס״ז
המחאה צריכה להיות באותו מקום ובאותו פרסום כמו החילול ה' שהיה. ולכן א"א להסתפק בתגובה קטנה זו אלא צריך לפרסם עמוד של מודעה ולהבהיר פעם אחת ולתמיד שעל מעשי התעתועים האלו זה לא חב"ד.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.