מערכת COL | יום א' אייר ה׳תשס״ז 19.04.2007

חב"ד מואשמת בקמפיין קיקיוני נגד חיילי צה"ל

כתבה מגוחכת על יוזמה אווילית נמרחה הבוקר (חמישי) על שער העיתון "ידיעות אחרונות" לפיה חסידי חב"ד מהלכים אימים על חיילי צה"ל ומשטרת ישראל ■ מבצע של ארגון קיקיוני ואנטי-ממסדי בשם 'המטה להצלת העם והארץ' מבקש להציק לכוחות הביטחון שהשתתפו בפינוי חבל עזה בהתנתקות ■ העיתון דאג לציין: "תנועת חב"ד דווקא אוהבת את חיילי צה"ל. בחגי ישראל נוהגים אנשיה לסייר בבסיסי צה"ל ולחלק לחיילים סופגניות ומשלוחי-מנות". דובר צה"ל הגיב בחומרה ■ וגם: העיתון "ג'רוזלם פוסט" מדווח על קמפיין קיצוני המשתמש בתמונה של הרבי באופן מבזה  לסיפור המלא
חב
אין דין ואין דיין ב"ידיעות אחרונות", הבוקר • צילום: COL
"אני לא יודע אם לצחוק או לבכות", הגיב חסיד חב"ד בארץ למראה הכותרת המגוחכת "חב"ד רודף את מפני גוש-קטיף" שנמרחה על שער העיתון "ידיעות אחרונות" של הבוקר (חמישי).

הכתבה של גיא מי-טל סיפרה על יוזמה אווילית של 'המטה העולמי להצלת העם והארץ', ארגון קיקיוני שאינו נמנה על המוסדות הרישמיים של חב"ד, הקורא לזהות את אנשי כוחות הביטחון שהשתתפו בפינוי יהודי חבל עזה למטרת איום והפחדה.

חסידות חב"ד האמונה על משנת הרבי, סוברת כי מסירת שטחי ארץ-ישראל עלולה לסכן את שלום יהודי המדינה והחסידים ניסו לסייע בכל דרך למשפחות שגורשו מחבל עזה במסגרת "תוכנית ההתנתקות".

גורמים רישמיים בחב"ד הגיבו: "חיילי צה"ל אכן מבוקשים, אבל להנחת תפילין".

העיתון דואג לציין בכתבה כי מדובר ב"פלג קיצוני בתנועה", אולם הכותרת עצמה התייחסה לתנועה בכללות: "מבוקשים על-ידי חב"ד: חיילי ושוטרי ההתנתקות".

קמפיין מבזה ב'אגד'


"מדובר בקבוצה אשר מוציאה עלונים כאלה ואחרים על-מנת להתפרסם בכל דרך בתקשורת", אומר גורם רישמי בחב"ד.

"קבוצה שולית זו אינה בוחלת בשום אמצעי בכדי לקבל מבזק באתר חדשות עם עדיפות לכותרת בעיתון. הם יתלו מודעות על עמודי חשמל, יגידו משפטים פרובוקטיביים ויעשו מעשים שאינם עולים בקנה אחד עם שיטת היהדות".

ביומון הישראלי באנגלית "ג'רוזלם פוסט" דיווח אמש (רביעי) כי 'המטה' המדובר יעלה בקרב קמפיין קיצוני באוטובוסי חברת 'אגד' המשתמש בתמונה של הרבי בצורה מבזה "לאכזבת אנשי הזרם המרכזי בחב"ד".

פלג זה מאמין כי הרבי הינו "חי וקיים" - לאחר ההסתלקות בתאריך ג' תמוז תשנ"ד. בקמפיין האוטובוס יוצמד לרבי התואר "מלך-המשיח" בצירוף הסיסמא "מדינה פלסטינאית - אסון לישראל".

פלג קיצוני בתנועה

הכתבה ב'ידיעות' נפתחת בשאלה: "מה עושה המשטרה כשהיא מחפשת עבריין? מפרסמת את תמונתו ומבקשת את עזרת הציבור באיתורו. קיצונים בחב"ד אימצו את השיטה, רק שהמבוקשים שלהם אינם פושעים אלא אנשי חוק וחיילי צה"ל שהשתתפו בהתנתקות. לאנשים שיזהו את המצולמים מובטח 'פרס נאה'"

העיתון, המודע לפעילות הברוכה של חב"ד בקרב חיילי צה"ל, מיהר לסייג: "תנועת חב"ד דווקא אוהבת את חיילי צה"ל. בחגי ישראל, כמו למשל בחנוכה ובפורים, נוהגים אנשיה לסייר בבסיסי צה"ל ולחלק לחיילים סופגניות ומשלוחי מנות. אלא שפלג קיצוני בתנועה פותח עתה במבצע נגד אנשי כוחות הביטחון שהשתתפו בהתנתקות, ובהם חיילים ושוטרים".

לפי הדיווח, "אנשי הארגון מפיצים בימים אלה ברחבי הארץ חוברת ובה עשרות צילומים של שוטרים ושל חיילים שהשתתפו בהתנתקות, והם מבקשים את עזרת הציבור לזהות במי מדובר ולשלוח אליהם את שמותיהם ואת כתובותיהם. החוברות מחולקות בכל ההתנחלויות וכן בבתי-הכנסת ברחבי הארץ ובאתרים שבהם מרוכזים מתנחלים שפונו מבתיהם בהתנתקות.

"בחוברת מופיעים שוב ושב משפטים כמו: 'לא נשכח ולא נסלח', משפט שאותו נוהגים לומר על השואה, וכן 'זכור את אשר עשה לך אריאל שרון' (על משקל 'זכור את אשר עשה לך עמלק')".

