מערכת COL | יום א' אייר ה׳תשס״ז 19.04.2007

מי הצית את ישיבת חב"ד ביפו?

משטרת מחוז תל-אביב חוקרת בימים אלה את הצתת ישיבת 'תומכי-תמימים' שביפו ■ הישיבה הוצתה בשעה בה היו תלמידיה ורבניה במהלך פעילות בבתי-הכנסת לקראת הסעודה המסורתית בשביעי של פסח ■ רבני הישיבה משערים כי המבנה הוצת במכוון על-ידי ערבים מתושבי העיר ■ "המראה היה מחריד שכמוהו רואים רק במדינות אנטישמיות", אומרים לערוץ 7 ראשי-הישיבה המגדירים את האירוע כנס של ממש  לסיפור המלא
מי הצית את ישיבת חב
מאת שמעון כהן, ערוץ 7

משטרת מחוז תל אביב חוקרת בימים אלה את הצתת ישיבת 'תומכי תמימים' שביפו. הישיבה הוצתה בשעה בה היו תלמידיה ורבניה במהלך פעילות בבתי הכנסת לקראת הסעודה המסורתית בשביעי של פסח.

האש שאחזה במבנה שלחה להבות לגובה רב, זגוגיות המבנה התנפצו ונזק נגרם לא רק למבנה אלא גם לרכבים שחנו בסמוך אליו ולסביבת הישיבה. שכנים שהזעיקו את מכבי האש מנעו נזק כבד יותר. הנפגע העיקרי באירוע היה בעליה של מרפאת שיניים השוכנת בקומת הקרקע של המבנה.

חוקר שריפות מטעם מכבי האש זיהה את מקור האש במערום של מזרנים וחפצים ישנים שנערמו בצמוד למבנה. הבדיקות העלו כי אכן מדובר בהצתה מכוונת. בעל מרפאת השיניים הגיש תלונה במשטרת תל אביב.

אנשי הישיבה משערים כי המבנה הוצת במכוון על ידי ערבים מתושבי העיר. "המראה היה מחריד שכמוהו רואים רק במדינות אנטישמיות", אומרים ראשי הישיבה המגדירים את האירוע כנס של ממש. שכן האש הגיעה עד לגובה של לא פחות מארבע קומות ועוצמתה המיסה תריסים אך לא אחזה בתריסי עץ שבחלונות הישיבה. כמו כן רואים בישיבה כנס גלוי שבאותה שעה בה אירעה ההצתה לא היו התלמידים במבנה.

לדבריהם מזה זמן רב נמשכות ההתנכלויות של ערביי האזור לישיבה ולתלמידיה. לא מכבר נגנב 'טנק מבצעים' שבו פעלו תלמידי הישיבה ורבניה. גם את האירוע הזה מייחסים בישיבה לערביי העיר. כמו כן הם מספרים על התנכלויות וזריקות אבנים לעבר מבנה הישיבה.

סיפוריהם אלה של אנשי הישיבה נחרזים במסכת סיפוריהם של תושבים יהודים ביפו המתארים מסכת ארוכה של הצקות והתעמרויות של ערביי העיר מזה תקופה ארוכה תוך ניצול אזלת ידה של המשטרה.

יצוין כי במשטרה אומרים שאמנם התרחשה שריפה במקום, אולם מציינים כי את התלונה הגיש למשטרה בעל העסק שבמבנה (מרפאת השיניים) ולא אנשי הישיבה שבמקום. במשטרת המחוז אומרים שאירוע השריפה נחקר בימים אלה אולם עד כה אין הערכות באשר לגורם השריפה.

מנהל הישיבה אומר שניתוח פשוט של מערום הציוד שהוצת מוכיח בעליל שמדובר בהצבה מכוונת נגד הישיבה. לדבריו המזרונים והציוד הישן נערם לגובה על מנת להגביר את עצמת האש ואת גובה הלהבות. כמו כן מיקומה של הערימה שהוצתה מוכיח לדבריו שאכן מדובר בהתעמרות מכוונת.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
תומכי תמימים ביפו?!
א' אייר ה׳תשס״ז
אין לי שמץ של מושג מאיפה מגיע הביטוי הזה תומכי תמימים? - הרבי כתב במכתבים רבים שאין לקרוא לישיבה תומכי תמימים ללא אישור של הנהלת תומכי תמימים המרכזית. בדיוק כמו שאין לפתוח מקום ולקרוא לו בית חב"ד בלי אישור של צא"ח.
מאז ג תמוז המושג הזה נשכח מהעולם. כל אחד פותח לעצמו ישיבה וקורא לה תומכי תמימים כמו גם בבתי חב"ד.
חייבים לעצור את זה מיד. בסך הכל מדובר בכמה משיחיסטים קצוניים שפתחו להם מעוז ביפו.
2.
תומכי תמימים ל1
א' אייר ה׳תשס״ז
הרבי אומר שצריך להפוך את העולם כדי להביא את משיח צדקנו
מה אתה רוצא חנות פיצה או ? בתור אזרח יפואי אין לך מוסג מה התמימים עושים בעיר וכן מנהלי הישיבה שבראשם עומד הרב אליהו תמם יישר כח לרב אליהו שעובר תקופה לא קלה השם יעזור לאנשים שחושבים כמוך צא לכל עיר ותשאל מה זה משיחיסט ומה זה אנטי הוא לא יבין מה אתה רוצא ממנו
שיהיה לך רצון טוב לעזור להביא את משיח צדקנו כאן לירושלים עיר הקודש בארץ הקודש
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.