מערכת COL
|
יום כ"ט ניסן ה׳תשס״ז
17.04.2007
בלרוס: לאחר חג המצות – גם הלחם יהיה מהודר
המאפיה השנייה בגודלה בעיר מינסק הינה לא רק המאפיה הוותיקה בעיר - היא המפעל הותיק במדינה כולה ■ סוג מסויים של לחם שיפון משובח המיוצר מוחזק כלחם כשר אצל שומרי הכשרות במדינה ובתקופות שונות גם מוסדות חב''ד בעיר היו משתמשים בלחם זה, ובאחרות – נמנעו מכך ■ כעת החליט להיכנס לעובי הקורה השליח הרב צבי קפלן. הוא נפגש, מיד לאחר חג הפסח, עם מנהל המפעל, והם עברו ביחד לאורך קוו הייצור של הלחם לסיפור המלא
המאפיה השנייה בגודלה בעיר מינסק הינה לא רק המאפיה הוותיקה בעיר - היא המפעל הותיק במדינה כולה. המאפייה השוכנת במבניו המקוריים מלפני מאה שנה, אך היא מצויידת בציוד משוכלל ביותר, והטכנולוגיות שפותחו בו – משמשות היום את כל המאפיות בבלרוס.
סוג מסויים של לחם שיפון משובח המיוצר מוחזק כלחם כשר אצל שומרי הכשרות במדינה; מרכיביו נבדקו בזמנו ע''י רבנים, ואנשי ביה''כ הליטאי דואגים להדלקת האש כשהתנורים מופעלים לאחר הפסקות- תחזוקה.
בתקופות שונות גם מוסדות חב''ד בעיר היו משתמשים בלחם זה, ובאחרות – נמנעו מכך.
כעת החליט להיכנס לעובי הקורה השליח הרב צבי קפלן. הוא נפגש, מיד לאחר חג הפסח, עם מנהל המפעל, והם עברו ביחד לאורך קוו הייצור של הלחם. הרב קפלן קיבל מהמנהל הסברים מפורטים על פרטי התהליך הטכנולוגי ומרכיבי הייצור. הם סיכמו על הידוק הפיקוח על תהליכים. כן הועלתה אפשרות להעניק ללחם הכשר רשמי.
הרב קפלן לא במקרה מצא אוזן קשבת אצל מנהל המפעל: המנהל מר ס. עדינייב עם זוגתו הינם יהודים בני העדה ההררית (''קווקזית'') ילידי חבל דגסטן, והם הגיעו לבלרוס לפני שלושים שנה, במסגרת הפנייה כלל-ארצית של אקדמאים צעירים שהייתה קיימת בבריה''מ. דבר אחד מפריע לו: פעם, לפני 30 שנה, הייתה בלרוס מלאה יהודים – ורובם הגדול עזבו בתקופת התפרקותה של בריה''מ.
סוג מסויים של לחם שיפון משובח המיוצר מוחזק כלחם כשר אצל שומרי הכשרות במדינה; מרכיביו נבדקו בזמנו ע''י רבנים, ואנשי ביה''כ הליטאי דואגים להדלקת האש כשהתנורים מופעלים לאחר הפסקות- תחזוקה.
בתקופות שונות גם מוסדות חב''ד בעיר היו משתמשים בלחם זה, ובאחרות – נמנעו מכך.
כעת החליט להיכנס לעובי הקורה השליח הרב צבי קפלן. הוא נפגש, מיד לאחר חג הפסח, עם מנהל המפעל, והם עברו ביחד לאורך קוו הייצור של הלחם. הרב קפלן קיבל מהמנהל הסברים מפורטים על פרטי התהליך הטכנולוגי ומרכיבי הייצור. הם סיכמו על הידוק הפיקוח על תהליכים. כן הועלתה אפשרות להעניק ללחם הכשר רשמי.
הרב קפלן לא במקרה מצא אוזן קשבת אצל מנהל המפעל: המנהל מר ס. עדינייב עם זוגתו הינם יהודים בני העדה ההררית (''קווקזית'') ילידי חבל דגסטן, והם הגיעו לבלרוס לפני שלושים שנה, במסגרת הפנייה כלל-ארצית של אקדמאים צעירים שהייתה קיימת בבריה''מ. דבר אחד מפריע לו: פעם, לפני 30 שנה, הייתה בלרוס מלאה יהודים – ורובם הגדול עזבו בתקופת התפרקותה של בריה''מ.

הוסף תגובה
0 תגובות