העיתון מציין, כי לאחר שיקבלו את הזיהויים, בכוונת מפיצי החוברת להפיץ ספר עב כרס בשם "הספר השחור", ובו צילומי המפנים את שמותיהם וכתובותיהם. העיתון מזכיר כי בעבר התנכלו אנשי ימין קיצוני לשוטרים ולקציני צבא שהשתתפו בהתנתקות. הם קיבלו איומים, מכוניותיהם חובלו, ומשפחותיהם הוטרדו בטלפון.

דובר צה"ל: רואים בחומרה

בחוברת שמתפרסמת בצירוף תמונה של הרבי נטען כי האחראים על ההתנתקות באו על עונשם מאת הקדוש-ברוך-הוא, אפילו שהיהדות סוברת כי אין אנו יודעים או יכולים להבין את 'דרכי המקום'.

העיתון הוסיף כי "הפלג שהפיץ את החוברת הוקם לקראת ההתנתקות ובראשו עומד שלום-דב וולפא מקריית-גת. לדבריו, מטרת הספר היא 'להנציח את האכזריות של שרון ושל חבריו שהרימו יד על ארץ-ישראל ולהפחיד את הבאים אחריהם של יעזו ללכת בדרכם'.

"על החיילים והשוטרים שהשתתפו בהתנתקות הוא אומר: הם אשמים שלא סירבו פקודה. פרסום שמם וקלונם אולי יגרום להם ולחשוב פעם נוספת על הפשע שבו הם השתתפו".

הפרס שיינתן, אגב, יהיה "תקליטור עם תמונות מהגירוש".

מדובר צה"ל נמסר: "אנו רואים בחומרה ניסיון להלך אימים על חיילים אשר מבצעים את תפקידיהם בהתאם לחוק". 

עוד בנושא:
 נאום של רב אחד...
"פורבוקטור עם קבלות"
מי בונה ומי הורס / מאמר דעה
וולפא - נאה דורש ונאה מקיים...
עד מתי ימשיך וולפא בפרובוקציות המטורפות?
וולפא? אפילו לא אייטם במקומון של כפר-חב"ד
וולפא מתראיין, ומפעל השליחות של הרבי בסכנה
לכתבה זו התפרסמו 76 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
76 תגובות
1.
האשמים: ועד רבני חב
א' אייר ה׳תשס״ז
מי שאשם בכל מה שקורה בחב"ד הם ועד רבני חב"ד שנתנו בתחילת הדרך לקבוצת המטורפים חולי הרוח והנפש לרמוס את תנועת חב"ד לרסיסים.
2.
לכו לגור לשטחים
א' אייר ה׳תשס״ז
הרב וולפא, למה אתה גר בקרית גת, תעבור לגור בשטחים.
3.
מהרסיך
א' אייר ה׳תשס״ז
מהרסיך ומקריב... ממך יצאו..
4.
חב"ד = ימין מקרבת
א' אייר ה׳תשס״ז
חייבים לדבר ברורות: האנשים האלה אינם שייכים לחב"ד.

אנן פעלי דיממא אנן, עניננו הוא להוסיף אור, ו"ימין מקרבת" לקרב לבם של ישראל (אלו שרק בשם ישראל יכונה) לאבינו שבשמים.

גם אם אין אנו מסכימים למעשיהם של החיילים, אנחנו אוהבים אותם, לפי שהם האחים והאחיות שלנו.
5.
פלג קיצוני אך דבריהם אמת
א' אייר ה׳תשס״ז
יש אמת ויש אמת קיצונית שאותה לא תמיד טוב לומר אותה אך במקרה דידן טוב שידעו את ההשלכות החמורות של נתינת שטחים של עם ישראל לטרוריסטים תוך כדי הפקרת עם ישראל ובטחונם ועם זאת טוב שהפלג הקיצוני אמר זאת אך כמובן שצריך לומר זאת לא במטרה חלילה כדי לאיים או כדי לפגוע אלא רק כדי שהבאים שירצו להחזיר שטחים ישקלו אם כדאי הדבר ???הרי מיום ליום ברור שהחזרת שטחים לא תרמה בטחון ולא שלום וגם המדומה אינו יציב ..ומהנכון להתפלל שאלה שנפגעו יבריאו יייטיב ה דרכם ומזלם ושאף יהודי לא יפגע ח"ו ....
6.
מגיב 5 מ
א' אייר ה׳תשס״ז
היכן אתה גר ? בשטחים ? בחו"ל ? שרתת בצה"ל ? יש לך בכלל זכות דיבור ?
7.
כל החיים עקשן
א' אייר ה׳תשס״ז
כל החיים של וולפא זה עקשען . וערמומיות . כל ספריו עקשען .
8.
הכל
א' אייר ה׳תשס״ז
עזבו שטיות צבא הגירוש לישראל אז תבינו לבד....................
9.
אתר COL אשם
א' אייר ה׳תשס״ז
אם תלכו לארכיון לימים בהם התבצע הגירוש מחבל עזה תוכלו למצוא בקלות את אותם מסרים ואת אותם דברים באתר שלכם לרבות מאנשים המוגדרים שפוים שנסעו כאילו לעודד בשעה שהרבי זי"ע מעולם לא שלח אותנו להפגנות אלו
10.
התלהמות מיותרת
א' אייר ה׳תשס״ז
הצעקה על הרב וולפא ושות מיותרת גם בבימות רשמיות התפרסמו דברים נוראים.

לשבחם יאמר שהם לא שמו תמונות האם זה מוריד מהעליהום?
11.
א ח ד ו ת ........ֱ
א' אייר ה׳תשס״ז
זה ני ראה שפשוט מחפשים על מה לריב , האסון האחרון לא היספיק ...ת פ ס י ק ו כ ב ר . או שתפסיקו לדבר על אחדות.

