מערכת COL | יום כ"ט ניסן ה׳תשס״ז 17.04.2007

מרכז רבני אירופה מתריע: עליה של 21% בהתבוללות

שיעור ההתבוללות בקרב יהודי מדינות אירופה נמצא במגמת עלייה, ובחמש השנים האחרונות נרשמה עליה ממוצעת של 21% בתופעת ההתבוללות. כך עולה ממחקר מקיף שביצע מרכז רבני אירופה ■ בין המדינות בהן נרשמה עלייה מדאיגה של שיעור ההתבוללות: גרמניה, טורקיה, צרפת, רוסיה ואוקראינה. חלקן רשמו עלייה של עד 30 אחוזים ויותר ■ באוקראינה מדווחים כי מתוך 100 ילדי בית ספר יהודי, רק 6 מהם שזוג הוריהם יהודים  לסיפור המלא
מרכז רבני אירופה מתריע: עליה של 21% בהתבוללות
(אילוסטרציה)
שיעור ההתבוללות בקרב יהודי מדינות אירופה נמצא במגמת עלייה, ובחמש השנים האחרונות נרשמה עליה ממוצעת של 21% בתופעת ההתבוללות. כך עולה ממחקר מקיף שביצע מרכז רבני אירופה, אשר דו"ח אודותיו הונח השבוע על שלחן מועצת רבני אירופה.

בין המדינות בהן נרשמה עלייה מדאיגה של שיעור ההתבוללות: גרמניה, טורקיה, צרפת, רוסיה ואוקראינה. חלקן רשמו עלייה של עד 30 אחוזים ויותר. המדינה בה שיעור ההתבוללות הגבוה ביותר היא הולנד, הניצבת בראש הרשימה, שם נישואי התערובת מגיעים לכדי 80% מכלל הקהילה היהודית במדינה.

יחד עם זאת, מהדו"ח עולה כי בג'יברלטר נרשמה יציבות, ואף ירידה קלה בשיעור המתבוללים. בקהילה היהודית בגרמניה נוטים להעריך כי העלייה בשיעור נישואי התערובת המקומיים נובעת עקב מגמת הגירה רוסית גבוהה. באוקראינה מדווחים כי מתוך 100 ילדי בית ספר יהודי, רק 6 מהם שזוג הוריהם יהודים.

מזכ"ל מרכז רבני אירופה הרב מנחם מרגולין מסר, כי "מדובר בשואה רוחנית שקטה הגודעת ללא רחם איברים חיים מגופו ונשמתו של העם היהודי". לדבריו, מועצת רבני אירופה מגבשת בימים אלה תוכנית חרום שתפעל לבלימת סכנת ההתבוללות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.