12.
הרבי כותב על וולפא שהוא מנהל מלחמה נגדו...
א' אייר ה׳תשס״ז
להזכיר נשכחות - להלן כמה קטעים שכתב כ"ק אדמו"ר זי"ע (כפה"נ בקיץ התשד"מ) לה"מזכירות" שלו, על מנת להודיע לוולפא הנ"ל ("לטלפנו בשמי") :

"כנראה עושה עצמו אינו מבין מה שעניתי מאז שאפשר להזיק כמה רח"ל לחב"ד ולהפצת המעיינות על ידי כתיבה בענין כו - שכוונתי היתה בעיקר אליו, וד"ל.

והנני מזהירו שיפסיק לדבר או לכתוב ועאכו"כ להפיץ ועאכו"כ להדפיס בעניני משיח . . ואם ח"ו יעשה משהו בזה ידע ברור שזהו מלחמה נגדי בפרט ובכלל.

פשוט . . ב) שבדבר "שמתפרסם" ובפרט בדבר שבדפוס - נוגע איך מפרשו הקורא ולא המחבר.

ג) וראו בפועל שע"י פעולותיו (בדיבור, דפוס ומעשיו) - הלהיב מחלוקת וכו ומאות (ויותר) מבנ"י פסקו מללמוד דא"ח, נלחמים בהבעש"ט ותורתו בפועל וכו וכו.

...כתבי לא הי מפני חשש אולי כו, כ"א מיוסד על המפורסם שאלפים ויותר הפסיקו לימוד דא"ח ונלחמים בתורת הבעש"ט וכו - ע"י הדיבור ופרסום הנ"ל לחוד.

ע"כ לשונו הקדוש של הרבי.

וידוע גם מה שהאריך כ"ק אדמו"ר בהתוועדות דליל שמחת-תורה התשמ"ה (שבלשון הרבי הנ"ל "כוונתי היתה בעיקר אליו").

[ורק מפני שוולפא הנ"ל (שהיה נוכח בהתוועדות הנ"ל וישב ממש מול הרבי) התחנן בשעתו לפני רושמי השיחות שיחוסו עליו - לכן השמיטו בשעתו את השיחה הזו מן השיחה המודפת. ולעניות דעתי, כיון שהנ"ל עומד במרדו - כדאי לפרסם עתה גם שיחה הנ"ל (שנמצאת בידי כו"כ בראשי-דברים), וכן שאר הביטויים החריפים שאמר וכתב הרבי אודות בר-נש זה].
13.
בסמינר הרב חיים פרוס שיחי לימד אותנו
א' אייר ה׳תשס״ז
שיחותשל הרבי בענייני שלימות הארץ.
הרב אמר בשם הרבי שצריך לצאת נגד ההתנתנקות (באופן מאורגן) ומצד שני לא לגור בשטחים!

אפשר לפנות אליו!!!!
14.
כל הכבוד
א' אייר ה׳תשס״ז
אז קם מישהו ופועל שלא בשם חב"ד אלא כמטה להצלת העם והארץ, ומצטט את הרבי שמדחינה פלסטינאית היא אסון לישראל, ואתם עוד תוקפים אותו.

בנוסף כל מי שגירש יש לו דם על הידיים, לצערינו גם החיילים הפשוטים הנאצים בשואה טענו שביצעו פקודות.....
15.
גם בעבר השתתפה חב"ד בהפגנות
א' אייר ה׳תשס״ז
אני בעצמי השתתפתי בהפגנות ואסיפות מחאה בענין "מיהו יהודי".

אך לא מכבר הוצאו תלמידות (1) בית ספר בעיר רחובות להפגנה נגד קיפוח.

מי שזוכר את ההכתשויות שהיו בכפר חב"ד עצמו בפרשת תוחלת, ועוד ועוד.

חילול ה יותר גדול הוא שאתר חבד"י מתחיל להפך בזכותם של חיילים וחיילות שהחריבו ישובים ועקרו יהודים מבתיהם.
16.
COL מאשים את ידיעות אחרונות?
א' אייר ה׳תשס״ז
זה מגוחך.
כל קבוצה צריכה לדעת לכבס את הכביסה המלולכת שלה, בכוחות עצמה.
17.
שליח לנושא שלמות הארץ?
א' אייר ה׳תשס״ז
האם הרב וולפא מונה ע"י הרבי כשליח לנושא שלמות הארץ?
18.
איזה בושות
א' אייר ה׳תשס״ז
אותם אלו שעושים זאת פשוט הורסים לשליחים של הרבי בארץ ובעולם
גי גורם לשם רע לחב"ד שבעצם השלוחים הם המייצגם את חבד בכל מקום
וכשליח שמקרב כואב לי עם זה וקשה
19.
רבני חב"ד אנו מתחננים תעשו משהו
א' אייר ה׳תשס״ז
רבני חב"ד אנו מתחננים תעשו משהו להפסיק את הביזיון. קחו את המושכות לידים, חפשו את הסוסים שעדיין בסביבה והחזירו אותם לשפיות. למרות שזה כבר מאוד מאוחר אם לא מאוחר מידי. כל רגע שאין מנהיגות רבנית בחב"ד המצב ילך ויחמיר יותר. מה יהיה איתנו מה יהיה עם ילדינו?
20.
בושות
א' אייר ה׳תשס״ז
האתר שלכם מגדיל את הבושות כשהוא מפרסם את העיתון
21.
ל 19:
א' אייר ה׳תשס״ז
צודק 100%
ה ישמור לאן הגענו
22.
רבני חב"ד תעשו משהו
א' אייר ה׳תשס״ז
רבני חב"ד חב"ד אנא תעשו משהו לאור דבריו הנוקבים והרותחים של הרבי זי"ע בענין הסכנה של מסירת שטחים.

רבני חב"ד תעשו משהו, כדי למנוע בעתיד רחמנא ליצלן פינויה של חברון ורמת הגולן - שכל מישתתף בפשעים כאלה ידע שאין לו לגטימציה.

רבני חב"ד תעשו משהו לתקן את הרושם כאילו אנחנו במו ידינו שיפצנו ועידנו את דמותו של שרון וכך בעקיפין נתנו לו תמריץ לבצע את הפשע.

רבני חב"ד תעשו משהו!
23.
- 18
א' אייר ה׳תשס״ז
איזה בושות שמגורשי קטיף זרוקים ומתגוררים בתנאים מחפירים, ללא פרנסה ללא שמחה, ללא אושר, כאשר ברקע נופלים אלפי קאסמים.

איזה בושות שאנו תלמידי הרבי המדברים בשם אהבת ישראל דואגים את הרגע ולא מסוגלים להתרומם ולראות את התמונה בכללותה.

איזה בושות, שאיננו דואגים לשלוחי חב"ד באשקלון ובשדרות שנתונים שעה שעה לסכנה קיומית!!! ה ישמור!
24.
נזק לתדמית החיובית של קהילת חב"ד
א' אייר ה׳תשס״ז

כאדם המקורב מאד לקהילה חושב שהכתבה והרעיון עושה

נזק רב לתדמיתה החיובי בעיני

הציבור הרחב .

הגזמתם .

חבל ,,,,,,,,,,,,,,,,,,, .

25.
זה מה שהרבי רצה!? זה מה שהרבי רצה???
א' אייר ה׳תשס״ז
אוי אוי רבונו של עולם . הסר מאיתנו חושך כפול ומכופל וגלה משיחך מהרה.

איך ייתכן שחסידיו של אוהב ישראל הגדול הרבי מלובביץ הולכים בדרכיהם של חסיידים ויהודים אלימים שלא אזכיר את שמם?!

למען הרבי תעשו חשבון נפש! אני שמעתי אותך בוכה בכנס הנשים ששודר ברדיו מבשר טוב ובכיתי איתך. הרב וולפא . למען הרבי . תתעשת.
26.
האומנם?
א' אייר ה׳תשס״ז
אתם מזדהים עם "ידיעות" שמחשיב את מי שהשתתפו בגירוש וניהלו אותו בכזו אכזריות וחוסר רחמים לאנשי חוק??
27.
מזעזע!!
א' אייר ה׳תשס״ז
אני מזועזע מזה שאנשים בתוכנו כועסים על COL שבסה"כ מראה לנו את החילול ה' הנורא שוולפא וחבריו גורמים, במקום לכעוס ולרתוח על המושחתים האלה, שבשביל לקבל קצת פרסום מוכנים לבזות את שם הרבי וחב"ד בדברים איומים ונוראים כאלה.

מוכרחים להוקיע אותם ולסלקם מחב"ד ולהבהיר שאין לחב"ד שום קשר למטורפים האלו.
28.
לתגובה 3
א' אייר ה׳תשס״ז
"מהרסייך ו מ ח ר ב י י ך" , לא "מקריב". תלמד לכתוב נכון לפני שאתה מקשקש..!
29.
ל-16: זה מה שCOL עושה
א' אייר ה׳תשס״ז
מבהיר במי ובמה מדובר. מה רע בזה?
30.
ציון עובדה
א' אייר ה׳תשס״ז
אני שוהה (בשליחות{?})באחד מבתי חב"ד שבמזרח- תוך כדי שיחה עם אחד המטיילים הוא מספר לי על כך שהשתתף אישית בפינוי (מעגל ראשון..) . לפני מספר חודשים הוא התגלגל במסעותיו לבית חב"ד אחר שבמזרח, כמובן הוא התקבל שם בסבר פנים יפות (לא ידעו על מעלליו..) ואז תוך כדי מפגש היכרות- מסתבר להם לשניהם (לבחור ולמטייל) שהם כבר נפגשו פעם, בירור קצר העלה שהמטייל פינה את הבחור שהגיע להגן על ישוב מסויים מהפינוי.. עכשיו הוא מארח אותו בבית חב"ד!...
אין צורך לתאר את הרגשות .. ואת הפעולות שנוצרו כתוצאה מכך..

***יהדות במאור פנים***
31.
תשובה ל-2
א' אייר ה׳תשס״ז
אכן הבב וולפא רצה לעבור לגור בעמנואל לפני כ-10 שנים אבל חוריו הזקנים מנעו את זה.
עכשיו אני מודה להם מאוד.

תושב עמנואל חבדניק
32.
הארגון הקיקיוני הזה
א' אייר ה׳תשס״ז
אשם בביצוע ההתנתקות.

וולפא שירת את מדיניות שרון וסייע להציג את המתנגדים להתנתקות בתור קיצונים מטורפים וסהרורים.

גם היום הוא ממשיך בפרובוקציות שלו כדי להפוך את דעתו של הרבי ל"מטורפת" רח"ל, ובכך הוא פוגע אנושות במלחמתו הק' של הרבי.
34.
לתגובה 32
א' אייר ה׳תשס״ז
היו אכן חוגים שרצו "להיראות יפה" בעיני שרון, וזה האחרון אכן ניצל את רככיותם ורפיסותם וביצע בברוטליות את הגירוש.

אילו היו מתנהגים כמו "המטורפים" בעמונה - הגירוש לא היה מתבצע.

ובאותו ענין:
רק בגלל "המטורפים" של חברון, עיר האבות עדיין בידינו. אחרת, מזמן היו מבצעים את מדיניותו של משה דיין וחברון כולה היתה עוברת לערבים!
33.
תשובות מכ
א' אייר ה׳תשס״ז
משלהי תשד"מ וראשית תשמ"ה

א
לטלפנו בשמי:
כנראה עושה עצמו אינו מבין מה שעניתי מאז, שאפשר להזיק כמה רח"ל לחב"ד ולהפצת המעיינות על-ידי כתיבה בעניין כו' – שכוונתי היתה בעיקר אליו, וד"ל.

והנני מזהירו שיפסיק לדבר או לכתוב ועאכו"כ להפיץ ועאכו"כ להדפיס בעניני משיח – הן בשמו והן בשם אחר על-ידי שליח וכיו"ב – או באיזה קובץ שיהי ובאיזה סגנון ואופן שיהי'. ואם ח"ו יעשה משהו בזה, ידע ברור שזהו מלחמה נגדי בפרט ובכלל.

(פשוט שהנ"ל כולל פירוש על עניני משיח שברמב"ם או ספרים אחרים ומאמרי דא"ח וכל כיו"ב.)

ב

פשוט שבכל המכ' ודיבורי בכהנ"ל לא הי' בזה כלל וכלל משהו דהיפך הברכה ח"ו וח"ו ואין גם עתה ח"ו וח"ו.

ב) שבד בר "שמתפרסם" ובפרט בדבר שבדפוס – נוגע איך מפרשו הקורא ולא המחבר .

ג) וראו בפועל שע"י פעולותיו ומעשיו) – הלהיב מחלוקת וכו' ומאות (ויותר) מבנ"י פסקו מללמוד דא"ח, נלחמים בהבעש"ט ותורתו בפועל וכו' וכו'.

ד) ביניהם כאלו שעד שהתחיל הנ"ל – התעסקו בהפצת המעיינות.

ה) הם מצפים לכל רמז שהוא – שיוכלו לנצלו להגדיל המדורה וכו'.

ו) בהגליונות שצירף – א"צ לחפש רמזים – כי כולם חדורים רעיונות הנ"ל, ובמילא עלילות המשך תוצאות הנ"ל מלחמה נוספת בהפצה, עוד כו"כ יפסיקו לימוד דא"ח היל"ת (1).

כהנ"ל פשוט – ולפלא גדול שמנסה להסבירני ההיפך (2).

ג
כתבי לא הי מפני חשש אולי כו', כ"א מיוסד על המפורסם שאלפים ויותר הפסיקו לימוד דא"ח ונלחמים בתורת הבעש"ט וכו' – ע"י הדיבור ופרסום הנ"ל לחוד.

לשאלת "תם": היתכן שלא לפרסם הלכה (לפי השערתי, כשמד בר עם גביר פ' בארצה"ב אינו מודיעו שהמדליק גפרורית בש"ק מחויב סקילה, וכשיהי' סנהדרין שהוא מקוה ע"ז יהי' הוא בתוך העם שיסקלו אותו ר"ל – כדין מפורש בתוה"ק, אפילו באם יבקרו בערש"ק אחר חצות) ודאי יענני על שאלתי בחצע"ג ואז בל"נ אענהו.
-----------------------------------------

קטע משיחה של הרבי התועדות שבת פר' בראשית

כאן המקום להזכיר אודות ענין בלתי רצוי הדורש תיקון שנמצאים בשמח"ת – בודאי לא יזיק הדבר ח"ו לאף א' כי אם התועלת והתיקון שבדבר:

ישנם "שפיץ-חב"ד" החושבים שהם אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, וכל אלו שמסביבם, שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים דבר בלתי-רצוי – אין הדבר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף א' מהם אינו מגיע לדרגתם, שהרי הם "שפיץ-חב"ד" !...

כוונת הד ברים – לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו. או ניגונים וכו' גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות. ולא עוד אלא אפילו יהודים שכ בר התחילו ללמוד חסידות – הפסיקו ללמוד, כתוצאה מפעולותיהם של אלו ! לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכבר התחילו להתקרב!

וגם כאשר מלבישים זאת באיצטלא דקדושה, "מיט א זיידענע זופיצע מיט א גארטל דערצו"... אין זה משנה כלל את העובדה שעי"ז הרחיקו יהודים מתורת החסידות, עם כל התוצאות שבדבר. שכל זה רובץ על אחריותם!...

רצונך לנגן ניגון חסידי – ישנם ניגונים רבים! רצונך לדבר דברי חסידות, להפיץ עניני חסידות – ישנם ריבוי עצום של דבר י חסידות! לך בדרך שסללו לנו רבותינו נשיאינו! אף א' אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא – מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמור הזקן, רחמנא ליצלן! שב ולמד חסידות – מאמרי עבודה, והעיקר – שהמאמר ילמד אותך...

ולכן, להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא... שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות, רחמנא ליצלן!

(חסר קצת)

ויה"ר שלא יצטרכו לחזור על התראה זו, ומכאן ולהבא – לא תהי' פירצה בחומותינו, אצל כאו"א שבשם "חסיד חב"ד" יקרא, הן בד' אמות אלו, והן בכל מקום שבעולם, שהרי הקב"ה הוא בעה"ב בכל העולם כולו, ורצונו של משיח צדקנו, הבעש"ט ונשיא דורנו – שיפיצו את המעיינות חוצה, בכל העולם כולו.

ובודאי לא ישאר רושם כלל מכל זה, כי אם תיקון הדבר – ע"י ההשתדלות ביתר שאת וביתר עוז בכל הפעולות דהפצת המעינות חוצה.
35.
תנו לרבנים לחיות.
א' אייר ה׳תשס״ז
הרבנים שלנו עסוקים ב"ה,
זה במתן הכשרים לבשר (חשוב מאד כי מי יאכילנו בשר), וזה בנסיעות סביב העולם, ועוד ועוד,
הם בס"ה רבנים חמודים מאד כאלו שאנו אוהבים, לא דורשים מאיתנו כלום, לא תורה ולא עבודה, והעיקר לא מסירות נפש למה שהרבי דרש,
הם נרדמו בשמירה, ואולי פה קבור הכלב, איך אמרו חז"ל: לא עכברא גנב - חורא גנב,
אוייייייייייייייייייייייי- צריך את הרבי.
36.
ל-34
א' אייר ה׳תשס״ז
הפרובוקטורים והמטורפים בחברון כמעט גרמו לחיסול הישוב היהודי בחברון.

רק אחרי שקמה הנהגה חכמה שהבינה כי צריך לפעול בדרכי נועם כדי לקרב את העם לחברון, וההנהגה דחקה את הקיצונים המטורפים לשוליים, התחיל הישוב היהודי בחברון להתבסס.

הקיצונים ועושי הפרובוקציות הם משרתי השמאל.
37.
קנאות
א' אייר ה׳תשס״ז
לכבוד הנהלת col שלום וברכה !
אנא מכם,במתותא מינייכו רחמין נפישין , עד מתי י-הי-ה זה לנו וכו",
לפי התגובות התוקפניות בדף הנ"ל ,מתאים מאד להזהר זהירות
יתירה באופן הצגת הנושאים בכתבה כדי לא לחזק הפך האחדות שגם כך........ וד"ל ,
אבי רום צפת ע"הק ת"ו
38.
השתגעתם לגמרי נפלתם על הראש!
א' אייר ה׳תשס״ז
מי יתן לכם לעשות מבצעים בבסיסי צה"ל אחרי זה מ ט ו מ ט מ י ם.......
39.
הכל בגלל ה"אחדות" המזוייפת
א' אייר ה׳תשס״ז
במקום לחפש "אחדות" עם מחריבי חב"ד צריך להוקיע אותם ולהבהיר לכל העולם שיש חב"ד ויש מטורפים.

וולפא ושי גפן - זה לא חב"ד.
דגל צהוב - זה לא חב"ד.
מודעות המבזות את שם הרבי בכל פינה - זה לא חב"ד.
כותבי שליט"א על הרבי זי"ע - זה לא חב"ד.

אבל כשהכבוד של הרבי ושל חב"ד לא מעניין אף אחד, מעדיפים לחפש "אחדות" עם מהרסיך ומחריביך.
40.
למגיב 37
א' אייר ה׳תשס״ז
אין מספיק מילות גנאי מול המעשים הסהרורים שעושים אנשי הכת המשיחית לרבי ולחב"ד.
41.
זה עובר את הגבול
א' אייר ה׳תשס״ז
האם מישהו יכול להעלות על הדעת שהרבי מלך המשיח היה אומר לנו לעשות כדבר הזה, דהיינו לרדוף את החיילים שעשו את ההתנתקות? ברי שהרבי לא היה מורה כדבר הזה. אז איך חסיד חב"ד עושה דבר שהרבי לא היה אומר לעשות?

ועוד: בהתנתקות נטלו חלק אלפים רבים של חיילים וקצינים, ועכשיו חב"ד אומרת להם - אנחנו נרדוף אותכם באופן אישי. זה דרכה של חב"ד?
42.
בואו נשים דברים על השולחן
א' אייר ה׳תשס״ז
הרב ש"ב וולפא מקרית גת אכן מחבר פורה של ספרים, אולם הוא אינו נושא שום תפקיד רישמי בחב"ד
שליח הוא לא, מנהל בית-חב"ד לא, מנהל מוסד חינוך או חסד גם לא, ושלא לדבר על חברות באחד הארגונים המרכזיים (בית הדין, אגו"ח, צא"ח, רשת, שלוחי הרבי לאה"ק) שהרבי הפקיד על חב"ד בישראל

אם אתם רוצים כלל - מי כשר ומי מפוקפק - רק תבדקו את ההיסטוריה של האדם. מה הוא עשה לפני כ"ז אדר תשנ"ב. האם הוא פעל רישמית עבור חב"ד בידיעת הרבי? האם הוא העלה יוזמות דומות בזמני הרבי (ובמקרה של וולפא: האם הרבי התנגד ליוזמות המדוברות)
43.
תמשיכו להתעלם
א' אייר ה׳תשס״ז
חבל שרק כאשר מתפוצצת פרשייה חדשה יש גינוי. שוב, איפה רבני חב"ד ?? למה לא עושים סדר ?? למה לא קמים בצעקה גדולה ?? כי פחדנים !
44.
נבואה ברורה של הרבי
א' אייר ה׳תשס״ז
אינני מבין כלל וכלל מה כל הפלפולים והויכוחים. הרי הרבי הוא נביא הדור, ואם הרבי ניבא על וולפא, וזה לשונו הקדוש: "יגרור אותי ואת חב"ד כולה למצב שנהיה מוקצה מחמת מיאוס" – הרי ברור שנבואה זו התקיימה כפי שרואים מול העיניים.

ועוד והוא העיקר: בלי קשר מה רוצה הרבי שנעשה היום, הרי בדבר אחד אין שום ספק וספק ספקא כלל וכלל, שהרבי העיד על וולפא במלים אלו בדיוק, וזה לשונו הקודש: " וראו בפועל שע"י פעולותיו (בדיבור, דפוס ומעשיו) - הלהיב מחלוקת וכו ומאות (ויותר) מבנ"י פסקו מללמוד דא"ח, נלחמים בהבעש"ט ותורתו בפועל וכו וכו.... כתבי לא הי מפני חשש אולי כו, כ"א מיוסד על המפורסם שאלפים ויותר הפסיקו לימוד דא"ח ונלחמים בתורת הבעש"ט וכו - ע"י הדיבור ופרסום הנ"ל לחוד".

וזה לא דומה כלל לפתק השלישי דלקמן: "והנני מזהירו שיפסיק לדבר או לכתוב ועאכו"כ להפיץ ועאכו"כ להדפיס בעניני משיח . . ואם ח"ו יעשה משהו בזה ידע ברור שזהו מלחמה נגדי בפרט ובכלל".

משום שלגבי הפתק השלישי, יש הטוענים כי הרבי התחרט לגמרי אחרי כ"ז אדר ושינה דעתו לגמרי ולכן על היום לא חלה אזהרה זו על וולפא. על זה ניתן לדון. אך באשר לשני הציטוטים הראשונים מדובר הרי בקביעה עובדתית ברורה של הרבי:

א. שוולפא הרחיק מהרבי ומהבעש"ט ו(ממילא) ממשיח אלפי יהודים

ב. הנבואה הברורה של הרבי על וולפא שהוא: ""יגרור אותי ואת חב"ד כולה למצב שנהיה מוקצה מחמת מיאוס"

ועל כן פלא גדול בעיניי איך לא מתרחקים ומוקיעים אדם שהרבי העיד עליו ברורות את שני העניינים הנ"ל?
45.
רבי , אתה חסר!
א' אייר ה׳תשס״ז
רבי , אנחנו חסרי אונים
46.
דחוף לעורר את הרבנים
א' אייר ה׳תשס״ז
הם ישנים כל אחד דואג לעצמו מפחדים להפסיד את הכיסא ,לא רוצים באופן אישי לריב אם אף אחד ,ולכן הם לא עושים כלום,
פשטו רגל
47.
די לחוצפה!!!!
א' אייר ה׳תשס״ז
ממתי בחורים או אברכים אומרים לרבנים שהרבי מינה אותם מה לעשות?
האם אתם יודעים מה הם עושים יומם ולילה לעצור את חילול הרבי וחב"ד!!!
יש הלכה שבמקרה שלא ישמעו לרב עדיף לא להגיד כלל מלהגיד ו ל א י ש מ ע ו לקול הרבנים!!!!
השטן עובד 25 שעות לצערינו.
רבי תרחם עלינו תתגלה בופן דלכתחילה אריבער נאו ממש.
48.
אני קורא ולא מאמין!!!
א' אייר ה׳תשס״ז
סימון מטרות סביב אלפי חיילים מסכנים ורדיפה אישית עליהם - זה פעילות שעושה אדם שקורא לעצמו חסיד חב"ד, ועוד מצרף לזה תמונה של הרבי?!

לא יאומן.

עד היכן הטירוף הגיע????
49.
לכל אלה שדואגים למצב בחב"ד...
א' אייר ה׳תשס״ז
תתעוררו!!!! בתגובות אלה נכתבים דברים של הפך אהבת ישראל ממש!!
השמצת שמו של הרב וולפא!
זה לא מפריע לכם...רק מציק לכם העובדה שיש אחד שמתוך אהבת ישראל אמיתית דואג ומסייע למגורשים,אחד שאכפת לו מהם... תעשו חשבון נפש דחוף!!!
כולנו יודעים מדוע נפטרו תלמידי ר עקיבא.. אך כנראה שאנחנו מעדיפים להתעלם מזה.. אחרת לא יהיה עקשען מספיק...
פשוט מזעזע איזה מצפון יש לאנשים להכפיש ולרמוס את שמו של הרב..
נתגבש כולנו להצלת חב"ד בדחיפות!! רק באהבת ישראל - נביא את הגואל!!!!!!
50.
הרב וולפא
א' אייר ה׳תשס״ז
למה להשמיץ את הרב וולפא הוא אח שלכם ממש למה לא אחדות
51.
חב"ד???
א' אייר ה׳תשס״ז
בקשר לתגובות... הזה חבד???

מקורב...
52.
ל- 14
א' אייר ה׳תשס״ז
דבר ראשון א-ס-ו-ר להשוות יהודי לנצאים ולא משנה מה הוא עשה

דבר שני %70 מהחיילים בכו בזמן ההתנתקות ואילן הנצאים לא בכו בזמן שהרגו יהודים
53.
תגובה ל-50 ולכל מבקשי האחדות
א' אייר ה׳תשס״ז
וולפא הוא אח שלנו, זה נכון.
אבל הוא אח שמכפיש את שמו של אבינו, הוא הורס את מפעל האדירים של אבינו, הוא פוגע בנקודה הכי יקרה לאבינו האהוב, וזה קירוב יהודים לתורת החסידות.

לכן אנחנו חייבים - מתוך האהבה הגדולה לאבינו - להוקיע את האח הסורר, ולקוות שהוא ישוב בתשובה.

אבל עד שהוא לא חזר בתשובה - ועאכו"כ כשהוא עומד במריו וממשיך להכפיש את שם חב"ד - מחובתנו להוקיעו ולהתנער ממנו בכל התוקף.
54.
די רבי
א' אייר ה׳תשס״ז
זקוקים לך!!
ה-רחם על עמך!!!
אנחנו רוצים משיח עכשיו!!!!!!
55.
יש לי הרגשה!
א' אייר ה׳תשס״ז
שהוא בכלל שתול של השב"כ בתוך תוכנו!
שימו לב כמה פרובוקציות מסתובבות סביבו....

56.
אהבת ישראל סלקטיבית
א' אייר ה׳תשס״ז
מוסר כפול:

את הרב וולפא - מותר וצריך להשמיץ,

את שוטר היס"ם עוטה השחורים שגירש בברוטליות משפחה מביתה
-צריך כמובן לאהוב....

57.
הכל בסדר איתכם?????
א' אייר ה׳תשס״ז
אסור לנו בתור חבדניקים ושליחים של הרבי להגיב ככה על אף אחד ולא משנה אם הוא עושה ההפך ממה שאתה חושב!!!!
מה קרה שכחתם מה זה אהבת ישראל?
נלחמים על שטויות במקום להתמקד באמת
נקודה
58.
מענה ל-56
א' אייר ה׳תשס״ז
יש אחד שעושה עבירות בגלל שהוא תינוק שנשבה, אז צריך לאהוב אותו.

ויש אחד שיודע את רבנו ומכוון למרוד בו, אז אותו צריך להוקיע.

וד"ל
59.
וולפא מחייך כל הדרך
א' אייר ה׳תשס״ז
עשיתם לו את היום. טפשים מטופשים. לא יאומן איך וולפא מצליח פעם אחר פעם להתל בכם.
60.
ל58 האם בגלל שרב וולפא לא
א' אייר ה׳תשס״ז
מבין וחושב כמוך הוא עבריין?!לידיעתך רבים וטובים מבין אנ"ש ביניהם רבנים ומשפיעים סבורים שדווקא ההנהגה ההפוכה היא היא מוגדרת כעברינות וכמלחמה נגד הרבי!אם כן הם {לפי שיטתך)צריכים להחיל על נושאי דיגלה של ההנהגה זו(כולל הרבנים שבניהם )את אותה ההוקעה?!
61.
ל44 אולי תפרסם גם את מה ש רבי
א' אייר ה׳תשס״ז
אמר על בלוי מירושלים נרא אותך מעיז!!פוליטיקאי קטן!!
62.
אני מתגובה 55
א' אייר ה׳תשס״ז
מתברר שגם ר מנדי ברוד חושב כמוני.

ומה הלאה???
63.
רב וולפא חזק ואמץ!!
א' אייר ה׳תשס״ז
אתה בין היחידים שנותרו שלא פוזל לא ימינה ולא שמאלה התקציבים וטובות הנאה אינן מעוורות את עינך והפחדות והשמצות לא מרתיעות אותך מללכת בדרכו הסלולה של הרבי מה"מ!
64.
ל13 מתי בדיוק הרבי אמר לא לגור
א' אייר ה׳תשס״ז
בשטחים?!רבי עודד את הבניה והרחבת ישובים מעבר לקו הירוק!ממילא גם התישבות!(ראה פגישה מצולמת עם ראש מועצת אריאל)וכן רבי התבטא לגבי פוליטיקאים מסוימים:יזכרו לדראון עולם!וכן הדגיש שמסירת שטחים מסכנת ר"ל מיליוני יהודים,אז מה זה אם לא
שואה?!
65.
שאלה אחרת
ב' אייר ה׳תשס״ז
מי זה לפי דעתכם חב"ד היום???

מה נשאר לנו חוץ מהשלוחים? ולצערנו מהמטורפים עם הדגל?
שניהם היחידים שמזוהים עם חב"ד, כמובן שמסיבות שונות
תאמת יש עוד קצת בחורי ישיבות...

חוץ מהם מה יש בחב"ד? יש איזה רב שיש לו זכות להביע דעה שתתקבל על כולם, יש רב אחד כזה בחב"ד? מישהו כאן מוכן להרים את האצבע ולהורות על רב מסוים...

לצערנו חב"ד נשחקה ונשחקת מיום ליום...
66.
פרובוקטור
ב' אייר ה׳תשס״ז
שי גפן = אבישי רביב
67.
לגבי התגובות הקודמות
ב' אייר ה׳תשס״ז
הרבי לא רצה לקהבל את הנשיאות במשך שנה אז הרבי לא רבי
הרי הרבי כן עודד אותו כעבור כמה שנים להוציא ספרים ויש תשובות ברורות
68.
אל תדברו על אהבת ישראל.....
ב' אייר ה׳תשס״ז
לדעתי אם כבר מדברים על "תנועה שדוגלת באהבת ישראל" יותר צריך לאהוב את הרב וולפא, שעושה במקום כל חב"ד את רצון הרבי בקשר לשלימות הארץ ועוד! ולא לאהוב חיילים, שוטרים וכו שנותנים יד לגירוש אכזרי של יהודים מביתם ומסירת שטחים מארץ ישראל לפלסטינים, ה ישמרנו!
שבת שלום! "באהבת ישראל נביא את הגואל" אני מקווה שתגובתי תתפרסם...
69.
ל 45! לך תחפש רבי....
ב' אייר ה׳תשס״ז
הרבי נשיא הדור תמיד איתנו.
70.
69 אתה צודק
ג' אייר ה׳תשס״ז
ב100% תגובה קצרה ולעניין
71.
ל33
ד' אייר ה׳תשס״ז
איפה הדברים כתובים אני רוצה לראות ולהראות
72.
פלילי
ד' אייר ה׳תשס״ז
לפתוח בחקירה פלילית.
73.
כואב הלב
ח' אייר ה׳תשס״ז
שמקיימים כאילו דיונים על נושאים שהם היפך אהבת ישראל ועוד בספירת העומר . אוי רבי עד מתי !!!
74.
תגובה ל-63 ותגובה ל-61
ח' אייר ה׳תשס״ז
הוא לא פוזל כי הוא לא רואה כל מה שעושה זה לחלחל ריב והיפך הכבוד של ליובאויטש


תגובה ל-61:

עם כל מה שהרבי כתב על הרב בלוי ומותר לך לכתוב עליו הרב,
הרבי מינה אותו להיות עסקן ואחראי
על כל מיני גופים בחב"ד משא"כ את [בשבילך ועוד כמה כמוך]הרב וולפא הרבי לא מינה

75.
קיצוני שמקיצוני ומשל הילד החריג
כ"ב אייר ה׳תשס״ז
זה לא יתכן שכל פעם שקורה איזה זעזוע תקשורתי מיד יקומו ויזעקו זה הם הפלג הקיצוני.
זה מזכיר לי שלפעמים יש ילד קצת חריג במשפחה ואם נשברת איזה תמונה כל הילדים אומרים לאבא זה הוא כדי שלא יכעס עליהם... זה לא יתכן!!! אם באמת אתם מזדעזעים מהכתבות של ידיעות אחרונות אז תתחילו לשאול את הכתבים שלהם איך לנהוג ולא את הרבנים. ואם ידיעות לא מעניין אתכם אז תפסיקו להאשים את הפלג הקיצוני. בטח לא כשהם עושים סוכ"ס משהו טוב..
76.
מה אומר הרבי
כ"ג אייר ה׳תשס״ז
הרבי כתב לרב וולפא שכשאשר מישהו כותב משהו אין משנה כוונת הכותב אלא הבנת הקורא ולצערי הרב וולפא לא התקדם בנושא זה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.